متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

مروری بر بهترین مشخصات اینترنت اکسپلورر 9


مایکروسافت تمام تلاش اش را کرده که با ارایه نسخه جدید از نفرینی که به خاطر نسخه 6 به دنبال اش است نجات پیدا کند و به نظر می رسد مرورگر جدید گام های بزرگی به جلو برداشته، IE 9 دارای: اینترفیس کاربردی جدیدی است.

جدید ترین نسخه از مرورگر مشهور مایکروسافت یعنی اینترنت اکسپلورر 9 رسما از ساعاتی پیش برای دانلود در دسترس کاربران قرار گرفت. مایکروسافت تمام تلاش اش را کرده که با ارایه نسخه جدید از نفرینی که به خاطر نسخه 6 به دنبال اش است نجات پیدا کند و به نظر می رسد مرورگر جدید گام های بزرگی به جلو برداشته، IE 9 دارای: اینترفیس کاربردی جدیدی است. عملکرد و سرعت آن هم بهبود داده شده و می تواند از امکانات جدید ویندوز 7 هم پشتیبانی نماید. قابلیت های زیاد دیگری هم وجود دارد، اما در اینجا قصد داریم گذری داشته باشیم بر بهترین قابلیت های نسخه جدید این مرورگر. با ما همراه باشید.

- اینترفیس جدید:


اولین چیزی که پس از بالا آمدن IE9 توجه شما را جلب خواهد کرد، این است که اینترفیس کاملا نو شده و فضای عمودی کمتری را اشغال می کند. این بدان معناست که صفحه گسترده تری برای گشت و گذار در وب در اختیار دارید. پس روز هایی که تولبار های زیادی مزاحم کار شما می شدند و گاهی اوقات صفحه موقعیت درست خود را از دست میداد، به پایان رسیده است. در واقع نوار ابزار بالای صفحه شباهت زیادی به کروم دارد و حتی می توان گفت: از کروم هم بهتر است!

 

در این تولبار مهم ترین دکمه های ناوبری و قسمت جستجو و نوار آدرس، با هم ترکیب شده اند. پس بقیه فضا به تب ها و دکمه های دیگر اختصاص داده شده است. شما می توانید نوار آدرس را در صورت نیاز تغییر سایز دهید. همچنین تمام گزینه های شما با زدن دکمه ی تنظیمات پدیدار خواهند شد که این هم شبیه ورژن های جدید کروم می باشد.

 

آدرس بار کاملا دستی است و امکاناتی نظیر حدس زدن مورد جستجو از History شما یا از بینگ را دارد. تصاویر خطی هم آمده اند تا آدرس بار را بر شما تمام کنند! وقتی دنبال فرد خاصی می گردید، گاهی تصویرش هم پدیدار می شود. البته قطعا می توانید در صورت نیاز موتور جستجو خود را از بینگ تغییر دهید.

- استاندارد های جدید و کارایی:

نسخه جدید در حوزه فنی هم نسبت به اجدادش یک جهش را تجربه می کند. شتاب دهنده سخت افزاری هم به کار گرفته شده و HTML 5 هم به میزان زیادی پشتیبانی می شوند. شتاب دهنده سخت افزاری از رندر سازی یک صفحه ساده گرفته تا یک اپلیکیشن تحت وب پیچیده؛ از کارت گرافیک شما کمک می گیرد.

مایکروسافت یک صفحه Test Drive خوب هم برای افرادی که می خواهند این قابلیت ها را با دمو های ویدئویی یا بازی های کوچک تست کنند، فراهم آورده است. البته نمی توان آن را بی اشکال توصیف کرد و قطعا مشکلاتی تصادفی در رندرینگ پیش می آید. به هر حال IE 9 نسبت به نسخه های پیشین، واقعا پیشرفت بزرگی کرده اما باید گفت هنوز مشکلاتی دارد. مطمئنا در گذر زمان خواهیم دید که مشکلات یکی پس از دیگری حل خواهند شد و تا آن جا که کار این نسخه را در کاربرد های عادی مشاهده کردیم؛ می توانیم بگوییم: شیک ترین و بهترین اینترنت اکسپلورری است که ما تا کنون دیده ایم.

 

- میان بر های ویندوز هفتی


زمانی که گوگل کروم به خاطر قابلیت ایجاد میان بر های اپلیکیشنی از Web App ها شهرت پیدا کرد، مایکروسافت داشت به واسطه همکاری با فیسبوک، توییتر و پاندورا یک قدم جلو تر می افتاد. این همکاری به خاطر درست کردن Bookmark هایی بود که در تسک بار قرار بگیرند و از لیست های پرشی یا Jump List های ویندوز 7 پشتیبانی کنند.

 

برای مثال: با درگ کردن یک آدرس در فیس بوک - از آدرس بار به تسک بار - یک میانبر برای شما ایجاد می شد که شما را به طور مستقیم به آن صفحه از فیس بوک ببرد. اما با اضافه شدن تسک ها است که IE 9 نسبت به کروم برتری می یابد. مثلا می توانید فید خبر ها، پیام ها، رویداد ها، دوستان و خیلی چیز های دیگر را به این جامپ لیست ها اضافه نمایید. جالب این که تمام آیکون ها مانند نمونه هایشان در سایت اصلی می باشند و تم سایت را حفظ می کنند

 

- تحلیل گر عملکرد در افزونه ها:


یکی از بهترین قابلیت ها برای کاربرانی است که نیاز به سرعت بیشتر دارند؛ همین Add-On Performance Advisor یا تحلیل گر عملکرد در افزونه هاست. این قابلیت دائما در حال تجزیه و تحلیل عملکرد افزونه ها می باشد و به شما می گوید که کدام افزونه در حال حاضر، مرورگر شما را کند کرده است. برای استفاده از این قابلیت باید صبر کنید تا یک نوار در مرورگرتان پدیدار شود و خبر از کاهش سرعت قابل توجهی را در آن دهد. ( البته می توانید به صورت دستی هم تعیین کنید که چه مقدار تاخیر در افزونه ها مجاز است و در صورتی که تاخیر از حد مجاز بالاتر رود، مرورگر به شما خبر می دهد). این واقعا یک قابلیت خوب است و امیدواریم که در آینده آن را در فایرفاکس و کروم هم ببینیم.

 

- دیگر امکانات:


در نهایت، مانند فایرفاکس و هر مرورگر محبوب دیگر، اینترنت اکسپلورر هم یک پنجره کوچک را برای مدیریت دانلود ها در اختیار شما می گذارد. این یک حرکت انقلابی نیست اما مدیریت دانلود ها را خیلی راحت می کند. این یک تغییر کاملا خوشایند است. یک خبر بد هم برای کاربران ویندوز اکس پی وجود دارد. به نظر میرسد جدیدترین نسخه اینترنت اکسپلورر برای ویندوز اکس پی ارایه نمیشود.

لینک دانلود از منبع : اینترنت اکسپلور 9


ویدیو مرتبط :
اینترنت اکسپلورر 9

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرانسه بر ضد مرورگر اینترنت اکسپلورر



 

فرانسه بر ضد مرورگر اینترنت اکسپلورر

 

 

دولت فرانسه پس از گزارش سازمان فدرال امنیت فناوری اطلاعات آلمان مبنی بر ایمن نبودن اینترنت اکسپلورر قصد دارد تدابیری را بر ضد این مرورگر مایکروسافت بیندیشد.

 


مرکز کارشناسان پاسخ و حل حملات انفورماتیکی دولت فرانسه به شهروندان این کشور توصیه کرد که تا روشن نشدن وضیعت حفره جدید در سیستم امنیتی مرورگر اینترنت اکسپلورر از مرورگرهای دیگر استفاده کنند.

 


در روزهای اخیر اظهاراتی از سوی نهادهای امنیتی کشورها بر ضد مرورگر مایکروسافت ارائه می شود به طوری که روز دوشنبه سازمان فدرال امنیت فناوری اطلاعات در گزارشی نشان داد که یک حفره در سیستم امنیتی اینترنت اکسپلورر به وجود آمده است که حملات و نصب برنامه های مخرب را در رایانه هایی که با سیستم عامل ویندوز عمل می کنند از طریق یک کد دستکاری شده در یک سایت ویژه امکانپذیر می کند.

 


همچنین شرکت امنیت انفورماتیکی مک آفی نیز اعلام کرد که حملات سایبری که هفته گذشته بر روی سایت گوگل چین انجام شد از طریق مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت اتفاق افتاده است.

 


اکنون نوبت به این سازمان فرانسوی است که خبر از خطرناک بودن نسخه های ۶، ۷ و ۸ این مرورگر می دهد.

 


معرفی این حفره به عنوان یک مشکل امنیتی خطرناک از سوی این سازمانها در شرایطی انجام می شود که مایکروسافت تنها تائید کرد که یک حفره ضعیف در این مرورگر ایجاد شده که حملات اخیر به گوگل را برانگیخته است.

 


غول نرم افزاری دنیا اظهار داشت که برای جلوگیری از فعال شدن این حفره ها کاربران به راحتی می توانند در زمان جستجوی آنلاین گزینه های محافظت از مرورگر را در درجه "بالا" قرار دهند.

 


این درحالی است که هم مقامات آلمانی و هم فرانسوی به شدت در مقابل مایکروسافت قرار گرفته اند و از شهروندان خود می خواهند که از مرورگرهای دیگر استفاده کنند.