متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

فیلم: پیدا شدن حفرۀ پایان زمین در روسیه


کشف حفره ای ناشناخته در یکی از مناطق دور افتاده روسیه توجه زمین شناسان و کارشناسان را به خود جلب کرده است.

العالم: کشف حفره ای ناشناخته در یکی از مناطق دور افتاده روسیه توجه زمین شناسان و کارشناسان را به خود جلب کرده است.

 تلویزیون دولتی روسیه خبر داد که پژوهشگران در حال تحقیق در خصوص حفره ای عمیق و ناشناخته در دوردست ترین و منزوی ترین مناطق شمال روسیه هستند.

بر پایه این گزارش، علت ظهور این حفره با بیش از 100 متر قطر مشخص نشده است. این حفره در منطقه "یامال" واقع شده که به زبان محلی به معنی "پایان زمین" است.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، پایان زمین، منطقه ای سردسیر است که گاهی دما در آن به زیر پنجاه درجه سانتی گراد می رسد و در زمستان، خورشید در این منطقه طلوع نمی کند.

تلویزیون دولتی روسیه "ریانووستی" نیز خبر داد که یک هیئت علمی، برای گردآوری نمونه هایی از خاک و آب این منطقه، عازم آن خواهند شد. این هیئت، شامل دو تن از پژوهشگران مرکز مطالعات منطقه قطبی واقع در سیبری و یک دانشمند از آکادمی علوم روسیه خواهد بود.

منطقه یامال، یکی از غنی ترین مناطق گاز طبیعی روسیه به شمار می رود. حفرۀ یامال، در کنار چاه گاز بوواننتسکی پیدا شد و همین مساله، احتمال بروز این حفره به سبب انفجاری زیر زمینی را قوت بخشید.

حفره یامال در شمال روسیه

علت قرار گرفتن این حفره در کانون توجه، نبود اطلاعات مشخص درباره علت ظهور آن است با این حال برخی از کارشناسان بر این باورند که ظهور این پدیده، می تواند تفسیری علمی داشته باشد.

سخنگوی وزارت امور فوق العاده در روسیه تاکید کرد: علت بروز این حفره، اصابت شهاب سنگ نیست، اما در عین حال، علت آن، انفجاری ساخته بشر نیز نیست، به همین سبب دانشمندان دلایل چندی در خصوص بروز این حفره ارائه کرده اند.

وی افزود: برخی بر این باورند که علت آن، گرم شدن دمای کره زمین است، به این ترتیب، این منطقه که همواره منطقه ای یخ بسته است، به سبب افزایش دمای کره زمین، گازهایی زیر زمینی از خود متصاعد کرده است که سبب افزایش فشار و سبب انفجار شده است.

به گفته سخنگوی وزارت امور فوق العاده روسیه، برخی دیگر از دانشمندان علت بروز چنین پدیده ای را خاصیت منطقه یامال می دانند که از فعال ترین مناطق ژئولوژیک زمین به شمار می رود و بیشترین ذخیره گاز جهان را داراست.

اما گروهی دیگر معتقدند این حفره، بر اثر پدیده ای موسوم به "بینجو" ظاهر شده است. این پدیده عبارت از حرکت یک قطعه از یخ های زیرزمینی به سطح زمین است، این قطعه یخ، پس از ذوب شدن، حفره ای از خود برجا می گذارد.


ویدیو مرتبط :
پیدا شدن حفرۀ پایان زمین در روسیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پایان "پنج ستاره" با حضور شهاب حسینی/"تن گرم زمین" فیلم می‌شود + عکس



دو روز از فیلمبرداری فیلم "پنج ستاره" باقی مانده است و طی هفته آینده صحنه‌ها با حضور شهاب حسینی و بهنوش بختیاری گرفته می‌شود.

فیلم پنج ستاره,بازیگران فیلم پنج ستاره

به گزارش سینما خبر دو روز از فیلمبرداری فیلم "پنج ستاره" باقی مانده است و طی هفته آینده صحنه‌ها با حضور شهاب حسینی و بهنوش بختیاری گرفته می‌شود.

سماواتی تهیه کننده این فیلم قصد دارد ساخت فیلمی با عنوان "تن گرم زمین" را به کارگردانی ناصر ضمیری آغاز کند که این فیلم در ژانر اجتماعی است.

 فیلم پنج ستاره,بازیگران فیلم پنج ستاره

 بنابر این گزارش؛ فیلم "دربند" به کارگردانی پرویز شهبازی به تهیه‌کنندگی امیر سمواتی با بازی پگاه آهنگرانی، نازنین بیات، بهرنگ علوی، احمد مهران‌فر و... عیدفطر اکران عمومی می‌شود.

شهاب حسینی، همایون ارشادی، لیلا بلوکات، شیرین بینا، امید روحانی، بهناز جعفری، سحر قریشی از بازیگران این فیلم هستند. "پنج ستاره" اولین فیلم بلند سینمایی افشارزاده بازیگر سینمای ایران است.

این فیلم داستان دختری است که برای رفتن به دانشگاه دچار مشکلاتی می‌شود. تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده امیر سمواتی است و کامبوزیا پرتوی نیز مشاور کارگردان پروژه است. فیلمنامه "پنج ستاره" توسط علی اکبر قاضی‌نظام به نگارش درآمده است.

منبع:cinemakhabar.ir