گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

بزرگترین مراکز خرید در دنیا


امروزه مراکز خرید فقط مکان هایی برای خرید کردن نیستند. بلکه ورژن هایی جدید و مدرنی از پارک هستند که مردم در آنها گردش می کنند و پرسه می زنند و خوش می گذرانند. هر چیزی که نیاز داشته باشید در مراکز خرید پیدا می کنید.





صبح بخیر: امروزه مراکز خرید فقط مکان هایی برای خرید کردن نیستند. بلکه ورژن هایی جدید و مدرنی از پارک هستند که مردم در آنها گردش می کنند و پرسه می زنند و خوش می گذرانند. هر چیزی که نیاز داشته باشید در مراکز خرید پیدا می کنید.

به همین دلیل است که کمپانی ها وقت و انرژی زیادی روی ساخت و توسعه ساختمان های بزرگی برای مراکز خرید مدرن می گذارند. بعضی از این مراکز آنقدر بزرگ هستند که یک روز کامل وقت لازم است تا کل آنها را بگردید. بزرگترین مراکز خرید دنیا تا به این لحظه مراکز زیر هستند که در میان آنها مراکز خرید ایرانی هم دیده می شوند:

10. سان وی پیرامید (Sunway Pyramid) در سوبانگ جایا، مالزی، مساحت: 396 هزار متر مربع



اگر زمانی به مالزی سفر کردید و به سوبانگ جایا رفتید، مرکز خرید سان وی پیرامید در منطقه بندر سان وی را از دست ندهید. نمای ظاهری این مرکز شبیه هرم است و شیر عظیم الجثه ای در ورودی آن ایستاده است. این مرکز خرید در سال 1997 ساخته شد و در سال 2007 دوباره توسعه یافت. بیش از 800 فروشگاه و خدمات مختلف در آن یافت می شود. کل این ساختمان طراحی مصری دارد و مجسمه های فرعون و خطوط شبه هیروگلیف در همه جای آن دیده می شود.


9. جواهر مال (Cehavir Mall)، استانبول، ترکیه، مساحت: 420 هزار متر مربع



نام کامل این مرکز خرید "مرکز خرید و سرگرمی جواهر استانبول" است و با عناوین "شیشلی کولتور" و "تیجارت مرکزی" هم شناخته می شود. جواهر مال در 15 اکتبر 2005 ساخته شد و یکی از بزرگترین مراکز خرید قاره اروپاست. جواهر مال در محله شیشلی استانبول است و 343 فروشگاه، 48 رستوران، 12 سینما، یک صحنه نمایش، یک سالن بولینگ و حتی یک رولر کوستر دارد. این فروشگاه ها در شش طبقه پخش شده اند و برندهای بین المللی و رستوران های زنجیره ای فست فود هم در این مرکز خرید شعبه دارند.


8. مید ولی مگامال (Mid Valley Megamall)، کوالالامپور، مالزی، مساحت: 420 هزار متر مربع



مید ولی مگامال اواخر سال 1999 ساخته شد و 430 فروشگاه و خدمات گوناگون دارد. گذشته از مرکز خرید، یک مرکز اجتماعات، هتلی 646 اتاقه به نام سیتیتل میدولی، بولوارد هتل و یک برج اداری 11 طبقه اختصاصی دارد.


7. سنترال ورلد (Central World)، بانکوک، تایلند، مساحت: 429500 متر مربع



سنترال ورلد در سال 1990 افتتاح شد، ولی مدت کوتاهی در مه 2010 بخاطر اعتراضات ضددولتی و آتش سوزی در آن، تعطیل شد. این مرکز 495 فروشگاه دارد. همچنین یک هتل 5 ستاره، مرکز اجتماعات، برج اداری و ساختمان پارکینگ دارد. قبل از تغییر نام به سنترال ورلد پلازا در سال 2002 و سنترال ورلد در سال 2005، نام آن مرکز تجارت جهانی بود.


6. پرشین گالف کامپلکس (Persian Gulf Complex)، شیراز، ایران، مساحت 450 هزار متر مربع



مجتمع خلیج فارس که با نام مجتمع فارس هم شناخته می شود، با 2500 فروشگاه بزرگترین مرکز خرید دنیا از لحاظ تعداد فروشگاه است. این مرکز خرید در سپتامبر 2011 با هایپرمارکت کارفور به عنوان فروشگاه اصلی افتتاح شد. قرار است یک هتل، استخرهای شنا، زمین تنیس، مرکز اجتماعات، شهربازی، سالن بولینگ، تالار بیلیارد و شش سینما هم در آن ساخته شود. مجتمع فارس در شهر شیراز قرار دارد که پایتخت فرهنگی ایران محسوب می شود.


5. وان اوتاما (1 Utama)، سلانگور، مالزی، مساحت: 465 هزار متر مربع



این مرکز خرید در سال 1995 بازگشایی شد و در سال 2003 ساختمان دیگری به آن اضافه شد. این دو ساختمان جمعاً بیش از 700 فروشگاه دارند. همچنین 4 فروشگاه بزرگ به نام های AEON، Isetan، Parkson و Tangs در آن وجود دارند. چند سوپرمارکت به نام های AEON و Cold Storage هم در آن یافت می شوند. سینمادوستان می توانند در دو سینمای این مرکز که GSC و TGV نام دارند، فیلم های روز دنیا را تماشا کنند.


4. اصفهان سیتی سنتر (Isfahan City Center)، اصفهان، ایران، مساحت: 470 هزار متر مربع



این پروژه بزرگ در چهار فاز در ایران ساخته شد. این مرکز خرید در نوامبر 2012 افتتاح شد و بیش از 750 فروشگاه، یک هایپرمارکت، مغازه ها، غرفه ها، رستوران ها و آژانس های هواپیمایی دارد. همچنین یک هتل 7 ستاره، 7 سالن سینما، یک مرکز مالی، یک مرکز تجاری و یک مرکز تفریحی دارد. این مرکز خرید بزرگترین مرکز خرید ایران و خاورمیانه است.


3. اس امی سیتی نورث (SM City North EDSA)، شهر کیزون، فیلیپین، مساحت: 482878 متر مربع



اس ام سیتی نورث بزرگترین مرکز خرید در جنوب شرق آسیا است که در سال 1985 افتتاح شد، ولی تابحال چندین بار توسعه و گسترش روی آن انجام شده است. این مرکز بیش از 1100 فروشگاه و 400 غذاخوری دارد. همچنین یک منطقه آپارتمانی مسکونی دارد. در کل این مرکز به 8 بخش تقسیم می شود که نام این بخش ها عبارتست از: سیتی سنتر، اینتریور زون، انکس، بلاک، ویرهاوس کلاب، اسکای گاردن، نورث لینک و گرس رزیدنسز.


2. گلدن ریزورسز مال (Golden Resources Mall)، پکن، چین، مساحت: 557419 متر مربع



گلدن ریزورسز مال با نام جین یوان هم معروف است. البته به آن بازار بزرگ چین هم می گویند. پیدا کردن محل آن کمی دشوار است که با افتتاح ایستگاه قطار جدیدی در نزدیکی آن، این مشکل تاحدودی حل می شود. این مرکز در جاده فورث رینگ در پکن واقع شده است. بیشتر فروشگاه های آن کارت اعتباری خارجی نمی پذیرند. با این حال برندهای معتبری همچون رالف لورن و شنل و کمپانی های فست فودی همچون پاپا جانز پیتزا در این مرکز شعبه دارند. تحلیلگران می گویند که علیرغم عواید پایین از این شعبه ها، هنوز هم این فروشگاه نوعی تبلیغات محسوب می شود.


1. نیو ساوث چاینا مال (New South China Mall)، دونگوان، چین، مساحت: 659612 متر مربع



این مرکز خرید در شهر دونگوان چین قرار دارد و جای کافی برای 2350 فروشگاه دارد. کل این مرکز به 7 بخش تقسیم می شود که هر کدام مدلی برای یک ناحیه خاص هستند که نام های آنها عبارتند از: امستردام، کالیفرنیا، کارائیب، مصر، پاریس، ونیز و رم. حتی مدل هایی از نقاط گردشگری معروف این مکان ها مانند تاق پیروزی پاریس و برج ناقوس سنت مارک ونیز در آن دیده می شود. طرح کلی آن خوب است ولی با برنامه ریزی تجاری عمومی هماهنگ نیست. نیو ساوث چاینا مال برای عموم مردم غیرقابل دسترسی است. در نتیجه، گذشته از چند رستوران زنجیره ای فست فود در نزدیکی ورودی، بقیه این مرکز خرید خالی است. بیش از 99 درصد فضای قابل اجاره آن خالی مانده است.


ویدیو مرتبط :
معرفی شهر وان، ترکیه (جاذبه های توریستی و مراکز خرید)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: جذاب‌ترین مراکز خرید دنیا


در طراحی مراکز خرید در دنیای جدید و راه‌اندازی مراکزی با عنوان مال که در ایران هم مدتی است تب این مراکز داغ شده، اولویت اصلی تفریح و سرگرمی مردم، در کنار خرید است.

وبسایت صبانه آنلاین: در طراحی مراکز خرید در دنیای جدید و راه‌اندازی مراکزی با عنوان مال که در ایران هم مدتی است تب این مراکز داغ شده، اولویت اصلی تفریح و سرگرمی مردم، در کنار خرید است.

گزارش تصویری: جذاب‌ترین مراکز خرید دنیا
«دبی مال» با یک هزار و ۲۰۰ مغازه لوکس بزرگترین بازار دنیاست که دارای تونل تماشای کوسه و آکواریوم و باغ وحش زیرزمینی است.

گزارش تصویری: جذاب‌ترین مراکز خرید دنیا
«امارات مال» دارای اولین مجتمع سرپوشیده اسکی در خاورمیانه است.

گزارش تصویری: جذاب‌ترین مراکز خرید دنیا
در گوشه‌ای دیگراز دنیا مرکز خرید آمریکا در سنت پاول، مینه سوتا قرار دارد که دارای پارک سرپوشیده تفریحی، قطار هوایی (رول کوستر)، آکواریوم زیرزمینی و پارک آبی است.

گزارش تصویری: جذاب‌ترین مراکز خرید دنیا
بازار ۴۸ طبقه‌ای «برجایا تایم اسکوئر» در کوالالامپور دارای پارک تفریحی، سینمای سه بعدی و یک هتل است.

گزارش تصویری: جذاب‌ترین مراکز خرید دنیا
بازار«وست ادمونتون» در آلبرتا، کانادا یکی از بزرگترین مراکز خرید دنیا است که کشتی دزد دریایی آن معروف و همچنین دارای پارک آبی بزرگی است. در این بازار امکان راندن زیردریایی هم فراهم است!

گزارش تصویری: جذاب‌ترین مراکز خرید دنیا
در هتل ونیزی لاس وگاس امکان قایق سواری با گوندلا با الهام از ونیز رویایی ایتالیا در کنار مغازه‌های لوکس فراهم است. رستوران، باغ و آبشار از دیگر زیبایی‌های این هتل - بازار است.