متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

کرباسچی : انتخابات تنها روش دموکراتیک حل اختلاف سلیقه‌هاست/ قهر نمی‌کنیم



اخبار,اخبار انتخابات , کرباسچی

دبیرکل حزب کارگزاران گفت:تنها ابزار حل مسالمت آمیز اختلاف‌های درون کشور انتخابات است و اگر آن را حذف کنیم معنی آن این است که اختلاف سلیقه‌ها باید با روش‌های غیر دموکراتیک حل شود.

غلامحسین کرباسچی در گفت‌و‌گو با ایلنا، در خصوص رد صلاحیت‌ها گفت: اگر مردم احساس کنند رد صلاحیت‌ها توجیهی نداشته قطعا دلسرد می‌شوند. امیدواریم بررسی صلاحیت‌ها به گونه‌ای باشد که شرکت مردم در انتخابات را کاهش ندهد.

او با تاکید بر اینکه نفس انتخابات بسیار مهم است، گفت: در هیچ شرایطی حتی اگر نیروهای اصلاح طلب رد صلاحیت شوند در مقابل ناملایمتی‌ها نباید قهر کرده و انتخابات را‌‌ رها کرد تنها ابزار حل مسالمت آمیز اختلاف‌های درون کشور انتخابات است و اگر آن را حذف کنیم معنی آن این است که اختلاف سلیقه‌ها باید با روش‌های غیر دموکراتیک حل شود.

عضو حزب کارگزاران با اشاره به اینکه رد صلاحیت‌ها همواره در طول این سال‌ها وجود داشته و معمولا تجدیدنظرهایی نسبت به بررسی‌های اولیه صورت می‌گرفته است، گفت: البته رد صلاحیت‌ها هیچ‌گاه به گستردگی این بار نبود. ثبت نام کننده‌ها نیز در این دوره تعدادشان زیاد بود که بخش عظیمی از آن‌ها عدم احراز صلاحیت شدند که امیدوارم این مساله فقط درمورد یک جناح خاص نباشد البته بنابر آنچه که خودشان اعلام کردند فرصت کافی برای بررسی احراز صلاحیت‌ها نداشته‌اند.

او گفت: باید دلایل رد صلاحیت‌ها برای افکار عمومی روشن شود گاهی فردی تخلف کرده و از صلاحیت افتاده است این عجیب نیست اشکال این است که آنچه دلیل رد صلاحیت‌ها عنوان می‌شود برای مردم و خود کاندیدا‌ها توجیه نمی‌شود مثل آقای مطهری که نسبت به وی و خانواده‌اش کوچک‌ترین شبهه‌ای وجود ندارد.

کرباسچی با تاکید بر اینکه نمایندگی برای هیچ کسی معصومیت نمی‌آورد، گفت: ممکن است که برخی از نمایندگان طی سالهای گذشته تخلفاتی مرتکب شده باشند اما این طبیعی است که از شورای نگهبان بخواهیم دلیل رد صلاحیت‌ها بیان شود و در افکار عمومی مشخص شود که عدم التزام به اسلام و نظام و ولایت فقیه یعنی چه؟مشکل این است که این موارد به افکار عمومی توضیح داده نمی‌شود و شورای نگهبان خود را مقید به ارایه توضیح قانع کننده به مردم و داوطلبان نمی‌بیند و این باعث می‌شود که حرف و حدیث‌هایی به وجود بیاید.

 

 اخبار انتخابات  مجلس  -  ایلنا 


ویدیو مرتبط :
اختلاف سلیقه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مخالفت "هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا" با "اجرای فاز دوم هدفمندی"



مخالفت "هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا" با "اجرای فاز دوم هدفمندی"

پس از آنکه پرونده اختلاف دولت و مجلس درباره اجرایی شدن مرحله دوم قانون یارانه‌ها به هیات عالی حل اختلاف قوا ارسال شد، یک منبع مطلع در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" از تصمیم گیری "هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا" در مورد "فاز دوم هدفمندی یارانه ها" خبر داد.

   هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا,اعضای هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا,

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از آنکه پرونده اختلاف دولت و مجلس درباره اجرایی شدن مرحله دوم قانون یارانه‌ها به هیات عالی حل اختلاف قوا ارسال شد، یک منبع مطلع در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" از تصمیم گیری "هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا" در مورد "فاز دوم هدفمندی یارانه ها" خبر داد.

این منبع مطلع به "انتخاب" گفت که "این هیات به صورت ویژه طی روزهای گذشته به بررسی این موضوع پرداخته است"

وی افزود: در این بررسی، "هیات عالی حل اختلاف" به این نتیجه رسیده که آغاز و اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، شرایط اقتصادی کشور را وخیم تر می کند.

 

این منبع مطلع اضافه کرد: در گزارش این هیات که به زودی اطلاع رسانی می شود، آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه به صلاح کشور دانسته نشده و خواستار لغو آن شده است.

پیش از این، علی لاریجانی در این مورد گفته بود: اجرای مرحله دوم طرح هدفمندکردن یارانه‌ها در ایران هنوز به تصویب مجلس نرسیده و به همین دلیل اقدام اخیر دولت در واریز مبالغی به حساب سرپرستان خانوارها در ایران غیرقانونی بوده است.

 

این در حالی است که احمدی نژاد مجددآً روز گذشته بر اجرای فاز دوم هدفمندی، تاکید کرد.

به گزارش انتخاب؛ اعضای هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه را آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی، سیدمرتضی نبوی، عباسعلی كدخدایی و سیدصمد موسوی خوشدل تشکیل می دهند که مرداد ماه سال گذشته با حکم رهبر معظم انقلاب، برای یك دوره‌ پنج‌ ساله در اجرای بند 7 اصل 110 قانون اساسی به منظور بررسی و ارائه نظرات مشورتی در موارد حل اختلاف و تنظیم روابط سه قوه منصوب شده‌اند./انتخاب