متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

پیام واحد عارف- مطهری



 اخبار انتخابات  ,خبرهای انتخابات , انتخابات  مجلس

معین: هدف‌مان وارد نشدن افراطیون به مجلس باشد

 اصلاح‌طلبان به این راحتی‌ها صحنه انتخابات را رها نمی‌كنند. آنها نیت كرده‌اند تا به هر نحوی كه شده تركیب مجلس را تغییر دهند. ماندن در میدان رقابت، ایستادگی در برابر نامهری‌ها و تلاش برای امیدوار نگه داشتن مردم و ارایه لیست قابل دفاع از جدی‌ترین راهبردهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان در شرایط فعلی است. راهبردهایی كه روز گذشته در همایش انتخاباتی حزب اعتماد ملی و توسط چهره‌های شاخص این جریان سیاسی از جمله محمدرضا عارف، رسول منتجب‌نیا، هادی خامنه‌ای، مصطفی كواكبیان و علی ابوالحسنی اعلام شد. هر چند اصلاح‌طلبان در این همایش میهمان دیگری هم داشتند؛ علی مطهری. فرزند شهید آیت‌الله مطهری هم با حرف‌هایش نشان داد كه دیگر اصولگرا نیست و دغدغه‌هایی از جنس اصلاح‌طلبان دارد.

 

محمدرضا عارف در همایش انتخاباتی حزب اعتمادملی با عنوان قانون‌مداری، اعتماد ملی و انتخابات با تاكید بر اینكه اصلاح‌طلبان همیشه یار و یاور انقلاب بوده و هستند، اظهار داشت: اصلاح‌طلبی جریان اصلی انقلابی است و هیچگاه از نظام كنار نمی‌كشد. عارف تاكید كرد: نگاه راهبردی ما این است كه اصلاح‌طلبان همواره حضور داشته باشند زیرا آنها خود را صاحب و مدیون انقلاب می‌دانند. وی یادآور شد: ما باید تحت هر شرایطی در انتخابات حضور داشته باشیم. عارف با اشاره به مظلومیت اصلاح‌طلبان گفت: جریان رقیب ما با در دست داشتن تریبون‌های عمده هر كاری خواسته علیه ما انجام می‌دهد؛ حتی ما شاهدیم كه برای برگزاری یك همایش نمی‌توانیم سالنی را بگیریم ولی من می‌خواهم بگویم كه آنان چه نتیجه‌ای گرفته‌اند جز اینكه روز به روز محبوبیت ما پیش مردم افزایش یافته است. وی تاكید كرد: اگر جریانی بخواهد به وسیله اهرم قدرت به ما فشار وارد كند، بداند مردم پاسخ آنها را می‌دهند خصوصا در انتخابات، همان‌طور كه در سال ٩٢ این موضوع رخ داد.

پنج راهبرد اصلی اصلاح‌طلبان
عارف با تاكید بر اینكه باید بگذارند احزاب قانونی اصلاح‌طلب حرف‌های‌شان را بزنند، گفت: راهبرد ما روشن است؛ وفاداری به آرمان‌های انقلاب، پرهیز از حواشی، حفظ منافع ملی و حضور آرام و همراه با امید و تدبیر از راهبردهای ما است.


وی ادامه داد: ما در كمتر از ٢٠ روز آینده با انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رو به رو هستیم و با توجه به اهمیت این دو مجلس، ضرورت دارد كه حضور حداكثری در انتخابات داشته باشیم و حماسه‌ای مانند خرداد ٩٢ خلق كنیم. عارف یادآور شد: با توجه به ارجحیت منافع ملی بر منافع جناحی باید مشاركت اصلاح‌طلبان حداكثری باشد و ما شاهد حضور فراگیر جبهه اصلاحات با هدف استمرار حاكمیت تدبیر و امید باشیم.

 

رییس شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان تاكید كرد: ما باید مسیری را كه در خردادماه ٩٢ آغاز كردیم با جدیت بیشتر ادامه دهیم. عارف اضافه كرد: بر این اساس شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان با حضور همه احزاب بزرگ اصلاح‌طلبی تشكیل شد و در این راستا تصمیم‌گیری‌های خوبی براساس واقعیات كشور، ضرورت اعتمادسازی اصلاحات انجام شده است. رییس شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان اضافه كرد: ما تلاش خواهیم كرد شكاف‌ها و زاویه‌هایی كه با بخش‌هایی از حاكمیت به ما تحمیل شده را رفع كنیم. وی اضافه كرد: برنامه راهبردی و اجرایی شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان حضور حداكثری تحت هر شرایطی است و باید هر اقدامی را براساس قانون و مراجع قانونی انجام دهیم.


خواستار حضور حداكثری مردم
 در انتخابات هستیم
عارف با بیان اینكه ما شعار امید و آرامش و رونق اقتصادی را سرلوحه كار خود قرار داده‌ایم، اضافه كرد: ما برنامه‌ای در پنج بخش برای مجلس آینده آماده كرده‌ایم كه ٢٧ محور آن مربوط به وضعیت محیط زیست است كه ما آن را در اختیار مردم قرار داده ایم. رییس شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان تاكید كرد: با توجه به رد صلاحیت گسترده چهره‌های اصلاح‌طلب كه البته ما به آن گلایه جدی داریم ولی راهبرد ما تغییری نكرده و ما باز هم خواستار حضور حداكثری مردم در انتخابات هستیم. وی اضافه كرد: ما بعد از این انتخابات، انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها را در سال ٩٦ در پیش داریم كه باید خود را برای آن آماده كنیم.


برنامه جامع اصلاحات
با ۱۲۸ محور
وی با بیان اینكه ما با توجه به این راهبرد به شعار امید، آرامش و رونق اقتصادی رسیدیم، اظهار كرد: برنامه جامعی با ۱۲۸ محور تهیه شده است كه در پنج بخش برنامه اصلاح‌طلبان برای مجلس آینده را ارایه كرده است. ما در این برنامه بخش ویژه‌ای را در ۲۸ محور برای محیط زیست در نظر گرفته‌ایم.


باید تلاش كنیم وزن لیست رابالا بیاوریم
عارف اضافه كرد: ما پذیرفته ایم در فضایی غیررقابتی و نابرابر هستیم ولی باید از مسائل حاشیه‌ای و مسائلی كه به ما تحمیل می‌شود پرهیز كنیم و باید تحت هر شرایطی مسوولیت خود را در مقابل نظام انجام دهیم. وی با تاكید بر اینكه ما باید مجلسی را شكل دهیم كه در راس امور باشد، گفت: آنچه امروز به عنوان ضرورت وجود دارد این است كه همه اصلاح‌طلبان چه آنان كه كاندیدا هستند و چه آنان كه كاندیدا نیستند تلاش كنند وزن لیست ما بالا رود.


می توانیم با همه رد صلاحیت‌ها پیروز شویم
وی افزود: متاسفانه ما نتوانسته‌ایم به دلیل برخی ردصلاحیت‌ها از برخی چهره‌های شاخص استفاده كنیم؛ از این رو در لیست مان از برخی نخبگان استفاده كرده‌ایم كه ممكن است شهرت زیادی نداشته باشند كه این مشكلی جدی است؛ این مشكل را چهره‌های شاخص می‌توانند حل كنند و راه آن، معرفی این افراد به جامعه است. عارف خاطرنشان كرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته ما خواهیم توانست در انتخابات مجلس پیروز شویم.


طرح فام؛ فرم ارزیابی كاندیداها
عارف اظهار داشت: طرحی به نام «فام» -فرم ارزیابی كاندید‌اها- را بر اساس شاخص‌های علمی فرستاده‌ایم كه به همه حوزه‌ها ارسال شده است. بررسی این فرم‌ها با وسواس انجام خواهد شد تا سعی كنیم بهترین‌ها را معرفی كنیم. این وظیفه را با تمام وجود حس می‌كنیم. سهم‌خواهی را كنار گذاشته‌ایم و سعی می‌كنیم شایستگان را انتخاب كنیم. عارف با بیان اینكه سعی می‌كنیم اطلاعات را در اختیار مردم بگذاریم، اظهار داشت: از همه عزیزان چه رد‌شدگان چه تاییدشدگان خواهش می‌كنیم با تمام توان به میدان بیایند. راهبردمان این است كه با حضور مستمر در صحنه بمانند و یقینا با این تصمیم ما پیروز انتخابات هستیم.


تلاش خواهیم كرد كمك حال دولت باشیم
عارف با بیان اینكه برای آنكه بتوانیم برجام‌های دیگری در بخش اقتصادی داشته باشیم، تصریح كرد: باید جایگاهی تاثیرگذار داشته باشیم و با حضور مردم و مشاركت مردم و نقش‌آفرینی اصلاح‌طلبان هدف‌های دو سال گذشته‌ را دنبال كنیم. وی افزود: ما اگر خوب عمل كنیم پیروز هستیم و تمام تلاش‌مان این است كه كمك حال دولت باشیم تا بتوانیم برجام‌های دیگر به خصوص برجام‌های اقتصادی را به ثمر برسانیم.

 

عارف همچنین در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: باید همه احزاب، دستاندركاران انتخابات، اعضای هیأت نظارت بر انتخابات مرُ قانون را ملاك قرار دهند چرا كه در این صورت است كه بسیاری از مشكلات و چالش‌ها رفع خواهد شد. وی در پاسخ به این پرسش كه اگر لیست نهایی تایید صلاحیت‌شده‌ها بیرون بیاید و افراد شاخص شما تایید نشده باشند واكنش شما چیست، افزود: البته بنده عضو حزب نیستم. ما جبهه اصلاحات را در اختیار داریم و ان‌شاءالله لیستی خواهیم داد كه مردم با خیال راحت به همه آن لیست رأی بدهند. وی ادامه داد: لیست ما ظرف یكی دو روز آینده نهایی خواهد شد چرا كه ما هنوز منتظر رای نهایی شورای نگهبان هستیم و آخر وقت امروز (دوشنبه) گفته‌اند صلاحیت برخی‌ها قطعی خواهد شد.


منتجب‌نیا: برای جلوگیری از ورود نااهلان و نامحرمان
حضور در انتخابات مهم است
رسول منتجب‌نیا هم در این همایش اظهار داشت: اصلاح‌طلبان همیشه یار و یاور انقلاب بوده‌اند، چون جریان اصلاحلات جریان اصیل انقلاب است و هیچگاه با نظامی كه در تشكیل آن سهم اصلی را داشته در نیفتاده است چراكه این نگاه راهبردی اصلاحات است، بنابر این تحت هر شرایطی باید حضور داشت. مردم مثل سال ۹۲ سر صندوق‌های رای به تندروها پاسخ می‌دهند. او تاكید كرد: با وجود اینكه فكر می‌كردند فاتحه جریان اصلاحات خوانده شده است اما اصلاحات همچنان سر پا و فعال است، اما ظاهرا بنا نیست تندروها درس بگیرند. در شرایطی كه حضور حداكثری مردم الزام است، تحمل ندارند.

 

منتجب‌نیا ادامه داد: اما ما اصلاح‌طلبان چاره‌ای جز حضور فعال و تشویق و ترغیب مردم به حضور در انتخابات نداریم و باید چهره‌های شاخص خود را با رای بالا به مجلس بفرستیم تا نشان دهیم ملت با وجود بی‌مهری‌ها با تمام قوا در میدان حاضر می‌شوند تا راهی را برای ورود نا‌اهلان و نامحرمان نگذارند.


مطهری: امیدوارم گام دوم
برداشته شود تا این افراطی‌گری‌ها تمام شود
علی مطهری هم در همایش حزب اعتماد ملی تهران، با تبریك سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: آرمان اصلی انقلاب ما در یك كلمه اسلام بوده است و اگر بخواهیم این آرمان را ریز و تجزیه كنیم، باید بگویم آرمان‌هایی نظیرعدالت، آزادی، استقلال اعم از سیاسی و فرهنگی و اخلاق و معنویت و احترام به حقوق ملت از آرمان‌های اصلی انقلاب بوده و ما به سوی آنها در حال حركت هستیم. وی بر لزوم ارزیابی مسیر طی شده در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی تاكید كرد و گفت: ما باید ببینیم در كجای راه هستیم و تا آرمان‌ها چقدر فاصله داریم و به كدام آرمان‌ها نایل شده‌ایم تا راه را گم نكنیم.

 

مطهری با بیان اینكه در بسیاری از این آرمان‌ها به طور نسبی موفق و در بعضی دچار فراز و نشیب بوده‌ایم، ادامه داد: باید در بررسی‌ها مشخص شود كه در كدام دوره‌ها موفق‌تر بوده و هر حركت اشتباهی را نیز باید اصلاح كنیم. هر حركتی محتاج اصلاح مستمر است و این طور نیست كه هر حركتی خود به خود به سوی اهدافش پیش برود بلكه دچار انحرافاتی می‌شود كه روشنفكران، بزرگان و اندیشمندان دایم باید به فكر اصلاح باشند. وی نفوذ اندیشه‌های بیگانه، تجددگرایی افراطی، رخنه فرصت‌طلبان، ناتمام گذاشتن نهضت و ابهام طرح‌های آینده را از آفت‌های نهضت اسلامی از دیدگاه شهید مطهری عنوان كرد و افزود: امروز نهضت و انقلاب ما دچار نفوذ و رخنه فرصت‌طلبان و كم شدن خلوص نیت‌ها است.


مطهری به دوران پس از انتخابات سال ٨٨ اشاره كرد و گفت: در سال‌های اخیر و بعد از حوادث سال ٨٨ به نظر می‌رسد گروهی پیدا شده‌اند كه خود را صاحب اصلی انقلاب معرفی می‌كنند و درصدد هستند كه انقلابیون اولیه را به حاشیه برانند و برای این كار تلاش مستمری هم انجام می‌دهند. مطهری با تاكید بر اینكه كم شدن اعتقادات این تفرقه‌ای كه بر انقلاب حاكم است را پدید آورده است، خاطرنشان كرد: به یاد داریم كه امام(ره) چه مقدار بر مساله وحدت كلمه تاكید داشت. انقلاب ما با وحدت میان اقشار مختلف جامعه پدید آمد اما امروز این وحدت كمرنگ شده و ناشی از كم شدن خلوص نیت‌ها است.

 

وی ظلم، فساد اخلاق، تفرقه، تشتت و ترك امر به معروف و نهی از منكر را به عنوان چهارعامل انقراض جوامع بشری از منظر قرآن دانست و اظهار كرد: ما شاهد كم رنگ شدن نقش مردم در انقلاب هستیم. ما نباید با انتخابات قهر كنیم. در انتخابات مجلس نهم تحریم اصلاح‌طلبان یك اشتباه بود و باعث شد مجلسی مانند مجلس نهم تشكیل شود كه به مراتب از مجلس هشتم ضعیف‌تر بود. مطهری با بیان اینكه در مجلس هشتم افراد خوش فكر و درد مند بودند كه می‌شد با آنها درددل كرد، ادامه داد: در مجلس كنونی تعداد این افراد به ١٠ نفر نمی‌رسد. اگر امروز هم مشاركت نداشته باشیم باز این حادثه تكرار می‌شود.

 

مطهری به ردصلاحیت داوطلبان مجلس اشاره كرد و گفت: با وجود همه ردصلاحیت‌ها معتقدم مردم ما باید با شور و نشاط در انتخابات اسفندماه شركت كنند و به افراد خوش فكر و معتدل رای دهند تا تركیب مجلس تغییر كند و خانه‌تكانی در محلی فعلی انجام شود. وی تاكید كرد: بنده همواره گفته‌ام چه تاییدصلاحیت شوم و چه نشوم باید مردم را به شركت در انتخابات تشویق كرد. ان‌شاءالله گام دوم در مجلس دهم برداشته شود تا این افراطی‌گری‌ها كه نه از اسلام نشات گرفته و نه از عقل، تمام شود و انقلاب در مسیر درست خود قرار گیرد.


لوح تقدیر اعتماد ملی
برای مطهری
در ادامه این مراسم رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی لوح تقدیری برای زحمات علی مطهری در مجلس نهم اهدا كرد. مطهری گفت من خود را شایسته كلماتی كه در این لوح به كار رفته نمی‌بینم اما شاید چون دیگران در این عرصه كاری نمی‌كنند كارهای من پررنگ می‌شود.


سید هادی خامنه ای: بایداز فرصت انتخابات استفاده كنیم
در ادامه این همایش سید هادی خامنه‌ای، دبیركل مجمع نیروهای خط امام طی سخنانی با تاكید بر اینكه مردم باید آگاهی فرهنگی و آموزش كافی را نسبت به امور سیاسی كسب كنند، گفت: ما باید از گذشته خود درس بگیریم و در دوره انتخابات نیز از فرصت استفاده كرده و حرف حق را بیان كنیم و مردم نیز با كسب آموزش و ارتقای دانش خود در مسائل سیاسی و فرهنگی وارد عرصه تصمیم‌گیری برای سرنوشت خود شوند.

 

سید هادی خامنه‌ای اظهار داشت: در آستانه یكی از انتخاب‌های مهم تاریخ هستیم كه علاوه بر خصوصیت مشترك انتخاب‌های مكرر پس از انقلاب، این بار شرایط ویژه‌ای وجود دارد و خواهد داشت. دبیر كل مجمع نیروهای خط امام گفت: اكثریت قاطع این ملت كه باید همواره رونق‌بخش مناطق انتخاباتی در كشور باشند، از معرفی كاندیداهای درجه یك و مورد نظر خود محرومند، ولی در عین حال به دلیل وابستگی جدی به انقلاب و شرایط انقلاب در سطح جهانی همه دوستان و برادران و خواهران وابسته به اصلاحات گفته‌اند به هر حال در انتخابات شركت خواهند كرد.


كواكبیان: مجلسی شایسته ریل‌گذاری دولت تشكیل شود
 مصطفی كواكبیان، دبیر كل حزب مردم‌سالاری هم در این همایش گفت: باید تلاش كرد تا اراده مردم بر همه‌چیز حاكم شود. اصلاح‌طلبان می‌خواستند تا اكثریت مجلس آینده به دست نخبگان واقعی و اهل درد مردم باشد. وی افزود: اگر می‌خواهید همین مجلس باقی بماند پای صندوق رای نیایید اما اگر به دنبال تغییر هستیم همه باید پای صندوق رای حاضر شویم. وی با تاكید بر اینكه افتخار ما این است كه اصلاح‌طلب هستیم، اظهار كرد: هیچ كسی حق ندارد كه اصلاح‌طلبان را برانداز بداند.. وی ادامه داد: اصلاح‌طلبان بر این اعتقادند كه باید مجلسی كه ریل گذار كار دولت است، ساخته شود.


ابوالحسنی: پاداش اصلی حزب تجارت قدرت است
رحیم ابوالحسنی، رییس ستاد انتخاباتی حزب اعتمادملی هم درباره علت عدم پایداری احزاب در كشور گفت: علت عمده ناپایداری احزاب در كشور این است كه اجازه نمی‌دهند حزب كاركرد داشته باشد و در قدرت نقشی داشته باشد. رییس ستاد انتخاباتی حزب اعتماد ملی با تاكید بر اینكه پاداش اصلی حزب، تجارت قدرت است، اظهار كرد: وقتی اجازه وجود چنین پاداشی داده نمی‌شود در كشور نیازی به حزب دیده نمی‌شود. 


تاكید اصلاح‌طلبان بر ضرورت تشویق مردم برای حضور در انتخابات
محمدرضا عارف همچنین در گردهمایی حزب اراده ملت ایران كه با موضوع «جوانان، انقلاب و انتخابات» برگزار شد با اشاره به نقش جوانان در انتخابات سال ٩٢ گفت: برای انتخابات جوانان بزرگ‌ترها را به جلو هل دادند كه نتیجه آن حاكمیت تدبیر و امید و برجام است. اكنون جوانان باید حماسه دیگر خلق كنند و نباید قهر در قاموس جوانان قرارگیرد.


وی در ادامه تاكید كرد: باید در فاصله باقی مانده تا انتخابات تلاش كنیم كه مردم را به صحنه بیاوریم زیرا كشور و اصلاحات به مردم نیاز دارد. ما به دنبال استمرار مسیر تدبیر و امید هستیم. كشور هم در این سال‌ها هزینه افراط و تفریط را داده است. ما دنبال مجلسی هستیم كه در راس امور باشد و سیاست‌های كلان نظام را دنبال كند. عارف با گلایه از ردصلاحیت‌های چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب خاطرنشان كرد: البته ما چهره‌های جوان نیز داریم كه باید این چهره‌ها توسط جوانان به جامعه معرفی شوند. ما دنبال مجلسی كارآمد هستیم كه دغدغه آن حمایت از دولت و البته استفاده از ابزارهای نظارتی خود است.

 

عارف در ادامه تاكید كرد: ما به آرامش نیاز داریم و به هیچ‌وجه دنبال تخریب رقیب نیستیم و ما به دنبال رعایت اخلاق و اثبات خودمان هستیم. همین امروز یكی از خبرگزاری‌های مدعی به نقل از من گفت كه ما دنبال مجلس ششم نیستیم در حالی كه من چنین حرفی اصلا نزدم. این رسانه‌ها می‌خواهند جامعه را به كجا بكشانند؟ البته مردم خوب می‌فهمند و با این رفتارها مقبولیت اصلاح‌طلبان هم دو چندان می‌شود. ما دنبال چنین اقداماتی نیستیم. رییس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به اینكه ۱۷ روز تا زمان برگزاری انتخابات باقی‌مانده، گفت: امتحان بزرگی پیش‌روی ما است و برای اینكه شب آخر امتحان به آسودگی بخوابیم، باید خودمان را از امروز حاضر كنیم تا بتوانیم در امتحان «حضور» سربلند بیرون بیاییم.

اخبار انتخابات  مجلس  -  اعتماد


ویدیو مرتبط :
فوتو کلیپ فعالیت های دبیرستان عالی شهید مطهری(ره) واحد مشهد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز ثبت‌نام و انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه پیام‌نور از 18 شهریور



آغاز ثبت‌نام و انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه پیام‌نور از 18 شهریور

 فارس: تقویم دانشگاهی سال تحصیلی ۹۲-۱۳۹۱ برای تمامی مقاطع تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام‌نور اعلام شد براساس آن ثبت‌نام و انتخاب واحد دانشجویان این دانشگاه از 18 شهریورماه آغاز می‌شود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

 عبدالله معتمدی، معاون آموزشی دانشگاه پیام‌نور طی نامه‌ای، آخرین تغییرات تقویم دانشگاهی سال تحصیلی 92-1391 برای تمام دوره‌های تحصیلی این دانشگاه اعم از  کاردانی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی (سنتی و طرح تجمیع)، کارشناسی ارشد و دکتری را منتشر کرد.

بر این اساس در نیمسال اول سال تحصیلی 91-92 برای ترم پاییز، ارائه درخواست دانشجو و ثبت تغییر رشته، تغییر گرایش و انتقال از اول مرداد سال جاری تا 16شهریور، ثبت دروس معادل سازی شده از اول شهریور تا 15 شهریور، ارائه درخواست مهمان (دائم و موقت) شدن دانشجویان و تایید توسط مرکز مبدا و مقصد از تاریخ اول مرداد 91 شروع و در تاریخ 21 شهریور به پایان می‌رسد.

همچنین ثبت‌نام و انتخاب واحد از 18 شهریور آغاز شده و تا 28 شهریور به پایان می‌رسد. زمان درخواست وام نیز از زمان شروع ثبت‌نام تا پایان ثبت‌نام است.

زمان پرداخت شهریه در زمان ثبت‌نام انجام می‌گیرد و ثبت‌نام و انتخاب واحد ورودی‌های جدید کارشناسی و کارشناسی ارشد رسمی از اول مهر آغاز شده و تا 7 مهر ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، زمان حذف و اضافه از 22 مهرماه سال جاری شروع و در تاریخ 29 مهرماه سال جاری به پایان می‌رسد.حذف اضطراری نیز از 18 آذر آغاز شده و تا 24 آذر به اتمام می‌رسد.

بنابراین گزارش، تعیین مرکز محل آزمون مقطع کارشناسی ارشداز 20 تا 30 آذر انجام می‌شود.

دریافت زمان کارت آزمون توسط دانشجو از 5 دی تا 9 بهمن و زمان انتخاب و ثبت نمره تکدرس کارشناسی از 9 تا 14 دی تعیین شده است.

امتحانات نیمسال اول تحصیلی نیز از 16 دی آغاز شده و و در تاریخ 9 بهمن به پایان می‌رسد. زمان امتحانات دکتری نیز در تاریخ اول بهمن شروع و در تاریخ 20 بهمن به اتمام می‌رسد. بر همین اساس، 14 بهمن تاریخ پایان اعلام نمرات چهارگزینه‌ای انجام می‌شود.

لازم به ذکر است، حداکثر زمان ارائه جواب نسبت به تجدیدنظرها توسط بانک سوال در تاریخ 26 بهمن انجام می‌شود./فارس