متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

چه رنگی برای چه دیــواری؟


نقاشی هنر بسیار زیبا و لطیفی است و خالقان این اثرهای زیبای هنری، دنیای مخصوص خودشان را دارند؛ آدم‌هایی كه صرفا به‌خاطر عشق‌شان كار می‌كنند و سعی دارند هر روز با خلق اثرهای جذاب و دلنشین، خود را در این هنر جاودانه كنند.

ایجاد فضاهای غیرممكن، توسط نقاشی روی دیوار

چه رنگی برای چه دیــواری؟

چطور می‌توان خلق و خو را با توجه به نقش‌های دیوار تغییر داد

نقاشی هنر بسیار زیبا و لطیفی است و خالقان این اثرهای زیبای هنری، دنیای مخصوص خودشان را دارند؛ آدمهایی كه صرفا بهخاطر عشقشان كار میكنند و سعی دارند هر روز با خلق اثرهای جذاب و دلنشین، خود را در این هنر جاودانه كنند. هنری كه امروز حسابی بین مردم جا افتاده و رقابت زیادی را بهوجود آورده و موجب شده آدمهای مختلف از هر جنسی را به سوی خود بكشاند؛ اما همواره نوآوریای هر شاخهای، موجب رشد و ترقی و البته پیدایش حس رقابت میشود. نوآوریای كه در این شماره قصد اشاره به آن را داریم، كشیدن نقاشی روی سطوح مختلف از جمله دیوار و سقف و... است. دوست دارید از این به بعد بهجای نصب تابلوی نقاشی در منزل یا محل كارتان، دیواری را با نقش دلخواه یا حتی تصویر خودتان نقاشی كنید؟  این كار را خانم بهین محمدی بهراحتی انجام میدهد.

ارزش كار به دستمزد نقاش نیست

هنر نقاشی، قدمت بسیار دیرینهای دارد؛ اما اینكه بخواهی طرحی را مثلا روی دیوار بكشی، قدمت زیادی ندارد و در واقع یك هنر جدید محسوب میشود، به همین دلیل هنوز آنطور كه باید، بین عموم جا نیفتاده است. البته بهنسبت، استقبال خوبی از این كار شده است. برعكس خیلی از همكارانم با این‌‌ تصور كه بابت طراحی یك نقش باید دستمزد بالایی بگیری تا قدر اثر را بدانند، بهشدت مخالفم. به همین خاطر دستمزدی كه بابت كارهایم میگیرم، در مقایسه با دیگران، بسیار پایینتر است چون به این كار بهعنوان شغل نگاه نمیكنم و فقط دوست دارم هنرم را همه بشناسند. هزینه نقاشیهایم روی دیوار یا سطوح مختلف را بسته به مساحت و اینكه چه زمانی را باید برایش اختصاص دهم، تعیین میكنم؛ اما در كل هزینه طراحی روی سطوح مختلف، از 400 هزارتومان به بالا است.

انتخاب همیشگی من

برای نقاشی روی سطوح مختلف، رنگ آكریلیك درجه یك را ترجیح میدهم. البته بعضی اوقات هم از رنگهای روغنی استفاده میكنم. مزیت بسیار خوب رنگهای مرغوب، این است كه بوی تندی ندارند، بههمین دلیل، استفاده از آن برای خودم و همچنین افرادی كه در آن مكان هستند، آزاردهنده نیست.

نقاشیهایی كه حجم خانه را افزایش میدهند!

اكثر افراد انتخاب طرح را بهعهده خودم میگذارند؛ اما یك عده هم خودشان طرح خاصی مدنظر دارند و از من میخواهند آن را پیاده كنم. در انتخاب طرح، قبل از هر چیز رنگ مورد علاقه مشتری را میپرسم و به دكوراسیون و سبك چیدمان آن مكان توجه میكنم، مثلا كلاسیك است یا سنتی و اینكه رنگ غالب در آنجا چیست. اگر محلی كه قصد طراحی آن را دارم، فاقد نور باشد یا نورگیر كمی داشته باشد، از رنگهایی استفاده میكنم كه فضا را روشنتر كنند یا مثلا اگر منزلی كوچك باشد، میتوان طرحی را انتخاب و پیاده كرد كه حجم فضا را بیشتر نشان دهد.

روح ایرانی

در كل نقاشیهای سنتی و اصیل ایرانی را به دیگر طرحها ترجیح میدهم و همواره دوست دارم در تمام كارهایم روح ایرانی جریان داشته باشد. یكی از كارهایم را كه بیشتر از همه دوستش دارم، طرح یك دیوار شكسته است كه قسمتی از آسمان را نشان میدهد. در كل نقاشیهایی كه حس كهنه بودن را القا میكنند خیلی دوست دارم.

درمان كودكانه

از آنجا كه بچهها روحیههای متفاوتی نسبت به یكدیگر دارند، بنابراین انتخاب طرح و رنگ مناسب برای آنها اهمیت خاصی دارد؛ مثلا برای كودكی كه بیشفعال است، هرگز نباید از رنگ قرمز استفاده كرد تا بیش‌‌فعالیاش شدت بگیرد. برای كودكی كه آرام و منزوی است، رنگهای گرم را پیشنهاد میكنم، چراكه نشاط و انرژی خوبی به او میدهد. برای كودكانی كه از نظر روحی و رفتاری حالت نرمالی دارند، رنگهای زرد و نارنجی مناسب است چون این 2 رنگ، باعث رشد خلاقیت در بچهها میشود و بهنوعی رنگ علم به حساب میآید. بعد از انتخاب رنگ، هر كودكی علایق خاص خودش را دارد؛ برای یكی ورزش خاصی مهم است و برای دیگری شاید یك شخصیت كارتونی مهم باشد.

كسب آرامش در زمان خواب

اتاق خواب، همانطور كه از اسمش برمیآید، محلی است برای استراحت و فرار از دغدغههای روزمره ما آدمها؛ بنابراین در انتخاب طرح و رنگ اتاق خواب، ابتدا سعی میكنم با خصوصیات روحی و رفتاری اشخاصی كه در آن اتاق به استراحت میپردازند، آشنا شوم تا انتخاب ایدهآلتری داشته باشم. مثلا آنهایی كه دچار افسردگیاند، اغلب رنگ بنفش را دوست دارند؛ اما بیشتر مواقع وقتی برایشان توضیح میدهم كه بنفش، رنگ مناسبی برای آنها نیست و موجب بیشتر شدن افسردگیشان میشود، قبول میكنند طراحی اتاق خوابشان را طبق سلیقه من انجام دهند.

برای كودكی كه بیشفعال است، هرگز نباید از رنگ قرمز استفاده كرد تا بیش‌‌فعالیاش شدت بگیرد. برای كودكی كه آرام و منزوی است، رنگهای گرم را پیشنهاد میكنم، چراكه نشاط و انرژی خوبی به او میدهد. برای كودكانی كه از نظر روحی و رفتاری حالت نرمالی دارند، رنگهای زرد و نارنجی مناسب است چون این 2 رنگ، باعث رشد خلاقیت در بچهها میشود

جلوه بخشیدن به وسایل منزل

از آنجا كه نقاشی روی سقف از نقاشی روی دیوار سختتر است، بیشتر اوقات ابتدا طرح را روی بوم میكشم، سپس روی سقف دكوپاژ میكنم. در كنار نقاشی روی دیوار یا سقف، نقاشی روی وسایل منزل مثل كابینتها،درب ِ كمدها، میز، مبلمان و صندلی را هم انجام می
ویدیو مرتبط :
‫شن رنگی | قلوه سنگ رنگی تماس 09131949719‬‎



خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رنگی که اشتها را كم می‌كند!



 

کم کردن اشتها

 

مواد غذایی با رنگ آبی طبیعی، كمتر وجود دارند و این موضوع باعث می‌شود اشتهای ما به طور خودكار نسبت به این رنگ پاسخ مثبتی نمی‌دهد.

 

درمیان طیف رنگ‌ها، رنگ آبی، ضد اشتها است و اگر می‌خواهید وزن خود را كم كنید برای صرف غذا، ‌از بشقاب آبی استفاده كنید.

 

کم کردن اشتها

 

حتی بهتر است برای كم كردن اشتهای خود، از نور آبی در یخچال استفاده كنید آنوقت خواهید دید وقتی در یخچال را باز می‌كنید چقدر نسبت به مواد غذایی داخل آن كم اشتها شده‌اید.

 

رنگ كردن لامپ محیط ناهارخوری نیز از دیگر روش‌های كم كردن اشتهای شماست.چون مواد غذایی آبی رنگ در طبیعت بندرت دیده می‌شوند و سبزی‌جات برگی آبی رنگ یا گوشت آبی رنگ به طور طبیعی وجود ندارد، اشتهای ما به طور خودكار نسبت به این رنگ عكس‌العملی نشان نمی‌دهد.(مردان بهتر از زنان می‌توانند اشتهای خود را كنترل كنند)

 

کم کردن اشتها

 

از آنجا كه قبل ازتحریك اشتها، چشم باید متقاعد شود، پس رنگ در این خصوص دارای اهمیت خاصی است.اگر در برخی فروشگاه‌ها می‌بینیم مواد غذایی آن‌ها فروخته نشده، به خاطر طعم یا فرم و یا بوی آن‌ها نیست بلكه به خاطر رنگ آن‌هاست.برای اینكه مواد غذایی را به رنگ آبی درآورید حتما از رنگ‌های خوراكی موجود درسوپرماركت‌ها استفاده كنید.