گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

آیا زنان تنها، در سفر امنیت دارند؟



مسافرت, مسافرت رفتن,مسافرت رفتن زنان,تها سفر کردن زنان

در طول سال های اخیر بر تعداد زنانی که به تنهایی مسافرت می کند افزوده شده است. اما این نوع سفرها خطرات بسیاری به دنبال دارد. در بسیاری از کشورهای دنیا همچنان زن را موجودی ضعیف می دانند که نمی تواند از خود دفاع کند و به همین دلیل او را شایسته انجام بسیاری از کارها نمی دانند. البته در کشورهای توسعه یافته این طرز فکر تا حد زیادی کمرنگ شده و از بین رفته است. اما در کشورهایی همچون برزیل، ترکیه، مکزیک، دبی و ... هنوز خطرات زیادی زن های تنها را تهدید می کنند.

به طور مثال، در زمستان سال گذشته خانمی نروژی به نام «مارته دبورا دالِلو» به منظور سفر کاری به دبی سفر کرد. یک بعدازظهر که با همکاران خود برای تفریح بیرون رفته بود، مورد تجاوز همکارش قرار می گیرد. او از این فرد به پلیس شکایت می کند. اما دولت دبی اموال و پاسپورت او را مصادره می کند و به جرم برقراری رابطه نامشروع، مصرف الکل  و داشتن ادعای دروغ به 16 ماه حبس محکوم کرد.

آیا تنهایی سفر کردن زنان امن است؟
وکلای کشور ترکیه نیز اعتقاد دارند که اگر در این کشور به زنی تجاوز شود، نباید چندان امید داشته باشد که پلیس به او کمک کند. به طور مثال، زنی که در استانبول مورد تهدید و زورگیری گروهی از مردان قرار گرفته بود وقتی به پلیس شکایت کرد، تنها کاری که برایش انجام دادند پرسش این سوال بود: «خب! به ما چه ربطی دارد؟»

یا زن دیگری به نام «سارای سی‌یرا» که در سال گذشته میلادی به تنهایی به استانبول سفر کرده بود، گم شد و فورا می شد حدس زد این غیب او فقط برای جنسیتش بوده است. پس از چندین روز جنازه او پیدا شد اما دردناک تر از آن، داستان های ساختگی زیادی بود که در مورد این شهروند آمریکایی توسط دولت ترکیه اعلام شد. آنها او را قاچاقچی مواد مخدر و جاسوس دولت آمریکا معرفی کردند. اما تنها دلیل قتل او این بود که یک زن تنها بود که به کشوری دیگر سفر کرده بود و در آنجا مورد تجاوز جنسی قرار گرفته بود.

همه کشورهای توریستی همیشه امنیت مسافران به کشور خود را تضمین می کنند و در مورد مراتب امنیت کشور خود سخن می گویند. اما در سال های اخیر این حرف ها با واقعیت ها جور نبوده است. آمار سال جاری میلادی نیز وضعیت بغرنج تر از سال های قبل را نشان می دهد. به طور مثال باید به کم شدن 35 درصدی گردشگران زن به هند اشاره کنیم. امسال پس از تجاوز گروهی به دختری در اتوبوس در شهر دهلی، بسیاری از زن های دنیا از اینکه تنها به این کشور سفر کنند دچار وحشت شده اند. یا گزارش های دیگری مشابه به این که به زنان در نزدیکی تاج محل، پیست دوچرخه سواری یا نزدیک هتلی که در آنجا ساکن بوده اند نیز باعث وحشت زنان شده است.

در فوریه سال جاری میلادی، در¬شهر آكاپولكو (در مكزیك‌) نیز مردی مسلح به 6 زن توریست در خانه کرایه ای خود در کنار ساحل تجاوز کرد. در ریو دوژانریو در اوایل بهار، یک زن آمریکایی تنها در یک اتوبوس مورد حمله و تجاوز چندین مرد قرار گرفت.

به گزارش دیده بان حقوق بشر، در مصر در خلال اعتراض ها و تظاهرات خیابانی در عرض 4 روز به بیش از یکصد زن تنها در خیابان ها تجاوز شده بود. در اواخر تابستان نیز در زنزیبار مردی به صورت دو زن جوان 18 ساله اسید پاشیده بود.

برزیل از جمله کشورهای زیبا برای سفر و تفریح به شمار می رود. اما برای زنان تنها این کشور چندان امنیت ندارد. هند نیز از جمله کشورهایی است که زنان تنها نباید به آن سفر کنند زیرا خطرات بسیاری در پی دارد. البته دولت هند برای از دست ندادن تعداد گردشگران خود به تازگی نیروهای امنیتی زیادی را برای حفظ امنیت خارجی ها به ویژه زنان، به کار گرفته است.

مساله تبعیض جنسیت، تجاوز به زنان یا بدرفتاری و خشونت علیه آنها در هر مکان، هر موقعیت، هر کشور، هر لحظه و همیشه ممکن است پیش بیاید و به شهر یا کشور یا فرهنگ خاصی وابسته نیست. به طوری که بسیاری از تجاوزهایی که در چند سال گذشته به زنان صورت گرفته، در حضور همسر یا فرزندانشان بوده است. پس صرف تنها بودن زن در سفر خطرناک است، درست نیست. این دولت ها و قوانین هستند که باید تغییر کنند تا در طول سال های آینده قربانی های کمتری در این موضوع داشته باشیم.

منبع:bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
فرمانده انتحاری زنان داعش تحت تعقیب پلیس امنیت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیماری‌های شایع زنان باردار در سفر



 

بیماری های زنان باردار, زنان باردار

 

زنان باردار پیش از سفرهای نوروزی، باید از وضعیت بهداشت و موادغذایی و آب‌وهوای منطقه مقصد اطلاعات کافی کسب کنند.

دکتر لادن سیفی، جراح زنان و مامایی درباره مشکلات و بیماری های شایع در زنان باردار در طی مسافرت می گوید:

 مسمومیت غذایی در اثر مصرف موادغذایی آلوده، عفونت‌های ادراری ناشی از رعایت نکردن بهداشت ناحیه تناسلی، دردهای عضلانی و شکمی در اثر خستگی یا کم‌خوابی سفر، لخته‌شدن خون در عروق در اثر بی‌حرکتی، کم‌آبی بدن و عفونت‌های ایجادشده از شایع‌ترین خطراتی هستند که ممکن است، زنان باردار را حین سفرهای نوروزی تهدید کنند.

 زنان باردار باید پیش از سفرهای نوروزی، از وضعیت بهداشت و مواد غذایی و آب و هوای منطقه مقصد اطلاعات کافی کسب کنند.

 تغذیه زنان باردار
عواملی مانند استرس، به هم خوردن وضع تغذیه، وجود بیش از حد نمک در انواع آجیل‌ها، چیپس‌ و پفک و غذاهای شور مانند خیارشور و ماهی شور نه‌تنها در زنان باردار، بلکه در سایر افراد نیز می‌تواند باعث افزایش فشار خون شود.

 بنابراین زنان باردار باید حین سفر از مواد غذایی سالم و مطمئن، کم‌چرب، کم‌نمک و لبنیات پاستوریزه استفاده کنند.

زنان باردار باید از پوشیدن لباس‌های تنگ یا ساق تنگ پرهیز کنند، اما پوشیدن جوراب واریس برای این افراد توصیه می‌شود

هرچند لبنیات محلی خوشمزه‌تر هستند اما احتمال آلودگی آنان بیشتر است و دارای چربی فراوانی هستند که برای زنان باردار توصیه نمی‌شود.

 در ضمن باید این افراد، مایعات فراوان مانند آب سالم، دوغ کم‌نمک و میوه‌های آبدار مصرف کنند، زیرا زنان باردار در معرض خطر لخته شدن خون در عروق هستند که کم‌آبی بدن، این حالت را تشدید می‌کند.

هر نوع بیماری از جمله مسمومیت‌های غذایی در زنان باردار نسبت به زنان غیرباردار خطرناک‌تر است، زیرا ویروس‌ها می‌توانند از جفت عبور کرده و سلامتی جنین را تهدید کنند. بنابراین زنان باردار باید غذای خود را از مکان‌هایی که مورد تایید وزارت بهداشت است، تهیه کنند.
ماشین گرفتگی

سرگیجه و بیماری حرکت
زنان باردار برای جلوگیری از سرگیجه و تهوع یا ماشین‌گرفتگی که به اصطلاح بیماری حرکت گفته می‌شود، می‌توانند از داروهای ضدتهوع یا متوکلوپرامید به صورت قرص استفاده کنند.

 البته استفاده از این قرص‌ها برای موارد خفیف و متوسط توصیه نمی‌شود و در موارد شدید نیز باید تحت نظر پزشک معالج استفاده شود.

 زنان باردار می‌توانند تا ابتدای ماه نهم با هواپیما سفر کنند. ولی زنان بارداری که زمینه زایمان زودرس، خونریزی یا جفت سر راهی دارند، طبیعی تلقی نمی‌شوند و باید از سفر کردن با هواپیما پرهیز کنند.

 همچنین ممکن است رگ‌های زنان باردار به علت کم‌تحرکی در هواپیما و ماشین لخته شود. این زنان برای پیشگیری از این مورد باید هر یک تا دو ساعت یکبار به مدت 5 دقیقه راه بروند و پاهایشان را موقع نشستن حرکت بدهند.

 در ضمن زنان باردار باید از پوشیدن لباس‌های تنگ یا ساق تنگ پرهیز کنند، اما پوشیدن جوراب واریس برای این افراد توصیه می‌شود.

 همچنین رفتن زنان باردار به مناطقی که تیم پزشکی آنجا مستقر نیست، مانند کوه و بیابان توصیه نمی‌شود، زیرا هر لحظه می‌تواند شرایط این افراد غیرطبیعی شود.

 ضمنا زنان باردار باید قبل از سفر با پزشک معالج خودشان مشورت کنند و هرگاه حین سفر علائم خطرناکی مانند ورم پا همراه با درد یا تغییر رنگ، خونریزی یا ریزش آب و قطع حرکات جنین مشاهده کردند باید در اسرع وقت نزد پزشک مراجعه کنند تا به طور اورژانسی درمان شوند.

منبع: jamejamonline.ir