گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

این فست فودهای آمریکایی را تحریم کنید


شاید مردم آمریکا چاق ترین مردم دنیا باشند، ولی بدان معنا نیست که بازار آنها در انحصار فست فود باشد. فست فودهای زنجیره ای آمریکایی از جمله پیتزا هات، کی اف سی و مک دونالدز در نقاطی غیر از آمریکا غذاهایی ارائه می دهند که آمریکایی ها در کشور خودشان نمی توانند بخورند.




صبح بخیر: شاید مردم آمریکا چاق ترین مردم دنیا باشند، ولی بدان معنا نیست که بازار آنها در انحصار فست فود باشد. فست فودهای زنجیره ای آمریکایی از جمله پیتزا هات، کی اف سی و مک دونالدز در نقاطی غیر از آمریکا غذاهایی ارائه می دهند که آمریکایی ها در کشور خودشان نمی توانند بخورند.




1. پیتزای کراون کراست چیزبرگر، پیتزا هات، خاورمیانه

حتماً آنهایی که در آمریکا زندگی می کنند نمی دانند که پیتزای کراون کراست چیزبرگر که شاهکار خلاقیت در درست کردن پای است، چه مزه ای دارد. چون این نوع پیتزا در خاور میانه فروخته می شود. این پیتزا با گوش گاو، گوجه فرنگی، کاهو و سس مخصوص پیتزا هات درست می شود و یک حلقه چیزبرگر گریل شده هم روی پیتزا قرار می گیرد.





2. ساندویچ میگوی گودا، کی اف سی، ژاپن

در ایالات متحده، سِرف اند تِرف (غذایی از گوشت و غذاهای دریایی) و منوی سنتی آن را همه می شناسند، ولی چرا کی اف سی در این کشور ساندویچ میگوی گودای خود ر نمی فروشد؟ اگر یک آمریکایی بخواهد این ساندویچ را بخورد باید بلند شود برود ژاپن. این ساندویچ اختراع جدید کی اف سی است که مقدار زیادی پنیر و میگوی سرخ شده دارد.





3. مگا مک، مک دونالدز، امارات متحده عربی

آمریکایی ها پیام بازرگانی بیگ مک که دو همبرگر بزرگ داخلش داشت را به یاد دارند. ولی اماراتی ها وقتی به مک دونالدز می روند چیزی غیر از بیگ مک سفارش می دهند و آن مگا مک است که چهار لایه همبرگر داخلش دارد. البته آمریکایی ها می توانند دو عدد بیگ مک سفارش دهند و خودشان این دو را با هم ترکیب کنند.





4. بوران چای سبز، دیری کوئین، تایلند

در همه تحقیقات و مطالعات مزایای چای سبز در مبارزه با سرطان و بیماری های قلبی ثابت شده است، ولی ظاهراً دیری کوئین نگران سلامتی آمریکایی ها نیست و فقط در آسیا "بوران چای سبز" می فروشد. خب آمریکایی هم می توانند بنشینند که نخوردن این بوران چای سبز آنها را بکشد و بجایش دست سرد مرگ گلویشان را بگیرد!



5. دونات گوشت و گیاهان دریایی، دانکین دوناتز، چین

می دانید مشکل دونات های آمریکایی چیست؟ هیچکدامشان گوشت ندارند! با این وصف چطور باید پروتئین موردنیاز بدنشان را تکمیل کنند؟! دانکین دوناتز در چین این مشکل را حل کرده و دوناتی مناسب صبحانه، ناهار و شام اختراع کرده است که از گوشت و گیاهان دریایی درست می شود.



6. پیتزای مک اند چیز، پیتزا هات، آلمان

درست است که پیتزای معمولی ترکیب خوشمزه ای از پنیر و کربوهیدرات ها است، ولی بهتر نبود که مقدار این پنیر و کربوهیدرات ها کمی بیشتر بود؟ آلمانی ها قطعاً همینطور فکر می کنند و بازار آنها از پیتزا هات راضی تر است. آنها در صفحه فیسبوک پیتزا هات آن را بهترین پیتزافروشی دانسته اند. چون پیتزای آن لایه ای از پاستا و سس پنیر اضافی دارد.



7. تاور برگر، کی اف سی، استرالیا

خنده دار است! با آنکه نام کی اف سی از یک ایالت آمریکا گرفته شده است، ولی آمریکایی ها فقط دو انتخاب برای ساندویچ کی اف سی دارند، در حالیکه کشورهای دیگر در منوهای خود دوبرابر بیشتر انتخاب دارند. برای مثال تاور برگر کی اف سی استرالیا را در نظر بگیرید: این ساندویچ مرغ سرخ شده، سس گوجه فرنگی، پنیر، کاهو و مایونز شیرین دارد.



8. ژله و بستنی، برگر کینگ، بریتانیا

Jell-O محبوب ترین دسر آمریکایی است (حداقل به نقل از وبسایت Jell-O) ولی منوهای برگر کینگ هیچکدام این ژله را ندارند. فقط در بریتانیا و انگلستان می توان ژله و بستنی با طعم توت فرنگی Jell-O سفارش داد.



9. وگ شامی، مترو، هندوستان

گیاهخواران در متروهای آمریکا فقط دو انتخاب بدون گوشت دارند: "وجی دیلایت" (نام دیگر: سالاد رولی) یا "وجی پتی" (درست شده از سبزیجات شناخته نشده برای نوع بشر!) ولی در هندوستان، گزینه های زیادی هست. گزینه محبوب ما "وج شامی" است، کبابی از عدس، سیر و پیاز سرو شده در نان تازه.



10. سیب زمینی سرخ کرده ناکو، وندیز، ژاپن

مطمئنیم که آمریکایی ها از سیب زمینی سرخ کرده کلاسیک وندی در آمریکا خسته شده اند. ولی در ژاپن دیگر کسی نگران انتخاب بین ناکو و سیب زمینی نیست، چون ژاپنی ها می توانند ناکو و سیب زمینی سرخ کرده وندی را با هم بخورند. این فست فود از سیب زمینی سرخ کرده، گواکامولی، فلفل قرمز و فلفل هالپانو و پنیر تشکیل شده است.


ویدیو مرتبط :
فست فودهای آمریکایی در ایران شعبه ندارند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شکوائیه یک تاجر آمریکایی از تحریم ایران و یک نکته



 

 

 

شکوائیه یک تاجر آمریکایی از تحریم ایران و یک نکته

در دنیای کنونی و در اقتصاد فعلی جهان که مهم ترین ویژگی آن وابستگی متقابل اقتصادی است، هر اندازه کشورها در این فرآیند، مشارکت فعالانه و خلاقانه بیشتری داشته باشند، هزینه کنار گذاشتن آنان برای دیگران، بیشتر و پر هزینه تر خواهد بود، چرا که کشورها در حالت عادی حاضر نیستند وارد بازی شوند که نتیجه آن به صورت باخت ـ باخت پیش بینی می شود.

سرویس اقتصادی ـ در حالی که مقامات آمریکایی و اروپایی با تبلیغات فراوان از کارآیی تحریم های اعمال شده علیه ایران صحبت می کنند، یک نشریه آمریکایی در شماره روز گذشته خود، گزارشی از کسب و کار تاجران فرش در آمریکا منتشر نمود که آنها تاکید داشتند به دلیل تحریم های آمریکا علیه ایران کار و تجارت خود را از دست داده اند.

به گزارش "تابناک"، روزنامه آمریکایی «سان فرانسیسکو کرونیکل» در گزارشی متفاوت نوشت: مالکان یک مغازه فرش و گلیم فروشی که زن و شوهری به نام های «ملینا و داد رایسنیا» هستند، اعلام کرده اند که به دلیل تحریم ایران توسط آمریکا دیگران نمی توانند از ایران فرش، گلیم و قالیچه وارد کنند و به همین دلیل شغل شان را از دست داده و مغازه شان را تعطیل کرده اند.

بنابر اظهارات این زن و شوهر که مالکان مغازه ای با عنوان "صنعت صلح" بوده اند، آنان نخستین مغازه گلیم و قالیچه فروشی شان را در سال 2005 در سان فرانسیسکو افتتاح کرده و در مدت کوتاهی کارشان رونق پیدا کرده است.

خانواده مذکور همچنین افزوده اند: تجارت آنان با ایران دریچه جهانی برای هنر سنتی ایرانیان فراهم کرده بود، آن هم در زمانی که اغلب اخباری که درباره ایران منتشر می شود منفی است.

این خانواده با تاکید بر اینکه مردم ایران مردمی عالی برای تجارت هستند، معتقدند که اگرچه کارگران ایرانی زیادی نیز از این تحریم ها متضرر می شوند اما تحریم های آمریکا علیه ایران نتیجه عکس خواهد داد، به ویژه آنکه آمریکا با این ضرر رسانی به مردم ایران دروغ گویی خود مبنی بر دلسوزی برای حقوق ملت ایران را بیش از پیش افشا کرده است.

به نظر می رسد در دنیای کنونی و در اقتصاد فعلی جهان که مهم ترین ویژگی آن وابستگی متقابل اقتصادی است، هر اندازه کشورها در این فرآیند، مشارکت فعالانه و خلاقانه بیشتری داشته باشند، هزینه کنار گذاشتن آنان برای دیگران، بیشتر و پر هزینه تر خواهد بود، چرا که کشورها در حالت عادی حاضر نیستند وارد بازی شوند که نتیجه آن به صورت باخت ـ باخت پیش بینی می شود.

در واقع نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که هرجا ایران از تحریم ها لطمه دیده است، بیشتر به دلیل کنار کشیدن و عدم حضور فعالانه و به ویژه عدم توجه به مزیت نسبی در روابط تجاری کشور با دیگر کشورها بوده نه صرف کارآمدی تحریم ها..../تحلیل:تابناک