گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

بهترین و رویایی ترین سفرهای آبی



گردشگری - همواره قایق ها و کشتی ها برای جهانگردی مورد کم لطفی قرار گرفته اند زیرا معمولا سفر با آنها طولانی تر از سایر وسایل نقلیه است. با این حال، در بسیاری موارد قایق ها و کشتی ها بهترین و گاهی تنها وسیله ی سفر برای گشت و گذاری جانانه در یک مقصد مسافرتی می باشد. در زیر به 10 نمونه از این سفرها اشاره می کنیم که توسط وب سایت معتبر LonleyPlanet.com صورت گرفته است.

1. رودهای کشور نروژ

بیش از یک قرن است که مسیر دریایی افسانه ای Hurtigruten، انواع دهکده ها و شهرهای ساحلی را به یکدیگر متصل نموده است. همه ساله حدود 11 کشتی مدرن از Bergen به سمت شمال حرکت می کنند و پس از توقف در Kirkenes دوباره باز می گردند. طی مدت این سفر 11 روزه از 34 بندر عبور می کنید و حتی موقعیت تورهای سیاحتی دیگری برایتان فراهم می شود. از محبوب ترین قسمت های این سفر می توان به دیدن خورشید نیمه شب در جزایر فوق العاده زیبای اطراف رودخانه اشاره کرد. همچنین بازدید از صومعه های متعلق به قرون وسطی و شهرهای Art Nouveau را نیز نباید فراموش کنید.

 

 سفرهای آبی,رودهای جهان,زیباترین رودهای جهان

 

2. خلیج هالونگ در ویتنام

این خلیج که در کناره ی آب های نیلفام جای گرفته، بیش از 3000 جزیره ی ساخته شده از سنگ آهک دارد که این خود فوق العاده شگفت انگیز است. جزایر کوچک آن تنها دارای ساحل می باشند و تمامی غارهای ناحیه توسط باد و موج ساخته شده است. جنگل های جزایر نیز مملو از نوای زیبای پرندگان مختلف می باشد. در اینجا بیش از 300 قایق منتظرند تا مسافران علاقه مند را از منطقه ی توریستی Bai Chay جمع آوری کرده و به درون آب های زیبایی ببرند که در میراث جهانی هم به ثبت رسیده. تورهای روزانه بین 4 تا 8 ساعت طول می کشد اما در صورت درخواست، تورهای شبانه نیز در دسترس هستند.

 

 سفرهای آبی,رودهای جهان,زیباترین رودهای جهان

 

3. رودخانه ی آمازون در آمریکای جنوبی

طول این رودخانه از سرمنشاء نامعلومش در ارتفاعات Peruvian تا دهانه ی آن در نزدیکی Belém در برزیل حدود 6200 کیلومتر می باشد. جریان این رودخانه 12 برابر تندتر از رودخانه ی می سی سی پی بوده و حدود یک پنجم آب تازه ی سراسر جهان را با خود حمل می کند. می توانید بر روی یک قایق کوچک و آرام قرار گرفته و بین Manaus تا Belém در برزیل و یا بین Trinidad تا Guayaramerín در بولیوی سفر نموده و از مناظر اطراف لذت ببرید. راستای رودخانه در این مسیرها با جنگل و دهکده های کوچکی احاطه شده و سفر شما بین 4 تا 6 روز به طول می انجامد.

 سفرهای آبی,رودهای جهان,زیباترین رودهای جهان

 

4. رودخانه ی فرانکلین در استرالیا

قایقرانی در میان رودخانه ی ترسناک فرانکلین برای افراد جسور یک چالش دلپذیر و حرکت خطیر وسوه انگیز می باشد. این محیط وحشی واقع در منطقه ی میراث جهانی Tasmania محیطی حافظت شده برای گیاهان بسیار قدیمی و جانوران فراوان آن می باشد. تنها در ماه های دسامبر تا مارچ می توان از طریق رودخانه به اینجا دسترسی پیدا کرد. این سفرها حدود 8 تا 14 روز به طول می انجامند و مختص قایقرانان حرفه ای می باشد. با وجود طغیان های گاه و بیگاه رودخانه، قایقرانان علاقه مند می توانند از رودخانه ی Collingwood واقع در 49 کیلومتری پل Derwent سفر خود را آغاز و در رودخانه ی Gordon به اتمام برساند. همچنین از قبل باید اطلاع دهند تا در اینجا به دنبال آنها بیایند.

 

 سفرهای آبی,رودهای جهان,زیباترین رودهای جهان

 

5. پارک استانی کیتیکو (Quetico) در کانادا

پارو زدن بر روی آب های پاک و زلال اونتاریوی شمالی ناخواسته شما را در دل طبیعت وحشی و دست نخورده ی کانادا غرق خواهد کرد. می توانید علاوه بر قایقرنی، در دل طبیعت کمپ برپا کنید و شاهد تردد گوزن های شمالی در کنار آب باشید یا حتی ماهیگیری کنید. این پارک با وسعت 4800 کیلومتر مربع بدلیل داشتن این مسیر قایقرانی 1500 کیلومتری بسیار معروف است. می توانید از تورهای همراه با راهنما نیز در داخل و خارج از پارک استفاده نمایید.

 سفرهای آبی,رودهای جهان,زیباترین رودهای جهان

 

6. تالاب های کلارا در هندوستان

شبکه ای از تالاب ها، دریاچه ها، رودخانه ها و کانال ها در ساحل کلارا جمع شده و برای علاقه مندان مکانی مهیج می باشد. می توانید با قایق های ساده ی چوبی از دریاچه های کم عمق احاطه شده با درختان عظیم نخل عبور کنید و در راستای کانال های خنک و سایه به مسیر خود ادامه دهید. کرویزهای 8 ساعته نیز بیشتر مورد توجه مسافران می باشد که از Alappuzha تا Kollam ادامه دارد و در یکی از معدود صومعه های مادران روحانی به نام Matha Amrithanandamayi توقف خواهد داشت.

 

 سفرهای آبی,رودهای جهان,زیباترین رودهای جهان

 

7. رودخانه ی میلفورد در نیوزیلند

نیازی نیست زیاد در این رودخانه پیشروی کنید تا بدانید که چرا تا این حد محبوب است. دیواره های ساییده شده ی این رودخانه توسط باران، به تنهایی نشان گر متروکه بودن و دست نخورده بودن طبیعت زیبای منطقه است. کرویزهای این رودخانه حدود 1 تا 2 ساعت به طول می انجامند و از یک بندر که حدود 5 دقیقه با پارکینگ ماشین ها فاصله دارد، عازم سفر می شوند. می توانید از قایق های پارویی یا موتوری استفاده کنید و در میان دره های تماشایی و فوق العاده زیبای این منطقه در جست و جوی دیدن حیات وحش آن باشید... مانند پنگوئن زرد چشم. کرویزهای شبانه نیز ارزش امتحان دارند. این نوع تورها تمام مصافت 22 کیلومتری رودخانه را در می نوردند و در انتها می توانید توسط قایق پارویی به ساحل دسترسی بیابید.

 سفرهای آبی,رودهای جهان,زیباترین رودهای جهان

 

8. جزایر یونان

یونان با داشتن بیش از 1400 جزیره ی گوناگون، بیش ترین خط ساحلی را در میان سایر کشورهای اروپایی دارد بنابراین عجیب نیست اگر بین جزایر مختلف تردد کنیم و از مناظر تماشایی آنها لذت ببریم... همانند جزیره ی سرسبز نیمه گرمسیری Ionian، جزایر شمالی دریای اژه و صخره های Cyclades که در مقابل نور خورشید پخته شده اند! هر جزیره دارای سرویس قایقرانی مخصوص به خود می باشد که از قایق های بسیار بزرگ برای تردد در مسیرهای اصلی و از قایق های کوچک برای مناطق متروکه و دنج استفاده می کنند.

 

 سفرهای آبی,رودهای جهان,زیباترین رودهای جهان

 

9. خلیج دسکو در گرینلند

شهر Ilulissat بر روی 40 کیلومتر خط ساحلی یک رود یخی جای گرفته که همه ساله حدود 20 میلیون تن یخ تولید می کند. کرویز در میان یخ حقیقتا تجربه ای متفاوت و بی نظیر است. کشتی های آبی رنگ غول پیکر در اطراف این خلیج تردد می کنند و بیش از نصف بدنه ی آنها در دل آب و یخ فرو رفته است (تقریبا هفت هشتم این کشتی ها خارج از دید می باشند!!) می توانید همراه با تورهای سیاحتی مختلف که تجیزات کامل دارند در اطراف این خلیج یخ زده به گردش بپردازید.

 سفرهای آبی,رودهای جهان,زیباترین رودهای جهان

 

10. جزیره ی گالاپاگوس در اکوآدور

سیاحت در این جزیره که در فاصله ی 1000 کیلومتری از جزیره ی اکوآدور قرار گرفته، تجربه ای بی نظیر از حیات وحش به شما خواهد داد و می توانید لحظه های زیبایی را شکار کنید. می توانید با شیرهای دریایی شنا کنید و پنگوئن ها را از نزدیک مشاهده کنید یا درست در کنار "غازهای پا آبی" بایستید. از قایق های کوچک پاروئی گرفته تا کشتی های کرویز عظیم آماده اند تا مسافران را برای دیدن جاذبه های این ناحیه همراهی کنند. مدت زمان آنها نیز از 3 روز تا 3 هفته متغییر است.

 سفرهای آبی,رودهای جهان,زیباترین رودهای جهان

 

منبع:lastsecond.ir


ویدیو مرتبط :
ویرایش رمانتیک و رویایی عکس در فتوشاپ،ساخت تصاویر رویایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بلو ولوت كیك؛ آبی رویایی


ابتدا ماست و شیر را با هم مخلوط كرده و كنار می‌گذاریم. به این صورت نوعی باتر میلك آماده كرده‌ایم.


مجله زندگی ایده آل:

بلو ولوت كیك

مواد لازم:

  •    آرد: 340 گرم
  •    كره: 200 گرم
  •    شیر: دوسوم لیوان
  •    ماست: دو قاشق غذاخوری
  •    شكر: 275 گرم
  •    تخم‌مرغ: چهار عدد
  •    پودر كاكائو: 10 گرم
  •    رنگ سبز خوراكی: به میزان لازم
  •    وانیل: یک‌دوم قاشق چای‌خوری
  •    بیكینگ پودر: دو قاشق چای‌خوری

روش تهیه:

1. ابتدا ماست و شیر را با هم مخلوط كرده و كنار می‌گذاریم. به این صورت نوعی باتر میلك آماده كرده‌ایم.

2. آرد را با كاكائو در ظرفی گود الك می‌كنیم و میان آن را باز می‌كنیم، تمامی مواد را داخل آن ریخته و حدود 8 دقیقه با همزن برقی كیك را هم می‌زنیم، بهتر است ابتدای كار پنج دقیقه با درجه متوسط و سه دقیقه با درجه تند هم بزنیم.

3. قالبی گرد به قطر 27 سانتی‌متر را چرب می‌كنیم و مواد را داخل آن می‌ریزیم و به مدت یك ساعت روی پنجره وسط فر كه از قبل با دمای 180 درجه سانتی‌گراد گرم كرده‌ایم قرار داده و می‌پزیم.

4. این نوع كیك را علاوه بر حالت ساده می‌توانیم با یک لایه از نتلا و سپس از انواع كرم‌ها یا خامه پوشش داده و روی آن را با خمیر فوندانت تزئین كنیم.