متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

پزشکیان : برخی ائمه جماعت به‌دلیل عدم التزام به اسلام ردصلاحیت شده‌اند



اخبار,اخبار انتخابات ,مسعود پزشکیان

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: باید راهکاری وجود داشته‌باشد که نامزدهای ردصلاحیت‌شده حداقل بتوانند پیام‌شان را به مسئولان برسانند و مطمئن باشند این صحبت‌ها شنیده می‌شود اما متاسفانه باتوجه به حجم بالای ردصلاحیت‌ها عملاً این امکان وجود ندارد و به لحاظ اجرایی رسیدگی به این شکایت‌ها تقریباً غیرممکن است.

مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به رد صلاحیت نامزدهای اصلاح‌طلب ازسوی شورای نگهبان اظهار داشت: متاسفانه آنقدر تعداد ردصلاحیت‌ها بالاست که عملاً امکان بررسی مدارک و اسناد اعتراض‌ها وجود ندارد و فکر می‌کنم نمی‌شود در عرض ۲۰ روز به این حجم بالای اعتراض‌ها رسیدگی کرد.

رسیدگی به این حجم ردصلاحیت‌ها در ۲۰ روز غیرممکن است

او گفت: باید راهکاری وجود داشته‌باشد که نامزدهای ردصلاحیت‌شده حداقل بتوانند پیام‌شان را به مسئولان برسانند و مطمئن باشند این صحبت‌ها شنیده می‌شود اما متاسفانه باتوجه به حجم بالای ردصلاحیت‌ها عملاً این امکان وجود ندارد و به لحاظ اجرایی رسیدگی به این شکایت‌ها تقریباً غیرممکن است.

برخی ائمه جماعت به‌دلیل عدم التزام به اسلام ردصلاحیت شده‌اند

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: متاسفانه برای اکثر نامزدهای ردصلاحیت شده بند یک ماده ۲۸ درج شده که به معنای عدم التزام به اسلام است و مسئله اینجاست که در میان این افراد کسانی هستند که سابقه امامت نماز جماعت را داشته، یا کسانی که ۸ سال در جبهه جنگیده‌اند و کسانی که تمام وجودشان اعتقاد به اسلام و انقلاب است.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس نهم خاطرنشان کرد: سوال اینجاست که چگونه باید این اعتقاد به اسلام را به اثبات رساند؟ از طرفی آیا می‌توان ظرف ۲۰ روز هشت‌هزار صفحه کتاب داستان خواند که بتوان هزاران برگ سند و مدرک مربوط این ۸۰۰۰ هزار نامزد ردصلاحیت‌شده را مطالعه و بررسی کرد؟!

پزشکیان در پاسخ به این سوال که باتوجه به حضورچهره‌های شناخته‌شده و نمایندگان مجلس ادوار گذشته درمیان این افراد ردصلاحیت شده، چگونه حکم عدم احراز صلاحیت صادر شده، گفت: مساله این است که روند قضاوت باید به گونه‌ای باشد که از ابتدا مانع از ایجاد چنین مشکلی شود و بحث بر سر این است که چرا باید چنین تاوانی را بدهیم و مردم را دلسرد کنیم.

روسای جمهور، مجلس و خود نامزدها درحال رایزنی برای حل مشکل هستند

این نماینده عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این‌که از میزان تاثیرگذاری رئیس‌جمهور بی‌خبر است، گفت: با این وجود هم مجلس، هم دولت و هم خود کاندیدا‌ها درحال رایزنی با مسئولان برای حل این مشکل هستند.

نباید با صندوق رای قهر کنیم

پزشکیان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا درصورت عدم حل مشکل ردصلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان، این جریان اقدام به دریافت رزومه از نیروهای غیرجناحی تاییدشده و تهیه لیست انتخاباتی خواهد کرد یا خیر، ‌ گفت: البته من مشخصاً درباره این پیشنهاد اطلاع دقیقی ندارم اما حضور در انتخابات یک اصل است و نباید با صندوق رای قهر کنیم.

او اضافه کرد: درخصوص این‌که باید با چه راهکاری با محدودیت‌هایی که پیش‌روی مشارکت ما به‌وجود می‌آید، روبرو شویم هم باید بگویم که نهایتاً باید براساس شرایط، موقعیت، داشته‌ها و کسانی که حضور دارند، تصمیم‌گیری کنیم.

مرزی میان اصلاح‌طلبان و مردم وجود ندارد

پزشکیان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا چنین تصمیمی می‌تواند دایره اصلاح‌طلبی را به سمت مردم گسترش دهد، گفت: سوال اینجاست که مگر اصلاح‌طلبی روشی غیرمردمی است؟! اصلاح‌طلبان جزو مردم هستند و مرزی میان اصلاح‌طلبان و مردم وجود ندارد.


 اخبار انتخابات  خبرگان  -  ایلنا   


ویدیو مرتبط :
دلیل صداقت پیامبر اسلام در ادعای نبوت و عدم صداقت بهاء ا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

غرویان: یک نماینده ولی‌فقیه را به دلیل عدم التزام به اسلام رد کرده‌اند/ ملت باید اجرای قانون را احراز کنند



اخبار,اخبارانتخابات ,محسن غرویان

مسئله التزام به اسلام، التزام به قانون و التزام به ولایت فقیه، از مفاهیم لغزنده‌ای است که احساس می‌شود گاهی با آن برخورد سلیقه‌ای می‌کنند.

محسن غرویان استاد حوزه علمیه قم و تحلیلگر سیاسی در واکنش به سخنان امروز رئیس جمهور در دیدار با استانداران و فرمانداران گفت: احساس می‌شود امروز به نام قانون اعمال سلیقه می‌شود. رهبرانقلاب و رئیس جمهور هم در این مورد هشدار دادند که نباید به نام قانون اعمال سلیقه شود.

استاد فلسفه اسلامی حوزه علمیه قم در مصاحبه با عصر ایران خاطر نشان کرد: همه از قانون صحبت می‌کنند ولی اعمال سلیقه می‌کنند. همه باید در انتخابات حضور پیدا کنند اما همین افراد باید در انتخابات نماینده‌ای داشته باشند که به آن رای بدهند.

وی ادامه داد: روحانی به همین نکته تاکید کرده است که آیا امروز در ماجرای رد صلاحیت‌ها سلیقه‌ها اعمال می‌شود یا قانون؟ ملاک تشخیص چیست؟ ملت باید احراز کنند آنچه که از سوی نهادها مرتبط به انتخابات در حال پیاده شدن است و اعمال قانون است و نه اعمال سلیقه.

عضو هیات علمی «جامعه المصطفی العالمیه» تصریح کرد: سخنان روحانی در مورد احراز واقعی از سوی مردم، همان حق الناسی است که رهبرانقلاب فرموده‌اند. ملت باید اجرای قانون را احراز کنند.

غرویان در مورد مفاهیمی مانند التزام به اسلام که این روزها بسیار مطرح است گفت: یک سری مفاهیم مبهم در جامعه وجود دارد که گروهی از آن در باب سلیقه‌های خود سواستفاده می‌کنند.

این فعال سیاسی ادامه داد: مفاهیمی مانند بصیرت در فرمایش رهبرانقلاب بود که مورد سواستفاده قرار گرفت و برخی حرکت‌های تندی نشان دادند که رهبری هم گلایه کردند و فرموند من این رفتارها را قبول ندارم. الان هم نفوذ را بنا بر سلیقه خود تفسیر می‌کنند.

وی تصریح کرد: الان هم مسئله التزام به اسلام، التزام به قانون و التزام به ولایت فقیه، از مفاهیم لغزنده‌ای است که احساس می‌شود گاهی با آن برخورد سلیقه‌ای می‌کنند.

این استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: دیروز با ما اطلاع دارند یک نماینده ولی فقیه در شهری، به دلیل عدم التزام به اسلام رد شده است. این مسئله جای سوال دارد و باید پرسید این مصداق‌ها بر چه اساسی است و این از مطالبات مردم است که باید روشن شود.

غرویان در پایان گفت: نباید به نام احراز صلاحیت‌ها حق مردم ضایع شود. باید دعاکنیم که انشالله شورای نگهبان حق را به حق دار بدهد.


اخبار انتخابات  مجلس  -  عصر  ایران