متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

نجات معجزه آسای موتور سوار از مرگ +ویدئو


 
 
 

نجات معجزه آسای موتور سوار از مرگ



ویدیو مرتبط :
نجات معجزه آسای دوچرخه سوار!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم: اولین ویدئو از مرگ سلول‌ های سفید


هنگامی که یک سلول سفید خونی می‌میرد، با ارسال سیگنالی به سلول‌های نزدیک خود هشدار می‌دهد که ممکن است بدن میزبان، مورد حمله‌ی عوامل بیماری‌زا قرار گرفته باشد.

 
 
 
 

زومیت: هنگامی که یک سلول سفید خونی می‌میرد، با ارسال سیگنالی به سلول‌های نزدیک خود هشدار می‌دهد که ممکن است بدن میزبان، مورد حمله‌ی عوامل بیماری‌زا قرار گرفته باشد. تاکنون در این رابطه اطلاعات کمی در دست بود، اما با انتشار ویدئوی جدید توسط دانشمندان از مرگ سلول سفید خونی، احتمالا این موضوع دستخوش تغییراتی خواهد شد.

با استفاده از فناوری Time Lapse Microscopy دانشمندان دانشگاه لاتروب توانسته‌اند برای اولین بار از لحظه‌ی مرگ سلول سفید خونی فیلم‌برداری کنند. در این فناوری عکس‌های میکروسکوپی متعددی گرفته شده و سپس با سرعتی بالا و به صورت پشت سر هم پخش می‌شوند تا به ویدئو تبدیل شوند. در گذشته اغلب اطلاعاتی که از این سلول‌ها بدست آمده بود، از مشاهده‌ی اجساد آن‌ها حاصل می‌شد.

اما با انتشار این ویدئو دانشمندان می‌توانند از چگونگی ارتباط بین سلولی و تکثیر عوامل بیماری‌زا اطلاعات ارزشمندی کسب کنند. همچنین این گروه از دانشمندان متوجه شدند که روند مرگ سلول‌های سفید بسیار متفاوت‌تر از آن‌چه که تصور می‌کردند.

تا به امروز دانشمندان تصور می‌کردند مرگ سلول‌های سفید خونی، روندی اتفاقی است که در آن سلول از هم می‌پاشد و از بین می‌رود. اما این ویدئو نشان می‌دهد که مرگ این‌ سلول‌ها کاملا کنترل شده و عمدی است. این کشفیات جدید در مجله‌ی معتبر بین‌المللی پزشکی Nature Communications منتشر شده‌ است.

زیست‌شناس سلولی جرجیا اتکین اسمیت سرپرستی گروهی را بر عهده داشت که موفق به فیلم‌برداری از این مرگ سلول سفید خون شدند. او بیان می‌کند که مرگ سلول‌های سفید خونی در سه مرحله‌ی متورم شدن، انفجار و از هم پاشیدگی کامل به وقوع می‌پیوندد. وی اضافه می‌کند:

وقتی سلولی در حال مرگ است، تکه‌های کوچکی درون آن تشکیل می‌شوند که به دیواره‌ی سلولی فشار وارد می‌کنند. وقتی سلول منفجر می‌شود شروع به شلیک رشته‌های طناب مانند می‌کند و در ادامه این رشته‌ها نیز در هم می‌شکنند و به تکه‌های کوچکی تبدیل می‌شوند.

این گروه معتقد هستند که درون این تکه‌های کوچک مواد شیمیایی قرار دارند که وقتی توسط سلول‌های زنده‌ی دیگر خورده می‌شوند، می‌توانند به این سلول‌های سفید هشدار دهند که احتمالا ویروس یا عفونتی در خون وجود دارد.

اتکین اسمیت و گروه او دارو‌هایی را کشف کرده‌اند که می‌توانند این روند را دستخوش تغییر کنند، بنابراین آن‌ها امیدوارند بتوانند تغییراتی در مکانیزم التیام سلولی ایجاد کنند. تغییراتی که امیدواریم روزی باعث ایجاد دگرگونی اساسی در سیستم دفاعی بدن شوند و عملکرد آن را بهبود بخشند.


برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و ios در صورت بروز مشکل هنگام پخش و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید.


در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید.