متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

پزشکیان : احتمال بروز مشکل به دلیل عدم نظام‌مندی روند نظارت و اجرای انتخابات



اخبار,اخبار انتخاب  ,مسعود پزشکیان

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: از آنجاکه روند کار در برگزاری و اجرا و نظارت بر انتخابات، نظام‌مند، سیستماتیک و روشمند نیست، امکان دارد هر مشکلی در مسیر اجرا یا نظارت پیش بیاید.

مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با ایلنا، در واکنش به نگرانی فعالان سیاسی درباره احتمال افزایش بی‌دقتی در صورت استفاده دومنظوره از هیات‌های نظارت و اجرایی برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، گفت: نکته مهم اینجاست که اصولاً ما در کشورمان آنچنان دقیق کار نمی‌کنیم که بخواهد چنین تصمیمی در دقت نظارت، برگزاری و اجرای انتخابات را کاهش دهد.

نماینده مردم تبریز ادامه داد: به این دلیل که روند کار در برگزاری و اجرا و نظارت بر انتخابات، روندی نظام‌مند، سیستماتیک و روشمند نیست و متکی بر ساختاری خود ساخته است، امکان دارد هر مشکلی در مسیر اجرا یا نظارت پیش بیاید.

پزشکیان در پایان تصریح کرد: از دیگرسو از آن‌جا که نحوه اطلاع‌رسانی نیز با مشکلاتی روبروست و اقدام‌هایی که باید برای برگزاری انتخابات انجام دهیم، الکترونیک نیست، امکان بروز مشکل در کارهای دستی وجود دارد.

 اخبار انتخاب مجلس  ,خبرگان   - ایلنا


ویدیو مرتبط :
عدم نظارت بر اجرای قانون نظام مهندسی اولین رسالت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلیل عدم اجرای فاز دوم هدفمندی در خردادماه چه بود؟



فاز دوم هدفمندی همچنان در هاله ای از ابهام

دلیل عدم اجرای فاز دوم هدفمندی در خردادماه چه بود؟

فاز دوم هدفمندی یارانه ها ،افزایش نرخ بنزین، افزایش قیمت برق و گاز و آب ، همه و همه موضوع اقتصادی روز کشور است.زمان اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه ها نیز ماجرای دیگری است که این روزها به راز دولتی ها تبدیل شده، رازی که به نظر می رسد قرار نیست به این زودی ها آشکار شود و باید منتظر اعلام ناگهانی اجرایی شدن این طرح بود.

 

شفاف: فاز دوم هدفمندی یارانه ها ،افزایش نرخ بنزین، افزایش قیمت برق و گاز و آب ، همه و همه موضوع اقتصادی روز کشور است.زمان اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه ها نیز ماجرای دیگری است که این روزها به راز دولتی ها تبدیل شده، رازی که به نظر می رسد قرار نیست به این زودی ها آشکار شود و باید منتظر اعلام ناگهانی اجرایی شدن این طرح بود.

 

در هر حال،  خرداد هم از راه رسید، اما فاز دوم هدفمندی یارانه ها به مرحله اجرا نرسید تا نرخ بنزین و سایر حامل های انرژی همچنان یک راز باقی بماند و سردرگمی و نگرانی مردم  به دلیل شایعات افزایش قیمت ها ادامه دار شود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

این در حالی است که پیش از این دولتی ها بر اجرایی کردن هر چه سریع تر فاز دوم هدفمندی اصرار داشتند و این مجلس بود که ترمز هدفمندی را کشیده بود تا از سرازیری اجراسقوط نکند.

 

حالا اما در حالی که بودجه سال 91 به تصویب شورای نگهبان رسیده و هیچ مانعی برای اجریی شدن فاز دوم هدفمندی وجود ندارد دولتی ها به دلایل امعلوم ترجیح داده اند خرداد هم بدون این طرح سر شود چرا که با اعلام تثبیت سهمیه و قیمت بنزین برای خردادماه ،احتمال تعویق اجرای فاز دوم قانون یارانه ها تا یك ماه دیگر قوت گرفته است.

 

هر چند گمانه زنی ها حاکی از این است که کاهش اعتبار هدفمندی یارانه‌ها از 135 هزار میلیارد تومان مورد درخواست دولت به 66 هزار میلیارد تومان در مجلس، یکی از دلایل اصلی تعویق اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها است اما مساله  اصلی اینجاست که رسیدن خرداد ماه پایان زمان قانونی استفاده دولت از تنخواهی است كه مجلس برای اداره كشور در دوماه نخست امسال در اختیار دولت قرار داده است.

 

در واقع، مجوز مجلس به دولت مبنی بر تنخواه 22هزار‌میلیاردی ‌برای دو ماه ابتدایی سال 1391  31 اردیبهشت‌ماه از اعتبار می‌افتد و دولت ‌از روز اول خرداد ملزم به اجرای قانون بودجه 91 كل كشور است اما به نظر می رسد این بار هم دولت توجهی به الزامات قانون ندارد چرا که رویانیان از سهمیه بنزین 400 تومانی خبر داده است.

 

محمد رویانیان با بیان اینکه برای خرداد ماه سالجاری هیچگونه تغییری در قیمت و سهمیه بنزین خودروهای عمومی، خدماتی و شخصی به وجود نیامده است، گفت:  تا ساعت 24 یکشنبه 31 اردیبهشت ماه 60 لتیر بنزین با قیمت نیمه یارانه‌ای 400 تومان به کارت هوشمند سوخت خودروها واریز می شود.

 

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور همچنین سهمیه ماهانه بنزین موتورسیکلتها را 25 لیتر اعلام کرد و افزود: هر گونه تغییر در قیمت و سهمیه بنزین خودروها توسط ستاد هدفمندی یارانه‌ها اعلام می شود.

 

گفتنی است، بانک مرکزی هم پیش از این در نامه ای از فعالان اقتصادی و اتاقهای بازرگانی خواسته بود که برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از ابتدای خردادماه آمادگی داشته باشند اما این اتفاق عملا رخ نداد تا بار دیگر  دولت که اصرار عجیبی برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها بر خلاف قانون مجلس داشت، این بار هم بر خلاف قانون فاز دوم را اجرایی نکند!

باتوجه به تائید قانون بودجه 91 توسط شورای نگهبان و ابلاغ آن به دولت، دیگر قوه مجریه برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها مشکل قانونی ندارد./شفاف