گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

بهترین مقصدهای بهاری برای سفر


اگر از یک زمستان طولانی خسته اید،اکنون زمان آن است که در خود را با آفتاب و آرامش بهارانه دوباره نیرومند سازید.فصل بهار،زمانی است که اغلب کشورها و شهرها در زیباترین حالت طبیعی خود قرار دارند پس انتخاب دقیق یک مکان بهاری سخت است. وب‌سایت توریسم آنلاین: اگر از یک زمستان طولانی خسته اید،اکنون زمان آن است که در خود را با آفتاب و آرامش بهارانه دوباره نیرومند سازید. فصل بهار،زمانی است که اغلب کشورها و شهرها در زیباترین حالت طبیعی خود قرار دارند پس انتخاب دقیق یک مکان بهاری سخت است.


در ادامه فهرستی پیشنهادی را می خوانید از مقصدهای بهاری سال که کارشناسان سفر برای سفرهای برون مرزی پیشنهاد داده اند:

"رواتان" در شمال ساحلی هندوراس-کشوری در شمال آمریکای مرکزی- قرار دارد.

تصاویر:بهترین مقصدهای بهاری برای سفر



"اوچو ریوس" شهر بندری زیبایی است که نوار شمالی و ساحلی جاماییکا قرار گرفته است.

تصاویر:بهترین مقصدهای بهاری برای سفر



"تنریف"
بزرگترین جزیره از مجموعه 7 جزیره ای قناری است.

تصاویر:بهترین مقصدهای بهاری برای سفر



"اسکونه"
در جنوبی ترین نقطه کشور سوئد واقع شده است.

تصاویر:بهترین مقصدهای بهاری برای سفر



جزیره "استرادبروک" شمالی در استرالیا قرار دارد.

تصاویر:بهترین مقصدهای بهاری برای سفر



پارک ملی "مینریا" در سریلانکا و جنوب آسیا قرار دارد که محل گشت و گذار صدها فیل است.

تصاویر:بهترین مقصدهای بهاری برای سفر


ویدیو مرتبط :
احمدی نژاد : او انسانی بهاری بهاری بهاری است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باید ها و نباید ها برای اولین سفر بهاری نوزاد



سفر با نوزادان,مراقبت از نوزاد,

 فصل بهار فصل خوبی برای مسافرت محسوب می شود. بهار فرصت مناسبی را برای خانواده های ایرانی فراهم کرده تا به نقاط دیدنی سفر کنند و به دور از شلوغی کار و زندگی، مدتی استراحت کنند.

در این حین بسیاری از زوج های ایرانی که تا پیش از این دو تایی یا با گروه دوستان و خانواده خود سفر می کردند، دیگر خانواده دو نفره ندارند و سه نفره شده اند. این افراد دوست دارند همانند سال های قبل مسافرت کنند و هم نگرانی های زیادی در مورد سفر با نوزاد خود دارند.

نگرانی از سفر با نوزادان هم می تواند جالب و درعین حال نگران کننده باشد، زیرا والدین جوان معمولا تجربه سفر با یک نوزاد، شیرخوار یا کودک را نداشته‌اند و در مورد نحوه آغاز سفر، مکان سفر و چگونگی مراقبت از فرزندشان سوالاتی دارند. اگر شما هم امسال اولین سالی است که ۳ نفری می‌خواهید به مسافرت بروید، این مطلب را بخوانید.

مقصد خود را با دقت انتخاب کنید!
در ابتدا قبل از آغاز سفر مقصد خود را با دقت و آگاهی کامل انتخاب کنید. فصل بهار فصلی است که هنوز در بسیاری مناطق سرما تمام نشده و در برخی مناطق دیگر باران و توفان شدت پیدا می کند. از اینرو توصیه می شود قبل از برنامه ریزی برای سفر در مورد شرایط آب و هوایی مقصد خود مطالعه کنید و مکانی را انتخاب کنید که برای نوزادتان مناسب باشد.

همچنین قبل از سفر به هر شهر یا مکانی حتما از وضعیت محل اقامتتان مطمئن شوید. اگر به مناطقی سفر می کنید که سرد است، قبل از آغاز سفر اطمینان پیدا کنید که محل اقامت شما به وسایل گرم کننده مجهز است و مشکلی را برای نوزاد شما به وجود نمی آورد.

چمدان جدا برای نوزادتان ببیندید!
شاید کمی عجیب به نظر برسد اگر به شما توصیه شود که حتما برای نوزاد خود چمدان جدا ببندید! اما از آنجا که کوچولوها زیاد لباس کثیف می کنند و در حین سفر امکان مرتب شستن لباس ها وجود ندارد، باید لباس به اندازه کافی برای فرزندتان بردارید. روغن، پودر، شامپو و هر چیز دیگری را که مورد نیاز روزمره نوزادتان را در چمدان بگذارید، زیرا نمی توان در سفر همه چیز را به طور کامل پیش بینی کرد و امکان دارد به راحتی محصولی را که برای بدن کودکتان سازگار است در همه مناطق و شهرها به راحتی پیدا نکنید.

راحتی او را مهیا کنید!
اگر برای چند هفته به مسافرت می‌روید و فرزند شما هنوز اهل زیاد خوابیدن است، حتما آغوشی یا کالسکه او را بردارید. شیرخواران در حالت دراز کشیده راحت‌تر هستند و در ضمن، بودن در کالسکه آن‌ها را در برابر آفتاب و باد و باران محافظت می‌کند. حتی می‌توانید از کالسکه به جای تخت او در شب استفاده کنید به شرط آن‌که کالسکه او قابلیت حالت خوابیده را داشته باشد. برای داخل ماشین نیز نباید صندلی مخصوص کودک را فراموش کرد. اگر به ساحل دریا می‌روید و قصد شنا دارید، لاستیک بادی او را هم همراه ببرید تا کمی در آب بازی کند.

اگر با قطار سفر می‌کنید‍
قطار در مقایسه با اتومبیل وسیله راحت‌تری است. اگر کودک شما کمتر از ۳ ماه دارد، حتما در روز سفر کنید اما اگر بزرگ‌تر است شب را برای سفر انتخاب کنید. کابینی که انتخاب می‌کنید بهتر است در بخش غیرسیگاری‌ها و کاملا خانوادگی و حتی دربست باشد. فرزندتان را روی صندلی طرف راهرو بنشانید و از نشاندن او کنار پنجره خودداری کنید. اگر هوا سرد است، خوب او را بپوشانید و از لباس‌هایی استفاده کنید که زیپ یا دکمه ‌دارند و راحت قابل باز و بسته‌شدن هستند. جوراب و کفش هم حتما پای او کنید.

اگر با هواپیما سفر می‌کنید
از یک ماهگی به جز در شرایط خاص که پزشک صلاح بداند، فرزند شما می‌تواند سوار هواپیما شود. حتما سریع جا رزرو کنید تا صندلی‌های جلوی هواپیما نصیب‌تان شود. جلوی هواپیما فضای بیشتری دارد و شما راحت‌تر هستید. ترجیحا می‌توانید ساعت‌های شب را انتخاب کنید تا فرزندتان راحت بخوابد. هر چند وقت یکبار به فرزندتان شیر یا آب بدهید تا به دلیل خشکی هوای داخل کابین آب بدنش کم نشود. از قطره استریل چشمی هم استفاده کنید تا دچار خشکی و سوزش چشم نشود. فراموش نکنید در ارتفاعات، فرزندتان دچار گرفتگی گوش می‌شود که دردناک است. برای از بین بردن این حالت به او مقداری شیر یا آب بدهید. اگر فرزندتان کمتر از ۲ سال دارد، او را در بغل نگه دارید و کمربند ایمنی مخصوص را ببندید.

اگر با اتومبیل سفر می‌کنید
اگر قصد دارید با اتومبیل خود قصد مسافرت دارید بهتر است دمای دخل خودرو را متعادل نگه دارید. نوزاد خود را در صندلی جلو کنار راننده در آغوش نگیرید. حتما سعی کنید از کریر کودک برای صندلی عقب خودرو استفاده کنید و حتی اگر نوزاد شما نیاز به شیر خوردن و یا در آغوش گرفتن داشت، به صندلی عقب خودرو بروید تا ایمنی بیشتری را رعایت کنید.

اگر به مناطقی می روید که گرم است و تابش آفتاب شدت دارد، سعی کنید در ظهر در خودرو نباشید و حرکت های خود را به اوایل صبح یا عصر هنگام غروب موکول کنید.

منبع:ninisite.com