متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

مُهر تایید یک مرجع تقلید بر اجتهاد سید حسن



اخبار,اخبار انتخابات ,مراجع تقلید

 به موجب خبری که به صورت اختصاصی در اختیار عصر ایران قرار گرفته است آیت الله حاج شیخ عباس محفوظی از مراجع تقلید شیعه در قم ضمن تاکید بر مراتب فقهی و اجتهادی سید حسن خمینی از کاندیداتوری او برای مجلس خبرگان استقبال کرده است.

  عین اظهارات ایشان از این قرار است:
«اینجانب عالم مجتهد سید حسن آقای خمینی را عالمی آگاه به زمان و متقی می‌دانم و معتقدم با وجود این که میسور و مقدور بود که ایشان صاحب مدارج علمی دانشگاهی در مباحث فلسفه و الهیات و غیره باشند و با وجود تحقیق و تتبع در فلسفه و الهیات اصل مبنای درس و بحث خود را در فقه صاحب جواهری قرار داد و بحمدالله پیشرفت چشمگیری در این علوم حاصل کرد. 

  هوش و استعداد و همت بلند او موجب شد که حوزه بحث این مجتهد جوان محل حضور مشتاقان فقه اهل البیت علیهم السلام باشد و البته از ذُرّیه پاکان و شرفا جز این انتظاری نیست.»

  این مدرس حوزه به اظهار نظر درباره جنبه های فقهی و حوزوی نواده امام بسنده نکرده و درباره نگرش های سیاسی سید حسن خمینی نیز چنین گفته است: 

  «اینجانب با دقت در مواضع و نگرش های سیاسی ایشان تأمل داشته‌ام. حزم و احتیاط و رعایت تقوا در کلام و خردمندانه سخن گفتن طلیعه نیکویی را برای ایشان متصور می‌کند.»

  آیت‌الله محفوظی در زمان حیات مرحوم آیت الله محمد تقی بهجت مرجع فقید تقلید از نزدیک‌ترین کسان و مشاوران ایشان بودند و از سال 1389 اعلام مرجعیت کرده و در قم به تدریس و تحقیق و تربیت طلاب و فضلا مشغول‌اند.

 

 اخبار  انتخابات خبرگان  -  عصر ایران 


ویدیو مرتبط :
احکام نوجوانان-استاد فلاح زاده(5-اجتهاد و تقلید)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حضور یک مرجع تقلید دیگر در خانه سید حسن خمینی/ علوی گرگانی: به شما بسیار علاقه‌مندم



خدا را شاکر باشید که به شما و بیت شما عزت فراوان داده است و ان شاء الله این عزت روز افزون باشد.

آیت الله العظمی علوی گرگانی در بیت یادگار امام در قم حضور یافتند.

به گزارش جماران، ایشان در این دیدار خطاب به  سید حسن خمینی گفتند: خدا را شاکر باشید که به شما و بیت شما عزت فراوان داده است و ان شاء الله این عزت روز افزون باشد.
 

 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, سید حسن  خمینی


ایشان تأکید کردند: هیچ امری نمی تواند این عزت را زایل نماید.

این مرجع  تقلید افزودند: خدا را شاهد می گیرم که اینجانب به جنابعالی بسیار علاقه مندم.

آیت الله العظمی علوی گرگانی همچنین از شخصیت برجسته حضرت امام خمینی تجلیل کردند.

پیش از این آیات صافی گلپایگانی و محفوظی به دیدار سید حسن خمینی رفته بودند.


 اخبار  سیاسی -   جماران