متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

میانگین سن مرگ در تهران: 49 سال و 4 ماه


اسد فاضل، مدیر عامل سازمان بهشت زهرا با خبر دادن از کاهش میانگین سنی فوت شدگان تهرانی به 49 سال و 4 ماه، موجی از نگرانی را بین شهروندان تهرانی به وجود آورد.



اسد فاضل، مدیر عامل سازمان بهشت زهرا با خبر دادن از کاهش میانگین سنی فوت شدگان تهرانی به 49 سال و 4 ماه، موجی از نگرانی را بین شهروندان تهرانی به وجود آورد.او گفت: «آنچه مشخص است این است كه اكنون علل مرگ و میر تهرانی ها بسیار بیشتر از حتی 20سال قبل شده و مرکز خدمات کامپیوتری سازمان بهشت زهرای شهرداری تهران بالغ بر یک هزار علت را برای مرگ شهروندان تهرانی ثبت کرده است." بررسی علل مرگ و میر تهرانی ها گویای آن است که ایست قلبی با هفت هزار و 828 قربانی و سکته قلبی یا همان آنفاکتوس با چهار هزار و 211 قربانی که در سال گذشته گرفت، بیشترین علت مرگ شهروندان تهرانی است که میانگین سنی فوت شدگان 52 و 48 سال بوده است. »نارسایی قلب با دو هزار و 711 قربانی و میانگین سنی 45 سال، عامل بعدی علت مرگ تهرانی هاست که البته باید به آن، مرگ ایسکمیک قلب را با یکهزار و 124 قربانی اضافه کرد. بر اساس آمار، بعد از مسائل مربوط به قلب برای فوت شهروندان تهرانی، نوبت به سکته مغزی می رسد که میانگین سنی فوت شدگان ناشی از آن به حدود 74 سال می رسد که در سال 88 در شهر تهران دو هزار و 381 قربانی گرفته است.

منبع : مجله سیب سبز


ویدیو مرتبط :
میانگین 7.49 ثانیه در روبیک 3x3

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیماری های قلبی عامل 43.7 درصد مرگ و میر ایرانیان/ میانگین سن سکته‌های قلبی در ایران



وزیر بهداشت,دکتر سید حسن هاشمی

بیماری های قلبی عامل 43.7 درصد مرگ و میر ایرانیان/ میانگین سن سکته‌های قلبی در ایران

وزیر بهداشت اعلام کرد: در ایران 43.7 درصد کل مرگ‌ها مرتبط با بیماری‌های قلبی و عروقی است. میانگین سن سکته‌های قلبی در ایران در مردها 59 سال و در زن‌ها 65 سال است.

به گزارش  ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی در پیامی به پانزدهمین کنگره تازه‌های قلب و عروق به راهکارهایی برای کاهش بار بیماری‌های قلبی - عروقی با استفاده از ظرفیت متخصصان این حوزه اشاره کرد و گفت: همان طور که می‌دانید در حال حاضر بیماری‌های غیر واگیر یکی از مشکلات اساسی نظام سلامت در دنیا و ایران محسوب می‌شود و این بیماری‌ها به 36 میلیون مورد مرگ در سال منجر می‌شود که این رقم حدود 63 درصد از کل مرگ‌هایی است که هر ساله در دنیا رخ می‌دهد.

وی افزود: 80 درصد این مرگ‌ها در کشورهای با درآمد پایین و متوسط اتفاق افتاده و یک سوم آن در افراد زیر 60 سال رخ می‌دهد.

قاضی‌زاده هاشمی بیماری‌های قلبی و عروقی را از جمله بیماریهای غیرواگیر بسیار شایع خواند گفت: در ایران 43.7 درصد کل مرگ‌ها مرتبط با بیماری‌های قلبی و عروقی است و میانگین سن سکته‌های قلبی در ایران در مردها 59 سال و در زن‌ها 65 سال است که این واقعیات اهمیت پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها را گوشزد می‌کند.

وزیر بهداشت در این پیام به برنامه‌های اصلی لازم برای کاهش بار بیماری‌های قلبی و عروقی اشاره کرد و گفت: ترسیم نقشه بروز بیماری‌های غیرواگیر و تحلیل عوامل خطر تأثیرگذار، کاهش سطح مواجهه افراد و جوامع با عوامل خطر مشترک، بیماری‌های غیرواگیر، تقویت مراقبت‌ها برای افراد مبتلا به بیماری‌های غیرواگیر با گسترش مداخلات مقرون به صرفه و سیاست‌گذاری و استاندارد سازی خدمات برای پیشگیری از خطرات اصلی تهدید کننده سلامت یقیناً می‌تواند در کاهش مرگ و افزایش کیفیت زندگی افراد مؤثر باشد.

دکتر هاشمی با اشاره به اینکه برای تحقق اهداف مذکور اقدامات زیادی طی سال‌های متمادی انجام شده گفت: تشکیل پایگاه داده برای تجمیع اطلاعات بروز و شیوع بیماری‌های قلبی، جمع‌آوری اطلاعات مربوط به عوامل خطر در برنامه نظام مراقبت عوامل خطر و جمع‌آوری سیر بیماری‌های قلبی و عروقی بر اساس گواهی فوت در قالب کتاب سیمای مرگ در 29 استان، تنظیم سند فعالیت بدنی و سند تغذیه، تعهد به کنوانسیون دخانیات و برنامه‌ریزی برای مداخلاتی مانند فشار خون، دیابت، چاقی، خود مراقبتی و بازتوانی قلب از جمله اقداماتی است که انجام شده است.

وی اذعان داشت: با وجود همه اقدامات انجام شده تا تحقق اهداف این برنامه یعنی کاهش بار بیماری‌های قلبی و عروقی راه درازی در پیش است و بدون شک این امر بدون یکپارچگی بخش‌های مختلف نظام سلامت ممکن نیست که یکی از بخش‌های محوری صاحبان تخصص در حوزه قلب و عروق هستند./ایسنا