گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

ترفندهای آماده شدن برای سفر 10 روزه


برای سفرهای طولانی که بیش از 10 روز طول می کشند، همه یک چمدان بزرگ و سنگین بر می داریم تا همه وسایل موردنیاز خود را در آن بریزیم و در طول سفر با مشکلی مواجه نشویم. اما ما توصیه دیگری برایتان داریم.

 
 
 
 
صبح بخیر: برای سفرهای طولانی که بیش از 10 روز طول می کشند، همه یک چمدان بزرگ و سنگین بر می داریم تا همه وسایل موردنیاز خود را در آن بریزیم و در طول سفر با مشکلی مواجه نشویم. اما ما توصیه دیگری برایتان داریم. یک ساک کوچک که نهایتا 70 سانتی متر باشد کافی است. چگونگی آن را در ادامه برایتان توضیح داده ایم.

این مطلب بیشتر برای خانم ها کاربرد دارد زیرا به البسه آنها پرداخته است. در ضمن، بیشتر برای فصل گرما مناسب است زیرا همه موارد ذکر شده، نازک و سبک هستند. اما تا فصل گرما چیزی نمانده است و دانستن این موارد خالی از لطف نیست.

ساک دستی پارچه ای

ترفندهای آماده شدن برای سفر 10 روزه

این تیپ ساک ها کوچک و سبک هستند و حمل آنها نیز آسان است. در ضمن، می توانید آن را پس از سفر بشویید و تمیز شود. سبک بودن ساک این مزیت را دارد که سفر را برایتان آسان تر می کند و مجبور نیستید هر جا می روید، یک چمدان بزرگ را با خود به این طرف و آن طرف بکشید.  البته نمونه ای را انتخاب و خریداری کنید که تحمل وزن سنگین را داشته باشد و در میانه سفر دستتان را در حنا نگذارد. یعنی حتما به کیفیت جنسی که خریداری می کنید توجه داشته باشید.

کیف دستی چرمی

ترفندهای آماده شدن برای سفر 10 روزه

کیف های جیبی متنوعی در بازار وجود دارند که برای حمل وسایل کوچک همانند وسایل آرایش، تبلت و ... بسیار مناسب هستند. انواع چرمی آنها دوام و استحکام خوبی هم دارند و می توانید وسایل ریز را در آن جای دهید. برندهایی همانند پرادا کیف های دستی (کلاچ بگ) بسیار خوب و با کیفیتی تولید می کنند. انواع مدارک همانند پاسپورت، شناسنامه، رسیدها، قبض ها، بلیت و ... را می توانید در زیپ های داخلی آنها بگذارید تا علاوه بر اینکه یکجا باشند، خیالتان هم راحت باشد که دم دست هستند و جایشان امن است.

پیراهن های بلند

ترفندهای آماده شدن برای سفر 10 روزه

پیراهن ها بلند و خنک که حجم کمی اشغال می کنند برای سفر گزینه های مناسبی هستند. شست‌وشوی این لباس ها بسیار آسان است. مانتو و روسری های سبک و ابریشمی هم برای مانتو و روسری هم گزینه های نازک، سبک و ابریشمی را انتخاب کنید. البته این موارد برای فصل گرما است و بدون شک برای فصل سرما به لباس های گرم تر و حجیم تر نیاز دارید. می توانید انواع بافت هایی که ظریف و از جنس پشم هستند را انتخاب کنید تا جای زیادی را اشغال نکند.

کفش های تخت و کم حجم

ترفندهای آماده شدن برای سفر 10 روزه

صندل، کفش های پارچه ای، کفش های تخت و عروسکی بهترین گزینه ها برای داشتن چند کفش در طول سفر است. اینها جای کمی اشغال می کنند، تنوع و طرح و رنگ های متنوعی هم دارند و می توانید با انواع لباس جفتشان کنید. در عین حال، راحت هم هستند و برای گردش ها و پیاده روی های طولانی، مناسب تر هستند.

تی شرت های نازک

ترفندهای آماده شدن برای سفر 10 روزه

برای کوهنوردی یا گردش در فضای باز و طبیعت، خوب است چند دست تی شرت نازک و سبک هم همراه داشته باشید. این لباس ها حجم بسیار کمی از ساک را اشغال می کنند.

وسایل بهداشتی و آرایشی

ترفندهای آماده شدن برای سفر 10 روزه

برای سفرهای  بهاری و تابستانی، حتما انواع ضدآفتاب، لوسیون های محافظت از پوست، دستمال های مرطوب، لوسیون های شونده، سرم مو، لوسیون بدن و ... را همراه خود داشته باشید. از ساک های کوچک که مخصوص وسایل آرایشی و بهداشتی هستند، بهره بگیرید و همه وسایل را به طور منظم داخل آن بچینید تا فضای کمتری اشغال کنند. در ضمن، در اثر فشار هم بیرون نریزند و ساک را کثیف نکنند.

کتاب

ترفندهای آماده شدن برای سفر 10 روزه

در آخر، توصیه می کنیم کتاب همراه خود داشته باشید. درست است که در طول سفر اینقدر برنامه هست که وقتتان را پر کند، اما اگر قرار است دو هفته در جای دیگر اقامت داشته باشید، بدون شک فرصت های خالی زیادی هم خواهید داشت. پس با خودتان کتاب ببرید تا هر روز چند صفحه ای از آن را مطالعه کنید. کتاب هایی را انتخاب کنید که کوچک هستند و خواندشان برایتان جذابیت دارد. به طور مثال، داستان های کوتاه گزینه هایی عالی هستند.


ویدیو مرتبط :
چگونه به دامنه های آزادکوه سفر کنیم؟ (سفر دو روزه)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفر 10 روزه سرمایه گذار آمریکایی به تهران


شبکه خبری بلومبرگ آمریکا در گزارشی با اشاره به سفر 10 روزه مدیر یک شرکت سرمایه گذاری مستقر در نیویورک به تهران به چشم انداز اقتصادی در ایران پرداخت.

خبرگزاری ایرنا: شبکه خبری بلومبرگ آمریکا در گزارشی با اشاره به سفر 10 روزه مدیر یک شرکت سرمایه گذاری مستقر در نیویورک به تهران به چشم انداز اقتصادی در ایران پرداخت.

بلومبرگ نوشت: هنگامی که مذاکره کنندگان ایران در وین سرگرم مذاکرات هسته ای با شش کشور قدرتمند جهان بودند، هانس هیومز مدیر یک صندوق سرمایه گذاری مستقر در نیویورک به تهران سفر کرد تا امکان سرمایه گذاری در ایران را ارزیابی کند.

بلومبرگ در ادامه می نویسد: هانس هیومز مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گری لاک، در طول سفر ده روزه اش به تهران با نیروی کاری آگاه، تحصیل کرده و با اقتصادی در حال رشد مواجه شد که بسیار وی را تحت تأثیر قرار داد.

هیومز پس از سفر به تهران گفت آماده است پس از برداشتن تحریم های اروپا و آمریکا بویژه برداشتن تحریم از وام دهندگان بین المللی، اوراق قرضه دولت را خریداری کند.

براساس این گزارش، صندوق های بزرگ سرمایه گذاری با ریسک بالا، موسوم به 'هج فاندز' همانند مدیریت سرمایه گذاری گری لاک، می گویند که خشکسالی مالی در ایران سپری خواهد شد.

این پایگاه خبری ادامه داد: امیر زاده مدیر شرکت سرمایه گذاری اکسوتکس در لندن می گوید شرکت های سرمایه گذاری عمده جهان آماده هستند تا به محض عرضه اوراق قرضه در تهران، آنها را خریداری کنند.

این پایگاه خبری در ادامه این گزارش افزود: شرکت های مالی باسف، بزرگترین کارخانه سازنده مواد شیمیایی آلمان نیز اعلام کرده است که در نظر دارد به بازار ایران بازگردد.

مدیر عامل این شرکت، پس از سفر اخیرش به تهران، با اشاره به ذخایر سرشار نفت و گاز طبیعی کشور و صنعت پیشرفته پتروشیمی، بازار ایران را برای سرمایه گذاری بسیار توانمند خواند.

شرکت باسف از سال 1959 تاکنون یعنی 56 سال است که در ایران فعالیت دارد و حتی پس از اعمال تحریم های آمریکا، گروه کوچکی از کارمندان خود را در ایران نگه داشت.​

دنبال توافق اولیه ایران و گروه پنج به علاوه یک در حدود دو سال گذشته بسیاری از هیات های اقتصادی کشورهای جهان بویژه اروپا به ایران سفر و برای سرمایه گذاری در این کشور اعلام آمادگی کرده اند.

23 تیرماه امسال به دنبال توافق نهایی ایران و گروه پنج به علاوه یک در وین و اعلام نتایج جمع بندی مذاکرات، زمینه ها برای ورود این هیات ها به ایران افزایش پیدا کرده است.

هفته گذشته تهران میزبان مقام های سیاسی و هیاتی اقتصادی از آلمان بود و این هفته نیز هیاتی، وزیرخارجه فرانسه را در سفر به تهران قرار است همراهی کند.