متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

غیبت برای حضوری دیگر!



اخبار,اخبارانتخابات ,انتخابات  مجلس

 
  تنها 25 روز تا پایان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی‌مانده است. در این میان، نمایندگان کنونی مجلس شورای اسلامی، که بسیاری از آنان در تدارک حضور در رقابت با دیگر کاندیداها برای حضور دوباره در بهارستان هستند، زمان کمی برای رسیدگی به کارهای بر زمین مانده مجلس دارند.

 

در مدت باقی‌مانده از عمر مجلس نهم، طرح‌ها و لوایح مهمی در دستور کار بهارستان قرار دارند که شاید مهم‌ترین آن‌ها رسیدگی به لایحه بودجه سال 95 باشد. در شرایطی که برخی نمایندگان از کمبود وقت مجلس برای بررسی این لایحه خبر می‌دهند، عدم حضور موثر و غیبت برخی نمایندگان در بهارستان جالب توجه است. این در حالی است که با شدت گرفتن فعالیت‌های انتخاباتی، این شائبه وجود دارد که تمرکز وکلای ملت در روزهای پایانی مجلس نهم، جایی دور از امور ملت باشد؛ جایی حوالی صندوق‌های رای انتخابات مجلس دهم!


محمدرضا باهنر هفته گذشته اعلام کرده بود که در این هفته نمایندگان اجازه استفاده از مرخصی ندارند؛ با این حال در ابتدای جلسه روز گذشته صحن علنی شاهد غیبت 30 نفر از نمایندگان مجلس بودیم. هر چند برخی اخبار نیز از عدم حضور تا 90 نماینده نیز سخن می‌گفتند! علاوه بر این آمار رای‌گیری‌های مربوط به دستورکارهای صحن علنی در این جلسه حضور حدود 200 نفر از نمایندگان را نشان می‌داد که این موضوع گواهی می‌دهد حتی اگر برخی نمایندگان در صحن حاضر باشند، در حدود 90 نفر از نمایندگان حضور موثری در صحن ندارند.

 

شاید بتوان شروع فعالیت‌های تبلیغاتی پنهان و آشکار زودهنگام از سوی نمایندگان فعلی برای حضور در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی از جمله ساخت فیلم‌های تبلیغاتی در صحن مجلس، توزیع غیررسمی بروشورهای تبلیغاتی در مجلس، سبقت گرفتن از هم برای استفاده از فضای صحن در جهت ارائه نطق و تذکر که بیشتر به منظور رنگین‌تر کردن فیلم‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود، غصه خوردن‌های ناگهانی در جهت رفع مشکل بیکاری جوانان و تامین معیشت مردم که به صورت جمله‌هایی به منظور زیباسازی بکرگرانه صفحات تبلیغاتی آنها استفاده می‌شود، گعده‌های انتخاباتی در میان صحن و حضور در حوزه‌های انتخابیه که به دلیل محدودیت زمانی تنها به شنیدن مشکلات سپری می‌شود را به عنوان یکی از علل غیبت نمایندگان مجلس در جلسات صحن گمانه‌زنی کرد. این در حالی است که علاقه نمایندگان به استفاده از ابزارهای نمایندگی همچون تذکر، نطق، سوال و استیضاح بیش از گذشته به چشم می‌خورد.

 

به نظر می‌رسد قابلیت این موارد برای مورد توجه قرار دادن نمایندگان در آستانه انتخابات به قدری برای نمایندگان مهم است که علاوه بر به صحن کشیدن چهره‌هایی همچون فانی وزیر آموزش و پرورش و ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی که سیبل دائمی هدف سوال و استیضاح هستند، نیت می‌کنند چهره‌ای بی‌حاشیه و کاری همچون قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را نیز به صحن بکشانند. علت عدم حضور در جلسات صحن با وجود اهمیت بررسی لوایح مهم باقی مانده در این دوره از مجلس موضوعی بود که در رابطه با آن با برخی نمایندگان غایب در جلسه صحن روز گذشته مجلس شورای اسلامی به گفت و گو نشستیم.


تصمیم‌گیری در مورد غایبان صحن در زمان لغو مرخصی‌ها به نظر هیات رئیسه بستگی دارد
یعقوب جدگال نماینده شریف چابهار،نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی در بیان میزان اهمیت حضور نمایندگان در صحن برای بررسی طرح‌ها و لوایح مهم در مدت زمان باقی مانده از نهمین دوره مجلس به «ابتکار» گفت: لایحه‌های بررسی نشده در مجلس زیاد داریم که همین هم نیاز به بررسی و اصلاحات دارد در ضمن مجلس یک وظیفه بسیار سنگین برای ترغیب مردم به مشارکت در انتخابات دارد نمایندگان هم بر اساس قوانین به غیر از سه روز این هفته به مدت دو هفته برای انتخابات مرخصی خواهند داشت بعد از آن بررسی برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه 95 به عنوان مهم‌ترین لوایح در اولویت دستورکار صحن قرار دارد و به طور قطع برنامه‌ریزی مجلس طوری خواهد بود که لوایح مهم کشور را بلاتکلیف باقی نگذارد.

 

وی در بیان علت غیبت 30 نفر از نمایندگان در جلسه صحن روز گذشته در شرایطی که هیات رئیسه مرخصی‌ها را لغو اعلام کرده بود، افزود: نمایندگان مجلس در هر زمانی می‌توانند از مرخصی اضطراری و استعلاجی استفاده کرده یا به دلیل عذر موجهی از جمله ماموریت داخلی و خارجی در صحن علنی حضور نداشته باشند. هم‌اکنون نیز تعدادی از نمایندگان برای برگزاری برنامه‌های دهه فجر یا اتمام برخی پروژه‌های نیمه تمام از مرخصی خود استفاده کرده‌اند. البته قبول دارم که حضور در جلسات صحن مهم‌تر از این موارد است و امیدوارم همه نمایندگان با احساس مسئولیت بیشتر در تمام جلسات صحن حضور داشته باشند.

 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تصریح کرد: تصمیم‌گیری در مورد غیبت نمایندگان به دلیل داشتن عذر موجه و یا افرادی که از مرخصی‌های خود استفاده نکرده باشند در زمان لغو مرخصی‌ها تنها به نظر هیات رئیسه بستگی دارد. عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با اشاره به اینکه با بهره‌مندی از مرخصی استحقاقی در زمان لغو مرخصی نمایندگان برای سرکشی به حوزه انتخابیه خود رفته است، یادآورشد: اگر در حوزه انتخابیه هم نبودم باز هم به عنوان نفر سی‌ام از مرخصی استفاده می‌کردم چراکه عدم حضور 30 نماینده در صحن علنی مشکلی در رای‌گیری‌های صحن ایجاد نمی‌کند بنابراین عدم حضورم مشکلی برای صحن ایجاد نکرده است.


تلاش برای پیروزی بر رقبای انتخاباتی دلیل عدم حضور تعدادی از نمایندگان در جلسه صحن بود
سیدعبدالکریم هاشمی‌نخل‌ابراهیمی نماینده رودان، میناب، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی یکی از دیگر نماینده های غایب در جلسه روز گذشته صحن در بیان اهمیت حضور نمایندگان در جلسات پایانی صحن نهمین دوره مجلس به «ابتکار» گفت: حضور نمایندگان در جلسات صحن در همه زمان‌ها مهم است و اکثر نمایندگان هم سعی می‌کنند تا جایی که امکان داشته باشد چه در جلسات صحن و یا جلسات کمیسیون‌ها حضور داشته باشند. هم اکنون نیز همین گونه است که اغلب نمایندگان جز در مواردی خاص که از مرخصی استفاده کرده و یا مشکلی داشته باشند در بقیه زمان‌ها در جلسات صحن حضور می‌یابند.

 

وی در تشریح علل غیبت برخی از نمایندگان در جلسه روز گذشته صحن علنی مجلس با وجود لغو مرخصی‌ها از سوی هیات رئیسه افزود: البته در شرایط کنونی با توجه به اینکه نزدیک انتخابات است و همه رقبای انتخاباتی نمایندگان در حال فعالیت در حوزه‌های انتخابیه هستند این امکان وجود دارد که نمایندگان از این فعالیت‌ها عقب بمانند بنابراین یکی از دلایل غیبت آنها در برخی جلسات صحن را می‌توان انجام فعالیت‌های انتخاباتی در حوزه انتخابیه دانست.عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس نهم تاکید کرد: البته نمایندگان تا جاییکه می‌توانند باید سعی کنند به گونه‌ای در صحن حضور یابند که جلسات به حد نصاب برسد و نباید بدون دلیل نسبت به تحقق این مهم بی‌توجهی نشان دهند.


ده روز قبل از سفرم علت مرخصی را به صورت مکتوب به هیات رئیسه اعلام کردم
کارن خانلری نماینده مردم مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس شورای اسلامی، غیبت برخی نمایندگان در جلسه صحن روز گذشته را بی‌ارتباط با فعالیت‌های انتخاباتی پایان دوره مجلس دانست و در این مورد به «ابتکار» گفت: من فکر نمی‌کنم به لحاظ نحوه فعالیت نمایندگان در مورد اهمیت دادن به طرح‌ها و لوایح چیزی تغییر کرده باشد چراکه برای حضور آنها در صحن پایان دوره یا زمان دیگری معنا ندارد و پایان دوره نمی‌تواند دلیلی برای شدت یا کاهش حضور نمایندگان در صحن باشد.

 

وی در تشریح علت عدم حضور خود در جلسه روز گذشته صحن علنی افزود: من بعدازظهر دیروز از سفر خارج از کشور بازگشتم و به همین دلیل هم جزء اسامی غایبان صحن علنی قرار داشتم البته برای این سفر از هیات رئیسه مرخصی گرفته بودم اما اخیرا مرخصی‌ام را لغو کرده بودند به هر حال نمایندگان برای سفرهای خارجی حداقل ده روز قبل علت سفر خود را به خارج از کشور به صورت مکتوب به هیات رئیسه اعلام می‌کنند و با اینکه بنده هم این کار را انجام داده بودم اما مرخصی‌ام را لغو اعلام کرده‌اند.عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: البته تا آنجا که اطلاع دارم حدود 30 نفر در این جلسه غایب بوده‌اند ولی به طور قطع غیبت تعدادی از نمایندگان در جلسه صحن اتفاق خاصی نیست چراکه بسیاری از نمایندگان به دلایل مختلف ممکن است نتوانند در یکی از جلسات صحن حضور داشته باشند.

 

 اخبار انتخاب مجلس  -   ابتکار 


ویدیو مرتبط :
09196394467آموزش میکس و مسترینگ.تنظیم.آهنگسازی الکترونیک بصورت حضوری و غیر حضوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وظایف منتظران مهدی در زمان غیبت




 

وظایف منتظران مهدی در زمان غیبت

 

 

در زمان غیبت امام زمان (علیه السلام) منتظران آن حضرت چه وظایفى بر عهده دارند؟

 

در تفكر شیعى انتظار موعود به عنوان یك اصل مسلّم پذیرفته شده، و از آن به عنوان برترین اعمال یاد شده و تأكید شده است كه منتظر فرج باشید و از رحمت خدا مأیوس نباشید (به جهت طولانى شدن غیبت) چرا كه بهترین اعمال در پیش خداوند انتظار فرج است.

 

از بررسى اخبار و روایات معصومین(علیهم السلام)وظایفى چند در عصر غیبت براى منتظران استفاده مى شود:

 

1 ـ شناخت حجت خدا و امام زمان (علیه السلام): مهم ترین وظیفه ى یك فرد منتظر تلاش براى كسب معرفت نسبت به وجود مقدس امام زمان (علیه السلام) است; چرا كه انسان بدون شناخت امام و منزلت او نمى تواند وظیفه ى خود را در رابطه ى با او تشخیص دهد. در روایت آمده است: «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیة». «هر كس بمیرد و امام زمان خویش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.»

 

2 ـ تهذیب نفس و كسب فضایل اخلاقى (خود سازى فردى): منتظر واقعى همیشه در صدد كسب فضایل اخلاقى و آراسته شدن به صفات خوب انسانى است.

 

3 ـ تلاش براى اصلاح جامعه (خود سازى اجتماعى): تلاش براى برطرف كردن مفاسد اجتماعى از طریق امر به معروف و نهى از منكر و اهتمام براى تربیت نسل مهذّب و كارا و خلاصه آماده سازى زمینه براى ظهور امام زمان (علیه السلام)یكى از وظایف منتظر واقعى است، چون تا زمینه ى ظهور فراهم نگردد امكان ظهور امام زمان (علیه السلام)میسر نخواهد شد.

 

4 ـ كسب آمادگى هاى فكرى و فرهنگى و نظامى براى یارى امام زمان (علیه السلام): چرا كه آن حضرت پس از قیام به یارانى نیاز دارند كه حداقل در یكى از عرصه ها بتواند مفید واقع گردد.

 

توبه از گناهان

 

6 ـ اطاعت و پیروى از نایبان امام زمان (علیه السلام): همان طور كه مى دانیم در زمان غیبت امام زمان (علیه السلام) مردم موظفند در تمام كارها و حوادث، به توصیه ى ائمه ى اطهار(علیهم السلام)بویژه امام زمان (علیه السلام) به فقهاى جامع الشرایط ـ كه نواب عام آن حضرت هستند ـ مراجعه كنند و به احكامى كه آن ها طبق موازین شرعى صادر مى كنند، عمل نمایند.

 

7 ـ دعا براى سلامتى امام زمان (علیه السلام) و تعجیل فرج ایشان: منتظر واقعى در هر صبح و شام با خلوص نیت از پیشگاه خداى مهربان سلامتى و ظهور امام زمان (علیه السلام)را درخواست مى نماید.

 

8 ـ صدقه دادن براى سلامتى امام زمان (علیه السلام)

 

9 ـ انجام اعمال عبادى مانند خواندن نماز و قرآن، زیارت نمودن به نیابت از امام زمان (علیه السلام)

 

10 ـ توجه به اماكنى كه مورد عنایت امام زمان (علیه السلام) است نظیر مشاهد مشرفه، مسجد سهله، مسجد جمكران و ...

 

11 ـ توسل به امام زمان (علیه السلام) و زیارت آن حضرت با زیارت ها و دعاهایى كه در كتب ادعیه مانند مفاتیح الجنان آمده و از آن جمله موارد ذیل است:

 

الف) دعاى عهد كه هر روز صبح بعد از نماز خوانده مى شود: اللهم رب النور العظیم و رب الكرسى الرفیع ... ،

 

ب) دعاى اللهم عرفنى نفسك فانك لم ان لم تعرفنى نفسك ... این دعا در عصر روز جمعه خوانده مى شود،

 

ج) دعاى كه براى برآورده شدن حاجات ذكر شده است و با این عبارت شروع مى شود: الهى عظم البلاء و برح الخفاء ...،

 

د) دعا براى سلامتى امام زمان (علیه السلام): اللهم كن لولیك الحجة ابن الحسن ...،

 

هـ) دعاى حضرت مهدى (علیه السلام) كه با این عبارت آغاز مى شود: اللهم ارزقنا توفیق الطاعة و بعد المصیبته ...، و) زیارت آل یاسین. جهت توضیح بیشتر به كتابهاى (وظیفة الانام) و (شیوه هاى یارى قائم آل محمد علیه السلام) مراجعه شود.