متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

هاشمی رفسنجانی: مردم باید بتوانند داوطلبان خود را از بین سلایق مختلف انتخاب کنند



اخبار,اخبار انتخابات ,هاشمی رفسنجانی

 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از علما و فضلای حوزه علمیه قم با تأکید بر اهمیت انتخابات سرنوشت ساز اسفند ماه سال جاری، اظهار داشت: باید مرحله به مرحله این انتخابات، قانونی و عادلانه برگزار شود، تا مردم به نامزدهای مورد نظر خود از طیف‌های مختلف و دلسوز با وجود همه سلایق و گرایش‌های فکری داخل خانواده انقلاب و نظام اسلامی رأی بدهند تا شاهد انتخاباتی پرشور با حضور حداکثری مردم باشیم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به تشریح سهم و نقش مهم و اساسی مردم در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: زمانی که مردم به دلایل مختلف از شیوه مدیریتی رژیم پهلوی به تنگ آمده بودند و از طرف روحانیون به اوضاع کشور خود پی بردند، وارد صحنه مبارزه شدند و تا پیروزی نهایی، لحظه‌ای دست از مقاومت و ایستادگی برنداشتند.

وی علاقه، حمایت، پشتیبانی و حضور مردم در صحنه را عامل موفقیت انقلاب اسلامی و امنیت حاکم بر ایران، علیرغم بی‌ثباتی، جنگ و ترور در کشورهای منطقه، توصیف کرد و افزود: اگر می‌بینید که مردم ایران در امنیت زندگی می‌کنند به خاطر این است که آن‌ها به نظام جمهوری اسلامی و کشور خود بسیار علاقه‌مند هستند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، جلب رضایت مردم و اقناع فکری آنان را امری ضروری برای تداوم نظام اسلامی قلمداد کرد و گفت: مردم به خاطر تعدد و کثرت وسایل ارتباط جمعی و دسترسی آسان به انواع اخبار از اقصی نقاط دنیا، روز به روز آگاه‌تر و باسواد‌تر می‌شوند و دایماً در حال بحث و تبادل اخبار و نظر با یکدیگر هستند، از اینرو توجیه کاری و سانسور اطلاعات و اخبار و یا تحریف واقعیت‌ها، راه به جایی نمی‌برد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه باید اجازه و حق اظهار نظر، انتقاد، قضاوت و سوال سازنده در فضای غیرامنیتی و سالم را به مردم بدهیم، خاطر نشان کرد: توجه نکردن به خواست مردم، در دراز مدت عواقب بدی به دنبال داشته و این امر با دین مبین اسلام نیز منافات دارد.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید بتوانند نامزدهای مورد نظر خود را از بین سلایق و گرایش‌های مختلف آزادانه انتخاب کنند، گفت: هیچکس مستحق‌تر از حضرت علی (ع) برای حکومت به امر خداوند نبود، اما پیغمبر (ص) به او گفتند اگر مردم خواستند، بر آن‌ها حکومت کن و اگر نخواستند، به خودشان واگذار کن.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تشریح اثرات مثبت و سازنده برگزاری قانونمند انتخابات آتی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، گفت: حماسه سیاسی ملت ایران در خرداد ۹۲ سبب شد تا دولتی اعتدالی و برخاسته از آرای مردم بر روی کار بیاید و به دنبال آن، تیمی متشکل از افراد با تجربه و اهل فن پای میز مذاکره با قدرتمند‌ترین کشورهای دنیا بنشیند و حقانیت ایران را به دنیا ثابت کند.

وی با تأکید بر حفظ دستاوردهای هسته‌ای ایران در برجام، گفت: نه تنها فعالیت هسته‌ای صلح آمیز ایران متوقف نشده است، بلکه ضمن ارتقاء تکنولوژی این دانش، فرآورده‌های آن به ویژه آب سنگین نیز مشتریانی به ویژه غربی دارد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه دنیا به یمن مقاومت و پایداری ملت ایران و سیاست‌های عزتمند خارجی به نقش و اهمیت ایران در ایجاد صلح و امنیت در منطقه به یقین رسیده است، گفت: دنیا به حضور ایران در صحنه بین‌المللی بسیار علاقه‌مند و از آن استقبال می‌کند، چرا که می‌داند، تعادل و آرامش منطقه، بدون ایران، امری ناممکن و دست نیافتنی است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به اذعان سیاستمداران غربی در مورد ایرانیان مبنی بر اینکه ایران دارای تمدن عظیم و فرهنگ زنده است، اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه ایران از نیروی انسانی توانمند و باهوش، منابع طبیعی، تاریخ چندین هزار ساله و هر آن چیزی که به رشد و پیشرفت آن کمک شایانی می‌کند، برخوردار می‌باشد و این موهبتی الهی است که باید با وحدت آن را حفظ و تقویت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ایران می‌تواند بر پایه اسلام ناب، به یک کشور قدرتمند و موفق جهانی تبدیل شود، گفت: ملت ایران با پشتوانهٔ فقه، اخلاق و عقاید منطقی و عالمانه مکتب اهل بیت (ع) می‌تواند به بر‌ترین و بهترین کشور دنیا تبدیل شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی معارف قرآنی را سه بخش عقاید، احکام و اخلاق دانست و افزود: در بین این معارف، اخلاقیات به دلیل نقش و جایگاه ویژه‌ای که در فرهنگ و انسان‌سازی دارد، از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و اگر از سطحی نگری در این بخش پرهیز کنیم و حدود یکصد حکم اخلاقی اسلام سرلوحه امور و فعالیت‌های انسان قرار بگیرد، سعادت و سربلندی دنیوی و اخروی را به دنبال دارد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ابراز تأسف از برخی معضلات اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی جامعه از جمله اعتیاد، طلاق، ازدواج‌های ناموفق و دیگر آسیب‌های اجتماعی در جامعه، گفت: دوری از رذایل اخلاقی از جمله تهمت، دروغ، افترا، غیبت و تقویت اخلاق و فرهنگ سازی، راه حلی جدی برای این معضلات اجتماعی است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: امیدوارم با پایبندی واقعی به اسلام و قانون اساسی، انتخابات خوبی داشته باشیم.

در ابتدای این مراسم، حجج‌الاسلام والمسلمین قادری، غرویان، فیرحی، شریعتی، ادیب و مرتضوی از مدرسین حوزه علمیه قم و اساتید حوزه و دانشگاه به بیان دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خویش در خصوص رد صلاحیت‌های اخیر و مسائل سیاسی، اجتماعی و معضلات فرهنگی، سیاستگذاری‌ها و همچنین ضرورت برگزاری پرشور انتخابات اسفند ماه با مشارکت حداکثری مردم پرداختند.


 اخبار انتخابات  مجلس  , خبرگان  - ایلنا 


ویدیو مرتبط :
‫نقش ایت الله هاشمی رفسنجانی در انتخاب ایت الله خامنه ای به عنوان جانشین امام‬

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هاشمی رفسنجانی: امیدوارم مردم همانند دور اول در دور دوم انتخابات، افراد صالح و متین را انتخاب کنند



اخبارسیاسی,خبرهای سیاسی,هاشمی

مردم با حضور در انتخابات و رأی خود نشان دادند که طرفدار اعتدال و جامعه‌ی معتدل هستند.

در آستانه سیزدهم رجب سالروز ولادت با سعادت حضرت علی(ع)، جمعی از فعالان سیاسی کشور و اعضای بنیاد امید ایرانیان و جمعی از نامزدهایی که به مرحله دوم انتخابات مجلس رسیده‌اند، با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار و این مناسبت فرخنده را به وی تبریک گفتند.

به گزارش ایسنا، هاشمی رفسنجانی، در این دیدار با تبریک میلاد با سعادت حضرت علی (ع) و روز پدر، خاطر نشان کرد: سراسر زندگی آن امام همام از زمان بعثت پیامبر اکرم(ص) تا شهادتشان در محراب عبادت، سرشار از نکات مهم و برجسته برگرفته از مشی اعتدال و میانه‌روی در زمینه‌های مختلف اخلاقی، انسانی، دینی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.

هاشمی رفسنجانی، اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط را یکی از صفات برجسته و ارزشمند شخصیت حضرت علی(ع) دانست با استناد به آیه «وَکَذلِکَ جَعَلناکُم أُمَّةً وَسَطًا لِتَکونوا شُهَداءَ عَلَی النّاسِ» تصریح کرد: باید در تمام ابعاد زندگی اعم از عبادت، انفاق، هزینه‌ها و ... اعتدال را رعایت و از هرگونه زیاده‌روی و اسراف و کم کاری پرهیز کرد و مسلمانان باید در اعتدال الگوی جهانیان باشند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شکست را نتیجه افراط و تفریط توصیف کرد و با اشاره به انتخابات اخیر، گفت: مردم با حضور در انتخابات و رأی خود نشان دادند که طرفدار اعتدال و جامعه‌ی معتدل هستند.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به برگزاری دور دوّم انتخابات در برخی مناطق کشور خطاب به برخی از کاندیداهای این دور که در جلسه حضور داشتند، گفت: مبادا در تبلیغات انتخاباتی از مسیر انصاف و اعتدال حتی در مواجهه با تهمت‌های رقیبان خارج شوید و همواره سعی کنید در رقابت‌ها جانب ادب، متانت و اخلاق اسلامی را رعایت کنید.

وی تأکید کرد: خوشبختانه اکثریت جامعه با رشد و بلوغ سیاسی، راه و مسیر اعتلای کشور را که همان مسیر اعتدال است، پیدا کرده‌اند و حتی در جاهایی که جامعه شعارزده است، مردم نشان داده‌اند که مسیر درست را به خوبی پیدا کرده و در آن حرکت می‌کنند.

هاشمی رفسنجانی تشکیل مجلسی بر پایه اعتدال و متشکل از افراد کارآمد را برای جامعه و پیشرفت کشور مناسب دانست و گفت: امیدوارم همانند دور اول مردم در دور دوم انتخابات، افراد صالح و متین را برگزینند، زیرا چنین مجلسی می‌تواند برای کشور مفید و همراه و کمک کار دولت برخاسته از مردم باشد.

وی با اشاره به اوضاع نابسامان منطقه و لزوم پرهیز از نزاع و درگیری در داخل کشور، گفت: متأسفانه دشمنان اسلام درصدد به راه انداختن نزاع مذهبی بین شیعه و سنی هستند که اگر اختلافات به نزاع و جنگ تبدیل شود، بسیار خطرناک است.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: شرایط کشور ایجاب می‌کند، دست از اختلافات برداشته شود و امنیت کشور نباید با نزاع‌های کوچک و بی‌اهمیت مخدوش شود.

وی تأکید کرد: پس از برجام شرایط خوبی در کشور ایجاد شده است و امیدوارم نمایندگان منتخب برنامه پنج ساله ششم را به صورت مطلوبی تصویب کنند که مبنای کارهای بزرگ در آینده قرار می‌گیرد.

در ابتدای این دیدار، محمدرضا عارف، منتخب اول دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، با تبریک ایام ولادت با سعادت حضرت علی(ع)، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انتخاباتی مرحله اول مجلس شورای اسلامی و اقدامات انجام شده برای انتخابات مرحله دوم پرداخت.

 

اخبارسیاسی - ایسنا