گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

بیا باهم بریم سفر!



دبی یکی از مهم ترین شهرهای مهم امارات متحده عربی است. این شهر در جنوب کشور ایران و در شبه جزیره عربستان واقع شده‌است. دبی بیشترین جمعیت را در میان هفت شیخ‌ نشین کشور امارات دارد و بعد از شهر ابوظبی بزرگ‌ترین شهر کشور امارات است.

امروزه دبی به عنوان یک شهر جهانی و تجاری موفق و مهم در منطقه جای خود را پیدا کرده‌است. دبی به تازگی توجه جهانیان را از طریق ساخت و سازهای بزرگ و عظیم و همینطور رویدادهای تفریحی و ورزشی هیجان‌انگیز به خود جلب کرده‌است.

دبی دارای آب و هوای بسیار گرم و خشک می‌باشد. دبی در فصل تابستان بسیار گرم، پر باد و خشک است و به طور میانگین دارای دمایی در حدود ۴۰ درجه سانتی‌گراد در روز و ۳۰ درجه سانتی‌گراد در شب می‌باشد. همچنین در اغلب روزهای سال آسمانی آفتابی مشاهده می‌شود. میزان بارش در دبی ۱۵۰ میلی‌متر در سال می‌باشد. 


گردشگری یکی از استراتژی‌های مهم امیرنشین دبی برای سرازیری دلار به امارات متحده می‌باشد. گردشگری دبی بیشتر بر خرید است اگر چه جذابییت‌های مدرن و تاریخی نیز دارد. در سال ۲۰۰۷ میلادی شهر دبی هشتمین شهر پربازدید جهان بود. انتظار می‌رود که در سال ۲۰۱۵ میلادی، ۱۵ میلیون گردشگر برای تفریحات خود تور دبی را انتخاب می کنند. دبی به پایتخت خرید خاورمیانه مشهور است و به تنهایی بیش از ۷۰ مرکز خرید بزرگ (شامل دبی مال، بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان) را در خود جای داده‌است.

جشنواره خرید دبی هر ساله به مدت یک ماه از ژانویه شروع می‌شود. این فستیوال کل امارات را به یک مرکز خرید دبی تبدیل می‌کند. علاوه بر آن، این فستیوال دربرگیرنده برنامه‌های موسیقی، نمایشگاه‌های هنری و رقص محلی می‌باشد.

 

تور دبی, تورهای نوروزی دبی,آژانس هواپیمایی الفبای سفر

 

آژانس هواپیمایی الفبای سفر با کادری مجرب در زمینه گردشگری آماده ارائه خدمات گردشگری و مشاوره شما عزیزان برای انتخاب بهترین تورهای داخلی و خارجی می باشد, شما عزیزان می توانید برای داشتن یک خاطره ی به یاد ماندنی در تور دبی، با آژانس الفبای سفر تماس بگیرید تا با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت بتوانید به دبی سفر کنید.

 برای مشاهده ی تورهای نوروزی دبی اینجا کلیک کنید.

همچنین شما می توانید با هر بودجه ای که دارید برای نوروز 94 خود برنامه ریزی ویژه ای داشته باشید. آژانس مسافرتی الفبای سفر با برنامه ریزی بهترین تورهای داخلی و خارجی، می تواند خدمات منحصر به فردی را برای سفرهای خاطره انگیز نوروزی شما داشته باشد.


ویدیو مرتبط :
بیا باهم بریم سفر عموپورنگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طنز؛ بیا با هم بریم سفر؛ تایلند، لند!


وزارت امور خارجه طی اطلاعیه ای از هموطنان خواست از سفرهای غیرضروری به تایلند به علت ناآرامی ها خودداری کنند. با شنیدن این خبر ابتدا مقادیری خندیدیم و بعد که کمی هوشمان سر جایش آمد انگشت حیرت در سوراخ بینیمان کردیم که چرا واقعا؟





مجله خط خطی:


خبر: وزارت امور خارجه طی اطلاعیه ای از هموطنان خواست از سفرهای غیرضروری به تایلند به علت ناآرامی ها خودداری کنند.

با شنیدن این خبر ابتدا مقادیری خندیدیم و بعد که کمی هوشمان سر جایش آمد انگشت حیرت در سوراخ بینیمان کردیم که چرا واقعا؟ بعد که اسم تایلند را دیدیم، انگشت حسرتمان هم فعال و خیلی نرم به سمت آن یکی سوراخ بینیمان رفت و در نهایت وقتی دیدیم خوب آدمدوتا سوراخ دماغ که بیشتر ندارد، کمی اندیشیدیم و انگشتمان رفت سمت قلم و بر آن شدیم نکات «ظریفی» که از شنیدن این خبر در ذهن آدم متبادر می شود به رشته تحریر درآوریم. در حین نگارش به علت خستگی، مجبور شدیم انگشتمان را عوض کنیم، لذا پیشاپیش از کثیف بودن دستمان به هنگام ریختن رشته (تحریر)، پوزش می طلبیم، سخت نگیرید، جوش آمده، میکروبش کشته شده.

سفرهای غیرضروری

در اطلاعیه آمده از سفرهای غیرضروری خودداری کنید. یعنی اگر سفر ضروری باشد، دشواری ندارد. مثلا شوهرخاله خود من مدام برایش کار ضروری پیش می آید تایلند یعنی معاون استراتژیک و نظارت راهبردی ریاست جمهوری اینقدر برایش کار ضروری پیش نمی آید که برای شوهرخاله من می آید. من نمی دانم چرا این کارهای ضروری عدل در فصل گرم سال پیش می آید. دیده شده این سفرلهای ضروری خیلی فی المجلس و یکهو پیش می آید. یعنی شب، مرد خانواده می آید خانه. سریع می رود اتاقش، وسایلش را جمع می کند و با عجله می آید به سمت آشپزخانه و به همسرش می گوید یک ماموریت پیش آمده و الان از هواپیما جا می ماند. خداحافظ تااااق (صدای در) همچنین مشاهدات ما حاکی از این است که در این کارهای ضروری، معمولا افراد از ذکر نام کشور مقصد خودداری می کنند و ترجیح می دهند راجع به جغرافیای کشور تایلند، به کلی گویی بسنده کنند.

دیالوگ

یک شهروند برایش کار ضروری پیش آمده (درحالی که مشغول بستن چمدان و تا کردن شلوارک و لباس هایش است): زن! من یه مأموریت برام پیش اومده، ضروریه. باید برم یک کشور خارجی. همسر شهروندِ برایش کار ضروری پیش آمده (در حالیکه مشغول کش قیطونی زدن به شلوارک همسرش است): خب منم ببر. مُردم از بس پختم و شستم و سابیدم. ده ساله منو گرفتی یه بار نبردی مسافرت. به تو هم می گن مرد. حالا کجای می خوای بری؟

- ای بابا دوباره داری سین جیم می کنی که. می رم یه کشور آسیایی.

- وای، جِز جیگر بزنیمرد.خب بگو کجا می ری یکی پرسید بگم شوهرم شب کجا کپش رو می ذاره. هر روزم که داری چاق تر می شی. دو متر کش گرفتم هنوزم کم اومده. بچه ام راست می گه که «بابایی وقتی می ره جایی شکمش یک ربع زودتر می رسه».

- چه فرقی می کنه حالا. یه کشور تو حوزه جنوب شرق آسیاست. محکم گره بزن به کش. اوندفعه در رفت آبروم رفت جلو همه.

ناآرامی های تایلند

اینکه وزارت امور خارجه از میان این همه ناآرامی در کشورهای مختلف دنیا، فقط اطلاعیه را برای منع سفر به تایلند صادر کرده، نشان از اهمیت فرهنگی، استراتژیک، ژئوپولتیک واز اینجور چیزها داشته است. در ادامه به تحلیل اهمیت کشور دوست و خواهر تایلند می پردازیم.

اکثر این سفرهای ضروری مقصدش شهر استراتژیک «پاتایا» است. «پاتایا» شهری ساحلی است که سرشار از منابع انسانی است. البته این منابع انسانی با منابع انسانی که رییس جمهور روحانی یکی در میان بین حرف هایش می گوید و کشته ا را، توفیر دارد. به هر حال اهمیت این منابع تا جایی است که باعث شده سالیانه ده ها هزار ایرانی منابع نفتی خودمان را ول کنند بروند پی منابع غیرنفتی آنها. مرغ همسایه و غاز و اینها.

مشاهده شده افرادی که از سفر ضروری تایلند برمی گردند روحیه بهتر و شادتری پیدا کرده اند. بیش از این، اطلاعاتی در دست نیست چون اغلب کسانی که روحیه بهتر و شادتری پیدا کرده انداز دلایل این اتفاق چیزی نمی گویند؛ بخیل ها! اما گمانه زنی ها حاکی از این است که احتمالا به کشور تایلند تعهدی چیزی می دهند.

به هر حال این اطلاعیه وزارت امور خارجه نشان از توجه ویژه ما ایرانی ها به کشوری همچون تایلند دارد. ما که نرفتیم اما به زعم ما حق هر شهروند ایرانی است که در طول عمر خود لااقل یک بار تایلند برود. از دولت جدید تقاضا داریم حقوق شهروندی ما را بدهد. یالا ما حقوقمان را می خواهیم.

شعار هر ایرانی، یک سفر ضروری.