متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

فوت و فن منجمد كردن خانواده‌های مختلف سبزی


اگر دغدغه‌های زندگی فرصت استفاده از سبزی‌های تازه را به شما نمی‌دهد و باید از سبزی‌های منجمد استفاده كنید‌؛ بهتر است راه و رسم درست منجمد‌كردن سبزی را بدانید.

راهكارهای ساده و به درد بخور

فوت و فن منجمد كردن خانوادههای مختلف سبزی

اگر دغدغههای زندگی فرصت استفاده از سبزیهای تازه را به شما نمیدهد و باید از سبزیهای منجمد استفاده كنید؛ بهتر است راه و رسم درست منجمدكردن سبزی را بدانید:

چغندر: برای منجمد كردن چغندر ابتدا آن را بپزید. چغندر را درسته پخته و سر و ته آن را نگیرید زیرا برش دادن چغندر، سبب میشود رنگ قرمز آن هنگام پخت، خارج و مزه آن تغییر كند. چغندر را میتوان به روشهای زیر پخت:

در آب جوش و روی گاز، در فر و در مایكروفر. برای پختن در آب، میتوانید آن را در آب جوش بگذارید، طوری كه آب روی آن را بپوشاند سپس حدود 50 دقیقه آن را روی حرارت قرار دهید. اگر چغندر بزرگ بود این زمان را بیشتر كنید. بهمنظور پختن در فر، فر را با حرارت ۱۵۰ درجه سانتیگراد گرم كنید. چغندرها را دانهدانه در كاغذ فویل بپیچید و بنا به درشتی و ریزی آن از یك تا سه ساعت در فر بگذارید و در طول این مدت یك بار آن را پشت و رو كنید.

هنگام استفاده از مایكروفر چغندر را در كاسهای قرار دهید و دو قاشق آب در آن بریزید. مایكروفر را بهمدت 8 تا 10 دقیقه با قدرت حداكثر روشن كنید. در این مدت یك بار چغندر را پشت و رو كنید. وقتی چغندرها كاملا پخته شد آنها را برش دهید و بگذارید خنك شوند. سپس آنها را دانهدانه در كیسه فریزر یا سلفون بپیچید. نام ماده غذایی و تاریخ شروع انجماد آن را روی بستهها بنویسید و در فریزر قرار دهید. این چغندرها تا 3 ماه خواص خود را كاملا حفظ خواهند كرد.

بروكلی و سایر انواع كلم‌ها: كلم بروكلی را به اندازه دلخواه خرد كنید. سپس آنها را بهمدت سه دقیقه در آب در حال جوش بریزید. كلمها را آبكش كرده و یك دقیقه زیر آب سرد بگیرید. بعد آنها را كاملا خشك كنید و در كیسه فریزر قرار دهید. فراموش نكنید نام ماده غذایی و تاریخ شروع زمان انجماد را روی آنها بنویسید. كلمهای شما 3 ماه بدون هیچ صدمهای باقی خواهند ماند.

هویج: سطح بیرونی هویجها را با چاقوی تیز بتراشید و با آب سرد بشویید. بعد آنها را داخل آب در حال جوش قرار دهید. این عمل باید برای هویجهای حلقهحلقه شده دو دقیقه و برای هویجهای درسته 5 دقیقه طول بكشد. آنها را آبكش و بهمدت یك دقیقه زیر جریان آب سرد بگیرید و سپس خشك كنید. سپس آنها را در ظروف مخصوص یا كیسه فریزر قرار دهید و نام ماده غذایی و تاریخ شروع انجماد را روی آن بچسبانید. در این حالت هویجها بهمدت 3 ماه بدون اینكه خواص خود را از دست بدهند سالم خواهند ماند.

لوبیا سبز :  لوبیا سبزها را با آب سرد بشویید و سر و ته آن را كوتاه كنید یا اگر مایل بودید آنها را به طول 2 سانتیمتر قطعهقطعه كنید سپس آنها را بهمدت 2دقیقه در آب جوش قرار دهید و یك دقیقه زیر آب سرد نگه دارید. آنها را آبكش و با حوله تمیزی خشك كنید. سپس لوبیاسبزها را در كیسه فریزر قرار داده و زمان آغاز انجماد را روی بستهبندیها قید كنید. زمان نگهداری این سبزیجات 3 ماه است. سبزیهای دیگری كه شبیه لوبیاسبز هستند نظیر نخود فرنگی و باقلاسبز را نیز میتوانید به همین ترتیب برای انجماد آماده كنید.

گوجه‌فرنگی: اگــر میخواهیــد پوســت گوجهفرنگیهایتان را قبل از انجماد بگیرید خیلی ساده آنها را یك دقیقه در آب جوش بیندازید. پوست آنها به آسانی كنده خواهد شد. بعد بگذارید حدود 10 دقیقه بمانند تا خنك شوند. اگر میخواهید گوجهفرنگیها با پوست باشند تنها آنها را با آب سرد بشویید. گوجهفرنگیهای پوست گرفته یا بدون پوست را در یك سینی بگذارید و مدت ۴۵دقیقه در فریزر قرار دهید. آنها در یك فریزر استاندارد بهمدت 3 ماه سالم خواهند ماند و تمامی موادغذایی خود را حفظ خواهند كرد.

فلفل: فلفلها را بشویید و با حوله تمیزی خشك كنید. سپس آنها را به دو نیم كرده و دانههای سفید درون آنها را خارج كنید. آنها را در یك سینی بریزید و بهمدت نیم ساعت در فریزر قرار دهید. بعد فلفلهای یخ زده را در كیسه فریزر ریخته و برچسب بزنید. این مواد تا 3 ماه سالم خواهند ماند.

اسفناج: اسفناجها را با آب سرد بشویید و ساقههای اضافی و ریز آن را جدا كنید. بعد آنها را در آب جوش بریزید و بهمدت یك دقیقه با حرارت بالا بجوشانید. سپس بلافاصله آنها را بهمدت یك دقیقه زیر آب سرد بگیرید. آب اضافی را كاملا بگیرید. بعد آنها را در یك سینی پهن كرده و بهمدت 30 دقیقه در فریزر قرار دهید اسفناجهای یخ زده را در كیسه فریزر ریخته و پس از درج نام و زمان شروع انجماد در فریزر قرار دهید و تا 3 ماه با خیال راحت نگه دارید.


منبع : مجله زندگی ایده آل


ویدیو مرتبط :
فن و فوت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فوت و فن های مرتب کردن كمد


كمدها از عناصر مهم و زیربنایی هرخانه به شمار می‌آیند. برای اینكه بتوانید از فضای بالقوه كمدها در منزل به بهترین نحو استفاده برید، باید سازماندهی مناسبی در داخل كمدها انجام دهید.