متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

واکنش اشرفی اصفهانی به خبر «درخواست حکم حکومتی روحانی از رهبر انقلاب»



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اشرفی اصفهانی: مطلب پیگیری رییس جمهوری در مورد رد صلاحیت نامزدها صحت ندارد

رییس هیات بدوی یک رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری گفت: مطلب منتشر شده در یکی از روزنامه های صبح امروز به نقل از من در مورد پیگیری رییس جمهوری در رابطه با رد صلاحیت جمعی ازکاندیداهای دوره دهم مجلس شورای اسلامی به هیچ وجه صحت ندارد و تکذیب می شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد اشرفی اصفهانی در گفت و گو با ایرنا افزود: با پیگیری های به عمل آمده اینجانب، این موضوع که دکتر روحانی فهرستی خدمت رهبر معظم انقلاب برده اند، به هیچ وجه صحیح نیست. این روزنامه در شماره امروز خود به نقل از اشرفی اصفهانی نوشته است: آقای روحانی بسیار محکم برای حل و فصل ماجرای رد صلاحیت ها ایستاده و تا جایی که اطلاع دارم فهرستی از برخی اسامی را خدمت رهبر معظم انقلاب برده اند تا حکم حکومتی بگیرند و این مساله را حل کنند، از همین رو نباید خیلی نگران بود.

 

اخبار انتخابات  - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
اهدای حکم تنفیذ روحانی از سوی رهبر انقلاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

"روحانی درخواست حکم حکومتی کرد"



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نشست شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان آذری زبان روز گذشته با حضور و سخنرانی اعضای این شورا برگزار شد. محمد اشرفی اصفهانی و ابوالفضل شكوری طی سخنانی از عملكرد هیات‌های نظارت شورای نگهبان درباره رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان انتقاد كرده و خواستار بازنگری در این موضوع شدند.

پس از پایان این نشست محمد اشرفی اصفهانی در گفت‌وگویی كوتاه از تهیه فهرستی از رد صلاحیت شده‌ها توسط حسن روحانی برای رایزنی با مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: با خوش‌بینی تمام امیدواریم شورای نگهبان اقدام هیات‌های نظارت را بازبینی كند و وضعیت كاندیداهای انتخابات این‌گونه باقی نماند. وی افزود: قطعا فقهای شورای نگهبان به این مساله رسیدگی خواهند كرد چرا كه اتفاق فوق با تدبیر مقام معظم رهبری برای زمینه‌سازی برای حضور حداكثری مردم در انتخابات در تضاد است.

اشرفی اصفهانی در ادامه گفت: آقای روحانی بسیار محكم برای حل و فصل ماجرای رد صلاحیت‌ها ایستاده و تا آنجایی كه اطلاع دارم فهرستی از برخی اسامی را خدمت مقام معظم رهبری برده‌اند تا حكم حكومتی بگیرند واین مساله را حل كنند، از همین رو نباید خیلی نگران بود.

وی در توضیح چگونگی فرآیند بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های نظارت اظهار كرد: بررسی صلاحیت‌ها توسط هیات‌های نظارت چند مرحله دارد. افرادی را كه هیات نظارت استان‌ها رد صلاحیت كرده به هیات نظارت مركزی برای بررسی خواهند رفت، از آنجا به شورای نگهبان می‌رود و قطعا وضعیت ردصلاحیت‌ها این‌گونه باقی نخواهد ماند. وی افزود: به هر حال در هر دوره‌ای اصلاح‌طلبان با مساله ردصلاحیت‌ها مواجه بودند و نهایتا در آخر خط كه حقوقدانان و فقها هستند مسائل را حل می‌كنند.
اشرفی اصفهانی اعلام كرد: ٩٠ درصد كاندیداهای اصلاح‌طلب را به اتهام عدم التزام عملی به اسلام رد صلاحیت كرده‌اند.

محمد اشرفی اصفهانی، رییس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری پیش از گفت‌وگو و طی سخنانی در نشست شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان آذری زبان با انتقاد از رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان گفت، اتفاقی كه در ماجرای بررسی صلاحیت كاندیداهای اصلاح‌طلب افتاده بسیار نادر و غم‌انگیز است.

وی با تاكید بر اینكه اگر مردم نتوانند نامزدهای خود را در انتخابات ببینند برای حضور در پای صندوق‌های رای با تردید مواجه خواهند شد، تصریح كرد: متاسفانه امروز می‌بینیم به بسیاری از اصلاح‌طلبان انگ زده شده كه اعتقادی به اسلام ندارند.

اشرفی اصفهانی با تاكید بر اینكه چه بخواهیم و چه نخواهیم تقریبا نیمی از كشور اصلاح‌طلب هستند، اظهار كرد: متاسفانه ٩٩درصد كاندیداهای اصلاح‌طلب ردصلاحیت شده‌اند و در میان این ٣٠ نفری هم كه صلاحیت‌شان تایید شده چهره‌های شاخص بسیار كم است.

وی افزود: علت ردصلاحیت من را عدم پایبندی به اسلام مطرح می‌كنند. در حالی كه حداقل ٥٠ سال بنده امام جماعت بوده‌ام و این عمامه را آیت‌الله بروجردی در سال ٣٨ بر سر من گذاشته است. وی تصریح كرد: بنده به فشار رییس دولت اصلاحات و آقای هاشمی به عرصه انتخابات مجلس آمدم و از نتیجه آن بسیار متعجب شده‌ام.

 

اخبار انتخابات - روزنامه اعتماد