متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

فیلم: سلاخی نهنگ ها در ژاپن


 
 
 
 
 
شکار و پخت نهنگ در ژاپن!


ویدیو مرتبط :
سلاخی كردن نهنگ در كشور ایسلند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم نهنگ (Leviathan)برنده بهترین فیلم‌نامه جشنواره کن 2014



اخبار,اخبارفرهنگی,بهترین فیلم‌نامه جشنواره کن

اخبارفرهنگی - فیلم نهنگ (Leviathan)برنده بهترین فیلم‌نامه جشنواره کن 2014

فیلم نهنگ (Leviathan) یکی از شانس‌های اصلی نخل طلای کن، داستان مردی است که در حال نزاع با یک شهردار فاسد برای حفظ ملک خود می‌باشد.

فیلم نهنگ (Leviathan) محصول کشور روسیه (به زبان روسی) به عنوان یکی از فیلم‌های بخش اصلی در شصت و هفتیم جشنواره فیلم کن ۲۰۱۴ نمایش داده شده و در حالی که یکی از شانس‌های اصلی نخل طلای کن به حساب می‌آمد،‌موفق به کسب بهترین فیلم‌نامه در این فستیوال شد.
کارگردان فیلک آندری زویاگینتسف (Andrey Zvyagintsev)، پیش از این برای فیلم بازگشت (The Return) برنده جایزه گلدن گلوب شده است. سونی کلاسیک پخش کننده این فیلم ۱۴۰ دقیقه‌ای در آمریکا می‌باشد.

داستان نهنگ (Leviathan):
فیلم داستان مردی است که در حال نزاع با یک شهردار فاسد است که زمین او را می‌خواهد. فیلم‌نامه بازسازی شده از کتاب «کتاب ایوب» (Book of Job) است. کتاب ایوب از مجموعه کتوبیم در عهد عتیق و از نوشته‌های مقدس مسیحیان و یهودیان با موضوع اصلی رنج است.این کتاب حاکی از زندگی بنده‌ای از بندگان خدا در سرزمین عوص است که ایوب نام داشت. شیطان با خدا شرط بست که او را از پرستش خدا بازدارد، و خدا پذیرفت که شیطان اموال، اولاد و تندرستی را از ایوب بگیرد.

عکس های فیلم نهنگ (Leviathan): 

اخبار,اخبارفرهنگی,بهترین فیلم‌نامه جشنواره کن

اخبار,اخبارفرهنگی,بهترین فیلم‌نامه جشنواره کن

اخبار,اخبارفرهنگی,بهترین فیلم‌نامه جشنواره کن

اخبار,اخبارفرهنگی,بهترین فیلم‌نامه جشنواره کن

پیتر برادشو در گاردین: نمره ۵ از ۵
یک درام غم‌انگیز، متین و قانع کننده از فساد و ارعاب در روسیه معاصر، داستان در ابتدا درباره وجود یک مرد کوچک در یک حکومت بزرگ است. سپس فیلم به فاز جدیدی می‌رود که مرد در بزرگترین، ظالم‌ترین و سنگ‌دل‌ترین دولت‌ها قرار گرفته است و سکانس آخر ویرانی‌ها قطعا از لحظات پایانی فیلم قربانی (The Scarifice) تارکوفسکی تاثیر گرفته است. فیلم نهنگ (Leviathan)بازگشت کاگردان به تم‌های قبلی‌اش، همراه با درام خانگی می‌باشد، که جاه‌طلبی باشکوهی را داراست.

تلگراف با دادن نمره ۴ از ۵ آن را یکی از شانس‌های اصلی جشنواره کن خوانده و در باره فیلم نوشته بود:
از اولین لحظه‌ای که اعلام شد زویاگینتسف رقابت کن حضور دارد،‌ همه می‌دانستند که فیلم یک اتفاق مهم در جشنواره محسوب می‌شود و خدا را شکر،‌ فیلم یک کار قانع کننده، و حساب‌شده می‌باشد.  هیچ شکی نیست که زویاگینتسف یک استاد مدرن محسوب می‌شود که شهرت پیشین خود برای فیلم النا (Elena) در سال ۲۰۱۱ را احیا کرده است. فیلم یک کار تلخ اما دلسوزانه از هرم فساد روسیه می‌باشد.

فیلم در امتیاز ویژه نامه اسکرین دیلی در ایام جشنواره کن ۲۰۱۴ امتیاز ۳.۵ را کسب کرده که پس از فیلم آقای ترنر (امتیاز ۳.۶) بالاترین امتیاز را در بین منتقدین این مجله دارا بود.
 
پوستر فیلم نهنگ (Leviathan):

اخبار,اخبارفرهنگی,بهترین فیلم‌نامه جشنواره کن

حواشی فیلم نهنگ (Leviathan):
فیلم نگاهی آشکار از یک شهردار فاسد است که مخالفانش را به ویرانی می‌کشاند. شهردار فاسد فیلم به منظور تصرف یک ملک کنار دریا از یک مرد عادی، دست به کارهای ظالمانه‌ای برای نابود کردن او و خانواده‌اش می‌زند.  بسیاری از صحنه‌های فیلم با تصویری از رییس جمهور روسیه (پوتین) در بالای سر شهردار رغم می‌خورد، به گونه‌ای که گویا رهبر روسیه سبک رفتار شهردار را تایید می‌کند. در زمان پخش فیلم در کن، خبر‌هایی شایع شد، مبنی بر آنکه مدینسکی‌ (وزیر فرهنگ کشور روسیه) فیلم را تحریم کرده است، اما هیچ پاسخ سریع از دفتر او و یا دفتر خبری فستیوال منتشر نشد. چندی بعد، در یک نشست خبری اعلام شد که مدینسکی سفری به فرانسه نخواهد داشت و روال برنامه‌های او به مانند قبل ادامه خواهد داشت. رسانه‌های روسی اعلام کردند که مدینسکی فیلم نهنگ (Leviathan) را یک فیلم بااستعداد معرفی کرده است اما آن را دوست نداشته است.

کارگردان فیلم ابراز امیدواری کرده است از آن‌جا که فیلمش ‌پیش از قانون محدود کردن ناسزا در کشور روسیه ساخته شده مشکلی برای نمایشش پیش نیاید». من فکر می‌کنم فیلم دارای ناسزاهای زیادی نیست، ما هر کلمه را سبک سنگین کردیم، با این سوال که آیا نیاز به استفاده این لغت در دیالوگ‌ها هست یا نه. در فیلم استفاده از این نوع بیان ضروری بود
اخبارفرهنگی - سلام سینما