متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

کشف آویز سنگی 11 هزار ساله حکاکی‌شده در انگلستان + تصویر



اخبارعلمی,خبرهای علمی,آویز سنگی

یک آویز سنگی حکاکی‌شده در منطقه «استار کار» انگلستان، که باستان‌شناسان از سال 1947 تاکنون در حال اکتشاف آن هستند، کشف شده است که قدمت آن به 11 هزار سال پیش، یهنی زمانی که بریتانیایی‌ها در حال گذار از جوینده غذا به مزرعه‌دار بودند، برمی‌گردد.

به گزارش آنا به نقل از ScienceNews، این آویز که در ابعاد و شکل و شمایل یک مضراب گیتار است، یک سوراخ دارد که با دقت زیادی ایجاد شده و دانشمندان معتقدند که به منظور نخ کردن و آویختن از گردن است.

روی این آویز سنگی، خطوطی حکاکی شده که برخی از آنها قابل رویت باقی مانده و بقیه پاک شده‌اند. دانشمندان با آنالیز میکروسکوپی تا حدود توانستند طرح حکاکی‌شده آن را حدس بزنند. این طرح شامل دسته‌ای از خطوط کوتاه است که به خطوط بلندی وصل شده‌اند و شبیه به طرح‌های آویزهای کهربایی است که در همین زمان در دانمارک یافت شده بود.

دانشمندان هنوز نمی‌دانند که این آویز سنگی را چه کسی ساخته است و حکاکی‌های روی آن به چه معنایی است ولی برخی از آنها حدس می‌زنند که این آویز متعلق به یک کشیش است.

 

اخبار علمی - آنا


ویدیو مرتبط :
کشف ردپاهای 800 هزار ساله انسان در انگلستان - گجت نیوز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف زیستگاه 11 هزار ساله در اعماق اقیانوس +عکس



اخبارگوناگون - کشف زیستگاه 11 هزار ساله در اعماق اقیانوس +عکس

غواصان سوئدی به تازگی توانسته اند به دستاوردی بزرگ برسند. این افراد در اعماق اقیانوس به نمونه های بسیار نادری از دوران پارینه سنگی رسیده اند که تا به حال کمتر کسی به آن دست یافته است و نمونه های مشابه آن در دنیا وجود ندارد.

انسان ها از سالیان سال پیش تا کنون به دنبال نشانه هایی از پیشینیان خود بوده اند و ما نیز با توجه به پیشرفت علم همچنان به دنبال نشانه هایی از گذشته هستیم که هر چند سال، یک کشف جدید نیز در آن انجام می شود.

غواصان سوئدی به تازگی توانسته اند به دستاوردی بزرگ برسند. این افراد در اعماق اقیانوس به نمونه های بسیار نادری از دوران پارینه سنگی رسیده اند که تا به حال کمتر کسی به آن دست یافته است و نمونه های مشابه آن در دنیا وجود ندارد.

اخبار,اخبارگوناگون ,کشف زیستگاه در اعماق اقیانوس

باستان شناسان اعتقاد دارند وسایلی که از اعماق دریای بالتیک بیرون کشیده شده است نزدیک به 11 هزار سال سن دارند و می توانند قدیمی ترین وسایلی باشند که تا به حال در منطقه شمالی کره زمین پیدا شده است. زیرا کمتر کسی باور می کند انسان ها شمال کره را با سرمای طاقت فرسا آن هم در دوران پارینه سنگی انتخاب کرده باشند.

عده ای در این میان می گویند نشانه های پیدا شده است می تواند دلیلی بر وجود شهر گمشده آتلاتیس باشد. آن ها می گویند این وسایل به خاطر دریا به پایین کشیده شده است و همه در آن جان خود را از دست داده اند.

در میان موارد پیدا شده می توانیم به طناب، وسایل چوبی تراش خورده به سبکی خاص، شاخ حیوانات و ... اشاره کنیم.

اخبار,اخبارگوناگون ,کشف زیستگاه در اعماق اقیانوس

اخبارگوناگون - باشگاه خبرنگاران