متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

چراغ‌سبز بزرگان به علی‌اشراقی



اخبار,اخبارانتخابات   ,انتخابات  مجلس

 اخبار  انتخابات  مجلس -  این روزها نامه‌های اكثر بزرگان یك مقصد دارد و آن هم بیوت چهره‌های میانه‌رو و نوادگان شخصیت‌های ماندگار كشور مانند امام‌خمینی(ره) است. می‌خواهند در شرایطی كه عطر اعتدال در كشور هر روز بیش از روز گذشته به مشام می‌رسد و موفقیت‌ها به نوبت حاصل می‌شود چهره‌هایی در اركان تصمیم‌سازی كشور حضور پیدا كنند كه حركت قطار پیشرفت و آرامش كشور را سرعت دهند، افرادی كه طی سال‌ها نشان دادند منیت برایشان معنا ندارد و منافع ملی بیش از هر مولفه‌ای در دستور كارشان قرار دارد. چند صباحی است كه نام مهندس علی اشراقی از جلسات و گعده‌‌های بزرگان به گوش می‌رسد چنانكه دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور خواستار حضور او در عرصه انتخابات مجلس شده و خواسته است كه او در این مسیر محكم بایستد.

 

به نظر می‌رسد آیت‌ا... سیدحسن خمینی البته اصلی‌ترین مشوق علی اشراقی برای حضور در مجلس دهم است و می‌خواهد تا علی اشراقی با حضور در نهاد قانونگذاری كشور به یاری دولت بپردازد. شخصیت‌های دیگری هم این درخواست را از علی اشراقی مطرح كرده‌اند از جمله شنیده شده آیت‌ا... هاشمی نیز از حضور وی در صحنه انتخابات استقبال کرده است اما او هنوز به این خواسته‌ها پاسخ قطعی نداده و به نظر می‌رسد با توجه به شخصیتی كه از پدربزرگش یعنی امام خمینی(ره) به عنوان میراثی گرانبها برای او مانده كه همان ترجیح منافع ملی بر منافع شخصی است، پاسخ منفی نداشته باشد.

نوادگان امام و مسئولیت‌هایشان
نوادگان امام تنها نوادگان امام نیستند بلكه هر گاه نامشان شنیده می‌شود الگوهایی از اخلاق و بصیرت در ذهن شكل می‌گیرد البته جز این ویژگی‌ها انتظاری از آنان نیست كه با مكتب روشنفكری و آزادیخواهی بنیانگذار انقلاب اسلامی رشد كردند. آنها در هر برهه‌ای كه احساس شود به حضورشان در مناصبی نیاز است چشم خود را بر علایق می‌بندند و با فراموش كردن جفاها و هجمه‌هایی كه از سوی مخالفان بر آنها وارد شده و می‌شود خود را آماده پذیرش مسئولیتی جدید می‌كنند. آنها می‌دانند به واسطه حضورشان در بیت امام‌خمینی(ره) مسئولیت‌هایی را بر عهده دارند كه باید به عنوان یك تكلیف آنها را به سرانجام برسانند.

زیر چتر آیت‌ا... سیدحسن خمینی
از جمله این شخصیت‌ها مهندس علی اشراقی است كه شاید بتوان وی را مظهر صبوری نامید. مشی اعتدالی او سبب شده كه از محبوبیت خاصی در جامعه و به‌ویژه در دو قطب سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب كشور برخوردار شود و هیچ گروهی به خود اجازه كوچك‌ترین بی‌احترامی به او را ندهد. علی اشراقی همراه آیت‌ا... سیدحسن خمینی است و جالب اینجاست كه او دارای جایگاه ویژه‌ای نزد یادگار امام است و آرمان چند بار كه از او درباره موضوعاتی سوال كرد بدون اینكه برای خود جایگاه مجزایی متصور شود به دیدگاه‌های آیت‌ا... سیدحسن خمینی استناد و به آن سوال پاسخ می‌داد چرا كه معتقد است بیت امام در زیر چتر آیت‌ا... سیدحسن خمینی است كه معنای واقعی خود را حفظ می‌كند البته این علاقه و احترام دوطرفه است و یادگار امام هم به علی اشراقی علاقه خاصی دارد و سعی می‌كند در موضوعاتی از او نظر خواهی كند.

خبره در مسئولیت
فرزند آیت‌ا... اشراقی طی سال‌های سال نه دنبال جایگاه ویژه‌ای برای خود بود و نه حضوری ویژه در مناسبت‌های مختلف پیدا می‌كرد و تنها به کار و زندگی خود مشغول بود و البته هرازگاهی كه توصیه‌هایی برای اداره كشور به ذهن او خطور می‌كرد با بزرگان دیدار و آنچه می‌دانست را با آنها در میان می‌گذاشت. خواهران و برادران علی اشراقی او را به عنوان بزرگ‌تر خانواده می‌شناسند و تصمیم او برای دیگران حجت است. مهندس علی اشراقی كه دانش‌آموخته رشته مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه علم و صنعت در مقطع لیسانس و مدیریت صنایع در مقطع فوق‌لیسانس از دانشگاه امیركبیر است از جمله متخصصان در رشته تحصیلی‌اش ارزیابی می‌شود كه سال‌هاست در شهرداری تهران فعالیت دارد. حضور اعتدالی و دانش او برای مجموعه شهری به مثابه گنج است و تاكنون برنامه‌ریزی‌های او مورد تحسین فراوان كارشناسان این حوزه قرار گرفته است.

مجلس هشتم و بلندنظری علی اشراقی
ویژگی‌های بارز علی اشراقی سبب شد تا دلسوزان كشور در زمان انتخابات مجلس هشتم از او بخواهند در این انتخابات حضور داشته باشد كه او به درخواست‌ها تمكین و ثبت‌نام كرد اما نام او در لیست عدم تایید صلاحیت‌ها قرار گرفت و همگان را در شوك بزرگی فرو برد. علی اشراقی كه حسابگری و دوراندیشی از ویژگی‌های بارز اوست، تصور چنین نتیجه‌ای را نداشت و دلگیر شد.

 

جالب اینجا بود كه یكی از مسئولان وقت دلیل رد صلاحیت او را عدم ارائه مدارك لازم عنوان كرد كه از نگاه آگاهان قابل پذیرش نبود و مدتی بعد مشخص شد مدارك او كامل بوده است و رای به تایید صلاحیتش داده شد اما شخصیت علی اشراقی اینگونه نبود كه بخواهد در فضای مه آلود در انتخابات حضور پیدا كند چون آرامش با او عجین شده است به نحوی كه پس از اعلام ردصلاحیتش اعتراضی هم ننوشت و سكوت كرد تا مسئولان مربوطه خودشان اقدام به تایید او كنند. اشراقی هیچ گاه در آن انتخابات حضور پیدا نكرد چون تصمیم خودش را گرفته بود و رفتاری كه در ابتدا با او صورت گرفته بود را زیبنده خود و خانواده امام نمی‌دانست.

 

گفتنی است زمانی كه او برای انصراف از حضور در انتخابات به فرمانداری رفت، حسین طلا فرماندار اصولگرای تهران به استقبال او رفت و از او دلجویی كرد و پس از انصراف هنوز مسافت زیادی از فرمانداری دور نشده بود كه رسانه‌های خاص خبر انصراف او را با آب و تاب فراوان منتشر كردند و این یعنی آنها به آنچه تصور می‌كردند پیروزی‌شان است، رسیده بودند اما خبر نداشتند انصراف علی اشراقی در سال‌های بعد چه پیامدهایی برایشان دارد. علی اشراقی در شرایطی از حضور در مجلس هشتم انصراف داد كه آرای او با آرای غلامعلی حداد عادل كه نفر نخست در نتیجه انتخابات بود برابری می‌كرد و اقدام او یعنی او حاضر نشد بهترین كرسی مجلس را با نام و آرمان‌های امام خمینی عوض كند و بزرگ‌منشی خود را به رخ كشید یعنی همان كاری كه پدربزرگش در مواجهه با مخالفان انجام می‌داد.

شخصیتی گریزان از حاشیه
علی اشراقی از حاشیه گریزان است و این ویژگی می‌تواند كمك بزرگی برای او در مجلس باشد و می‌تواند به عنوان یك نماینده كارآمد به وضع قوانینی بپردازد كه برای عموم مردم دارای فایده باشد، اقدامی كه در فضای تنش امكان‌پذیر نیست!

 

دو جناح سیاسی كشور او را به عنوان یك چهره میانه‌رو قبول دارند و از انگ زدن به او پرهیز می‌كنند هر چند برخی تلاش دارند برای او حاشیه‌سازی كنند مثلا در سال 89 که پذیرای احمدی‌نژاد در حرم امام(ره) شد برخی به او خرده گرفتند اما ‌میهمان‌نوازی ویژگی خاندان بنیانگذار انقلاب سلامی است و گویا این موضوع با نظر آیت‌ا... سید حسن خمینی بود و با اطلاع ریاست‌جمهوری از اعضای كابینه استقبال كرد چراکه ارتباط و آشنایی قبلی با محمود احمدی‌نژاد دارد. او دارای روحیه تعامل است چنانكه در زمان شهردار شدن احمدی‌نژاد تصمیمی برای تغییر او و محسن هاشمی پسر ارشد آیت‌ا... هاشمی گرفته نشد و آنها كار خود را ادامه دادند. علی اشراقی در سال89 گفته بود: «سابقه آشنایی من با آقای احمدی‌نژاد به دوره شهرداری ایشان برمی‌گردد، و بنده در آن زمان دبیر كمیسیون ماده5 شهرداری تهران بودم.

 

البته پیش از شهردار شدن آقای احمدی‌نژاد و از دوره آقای كرباسچی من این مسئولیت را داشتم و در زمان شهردارهای بعد از ایشان نیز ادامه پیدا كرد تا دوره آقای قالیباف كه در چند ماه نخست شهرداری ایشان نیز بنده دبیر كمیسیون ماده5 بودم و از آن زمان تاكنون مشاور شهرسازی شهرداری تهران هستم.» هنوز مشخص نیست علی اشراقی از كدام حوزه كاندیدا خواهد شد و در تماسی كه «آرمان» با او داشت اعلام كرد در وقت دیگری پاسخگوی موضوع خواهد بود. شاید در روزهای آینده شاهد اعلام حضور رسمی وی در عرصه انتخابات مجلس دهم باشیم.

 

 اخبار  انتخابات  مجلس - آرمان 


ویدیو مرتبط :
چراغ سبز آپارات ،به حرکت چراغ خاموش آرین نیشنز!!!قسمت 2

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چراغ سبز جادوگر به علی دایی




اخبار ورزشی - امیدوارم روزی اختلافات فوتبالی ها تمام شود؛
چراغ سبز جادوگر به علی دایی(عکس)

هافبک تیم فوتبال تراکتورسازی گفت: «نمی‌توان اختلاف نظر و سلیقه را به طور کامل از بین برد، اما امیدوارم این مسئله خیلی کم شود.»

اخبار,اخبار ورزشی,علی کریمی

 

علی کریمی در پایان مراسم دوازدهمین سالگرد باشگاه هنرمندان در مورد مورد دریافت لوح تقدیر اشتهار به صداقت در فوتبال، گفت: «من داخل مراسم هم گفتم که خودم را لایق این عنوان نمی‌دانم از این که دعوت شدم سوپرایز شدم. از یاریار باید تشکر کنم. باید به فرهنگ‌سازی در فوتبال عمل کرد و نباید فقط حرف زد. امیدوارم این مجلس باعث فرهنگسازی احترام به بزرگتر و هم نوع شود.

كریمی ادامه داد: «امشب در مورد بیماران ام‌اس حرف زدند از خدا می‌‌خواهم تمامی بیماران شفا پیدا کنند. استارت این کار فرهنگی زده شده است و امیدوارم روز به روز بهتر شود.»

وی در مورد دریافت این جایزه افزود: «این بهترین عنوانی است که در سال‌های حضورم در ورزش دریافت کردم.»


کریمی در مورد اختلافات اهالی فوتبال، تأکید کرد: «در هر حرفه‌ای اختلاف نظر و سلیقه وجود دارد. امیدوارم روزی همه با هم تعامل کنند نمی‌توان این مسئله را به طور کامل از بین برد اما امیدوارم روزی این اختلافات تمام شود.»

هافبک تراکتورسازی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد اختلافات برخی از پیشکسوتان پرسپولیس، اظهار داشت: «شما سوالی می‌کنید که ربطی به این مجلس ندارد می‌خواهید از آب گل‌آلود ماهی بگیرید و این صحبت ربطی به مراسم امروز ندارد.»

کریمی در مورد صحبت‌های امروز کارلوس کی‌روش که اعلام کرده،‌ درهای تیم ملی به روی او باز است، خاطرنشان کرد: «او به من لطف دارد. اگر این بار به تیم ملی دعوت نشدم حتما حقم نبوده که دعوت شوم اگر حقم باشد حتما از سوی کادر فنی به تیم ملی دعوت می‌شوم.»

علی کریمی در حالی این مصاحبه را انجام داد که با امیر قلعه‌نویی در کنار یکدیگر مشغول صحبت با خبرنگاران بودند.
اخبار ورزشی - فارس