گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

با کی بریم سفر؟


با این هزینه های میلیونی سفر! باید همسفرهایی را انتخاب کنید که هم پول از جیب تان نرود و هم روح و روان تان آزار نبیند و چند جانبه اعصاب تان خرد نشود.





مجله همشهری 6 و 7 - سها دادمند: با این هزینه های میلیونی سفر! باید همسفرهایی را انتخاب کنید که هم پول از جیب تان نرود و هم روح و روان تان آزار نبیند و چند جانبه اعصاب تان خرد نشود. بنابراین اولین نکته برای اینکه سفر خوبی داشته باشید، انتخاب همسفر خوب است. این انتخاب هم سخت است و هم آسان، اما وقتی بتوانید هم پا و هم قدم تان را پیدا کنید معنایش این است که برای سفر خوب خیال تان تا حد زیادی راحت است. بنابراین با این افراد همسفر نشوید تا مسافرت شاد و آرامی داشته باشید.

هم قدم و هم پا نیستند

هرچند به نظر می رسد افرادی که از نظر سنی به هم نزدیک ترند، بیشتر هم پا و هم قدم هستند اما همیشه این طور نیست. به قول معروف بعضی افراد، اهل سفر هستند و بعضی دیگر نیستند. بنابراین برای اینکه از مسافرت لذت ببرید، اول از همه به این نکته دقت کنید که گروهی که قرار است با آنها مسافرت بروید، چقدر هم پا و هم قدم شما هستند. برای اینکه افراد را درست برگزینید، رفتار آنها را در جمع های دوستانه و مهمانی ها مرور کنید. مطمئن باشید به سرعت جواب تان را پیدا خواهیدکرد. بنابراین الزاما به سن افراد دقت نکنید و افرادی را که بیشتر در دورهمی ها از حضور و مصاحبت شان لذت برده اید، برای سفر انتخاب کنید.

با کی بریم سفر؟

با بی هدف ها همسفر نشوید


اگر می خواهید چند روز استراحت کنید و دغدغه گرما و سرمای هوا، جای خواب و استراحت راحت، غذای گرم و سالم و در یک کلام تفریح و استراحت به معنی واقعی را نداشته باشید، بدون رزرو جا از منزل حرکت نکنید. در تعطیلات نوروز به راحتی نمی توانید مکان مناسب پیدا کنید. این نکته به ویژه اگر کودک یا سالمند همراه شماست، بسیار مهم است. بنابراین با افراد باری به هر جهت و بی برنامه، برنامه سفر نگذارید؛ مگر اینکه شما هم با این شرایط راحت باشید و احساس ناراحتی نکنید.

سطح تفکر و طبقه یکسان


اصلا شوخی نیست؛ این مساله فقط به بحث انتخاب همسر مربوط نمی شود! اگر شما با افرادی همسفر شوید که دیدگاه و ساختار ذهنی شان با شما متفاوت است، اذیت خواهیدشد. به این مثال ها دقت کنید؛ تصمیم گرفته اید برای اینکه همسرتان چند روز استراحت کند، هزینه کرده و وعده ناهار و شام یا یکی از آنها را حتما در رستوران میل کنید اما همسفر شما اعتقادی به این نوع خرج ها ندارد.

این اولین قدم اختلاف نظر بوده و طبیعی است که باید یکی از طرفین حرف دیگری را بپذیرد و این پذیرش سفر را به کام طرفی که برنامه اش تغییر کرده، تلخ خواهدکرد. بنابراین افرادی را برای سفر انتخاب کنید که از دیدگاه تقریبا یکسانی با شما برخوردارند. این بحث اصلا ارتباطی به توان مالی افراد نداشته و مساله ای کاملا فرهنگی است. در یک کلام با هم فرهنگ خودتان سفر بروید.

با کی بریم سفر؟

بطالت را دوست دارند


تعریف بعضی افراد از استراحت و مسافرت، وقت کشی و گذراندن وقت به بطالت است. این افراد احتمالا خوابیدن، وقت گذرانی در لابی هتل، کافی شاپ یا مکان هایی به این شکل به هر حرکت دیگری ترجیح می دهند. اصل در سفر حرکت مفیدی انجام نمی دهند اما طبیعی است که بخش مهمی از هر مسافرتی به بازدید از آثار باستانی و مکان تاریخی، بازدید از مراکز نوساز و جال هر منطقه، خرید، قدم زدن در بازار و مکان های عمومی هر شهر اختصاص دارد.

بنابراین اگر شما اهل سفر با مخلفات آن هستید با فردی که استراحت و مسافرت را در خوابیدن و ماندن در هتل تعریف می کند، سفر نروید. کافی است شما صبح زود بعد از صرف صبحانه، نقشه شهر را دست تان بگیرید و برای بازدید آماده باشید اما همسفرها ترجیح بدهند بعد از صبحانه در لابی هتل یا منزل اقوام بنشینند و چای بنوشند و صحبت کنند! آن وقت چه حالی خواهید داشت؟

وسواسی ها آزار می دهند


وسواس، نوعی اختلال روانی است که فرد ناخواسته به آن دچار می شود. این اختلال روی رفتار فردی و اجتماعی او اثر گذاشته و زندگی را برای خود او و دیگران سخت می کند. اگرچه باید این بیماری تحت نظر روانپزشک درمان شود اما سفر رفتن با فرد وسواسی هم برای خود شخص و هم برای دیگران آزاردهنده است. به این چند مورد توجه کنید. چنین فردی برای اقامت در هتل یا منزل اقوام، غذاخوردن در منزل اقوام یا رستوران، انتخاب های متعدد از خرید و نوع خرید گرفته تا خوردن یک خوراکی ساده، خود و دیگران را آزار می دهد. بنابراین اگر قرار است چند روز استراحت کنید با فردی که دچار این اختلال است، مسافرت نروید به ویژه اگر شما و خانواده تان افرادی راحت هستید.

با زوج ها سفر نروید


هرقدر هم عاشق شما باشند زندگی جدید را آغاز کرده اند. بنابراین حتی با خانواده خواهر و برادرتان که ازدواج کرده اند، مسافرت نروید. چرا؟ اگر به تازگی ازدواج کرده باشند، شما مزاحمی هستید که اولین تجربه سفر دونفره آنها را خراب خواهید کرد. برای مثال، شما می خواهید صبح زود بیدار شده و از گردش و تفریح و بازدید از مناظر دیدنی شهر لذت ببرید اما آنها ترجیح می دهند صبح را دیرتر آغاز کنند.

خواهر یا برادرتان به دلیل علاقه ای که به شما و البته همسرش دارد، بین این دو رفتار گیر کرده و نمی داند چه کار کند. ممکن است چند سال از ازدواج شان گذشته باشد و اگر شما همراه آنها بروید، به پرستار بچه یا بچه های آنها تبدیل شده یا خودتان به جبران اینکه مبادا سربار آنها باشید، حتی بیش از زمانی که در منزل هستید، کار کنید! بنابراین سفر با زوج ها را فراموش کنید. بهتر است شما هم به تنهایی یا با دوستان تان برای سفر برنامه ریزی کنید.

با کی بریم سفر؟

با اسکروچ حرکت نکنید!


مسافرت هم مانند هر برنامه دیگری هزینه های خودش را دارد. برای اینکه سفر به شما خوش بگذرد، باید برای آن در حد مناسب هزینه کنید. از خرید، خورد و خوراک، بازدید از مکان های تاریخی گرفته تا میل کردن یکی از تنقلات معروف شهر یا کشوری که به آن سفر کرده اید همگی نیاز به صرف هزینه دارد.

اگر تصمیم به سفر گرفته اید حتما باید این هزینه ها را نیز محاسبه کنید. بنابراین با فرد خسیسی که حاضر نیست برای بازدید از موزه، خوردن خوراکی معروف شهر یا کشوری که به آن سفر کرده اید تا خریدهای ساده و کوچک دیگر هزینه کند، مسافرت نروید. این سفر به جز آزار و اذیت و شنیدن کنایه های مختلف مبنی بر اینکه شما فرد ولخرجی هستید، چیز دیگری برای تان نخواهدداشت. در سفر، دور فرد خسیس را خط بکشید، مرگ اینکه شما هم خسیس باشید!

برون گرا با درون گرا هرگز


اگر اهل شیطنت، شوخی، گپ و گفت و خلاصه همه ویژگی های یک فرد برون گرا هستید به هیچ وجه برای مسافرت سراغ افراد درون گرا که هر یک ساعت یک بار از زبان شان به زور بله یا نه می شنوید، نروید. اگر قرار باشد با فرد یا افرادی همسفر شوید که در مقابل هر شش جمله ای که می گویید یا هر سه لطیفه ای که تعریف می کنید یک لبخند نصفه نیمه تحویل بگیرید، چطور می خواهید یک مسافرت حداقل دو، سه روزه را تحمل کنید؟ باور کنید که سفر به کام تان تلخ می شود و تازه شما را فردی پرحرف و غیرعادی هم تصور می کنند! بنابراین با هم تیپ خودتان همسفر شوید.

با معلم ها سفر نروید.

چند روز قرار است فارغ از همه بگیر و بنندهای این دنیا، همه خط کشی ها و محدوده ها و زمان بندی های سال، برای خودتان زندگی کنید و خوش بگذرانید. درست است که بی نظمی در هر شرایطی رفتار خوبی نیست اما اگر قرار باشد در سفر هم مانند خانه سر ساعت هفت صبح صبحانه بخورید و سر ساعت 12 ناهار و ساعت 10 شب هم بخوابید پس چرا مسافرت آمده اید تا حال و هوای تان عوض شود؟

بنابراین سعی کنید با افرادی که اصطلاحات معلم اخلاق هستند و بابت هر 10 دقیقه دیرشدن وقت قانونی! هرچیزی پشت چشم نازک کرده یا جمله معترضانه می گویند، مسافرت نروید. بخشی از لذت سفر بسته به جا به جا شدن زمان های همیشگی زندگی و تغییر شرایط است. جسم و روان گاهی به کمی بی نظیم نیاز دارند تا بتوانند دوباره نظم را بپذیرند.

با کی بریم سفر؟

مسافرت با معتادان به اینترنت، هرگز


کافی است همسفر یا همسفران شما به اینترنت معتاد باشند. آن وقت است که به جای لذت بردن از هم صحبتی با یکدیگر باید هرچه زودتر امکان ارتباط اینترنتی فراهم شود تا همسفرتان به آرامش برسد! تازه این اولین مرحله ماجراست، بعد از آن دائما درگیر اینترنت بوده و حضور شما اصلا برایش اهمیتی ندارد. البته که حالا امکان برقراری ارتباط اینترنتی در هر لحظه و همه جا برقرار است اما اعتیاد به این ارتباط، سفر با این افراد را سخت می کند. جمعی را در نظر بگیرید که همگی با موبایل، تبلت یا لپ تاپ درگیر هستند و قرار است چند روز را کنار هم باشند و از حضور و هم صحبتی هم لذت ببرند، آیا این مساله امکان پذیر است؟

با خودمحورها سفر نروید


این افراد هیچ کس غیر از خودشان را نمی بینند. در سفرهای گروهی باید افراد کمی از «من» بودن دست بردارند و تا حدی که به آزادی شان ضربه وارد نشود، با دیگران همراه شوند. دوستان خودمحور اصلا توجهی به این نکته ندارند. زمانی که همه در تدارک ناهار ظهر هستند، هدفون شان را در گوش شان گذاشته و برای پیاده روی پیش از ناهار اقدام می کنند! به این ترتیب دست یه سیاه و سفید نمی زنند. دور این افراد خط بزرگی بکشید و با آنها همسفر نشوید. باور کنید با هر بار دیدن رفتار این افراد در سفر خودتان را سرزنش خواهیدکرد.


ویدیو مرتبط :
بریم سفر (زنجان) - قسمت اول

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیا باهم بریم سفر!



دبی یکی از مهم ترین شهرهای مهم امارات متحده عربی است. این شهر در جنوب کشور ایران و در شبه جزیره عربستان واقع شده‌است. دبی بیشترین جمعیت را در میان هفت شیخ‌ نشین کشور امارات دارد و بعد از شهر ابوظبی بزرگ‌ترین شهر کشور امارات است.

امروزه دبی به عنوان یک شهر جهانی و تجاری موفق و مهم در منطقه جای خود را پیدا کرده‌است. دبی به تازگی توجه جهانیان را از طریق ساخت و سازهای بزرگ و عظیم و همینطور رویدادهای تفریحی و ورزشی هیجان‌انگیز به خود جلب کرده‌است.

دبی دارای آب و هوای بسیار گرم و خشک می‌باشد. دبی در فصل تابستان بسیار گرم، پر باد و خشک است و به طور میانگین دارای دمایی در حدود ۴۰ درجه سانتی‌گراد در روز و ۳۰ درجه سانتی‌گراد در شب می‌باشد. همچنین در اغلب روزهای سال آسمانی آفتابی مشاهده می‌شود. میزان بارش در دبی ۱۵۰ میلی‌متر در سال می‌باشد. 


گردشگری یکی از استراتژی‌های مهم امیرنشین دبی برای سرازیری دلار به امارات متحده می‌باشد. گردشگری دبی بیشتر بر خرید است اگر چه جذابییت‌های مدرن و تاریخی نیز دارد. در سال ۲۰۰۷ میلادی شهر دبی هشتمین شهر پربازدید جهان بود. انتظار می‌رود که در سال ۲۰۱۵ میلادی، ۱۵ میلیون گردشگر برای تفریحات خود تور دبی را انتخاب می کنند. دبی به پایتخت خرید خاورمیانه مشهور است و به تنهایی بیش از ۷۰ مرکز خرید بزرگ (شامل دبی مال، بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان) را در خود جای داده‌است.

جشنواره خرید دبی هر ساله به مدت یک ماه از ژانویه شروع می‌شود. این فستیوال کل امارات را به یک مرکز خرید دبی تبدیل می‌کند. علاوه بر آن، این فستیوال دربرگیرنده برنامه‌های موسیقی، نمایشگاه‌های هنری و رقص محلی می‌باشد.

 

تور دبی, تورهای نوروزی دبی,آژانس هواپیمایی الفبای سفر

 

آژانس هواپیمایی الفبای سفر با کادری مجرب در زمینه گردشگری آماده ارائه خدمات گردشگری و مشاوره شما عزیزان برای انتخاب بهترین تورهای داخلی و خارجی می باشد, شما عزیزان می توانید برای داشتن یک خاطره ی به یاد ماندنی در تور دبی، با آژانس الفبای سفر تماس بگیرید تا با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت بتوانید به دبی سفر کنید.

 برای مشاهده ی تورهای نوروزی دبی اینجا کلیک کنید.

همچنین شما می توانید با هر بودجه ای که دارید برای نوروز 94 خود برنامه ریزی ویژه ای داشته باشید. آژانس مسافرتی الفبای سفر با برنامه ریزی بهترین تورهای داخلی و خارجی، می تواند خدمات منحصر به فردی را برای سفرهای خاطره انگیز نوروزی شما داشته باشد.