گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

آشنایی با تندیس آزادی - آمریکا



تندیس آزادی (Statue of Liberty)، مجسمه بزرگی است که در سال ۱۸۸۶ توسط فرانسه به ایالات متحده آمریکا هدیه داده شد

این تندیس در بندرگاه نیویورک قرار دارد و در سال ۱۹۲۴ به صورت یک بنای یاد بود تاریخی درآمد. اداره خدمات پارک‌های ملی در وزارت کشور آمریکا نیز مسئول نگهداری از این بنای یادبود است.

طرح این موضوع توسط ادوارد دولابولا تاریخدان فرانسوی در سال ۱۸۶۵ ارائه شد و این مجسمه به عنوان هدیه‌ای از سوی مردم فرانسه به مناسبت استقلال آمریکا و به نشانه روابط دوستانه میان دو کشور به آمریکا هدیه داده شود.

طراحی و ساخت مجسمه را فردریک بارتولدی مجسمه‌ساز فرانسوی و سازه درونی آن را الکساندر ایفل، مهندس فرانسوی برج ایفل، انجام دادند. اوژن ویوله لودوک نوع مسی را که برای پوشش مجسمه به کار رفته انتخاب کرده‌است.

مجسمه به شکل شخصیت زنی است ایستاده در حال گام برداشتن، که دور سرش را 7 اشعه نورانی فرا گرفته ‌است. او با دست چپ خود یک لوح سنگی و با دست راست نیز مشعلی فروزان را بالای سر خود نگه داشته‌است.

هزینه ساخت این تندیس توسط موسسه‌ای به نام انجمن آمریکا و فرانسه که در سال ۱۸۷۵ تشکیل شد، تامین گشت.

این تندیس در فرانسه به شکل قطعات جداگانه ساخته و در سال ۱۸۸۵ در ۲۱۴ جعبه بزرگ بسته بندی و به ایالات متحد آمریکا فرستاده شد.

به علت کمبود منابع مالی، ساخت پایه مجسمه در سال ۱۸۸۴ متوقف شد اما 2 ماه بعد از ورود مجسمه به نیویورک، کار از سرگرفته شد و به پایان رسید.

تندیس آزادی در جزیره‌ای به نام جزیره آزادی در بندرگاه نیویورک برپا شده و تنها در سال 2009 حدود 3 میلیون و 200 هزار نفر از آن بازدید کردند.

تندیس آزادی نیویورک در سال 1984 توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی با شماره 307 به ثبت رسید.

ابعاد تندیس آزادی نیویورک:
 ارتفاع تندیس: 46.5 متر
  ارتفاع با پایه: 93 متر
 تعداد پله‌های داخلی تا سر تندیس: 354

 

تندیس آزادی,تندیس آزادی در آمرکا,تصاویر تندیس آزادی آمریکا

 تندیس آزادی - آمریکا

تندیس آزادی,تندیس آزادی در آمرکا,تصاویر تندیس آزادی آمریکا

  تندیس آزادی - آمریکا

تندیس آزادی,تندیس آزادی در آمرکا,تصاویر تندیس آزادی آمریکا

  تندیس آزادی - آمریکا

تندیس آزادی,تندیس آزادی در آمرکا,تصاویر تندیس آزادی آمریکا

  تندیس آزادی - آمریکا

 تندیس آزادی,تندیس آزادی در آمرکا,تصاویر تندیس آزادی آمریکا

  تندیس آزادی - آمریکا

 تندیس آزادی,تندیس آزادی در آمرکا,تصاویر تندیس آزادی آمریکا

  تندیس آزادی - آمریکا

 تندیس آزادی,تندیس آزادی در آمرکا,تصاویر تندیس آزادی آمریکا

  تندیس آزادی - آمریکا

 

منبع:hamshahrionline.ir


ویدیو مرتبط :
تندیس آزادی با صدای استاد قره باغی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وثیقه برای آزادی تبعه آمریکایی، آمریکا: پول نمی دهیم آزادشان کنید



 

 

آمریکا

 

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: طرح موضوع سپردن وثیقه مالی ، شیوه ای برای حل این موضوع درخانواده تبعه آمریکایی بازداشت شده در ایران از مقامات تهران خواسته اند که رقم وثیقه لازم برای آزادی این فرد را کاهش دهند.

به نقل از رویترز، این تبعه آمریکایی به همراه دو نفر دیگر حدود یک سال پیش به دلیل ورود غیر مجاز به خاک ایران بازداشت شدند ولی پس از آن به جاسوسی نیز متهم شدند.

دادگاه ایران آزادی این خانم جوان آمریکایی (سارا شورد ) را منوط به سپردن وثیقه 500 میلیون تومانی معادل 500 هزار دلار آمریکا کرده است.

مسعود شافعی وکیل شورد گفته است:"به نظر می رسد خانواده شورد در تهیه مبلغ وثیقه برای آزادی وی با مشکلاتی روبه رو شده است . سفارت سوئیس در تهران نیز از دادگاه می خواهد تا وثیقه درخواستی را لغو یا رقم آن را کاهش دهد. "

شافعی در پاسخ به سوالی درباره پاسخ ایران به این درخواست نیز گفت: هنوز نمی دانیم.

سفارت سوئیس در تهران ، حافظ منافع آمریکا در ایران است.

آمریکا اتهامات جاسوسی این افراد را رد می کند و خواستار آزادی فوری سه تبعه بازداشتی خود در ایران است.

پیش از این مقامات دولتی ایران از عفو و آزادی سارا شورد در روز شنبه گذشته خبر دادند اما پس از آن دادستان تهران از امکان آزادی این تبعه آمریکایی به شرط سپردن وثیقه 500 میلیون تومانی تا زمان محاکمه خبر داد.

در همین حال سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد : واشنگتن مبالغی را برای سپردن وثیقه برای اتباع آمریکایی بازداشت شده در خارج از این کشور پرداخت نمی کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دیروز دوشنبه در پاسخ به سوالی درباره آزادی تبعه آمریکایی بازداشت شده در ایران به شرط سپردن وثیقه مالی گفت: دولت آمریکا برای اتباع آمریکایی بازداشت شده در خارج از این کشور، مبالغی را برای وثیقه مالی آنها نمی پردازد.

فلیپ کراولی اضافه کرد: دولت آمریکا ، مبالغی را برای وثیقه نمی پردازد. واشنگتن خواهان بازگشت اتباع آمریکایی به کشورشان است.

وی افزود: طرح موضوع سپردن وثیقه مالی ، شیوه ای برای حل این موضوع در مقابل موضوعات دیگر است. وضعیت بازداشت شدگان آمریکایی در ایران زیاد شفاف نیست.

کراولی همچنین از ورود به موضوع قانونی بودن پرداخت پول به ایران خودداری کرد ولی گفت: در هر لحظه معاملاتی میان ایران و کشورهای جهان انجام می شود . برخی از معاملات ، نقض تحریم هاست و بعضی دیگر، تحریم ها را نادیده نمی گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: در حال حاضر بیشترین تلاش خود را به کار می گیریم تا سه تبعه آمریکایی بازداشت شده در ایران ، آزاد شوند.

یک مقام مسول آمریکایی که خواست نامش اعلام نشود نیز گفت که به احتمال بسیارآمریکا مبالغ مالی لازم برای وثیقه آزادی تبعه بازداشتی خود در ایران را می پردازد..../تحلیل:عصرایران