متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

پایان پاسخگویی به استعلامات انتخابات مجلس توسط دادستانی کل



اخبار,اخبار  انتخابات , انتخابات مجلس

 اخبار  انتخابات  مجلس  -  مسئول ستاد پاسخگویی به استعلامات انتخابات مجلس در دادستانی کل کشور از پایان پاسخگویی به استعلامات توسط دادستانی کل کشور خبر داد.

مرتضی بختیاری در گفت‌وگو با  (ایسنا)، اظهار کرد: بر اساس قانون انتخابات هر لیستی که از وزارت کشور برای ما ارسال می‌شود، 5 روز بعد باید پاسخ استعلامات داده شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر پاسخگویی به استعلام ها به پایان رسیده و اکنون در حال بررسی تشابه‌های اسمی در بین کاندیداها هستیم.

مسئول ستاد پاسخگویی به استعلامات انتخابات مجلس در دادستانی کل کشور خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 48 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، دادستانی کل کشور به عنوان یکی از مراجع چهارگانه‌ای باید سوابق داوطلبان انتخاباتی را در سطح استان‌ها بررسی کند و گزارشی را هم به صورت مستند و دقیق در اختیار وزارت کشور قرار دهد.


 اخبار  انتخابات  مجلس  -   ایسنا 


ویدیو مرتبط :
‫پایان انتخابات مجلس موسسان در ونزویلا‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخگویی به استعلامات انتخابات در دادستانی در حال انجام است



اخبار,اخبارانتخابات , انتخابات مجلس

مسئول ستاد پاسخگویی به استعلامات انتخابات مجلس در دادستانی کل کشور گفت: از همان روز نخست ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی، بررسی سوابق داوطلبان نیز آغاز شد.

مرتضی بختیاری در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: طبق ماده 48 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی وزارت کشور و شورای نگهبان از 4 مرجع نسبت به داوطلبینی که برای انتخابات مجلس ثبت نام کردند استعلام می‌کنند که یکی از آن 4 مرجع، دادستانی کل کشور است.

وی ادامه داد: وزارت اطلاعات، سازمان ثبت احوال و نیروی انتظامی سه مرجع دیگر برای بررسی سوابق داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

مسئول ستاد بررسی و پاسخگویی به استعلامات انتخابات مجلس در دادستانی کل کشور خاطرنشان کرد‌: از همان روز نخست که ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شد اطلاعات به صورت برخط وارد سیستم‌های ما در دادستانی کل کشور شد و ما نیز آن‌ها را به دادگستری‌های سراسر کشور منعکس می‌کنیم و آنها پس از بررسی نتایج را برای ما ارسال می‌کنند.

طبق ماده 48 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی؛ وزارت کشور و شورای نگهبان پس از وصول مشخصات داوطلبان، روزانه لیست کامل آنها را تهیه و به منظور بررسی سوابق آنان در رابطه با صلاحیت‌های مذکور در این قانون به وزارت اطلاعات، دادستانی کل کشور، سازمان ثبت احوال کشور و اداره‌ تشخیص هویت و پلیس بین‌الملل در مرکز ارسال می‌دارد. مراکز مزبور موظفند ظرف 5 روز نتیجه بررسی را با دلیل و سند به وزارت کشور و شورای نگهبان اعلام کنند.


 احبار  انتخابات مجلس  -  ایسنا