متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

غرضی:دوستان هاشمی در شورای نگهبان کم هستند/در 100 سال گذشته یک دولت موفق نداشته‌ایم



اخبار,اخبارسیاسی,محمد غرضی

مردم به دولتی رای داده‌اند که اهل جنگ و دعوا نیست، دولت قبل استاد جنگ و دعوا بود.

 محمد غرضی نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم که در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان نیز کاندیدا شده است گفت: نه اصول‌گرایان و نه اصلاح‌طلبان از من برای حضور در لیست‌های انتخاباتی دعوت نکرده‌اند چون آنها از رفتار و نوع برخورد من مطلع هستند و به صلاح نمی‌بینند از من برای حضور در لیست‌ها دعوت کنند.

نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با عصرایران افزود: شعار من در انتخابات مجلس، توسعه جمهوریت و اسلامیت است. منظور بنده از توسعه جمهوریت این است که دولت وظایف را به مردم بسپارد. بنده معتقد هستم که استاندارها باید توسط مردم انتخاب شوند.

غرضی در پاسخ به این سوال که آیا دولت روحانی توانسته است در زمینه سپردن کارها به مردم موفق باشد یا خیر گفت: این دولت در این زمینه تفاوتی با دولت گذشته ندارد. به نظر بنده 4 دولت گذشته ناموفق بوده‌اند و امیدوارم دولت آقای روحانی موفق باشد.

وزیر سابق نفت تصریح کرد: ناموفق بودن دولت به ضرر منافع ملی کشور است و ما در 100 سال گذشته یک دولت موفق نداشته‌ایم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم در مورد بزرگ ترین تفاوت دولت احمدی نژاد و روحانی نیز گفت: مردم به دولتی رای داده‌اند که اهل جنگ و دعوا نیست. دولت قبل اما استاد جنگ و دعوا بود اما این دولت با کسی جنگ نمی‌کند. درست است که بعضی وقت‌ها در برابر بعضی مشکل‌ها «آخی» می‌گوید اما اهل برهم زدن فضا نیست.

وی ادامه داد: در سطح سیاست خارجی نیز این دولت اهل تعامل با کشورهای جهان است که در این زمینه تا حدودی هم موفق بوده است.

غرضی با اشاره اینکه از عدم حضور در انتخابات مجلس خبرگان ناراحت نشده است خاطر نشان کرد: من برای این کار در انتخابات ثبت نام کردند و بعد شورای نگهبان گفت که باید امتحان بدهید و بعد گفتند که باید مدرک ارائه بدهیم که بنده مدرک رسمی فقهی نداشتم. بنده 5 سال نزد امام درس خوانده‌ام اما مدرک ندارم و بعد از آن به سراغ مهندسی رفتم.

وزیر سابق پست و تلگراف و تلفن تصریح کرد: بنده به نظر شورای نگهبان احترام می‌گذارم، برخی رسانه‌ها در این روزها اعلام کردند که غرضی رد صلاحیت شده است و این درحالی است که من رد صلاحیت نشده‌ام و تنها شرایط حضور در امتحان را نداشته‌ام.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در مورد احتمال رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی در مجلس خبرگان نیز گفت: احساس من این است که دوستان هاشمی در شورای نگهبان کم هستند و این در حالی است که تایید صلاحیت برای مجلس خبرگان بر عهده فقهاست.

وی در پایان دو مجلس اول دوران مشروطه و جمهوری اسلامی را بهترین پارلمان‌های ایران دانست و افزود: این دو مجلس به دلیل جناحی نشدن بهترین مجلس‌های تاریخ ایران هستند. بعد از اینها مجلس‌های دوم مشروطه و دومین دوره مجلس شورای اسلامی در رده بهترین مجلس‌های ایران قرار دارند.


 اخبار انتخابات خبرگان   - عصر ایران 


ویدیو مرتبط :
انتقاد از نامه 100 نماینده مجلس به شورای نگهبان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موافق:این دولت از با برنامه​ترین دولت​های تاریخ است/مخالف:خانواده هاشمی شورای نگهبان را ماشین امضای رهبری خواندند و...



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

سومین موافق کابینه روحانی در مجلس: این دولت از با برنامه​ترین دولت​های تاریخ است

نماینده خلخال از همکاران خود خواست تا با رای به کابینه دولت تدبیر و امید، آن را در پیشبرد برنامه​هایش یاری کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلیل جعفری نماینده خلخال در ادامه بررسی رای اعتماد به کابینه حسن روحانی، در موافقت با کلیات برنامه و کابینه ارائه شده، گفت: انتخابات 24 خرداد نمادی از مردم سالاری و نشان دهنده خواست مردم برای تغییر اجتماعی و اقتصادی بود. ثمرات این انتخابات، بازتولید ارزش​های انسانی و بازسازی اعتماد مردم به مسئولان بود.

وی که پس از شوهانی و جلالی سومین نماینده ای بود که در موافقت با کلیت کابینه سخن می​گفت، با بیان اینکه برخی مخالفین روحانی، دولت وی را بی​برنامه خوانده​اند، گفت: اگر برنامه این دولت و وزرایش را با دقت مطالعه می​کردند، چنین حرفی نمی زدند. این دولت بهترین برنامه کاربردی را ارائه کرده است. دن مداری مبتنی بر عقلانیت، اولویت و محوریت منافع ملی، رعایت حقوقو شهروندی، ارتقای کیفت زندگی و معیشت مردم و اعتقاد قلبی این دولت به در راس امور بودن مجلس و تعامل سازنده با جهان، بخش​هایی از برنامه این دولت است.

او که معتقد بود این دولت، قوی​ترین برنامه اقتصادی را دارد، خاطرنشان کرد: جز مهار تورم و افزایش قدرت پول ملی و .. چه چیزی می​خواهیم؟ بگذارید این دولت شکل بگیرد و بعد به ان ایراد بگیرید! اتحاد و همدلی و انسجام ملی ثمره این دولت است، چرا با حرف​هایی که نشان از چیزهای دیگر می​دهد، شیرینی بزرگ انتخابات را به کام ملت تلخ می​کنید؟ چرا حرف​های مایوس کننده در مجلس شورای اسلامی مطرح می​شود؟

جعفری با اشاره به سخنان روحانی در مراسم تحلیف خود در مجلس و تاکید وی بر تکریم جمهوری اسلامی از سوی دولت​های بیگانه، گفت: اجازه بدهید سیاست​های این دولت در عرصه دیپلماسی اجرا شود، بعد ببینید که در راستای منافع ما بوده است یا نه؟ سیاست​های داخلی وی در عرصه اقتصاد و امنیت ملی هم سیاست​هایی متمرکز و راهبردی است.

نماینده خلخال به سخنان مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر تولید علم اشاره کرد و گفت: دولت روحانی برای این منظور برنامه دارد. وزیر پیشنهادی وی برای وزارت بهداشت نیز وزیر کارآمدی است که برنامه های خوبی ارائه داده است.

وی دولت یازدهم را با برنامه​ترین دولت تاریخ ایران خواند و گفت: با عدم رای به وزرای پیشنهادی این شیرینی را در کام ملت تلخ نکنید و با رای به آنها به اجرای برنامه های دولت تدبیر و امید کمک کنید.

چهارمین نماینده موافق کابینه: تخریب یک شخصیت و یک دولت که کار خود را شروع نکرده دور از انصاف است

نماینده مردم مشکین شهر در موافقت با کلیات کابینه دولت سخنرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یونس اسدی نماینده مشکین شهر در مجلس به عنوان چهارمین نماینده موافق در موافقت با کلیات کابینه دولت یازدهم گفت: کلیات برنامه های دولت با استقبال خوب نمایندگان رو به رو شده است. یکی از همکاران به عنوان مخالف کلا فحش دادند. مخالفان سعی کنند مخالفت خود را با برنامه اعلام کنند اما تخریب یک شخصیت و یک دولت و کسانی که کار خود را شروع نکردند دور از انصاف است.

وی ادامه داد: همه پیش بینی می کردیم انتخابات دو مرحله ای خواهد شد اما حضور روحانی امیدواری را در مجلس افزایش داد و ملت در شرایط سختی که وجود دارد آمدند و از فردی که با قیافه روشن و چشمان باز و لبان خندان آمد حمایت کردند.

اسدی با بیان این که روحانی اعلام کردند آمادگی قبلی برای ریاست جمهوری داشته اندو  شناخت کافی از مشکلات کشور داشته اند و این موضوع پایه مهمی برای برنامه ریزی است و با همین شناخت الویت بندی ها را مشخص کردند و امیدواریم اجرایی شود.

این نماینده موافق کلیات کابینه گفت: یک بحث اساسی تدارک کابینه قوی است و روحانی روندی را طراحی کرد که شاهد توسعه پایدار کشور در آینده نزدیک خواهیم بود. با 148 نفر موافق در کلیات برنامه دولت می توان مشکلات اساسی را برطرف کرد.

اسدی تاکید کرد: مطمئن باشید این دولت با نشاط تمام به فکر حل مشکلات است و از نمایندگان مخالف می خواهم با دقت بیشتری برنامه را مشاهده کنند.

حکیمی در مخالفت با روحانی: خانواده هاشمی شورای نگهبان را ماشین امضای رهبری خواندند و اعتراض نکردید

یکی از مخالفان کلیت کابینه گفت که درب‌های ستاد انتخاباتی روحانی پس از انتخابات به روی اصولگرایان بسته شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عطاالله حکیمی در مخالفت در کابینه و برنامه‌های روحانی گفت: اینجانب به عنوان خدمتگذار مردم در مجلس و رئیس ستاد مردمی و اصولگرایان آقای روحانی گزارشی را ارائه می کنم. اینجانب همچنین به عنوان دبیر کل حزب وفاق ملی تنها حزب اصولگرای همسو با روحانی صحبت می کنم. این حزب با شرط دفاع از ارزشهای انقلاب با ایشان پیمان بستیم و از سال گذشته رسما به یارگیری پرداختیم و از ایشان حمایت کردیم.

نماینده رودبار در مجلس در ادامه گفت: اصحاب فتنه در ستاد ایشان حضور یافته و ما اعلام کردیم که ما نمی توانیم به عنوان اصولگرا با ایشان همراهی کنیم. ستاد اصولگرای ما با معیارهای اصولگرایی شکل دادیم. من در اینجا خلق حماسه بزرگ سیاسی را خدمت رهبری و ملت تبریک می گوییم. آقای روحانی مجتهد بودید اما دیپلماتی زیرک نیز بودید. می دانید که دیپلمات یا سرهنگ بودن شما را پیروز نکرد بلکه لباس روحانیت شما را پیروز کرد.  متاسفانه بعد از انتخابات درب ستاد شما به روی اصولگرایان بسته شدند. متاسفانه بعد از انتخابات برخی از تئوریسین های فتنه 88 وارد ستاد شما شدند.

وی همچنین گفت:آیا جز این است که صلاحیت شما با رای شورای نگهبان تایید شد و حتی پیروزی یک مرحله ای شما به خاطر مقام معظم رهبری بوده است. شما از اصولگرایان به عنوان دوستان استیجاری استفاده کردید. من نمی دانم چه مسیری انتخاب شده اما فرزندان انقلاب و رهبری هوشیار و بیدارند.

این مخالف کابینه تصریح کرد: وقایعی را در انتخابات شاهد بودیم که حق دارم نگران باشم. در یکی از سفرها در اصفهان یک جلسه  با ریاست نعمت زاده و بانک انجام شد. آقای روحانی! در این جلسه‌ که شما هم حضور داشتید، یکی از اصحاب فتنه خطاب به شما گفت که وقتی شما دبیر شورای امنیت ملی بودید و کروبی رئیس مجلس و خاتمی رئیس‌جمهور، شما نتوانستید کاری کنید. الان برای چه آمدید؟ مشکل رهبر انقلاب است. شما در پاسخ به این سخنان هیچ عکس العملی نشان ندادید و سکوت کردید. ولی یکی از فرزندان شهدا اعتراض و جلسه را ترک کرد.

حکیمی گفت: آنچنان که شنیده می شود و می بینید اکثریت اعضای کابینه روحانی یا اصخاب فتنه اند یا تحصیلکرده غربی. ترکیب کابینه شامل اصلاح طلبان که از سردمداران فتنه بودند و حزب اعتدال توسعه بودند. سهم حزب اعتدال و توسعه شامل نوبخت، نعمت زاده و... است. نیلی منفرد، زنگنه ، جنتی و چیت چیان سهم اصلاح‌طلبان است. حسین دهقان ، پورمحمدی و رحمانی فضلی هم به نوعی اصولگرا هستند.

وی در ادامه افزود: ظریف صددرصد غربی فکر میکند و برای ملت ایران باید بگویم که پایان نامه فوق لیسانس و دکترای وی با چه کسی بوده است. آقای روحانی! چه خبر است و  چه فکری در سر دارید؟ آیا روحانی قبل از انتخابات با بعد از انتخابات متمایز و متفاوت است؟ چرا به دنبال احیای فتنه هستید؟ آیا دنبال کودتای سفید هستید؟ امیدوارم هرچه سریعتر تغییراتی در کابینه‌تان داشته و در مسیر نظام و ولایت حرکت کنید.

حکیمی همچنین گفت: میانگین عمر مفید کابینه بالای 62 سال است. با وضعیت فعلی تحریم برای تعدادی از آنها اتفاقی بیافتد چه کار خواهید کرد. شما از قانون مداری حرف زدید ولی در اولین قدم معاون اول شما اقدام غیر قانونی کرد. در مراسم تحلیف افرادی را دعوت کردید که حرف و حدیث داشتند.

این نماینده مجلس گفت: در جلسه‌ای که خدمت هاشمی رفسنجانی بودیم ایشان شورای نگهبان را ماشین امضای رهبری نامیدند که ما جلسه را در اعتراض به سخنانش ترک کردیم. ولی شما خانواده وی را به مراسم تحلیف دعوت کردید.آیا بهتر نبود از خانواده شهدای هسته ای  را دعوت کردید. درباره آقای هاشمی هم این رفتار شما با کدام اصول اعتدال همخواهنی دارد. شما تایید می کنید که اینجانب و حزب ما در اکثریت  سفرهای استانی همراه شما بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گقت: نکته دیگر این است که کابینه شما بوی امنیتی می دهد و تازه به دنبال احیای برخی مسایلی هستید که کشور از دست آن راحت شده بود و آن توسعه سیاسی با هدف تسلیم در برابر غرب بود. در همین جلسه وقتی شما از دیپلماسی حرف می زدید وزیر خارجه شما خواب بودند. ما باید آقای نعمت زاده را پدربزرگ صنعت بخوانیم نه پدر صنعت.

حکیمی در انتهای سخنان خود با اشاره به حق الناس گفت: نامه‌ای به رئیس‌جمهور درباره ستادهای مردمی تنظیم کردیم که تکلیف ستادها را مشخص کند.

بزرگواری در مخالفت با کابینه روحانی:چرا از صندوق عتیقه هاشمی و خاتمی وزیر درآمد؟

نماینده کهکیلویه و بهمئی در مخالفت با کابینه درباره حضور افراد منتسب به فتنه سخنانی گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام علی محمد بزرگواری در مخالفت با کابینه روحانی گفت: در مجلس باید مدرس حاکم باشد نه روح چاخان گویی و وکیل الدوله باودند. خود این وزرا که اکثرا رای می آورند به این چاپلوس ها می خندند. من شاهد بودم کسانی که تا دیروز دست احمدی نژاد را می بوسیدند امروز  چه حرف هایی می زنند.

بزرگواری در ادامه گفت: گفتند بگذارید تهرانی ها حرف بزنند. من سید هستم و لر تبار و می خواهم از مناطق محروم حرف بزنم کسی که به مناطق محروم رسیدگی نکند من با چماغ لری با آن برخورد می کنم

لاریجانی به شوخی و با مزاح گفت: چماغ لری سنگ است.

بزرگواری در ادامه گفت: در دولت اصلاحات و دولت نهم و دهم شعار جوان‌گرایی گوش فلک را کرد کرد اما برویم از صندوق عتیقه آقای هاشمی رفسنجانی و آقای خاتمی وزیر در بیاوریم؟ برخی از این وزرا را بخواهیم در برخی پروژه‌ها ببریم، باید سرم به آنها وصل کنیم. وقتی در رأس این نظام رهبری عزیز در طول 4 سال از فتنه 88 سخن می‌گویند که فتنه‌گران مملکت ما را به پرتگاه سقوط می‌بردند و نظامشان را به عنوان نظام متقلب معرفی کرده بودند، آیا رواست که از اهالی و طرفداران فتنه در کابینه استفاده کنیم؟ از کسانی که به نمایندگی از سران فتنه در جلسه با رهبری شرکت کردند؟ باز برویم از همین‌ افراد استفاده کنیم و آرامش کشور را به هم بزنیم؟ چرا حرف اساسی نزنیم؟ چرا اگر از فتنه حرف بزنیم، می‌گویند اینها افراطی هستند؟ پس رهبری اولین افراطی است!

وی اضافه کرد: ما با فتنه‌گران سر سازش نخواهیم داد. هزینه‌های بزرگی را به نظام تحمیل کردند. فقط از خدا می‌ترسم. از هیچ کس نمی‌ترسم. ما دوست شما هستیم و می‌خواهیم تعامل شما را پاسخ بدهیم. ما از انتخاب خیلی از وزرا و معاونان تشکر می‌کنیم اما بگذارید روی آنها که حرف داریم، حرف‌مان را بزنیم.

این نماینده تأکید کرد: آقای زنگنه بیاید و باز هم آن آقازاده دله دزد مهدی هاشمی بیاید و میدان‌دار شود؟ نباید به او رأی داد. این آقازاده‌های دله‌دزد به نظام و روحانیت خیلی ضربه زدند.

لاریجانی در تذکر به بزرگواری گفت: این سخنان درست نیست درباره برنامه صحبت بکنید.

بزرگواری افزود: امام راحل و شهدا از ما می‌خواهند نگذاریم نااهلان حاکم شوند. من کسی هستم که میکروفون رئیس مجلس را گرفتم و علیه فتنه شعار دادم. من تشکر می کنم که از نیروهای خوب مثل آقای رحمانی فضلی و پورمحمدی و نهاوندیان استفاده کردید./خبرآنلاین