متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

معاون سیاسی وزیر کشور: وجود بنرهای کاندیداها در سایت ها پس از پایان مهلت قانونی تخلف است



اخبار انتخابات,انتخابات مجلس شورای اسلامی,خبرهای انتخابات

معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات کل کشور گفت: هرگونه تبلیغات در فضای مجازی و غیر مجازی در زمان پایان مهلت قانونی تبلیغات مجلس شورای اسارمی و مجلس خبرگان تخلف است.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: هرگونه تبلیغات در فضای مجازی و غیر مجازی در زمان پایان مهلت قانونی تبلیغات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان تخلف است.

 محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به سوال در رابطه با تخلفات انتخاباتی برخی از سایت ها و قرادادن بنرهای کاندیداها گفت: تبلیغات نامزدهای انتخابات 8 صبح  روز پنجشنبه به پایان رسیده است. در نتیجه هر نوع تبلیغات از این ساعت به بعد چه در فضای مجازی چه در فضای غیر مجازی تخلف است. هیچ کدام از نامزدها یا هواداران آن ها نباید  24 ساعت قبل از برگزاری انتخابات تبلیغاتی در فضای مجازی یا غیر مجازی داشته باشند.

وی در نشست خبری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا ستادهای تبلیغاتی موظف به اعلام هزینه‌های خود هستند و آیا مشخص است گروه ها چه میزان و از چه محلی هزینه کرده‌اند، اظهار داشت: چون هیچ قانونی در این زمینه نداشتیم ، نمی‌توانم پاسخی دهم. اما آنچه از ظاهر کار بر می‌آید این است که نسبت به دوره های قبل هزینه های انجام شده محدودتر بوده است. حتی در بعضی از حوزه ها تبلیغات زیاد نبوده و شور زیادی نداشته و یکباره در این دو روز آخر شور و هیجان تبلیغاتی در این مراکز پیدا شد. اما به هر حال چون مبنای قانونی برای رصد هزینه های انتخابات نداشتیم نمی توانم به این سوال دقیق پاسخ دهم.

مقیمی در پاسخ به سوالی در رابطه با احتمال انتقال افراد برای رای دادن به شهرهای دیگر هم گفت: این انتقال در صورتی که سازمان یافته باشد اشکال قانونی دارد. فرد خودش می تواند به هر حوزه ای خواست مراجعه کند و رای دهد. اما اگر این موضوع سازمان یافته باشد تخلف قانونی است و ما این موضوع را به فرمانداری ها اعلام کرده ایم. که اگر قرار باشد برای این کار خودروهایی تدارک ببینند و یا اقداماتی از این دست صورت بگیرد با آن برخورد کنند.

اخبار انتخابات - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
معاون سیاسی وزیر كشور وارد ارومیه شد.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون سیاسی وزیر کشور: استفاده از اموال بیت المال به نفع کاندیداها، ممنوع



اخبار,اخبارسیاسی ,انتخابات مجلس

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: طبق قانون هیچ دستگاهی حق ندارد از اموال بیت المال و بودجه‌های دولتی به نفع یا علیه فردی در عرصه انتخابات استفاده کند.

 محمد حسین مقیمی در نشست شورای اداری خراسان جنوبی در بیرجند با اشاره به اینکه طی گذشت 37 سال از عمر انقلاب اسلامی هر ساله یک انتخابات در کشور برگزار شده است، افزود: امسال به دلیل وجود شرایط داخلی و منطقه ای، حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تعیین کننده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: برای ایجاد همدلی و همزبانی، انتخابات یکی از راه‌های نزدیکی مردم به یکدیگر است.

وی بر اجرای کامل قانون از سوی فرمانداران و مسئولان برگزاری انتخابات تاکید کرد و افزود: تمام تلاش ما بر این است که بی طرفی خود را به عنوان مجریان قانون داشته باشیم.

مقیمی گفت: طبق قانون هیچ دستگاهی حق ندارد از امکانات و بودجه‌های دولتی به نفع یا علیه فردی در عرصه انتخابات استفاده کند.

وی با بیان اینکه اگر مردم به جریان رعایت قانون از سوی مسئولان اطمینان حاصل کنند، خودشان در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند، افزود: از فرمانداران و بخشداران که خود مجری انتخابات هستند می‌خواهیم قانون را رعایت و بی‌طرفی خود را در انتخابات حفظ کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه هیچ تکلیفی بالاتر از قانون نیست، گفت: دستگاه‌های دولتی در بحث انتخابات باید از اموال در اختیارشان حراست و حفاظت کنند تا انتخاباتی با شکوه را داشته باشیم.

وی با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید اظهار کرد: این دولت در شرایطی آغاز بکار کرد که رشد اقتصادی کشور منفی 5.6 درصد، نرخ تورم 43 درصد و نرخ بیکاری 13 تا 14 درصد اعلام شده بود لذا دولت از نظر اقتصادی در شرایط ویژه ای قرار داشت بطوری که قیمت نفت به 40 تا 50 دلار رسید.

مقیمی گفت: دولت یازدهم در این شرایط تمام تلاش خود را بکار گرفت تا این شاخص ها را اصلاح کند و شرایط روابط بین الملل را که شرایطی خاص بود سامان بخشد.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: دولت تدبیر و امید طی دوسال توانست به فعال کردن سیاست‌های خارجی با کشورهای مختلف، همسایه و کشورهای غیر متعهد به جز آمریکا و اسراییل بپردازد و نیز در بحث هسته ای حضور یافته و برنامه‌های خودش را به نتیجه برساند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کشور بویژه در مرزها در یک شرایط امنی قرار دارد، گفت: با خاطر وجود این امنیت باید از نیروهای مسلح، انتظامی، مرزبانی، سپاه و ارتش قدردانی کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: امنیت موجب می‌شود مسئولان اجرایی فعالیت گسترده‌تری داشته باشند که نتیجه آن طی دو سال دولت تدبیر و امید رشد اقتصادی از منفی 5.6 درصد به سه درصد و کاهش تورم از 43 درصد به 10 تا 12 درصد است.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: هنوز رکود اقتصادی را در کشور داریم که عبور از این مرحله نیاز به همکاری مجریان و فعالان اقتصادی در سطح ملی، منطقه، استانی و شهرستانی دارد تا سیاست‌های دولت اعمال و از رکود اقتصادی به رونق اقتصادی برسیم.

مقیمی گفت: امروز دولت پشتوانه خود را مدیران اجرایی در استان‌ها دانسته و کسب دستاوردهای خود را مرهون تلاش آنان می‌داند.

وی افزود: برای اینکه در پایان دولت تدبیر و امید بتوانیم از عملکرد خود دفاع کنیم باید از فرصت‌های که در اختیار قرار گرفته به بهترین نحو استفاده کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور یادآور شد: اگر می‌خواهیم در مسائل اقتصادی برنده باشیم باید درآمدهای نفتی‌مان را به حداقل برسانیم و از طریق تکنولوژی، فن‌آوری و شرکت‌های دانش‌بنیان، اقتصادنمان را پویا کنیم.


  اخبار سیاسی  -  ایسنا