متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

وفاداری و نهی از منکر



ترجمه فارسی نهج البلاغه
وفاداری و نهی از منکر
پرهیز از حیله و نیرنگ
ای مردم! وفا همراه راستی است، که سپری محکمتر و نگهدارنده‏تر از آن سراغ ندارم، آن کس که از بازگشت خود به قیامت آگاه باشد خیانت و نیرنگ ندارد. اما امروز در محیط و زمانه‏ای زندگی می‏کنیم که بیشتر مردم حیله و نیرنگ را، زیرکی می‏پندارند، و افراد جاهل آنان را اهل تدبیر می‏خوانند. چگونه فکر می‏کنند؟ خدا بکشد آنها را؟ چه بسا شخصی تمام پیش‏آمدهای آینده را می‏داند، و راههای مکر و حیله را می‏شناسد ولی امر و نهی پروردگار مانع اوست، و با اینکه قدرت انجام آن را دارد آن را به روشنی رها می‏سازد، اما آن کس که از گناه و مخالفت با دین پروا ندارد از فرصتها برای نیرنگ بازی، استفاده می‏کند.
متن عربی نهج البلاغه
( وَ مِنْ خُطْبَةٍ لَهُ عَلَیْهِ السَّلامُ: ) إِنَّ الْوَفاءَ ‏تَوْأَمُ‏ الصِّدْقِ، وَ لا أَعْلَمُ ‏جُنَّةً ‏أَوْقى ‏مِنْهُ‏، وَ ‏ما یَغْدِرُ مَنْ عَلِمَ کَیْفَ الْمَرْجِعُ. وَ لَقَدْ أَصْبَحْنا فِى زَمانٍ ‏اتَّخَذَ اَکْثَرُ أَهْلِهِ الْغَدْرَ ‏کَیْساً، وَ نَسَبَهُمْ أَهْلُ الْجَهْلِ فِیهِ إِلى حُسْنِ الْحِیلَةِ، ما لَهُمْ؟ قاتَلَهُمُ اللَّهُ! ‏قَدْ ‏یَرَى‏ ‏‏الْحُوَّلُ‏‏ ‏‏الْقُلَّبُ‏‏ ‏وَجْهَ‏ ‏الْحِیلَةِ ‏وَ ‏دُونَهُ‏ ‏مانِعٌ‏ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ وَ نَهْیِهِ فَیَدَعُها رَأْىَ ‏عَیْنٍ‏ بَعْدَ الْقُدْرَةِ عَلَیْها، وَ یَنْتَهِزُ فُرْصَتَها مَنْ لَّا ‏حَریجَةَ لَهُ فِى الدِّینِ.


ویدیو مرتبط :
امربه معروف و نهی از منکر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمله اراذل و اوباش به یک روحانی دیگر در حین نهی از منکر



 

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز دیروز در حین دفاع از دختر جوانی که مورد  تعرض 5 جوان قرار گرفته بود٬‌مورد ضربات چاقو قرار گرفت.

 

به گزارش جهان به نقل از شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین خیراندیش٬‌ دیروز وقتی می بیند که 5 جوان که به دلیل استفاده مشروبات الکلی در حالت عادی نبوده و در حال تعرض به دختر جوانی در مقابل پدرش می باشند٬‌ درصدد دفاع از این دختر و پدر برمی آید اما این افراد با حمله به وی با ضربات چاقو او را مجروح می سازند.

اگرچه ضربات چاقو کاری نبوده و حاج آقا خیراندیش پس از یک عمل جراحی هم اکنون در منزل خود بستری هستند اما هم چنان جای این سوال وجود دارد که چرا در خصوص تسریع محاکمه متهمان پرونده های مشابه عمل قاطعی از سوی قوه قضائیه صورت نمی گیرد؟ بی شک محاکمه علنی و زودهنگام چنین افرادی می تواند در بازدارندگی از تعرض به آمران به معروف و ناهیان از منکر موثر باشد.

طی چند ماه گذشته سه روحانی دیگر نیز به دلیل امر به معروف و نهی از منکر مورد حمله اراذل و اوباش قرار گرفتند.

روز دهم اردیبهشت ماه امسال حجت الاسلام سید محمود مصطفوی منتظری وقتی که با لباس شخصی داشت در محدوده خیابان 30 متری نیروی هوایی در تهران  عبور می کرد شاهد حرکات زشت و خلاف عفت عمومی توسط یک دختر و پسر بوده و پس از نهی از منکر به این دوجوان توسط پسر مورد فحاشی قرار گرفته و از ناحیه چشم ضربه دید. به نحوی که پزشکان مجبور شدند به علت مصدومیت شدید چشم این روحانی را تخلیه کنند.

پس از این حادثه 6 روز بعد یعنی روز 16 اردیبهشت در خیابان شریعتی تهران حجت الاسلام فرزاد فروزش امام جماعت دانشگاه علوم پزشکی تهران که برای نجات یک دختر جوان از چنگال دو نفر از اراذل و اوباش از جان‌گذشتگی کرد، در آستانه نابینایی چشم راست خود قرار گرفت ولی با عمل جراحی چشم در بیمارستان رسول‌ اکرم(ص) خطر تخلیه چشم او برطرف شد.

و سومین حادثه حمله به یک روحانی که در اعتراض به مزاحمتهای تعدادی از اراذل و اوباش برای چندین زن مجبور به مداخله شده بود شب روز 25 تیرماه سال جاری در منطقه تهرانپارس رخ داد که این آمر به معرف 20 ساله از ناحیه شاهرگ چاقو خورده و هنوز تحت مراقبتهای پزشکی قرار دارد.

حادثه ای که برای حاج آقا خیراندیش مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز رخ داده است٬ چهارمین حادثه از این دست می باشد..... / جهان نیوز