متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

عصبانیت حمید رسایی از خبر رد صلاحیتش +عکس



حمید رسایی در واکنش به رد صلاحیتش تصویری در شبکه اینستاگرام منتشر کرد.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار انتخابات - ایلنا

 


ویدیو مرتبط :
عصبانیت رسایی و توهین به رییس جمهور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلیل انصراف حمید رسایی از پایداری/موضع نمایندگان مجلس در قبال جبهه پایداری(+عکس)




 اخبار سیاسی - دلیل انصراف حمید رسایی از پایداری

  حمید رسایی از جمله چهره‌های جبهه پایداری است كه به گفته خودش به دلیل اختلافاتی كه در شورای مركزی این تشكیلات با برخی از اعضای آن پیدا كرده، از جبهه پایداری خارج شده است.

شاید او از معدود اعضای این تشكیلات نزدیك به آیت‌الله مصباح‌یزدی است كه به صراحت می‌گوید برخی از اعضای این جبهه منش او را در مجلس و حتی رسانه‌اش نمی‌پذیرفتند و به قول خودش برای اینكه استقلالش را خرج تشكیلات نكند، عطای پایداری را به لقایش بخشیده و خروج را برماندن در حلقه نزدیكان حزبی آیت‌الله ترجیح داده است، هر چند در این گفت‌وگو چندین باره تاكید دارد كه رابطه او با آیت‌الله ربطی به رابطه او با پایداری‌ها ندارد و نشان به آن نشان كه تنها رسانه‌یی را مدیریت می‌كند كه هر سال، گفت‌وگویی اختصاصی با آیت‌الله دارد.

قرار بر گفت‌وگویی كوتاه بود كه به درازا كشیده شد و به خواست آقای رسایی، «اعتماد» مصاحبه را برای تجدید نظر در اختیار ایشان قرار داد اما از آنجا كه در برخی موارد از سوی ایشان سوال‌های اعتماد حذف شد و در چند مورد از سوی ایشان، سوال‌هایی اضافه شد كه طبعا سوال روزنامه اعتماد نبود، به همین دلیل «اعتماد» در عین امانتداری، مواردی را كه از سوی ایشان حذف شده، محفوظ و حق ایشان می‌داند اما در مواردی كه آقای رسایی اقدام به اضافه كردن سوال و جواب كرده است،مشخص شده تا برای خوانندگان روزنامه اعتماد، این بخش قابل تفكیك باشد.

‌ آقای رسایی آیا شما عضو جبهه پایداری هستید؟
خیر من عضو جبهه پایداری نیستم اما مجموعه دوستانی كه مشهورند در این جبهه هستند را نیروهای معتقدی به نظام می‌دانم و احساس نزدیكی بیشتری از نظر فكری با آنها دارم.

‌ ولی قبلا كه عضو بوده‌اید؟
خب حالا نیستم! مشكلی دارد! قبلا هم به معنایی كه در احزاب و گروه‌ها رایج است عضو نبودم. اساسا جبهه پایداری در ورودی به آن معنا ندارد كه شما از آن وارد شوید و بگویید عضو هستم یا از در آن خارج شوید بگویید دیگر نیستم. بنده در كنار برخی دوستان دیگر در تاسیس این مجموعه كه نظارت آیت‌الله مصباح را بالای سرش دارد، نقش داشتم، در همان مرحله اول هم عضو شورای مركزی آن بودم. بعد از حدود فكر كنم یك سال تشكیلات رنگ و لعاب بیشتری گرفت و قرار شد دوستان دیگری در شورای مركزی باشند. نه آن روز كه عضو شورای مركزی بودم احساس برتری داشتم نه الان كه نیستم احساس ضعف دارم. نه آن روز خودم را از این دوستان دور می‌دانستم نه الان خودم را دور می‌دانم.

یعنی شما قبلا عضو شورای مركزی بودید؟
بله همان طور كه گفتم بنده در تاسیس این مجموعه در كنار برخی از دوستان نقش داشتم و عضو شورای مركزی جبهه پایداری بودم.

دلیل جدا شدنتان از شورای مركزی جبهه پایداری چیست؟
دلیل خاصی نداشت. جبهه پایداری هم یك مجموعه بود مثل مجموعه‌های دیگر. شاید مشكل از بنده بود كه خیلی در چارچوب تشكیلات‌های حزبی قرار نمی‌گیرم خصوصا كه مسوولیت یك رسانه را هم به عهده دارم. گاهی برخی از دوستان آن مجموعه توقع داشتند كه ما در تیترها و تحلیل‌هایمان مناسبات اعضای جبهه پایداری را در نظر بگیریم كه بنده این را بر خلاف جهت‌گیری مستقل ? دی می‌دانستم و اساسا ? دی تریبون جبهه پایداری نبود نه من این اعتقاد را داشتم نه آنها چنین توقع تشكیلاتی داشتند. البته تلاش داشته كه تریبون چهره موجه سیاسی و اعتقادی مانند آیت‌الله مصباح باشد. الحمدلله آیت‌الله مصباح هم نسبت به این رسانه لطف داشته‌اند برای همین در طول چند سال اخیر فقط با ? دی گفت‌وگوی اختصاصی انجام داده‌اند.

آیا با افرادی كه در شورای مركزی قرار گرفتند به مشكل برخوردید یا واقعا به همان دلیلی كه گفتید چون در كار حزبی باید پایبند نظرات دیگران مخصوصا شورای مركزی بود و اظهارنظری خلاف نظر حزب نكنید، خروج كردید؟
همان طور كه گفتم جبهه پایداری حزب نیست. برای همین هم تكلّف احزاب را ندارد ولی استقلال 9 دی برایم مهم‌تر از حضور در شورای مركزی جبهه پایداری بود. بنده شاگرد آیت‌الله مصباح هستم و به این شاگردی افتخار می‌كنم. با ایشان ارتباط دارم و به این ارتباط افتخار می‌كنم. تلاش هم می‌كنم كه شخصیت خودم را بر اساس مدل این استاد بسازم. برای طلبه‌یی مثل من این ارتباط مهم است چون معتقدم در مسیر كار سیاسی، در ذیل ولی فقیه، حتما نیاز به بزرگ‌تر در دسترسی است تا هر از چند گاهی، جهت‌گیری خودمان را با ایشان تطبیق دهیم. البته این بزرگ‌تر هم باید شرایطی داشته باشد كه یكی از مهم‌ترین‌هایش اسلام‌شناسی و ولایت‌پذیری است و این ویژگی‌ها به شكل پررنگی در آیت‌الله مصباح وجود دارد.

 این سوال و جواب از سوی آقای رسایی اضافه شده است.
ولی در انتخابات ریاست‌جمهوری آیت‌الله مصباح نظرشان روی آقای لنكرانی بود و شما و هفته‌نامه 9 دی از آقای جلیلی حمایت كردید؟

همین طور است و این از محاسن آیت‌الله مصباح است. بنده هیچ‌وقت برای این تصمیم مورد عتاب و خطاب استادم قرار نگرفتم. نمی‌خواهم بگویم كه تصمیم ما كاملا بدون اشكال بوده ولی اینكه به خاطر این تصمیم طرد نشدیم را مهم می‌دانیم چیزی كه در اكثر جریانات سیاسی رایج است مثل برخوردی كه اصلاح‌طلبان با خانم راستگو به خاطر عدم انتخاب محسن هاشمی و رأی به قالیباف كردند.

 

در مورد كاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری هم البته در انتها جمع‌بندی همه یك نفر شد یعنی آقای جلیلی. اما این تفاوت رای در تشكیلات‌های صرفا حزبی چیز عجیبی است. در حقیقت آیت‌الله مصباح عناصر مرتبط با خودشان را به شكلی پرورش داده‌اند كه بتوانند بر حسب تكلیفی كه حس می‌كنند تصمیم بگیرند نه بر اساس شیوه‌های پادگانی ، این باعث پرورش افراد می‌شود و از محاسن ایشان است.

پس چه كسانی عضو جبهه پایداری هستند. ما از نمایندگان می‌پرسیم شما عضو پایداری هستید یا نیستید؟ اگر بودید و خارج شدید، دلیل چه بوده است؟ خیلی‌ها می‌گویند عضو نیستیم.
حتما بیكارید! بالاخره شما یك خبرنگارید باید صفحات خودتان را پر كنید ولی موضوعات مهم‌تری هم هست كه می‌توانید به آن بپردازید. من هم در این مجموعه هستم و هم نیستم. جبهه پایداری یك شورای مركزی دارد كه افراد محدودی در آن عضو هستند. محدود به معنای مشخص مثل آقای تهرانی، آقای زارعی، آقای حسینیان، آقای روانبخش، آقای بی‌ریا، آقای سلیمانی، آقای نبویان و آقای محصولی و تعدادی دیگر.

 

اما آقایان آشتیانی و كریمی قدوسی كه شما آنها را داخل پایداری دانستید مثل من هستند و در شورای مركزی جبهه پایداری نیستند. البته شما هر كسی را كه علیه دولت حرف بزند می‌گویید عضو جبهه پایداری است. در دوره آقای احمدی‌نژاد هم هر كسی از ایشان حمایت می‌كرد را می‌گفتید عضو جبهه پایداری است. این بازی رسانه‌یی است.

برخی از نمایندگان عنوان كرده‌اند شما با شورای مركزی جبهه پایداری به مشكل خورده‌اید زیرا شورای مركزی از شما خواسته بوده برخی اظهارنظرها را بیان نكنید و شما زیر بار این محدودیت نرفتید و به همین دلیل از این مجموعه جدا شده‌اید.
اینكه نمایندگان محترم چنین چیزی را گفته‌اند یا نه، نمی‌دانم ولی توضیح دادم بنده خودم را به نگاه دوستان جبهه پایداری نزدیك می‌دانم، البته شاید در این مجموعه یكی، دو نفری باشند كه من خیلی موافق سلیقه كاری یا مشی شخصی آنها نباشم كه این هم طبیعی است. یا بنده در رسانه‌یی كه دارم تیتری می‌زنم كه آنها نپسندند، این هم طبیعی است.

 این سوال و جواب از سوی آقای رسایی اضافه شده است

‌ یعنی در مواقعی بین شما و جبهه پایداری اختلاف بود؟
بله، این چیز عجیبی است؟ در برخی موضوعات شاید بین دو نفر اختلاف نظر باشد مثلا در هفته‌نامه 9 دی، ما تیتری را كار می‌كردیم كه برخی از دوستان جبهه پایداری خوش‌شان نمی‌آمد. من هم نمی‌توانستم جوری تیتر بزنم كه دیگران دوست دارند قطعا آن طور می‌نویسم و تیتر می‌زنم كه فكر می‌كنم درست است.



پس نقش آیت‌الله مصباح چه بود؟
ایشان در این جزییات دخالتی نمی‌كنند و برای جمع دوستان یك استقلال در فكر و تصمیم قائلند. برخی احزاب و رسانه‌ها این گونه استقلال را ندارند مثل روزنامه اعتماد كه در سال 88 برای آقای موسوی سینه می‌زد در حالی كه آقای حضرتی به عنوان مدیر مسوول آن در ستاد آقای كروبی حضور داشتند. در واقع آقای حضرتی روزنامه‌اش را به آقای موسوی اجاره داده بود در حالی كه خودش آقای كروبی را اصلح می‌دانست. امیدوارم همه اینها را چاپ كنید.

خب این نشان‌دهنده استقلال یك رسانه است.
نخیر، این نشانه استقلال رسانه نیست بلكه كاسبی با رسانه است. یك رسانه صاحب دارد و رسانه‌یی كه صاحب نداشته باشد رسانه نیست. رسانه جایی نیست كه شما اخبار را جمع‌آوری كنید و ببینید اكثریت چه می‌گویند؛ همان را چاپ كند. من نمی‌توانم این گونه باشم. برای همین مواردی پیش می‌آمد كه نظر ما با جبهه پایداری یكی نبود. از طرفی ?دی ارگان جبهه پایداری نبود؛ به همین دلیل برای اینكه هم من به كارهایم برسم و هم آن دوستان به كارهای خودشان برسند، جمع‌بندی‌ام این شد كه دیگر در شورای مركزی نباشم. الان هم اگر اجازه دهید می‌خواهم به ? دی این هفته برسم كه از توقیف درآمده و قرار است، منتشر شود.

‌ بله حتما، مبارك‌تان باشد. البته ما با توقیف هر نشریه‌یی مخالف هستیم.
ولی من این گونه فكر نمی‌كنم. به نظر من برخی رسانه‌ها اگر به مقدسات توهین كنند یا برخلاف امنیت ملی اقدام به انتشار مطالبی كنند، حتما باید توقیف شوند.

خب اینكه روشن است.
پس چرا شما می‌گویید كه مخالف توقیف هر رسانه‌یی هستید.

شما الان نماینده‌یی هستید كه خودتان دارای رسانه‌اید و دارای یك تشكیلات فكری هستید و به نوعی لیدر این تشكیلات هستید و شاید به همین دلیل در چارچوب جبهه پایداری جای نگرفتید و سعی كردید مسیرتان را كنار مسیر جبهه پایداری قرار دهید. الان این بحث در مورد شخص شما مطرح است كه در دوره احمدی‌نژاد سكوت می‌كردید به عنوان مثال یك روز 400 تذكر در مورد دولت به هیات‌رییسه اعلام وصول می‌شد و شما میكروفن خود را روشن می‌كردید و خطاب به آقای لاریجانی می‌گفتید كه نمی‌تواند مجلس را خوب اداره كند و چرا باید همه این تذكرات در صحن علنی مجلس خوانده شود.

 

این حرف‌های شما آنقدر در هیات رییسه تاثیرگذار بود كه این قانون را می‌گذراند كه در روز بیشتر از 20 تذكر كتبی در صحن مجلس خوانده نشود. حال شما در این دوره، تقریبا هر روز میكروفن خود را برای تذكر به دولت روحانی روشن می‌كنید.
البته این دروغ است كه در یك روز 400 تذكر نسبت به احمدی‌نژاد اعلام وصول و قرائت می‌شد. قرائت ??? تذكر چقدر وقت می‌خواهد؟ اگر هر دو تذكر هم یك دقیقه وقت بخواهد می‌شود سه ساعت. اصلا من چنین تذكری هم نداده‌ام كه قانون شود فقط ?? تذكر خوانده شود چون همان موقع هم بیش از ?? تذكر خوانده می‌شد.

من همه اینها را بر اساس مشروح مذاكرات مجلس می‌گویم و می‌توانم تاریخش را هم برای‌تان بگویم. در هر صورت شما یكی از اصلی‌ترین چهره‌هایی هستید كه هر روز به دولت تذكر می‌دهید و تذكرات بالایی دارید.
بله، بنده از منتقدان جدی این دولت هستم، اشكالی دارد؟ اساسا این نگاه شما غلط است. آیا شما كه در دولت قبل همه‌چیز آن را نقد می‌كردید، نشانه سلامت‌تان این است كه در این دولت هم همه‌چیزش را نقد و نقض كنید؟ كاری به درستی این نقد و تاییدتان ندارم من این منطق را غلط می‌دانم. اینكه بنده انتقادات زیادی نسبت به این دولت دارم و انتقادات كمتری از دولت احمدی‌نژاد داشتم كه بدیهی است چون من جهت‌گیری دولت قبل را قبول داشتم و به نوعی در یك جهت با آن حركت می‌كردم البته تذكراتی به نحوه پیمودن این جهت داشتم ولی بنده اساسا جهت دولت فعلی را قبول ندارم بلكه معتقدم این دولت در حال بازگشت به عقب است. به اضافه اینكه چه كسی گفته تذكرات من بالاست؟

‌ از جلسه 130 تا 170، بر اساس تذكرها و نطق‌هایی كه دولت را مخاطب قرار داده، شما جزو افرادی هستید كه در این مدت بیشترین تذكر فردی را به دولت – 22 مورد انفرادی و 3 مورد جمعی – داده‌اید. این نقد به شما وارد است كه یك حامی تمام قد از احمدی‌نژاد بودید و یك بار هم با تمام عملكردهای ضعیف احمدی‌نژاد به آن دولت تذكر نمی‌دادید اما الان تذكرهایتان از نظر كثرت، رنگ بهانه‌گیری هم گرفته است. این دوگانگی را چطور برای مردم توجیه می‌كنید؟

من كه دوگانگی‌ای در رفتار خودم نمی‌بینم ولی این دوگانگی به قول شما خوب است یا بد است؟

دوگانه رفتار كردن خیلی بد است.
اگر بد است چطور روزنامه اعتماد در دوره قبل به هر دری می‌زد تا كارهای خوب احمدی‌نژاد را هم بد جلوه دهد اما الان به هر دری می‌زند تا كارهای بد این دولت را هم خوب جلوه دهد. این طور هست یا نیست؟

« اعتماد» دوگانه رفتار نمی‌كند. الان هم دولت را نقد می‌كنیم.
نه نقد نمی‌كنید. الان شما از دولت روحانی هیچ نقدی نمی‌كنید. بگویید آخرین نقدتان چه بوده؟

‌ به فرض اینكه ما دولت روحانی را نقد نمی‌كنیم و كارمان بد است. شما به عنوان نماینده مجلس چرا این كار بد را انجام می‌دهید؟
چه كسی گفته من هیچگاه آقای احمدی‌نژاد را نقد نكردم؟ در دولت قبل هم سوال از وزرا داشتم، تذكر كتبی و شفاهی نسبت به دولت داشتم حتی به برخی اعضای كابینه رای ندادم یا در استیضاح آنها رای سفید دادم. احمدی‌نژاد خودش خودش را مطلق قبول نداشت تا چه برسد كه من آن را مطلق قبول داشته باشم. بنده الحمدلله فرد شناسنامه‌داری هستم. حداقل شناسنامه‌ام هم علاوه بر زبانم، رسانه‌یی است كه در اختیار دارم و به صورت شركت سهامی آن را اداره نمی‌كنم. بنده با همین زبان و همین رسانه هم از احمدی‌نژاد دفاع و هم آن را نقد كرده‌ام و به تمام دفاع‌ها و نقدهایی كه به دولت احمدی‌نژاد داشته‌ام، افتخار می‌كنم. هم رسانه دارم.

‌ اما این فقط در مورد آقای مشایی بوده است.
شما كه می‌گویید ما با آنها یكی هستیم! بله من به مشایی انتقادات جدی وارد كرده‌ام ولی موارد دیگری حتی درباره خود احمدی‌نژاد هم بوده. مثلا وقتی آقای صالحی، آقای ملك‌زاده را به عنوان معاون انتخاب كرد، 20 نفر به آقای صالحی تذكر دادند كه یك نفر از آنها، من بودم. یا در 9 دی ما تیتر یك علیه آقای احمدی‌نژاد داشتیم. اگر شما در «اعتماد» تا پایان این چهار سال یك بار تیتر یك علیه آقای روحانی داشتید، من به شما جایزه می‌دهم.

تیتر یك شما علیه احمدی‌نژاد چه بود؟ موضوع خانه‌نشینی و...
تیتر یك 9 دی خطاب به احمدی‌نژاد قبل از خانه‌نشینی بود. كار سختی نیست می‌توانید بروید در سایت 9 دی، این نشریه را تورقی كنید. تیتر ما این بود كه آقای رییس‌جمهور! هشدار آیت‌الله مصباح را جدی بگیرید.

‌ خب دقیقا همین است. شما وقتی احمدی‌نژاد را نقد می‌كنید كه از مسیر آقای مصباح منحرف می‌شود. اما آقای مصباح خودش، حامی احمدی‌نژاد بود و به عنوان پدر معنوی وی، به او هویت داد.
خب اینكه نشانه عقل و دین است، خیلی خوب هم هست. دین، عقل، فهم و شعور می‌گوید وقتی فردی كار درستی كرد باید حمایتش كرد، وقتی پایش را كج گذاشت باید به او تذكر داد و اگر گوش نداد، باید جلویش ایستاد.

این به معنی پذیرش اشتباه از سوی جریان نزدیك به آیت‌الله مصباح – پایداری‌ها- است كه در نهایت پذیرفتند در حمایت از احمدی‌نژاد اشتباه كرده‌اند.
نخیر به این معنا است كه تا وقتی احمدی‌نژاد درست رفتار كرد، حمایتش كردیم و هر جایی كه رفتارش كج شد به او تذكر دادیم و وقتی اثر نكرد جلویش ایستادیم. این علاوه بر تذكرات بسیاری است كه به صورت خصوصی به آقای احمدی‌نژاد دادیم. چون من جهت‌گیری كلی آقای احمدی‌نژاد را قبول داشتم. اما اصلا جهت‌گیری دولت آقای روحانی را قبول ندارم نه اینكه هیچ كاری از این دولت را قبول ندارم بالاخره این دولت هم حتما خدماتی خواهد داشت، بحث بر سر جهت‌گیری آن است.

جهت‌گیری احمدی‌نژاد دقیقا به كدام سمت بود كه شما قبولش داشتید؟
به سمت مردم و مناطق محروم، به سمت عدم تمركز بر بخش‌های برخوردار، به سمت استكبارستیزی. البته احمدی‌نژاد خطاهای بزرگی هم داشت. در مقاطعی شبیه اصلاح‌طلبان شد و اتفاقا مشكل ما در این مواقع است.

‌ ولی3000 میلیارد هم بود. شما هیچ خط قرمزی برای حمایت از احمدی‌نژاد نداشتید كه هر وقت او از این خط قرمز گذشت، رهایش كنید. مثلا بیت‌المال یا از دست دادن سرمایه ملی و... سفر نیویورك را فراموش كردید كه چطور ریخت و پاش كرد اما در مورد جشن روز زن رییس‌جمهور این جنجال را راه می‌اندازید.
ببینید برخی خطاها و تصمیم‌های غلط در هر دولتی ممكن است رخ دهد. عرض كردم برای بنده جهت‌گیری مهم است و الا اینكه در سفر نیویورك ریخت و پاش شد، این كجا ثابت شده؟ اینها حرف‌های رسانه‌یی است.

هزینه هتل‌ها، تعداد همراهان و...
من كه در یك سفر همراه ایشان بودم، از هتل معمولی استفاده شد كه جزو ارزان‌ترین، هتل‌های امریكا بود. سال بعدش هم همین طور بود و من مقایسه كردم امسال هزینه هتل آقای روحانی قابل مقایسه با آن هتل نیست. با همه اینها معتقدم اینها ایرادهای بنی‌اسراییلی است. در دولت احمدی‌نژاد هم ریخت و پاش‌هایی شد اما نه در هتل نیویورك بلكه توسط افراد دیگر و در جاهای دیگر.

‌ آقای رسایی شما به عنوان پایداری دیروز و جدا شده از پایداری امروز، چه توضیحی برای مردم دارید وقتی كه نقد از احمدی‌نژاد را ایراد بنی اسراییلی می‌دانید اما اینكه وزیر امور خارجه در مذاكرات فارسی صحبت نمی‌كند را حق خودتان برای تذكر قلمداد می‌كنید.
البته من چنین تذكری ندادم ولی اگر نماینده‌یی چنین تذكری داده، حتما برای تذكرش منطقی داشته. شما اشاره می‌كنید به ریخت و پاشی كه من آن را سراغ ندارم اما من اشاره می‌كنم به ثروتی در اعضای دولت كه قابل اغماض نیست. در دولت آقای احمدی‌نژاد می‌گفتند كه آقای محصولی ثروت افسانه‌یی دارد. البته حتی یك نفر هم به ما نمایندگان سندی ارائه نداد كه این ثروت چقدر است و دلیلی ارائه نداد كه از راه نامشروع بوده.

 

درحالی كه اگر ثروت همه اعضای دولت احمدی‌نژاد را جمع می‌كردند، با ثروت ادعایی اینها درباره ثروت محصولی به 140 تا 150 میلیارد تومان نمی‌رسید اما الان فقط یك وزیر دولت روحانی یك هزار میلیارد تومان ثروت دارد. علاوه بر ایشان چند وزیر دیگر به همین میزان ثروت دارند. خود رییس‌جمهور چقدر ثروت دارد؟ چرا اعلام نمی‌كند؟ شما می‌توانید این حرف‌ها را چاپ كنید؟

بله. چاپ می‌كنیم اما آقای رسایی همین ادبیات سبب می‌شود تا بگویند امثال شما و پایداری‌ها به معنای واقعی مخالف دولت نیستید و بهانه‌جویی می‌كنید.
اینها بهانه‌جویی است؟ بنده و مثل بنده به دلیل همین موضوع ثروت آقای محصولی كه دوستان شما ادعا می‌كردند بیش از 100 میلیارد است ولی خودش رد می‌كرد، نسبت به حضور آقای محصولی در دولت احمدی‌نژاد حتی حضور ایشان در پایداری انتقاد داشتیم ولی چند وزیر دولت یازدهم الان بین 300 تا 1000 میلیارد ثروت شخصی دارند؟

آیا اینها از بیت‌المال به دست آوردند یا سوآپ نفت؟ یا قراردادهای تجاری با بصره؟
یعنی فقط وقتی ثروت از سوآپ نفت باشد بد است؟ من نمی‌خواهم از آقای محصولی دفاع كنم، ایشان باید خودش از خودش دفاع كند ولی همین محصولی كه شما این طور به او كنایه می‌زنید از كار دولتی رفت بیرون وارد كار خصوصی شد اگر رانت خورده استناداتش را چاپ و محاكمه‌اش كنید. اما سوال این است كه آقای نعمت‌زاده كه در تمام سال‌های انقلاب مسوول بوده از كجا این ثروت را آورده؟ یا وزیر بهداشت دولت یازدهم ثروتش هزار میلیارد تومان است...

‌ آقای رسایی موضوع بحث ما پایداری بود. اما واقعا آقای هاشمی، وزیر بهداشت این ثروت را با رانت و بیت المال به دست نیاورده است.
اولا از نگاه امام خمینی رحمت‌الله علیه حتی اگر هم ثروت را از راه مشروع به دست آورده باشند، نباید مدیریت عالی در كشور داشته باشند. ثانیا بر چه اساسی شما می‌گویید كه بقیه ثروت‌شان را از راه رانت به دست آورده‌اند؟ من اساسا با اعطای مسوولیت به كسانی كه این طور ثروت دارند مخالفم حتی از راه مشروع و حلال ولی شما بر اساس منطق خودتان جواب دهید.

‌ آقای محصولی سوآپ نفت را در اختیار داشت.
این یعنی رانت؟ خب مگر كسی جز آقای قاضی‌زاده هاشمی دستگاه‌های خاص چشم پزشكی را وارد ایران كرد؟ این همه چشم پزشك چرا بقیه نتوانستند این دستگاه‌ها را وارد كنند؟

‌ اما داستان سوآپ نفت یك رانت بزرگ دولتی است.
ولی محصولی هم وقتی در بخش خصوصی بوده این كار را می‌كرده به اضافه اینكه هیچ كس نتوانست دو سند مستدل به ما در مجلس نشان دهد كه سوآپ نفت محصولی بر اساس رانت به وی رسیده. ببینید بنده این منطق شما را قبول ندارم. حتی نمی‌خواهم آقای قاضی‌زاده را به رانت‌خواری متهم كنم اما اگر با مدل شما نگاه كنیم آقای قاضی‌زاده هاشمی هم رانت خوار است. بر اساس مدل بنده هم وزارت محصولی و هم وزارت قاضی‌زاده هاشمی بر خلاف توصیه و مدل امام راحل است.

آقای رسایی بسیاری بر این باورند كه پایداری‌ها چون در انتخابات حامی جلیلی بودند، با پیروزی روحانی، مشی شان مخالفت با او است. فرقی ندارد مصالح ملی در این مخالفت باشد یا نباشد.
این منطق هم غلط است. اگر این را بپذیریم باید بگوییم كه چون سال 84 هاشمی رای نیاورد، احمدی‌نژاد را اذیت می‌كرد چون سال 88 موسوی به دروغ می‌گفت كه قانون اساسی و رهبری و امام را قبول دارم و دروغ می‌گفت، اینقدر احمدی‌نژاد را اذیت می‌كرد.

‌ من در مقام مناظره با شما نیستم اما مسلما روزنامه اعتماد ماه‌های اول دولت نهم، هیچ گاه این گونه نقد غیرمنصفانه نسبت به احمدی‌نژاد نداشت كه امروز تشكیلات پایداری، اظهارات یك معاون رییس‌جمهور در مورد قلیان را به یك جنجال رسانه‌یی تبدیل می‌كند. سوال من این است كه خط روحانی چیست كه می‌گویید قبولش ندارید؟ چطور دولتی كه سه ماه از آمدنش می‌گذرد این میزان از شما و پایداری‌ها تذكر سیاسی تحویل می‌گیرد؟
(خنده) خب آقای روحانی از قبل هم خط و مشی داشته و یك شبه كه از توی لپ لپ درنیامده است كه ما ایشان را نشناسیم. بالاخره ایشان مشی سیاسی‌ و اعتقاد خاص خودش را دارد برای همین ما ایشان را می‌شناسیم و این ربطی به سه ماه كار ایشان ندارد. انتقاد ما به جهتی است كه ایشان می‌رود. وقتی كسی جهت رفتنش غلط است دیگر درباره نحوه راه رفتنش صحبت نمی‌كنند چون آن اشكال خیلی فرعی می‌شود. بله اگر جهت و مسیر یك نفر درست بود، آن وقت این بحث مهم می‌شود كه چه شكلی راه می‌رود. مثل انتقاداتی كه ما به احمدی‌نژاد داشتیم.

‌ خودتان هم اشاره می‌كنید كه ذهنیت‌های سیاسی‌تان از گذشته روحانی و احتمالا حضورش در طیف مقابل تفكر شما برایتان ملاك است نه عملكرد روحانی به عنوان رییس‌جمهور؟
ما به منش و جهت‌گیری ایشان اشكال داریم. به اضافه اینكه سابقه آقای روحانی در طیف مقابل ما نیست مگر جز این است كه روحانی عضو جامعه روحانیت بوده؟

‌ دقیقا بفرمایید این خط روحانی كه می‌گویید آن را قبول ندارید چه خطی است؟ خطی كه در این شش ماه ترسیم شده؟ یا اینكه شما با عینك دیگری به روحانی رییس‌جمهور نگاه می‌كنید؟
نیازی نیست كه شما با عینك آقای مصباح یا عینك جلیلی به آقای روحانی نگاه كنید. آقای روحانی مهم‌ترین مشكلش این است كه در برابر غرب و به ویژه امریكا منفعل است. مشكلش این است كه به آنها خوشبین است. در مشی شخصی ایشان سطح زندگی‌اش در سطح عموم مردم نیست اصلا قایل به این امور نیست. اینها اشكال است، اینها بین مردم و دولت شكاف ایجاد می‌كند. برای همین در این 9 ماه شاهد كاهش مقبولیت آقای روحانی هستیم. آقای روحانی تنها دولتی است كه ایدئولوژی ندارد، بدنه اجتماعی ندارد. شخصیتش تركیبی است از خاتمی و هاشمی برای همین باید ایشان را نماد «خاشمی» دانست.

‌ آقای روحانی بدنه اجتماعی‌اش را از دست داده آقای رسایی؟!
بله از دست داده؛ اینكه یك موضع روشن و صریحی است. چرا كسی برای دعوت ایشان از ثبت نام یارانه‌ها وقعی نگذاشت حتی شما خبرنگاران طرفدار دوآتشه ایشان هم ثبت نام كردید. چرا استاد دانشگاه و حقوقدانی از توافقنامه ایشان حمایت نمی‌كند مگر ایشان مطالبه نكرد؟ شما خودتان هم این را می‌گویید.

ما چنین چیزی نمی‌گوییم.
منظورم شخص شما نیست. الان علی افشاری، زیباكلام، تاجیك و چهره‌های مختلف دیگری از جریان شما این حرف را می‌زنند. برای همین آقای عارف تحركاتش را زیاد كرده و گاردی گرفته كه بگوید او غیر از روحانی است. همین مدیر مسوول شما در اعتماد به زودی خواهید دید كه زنبیلش را جای دیگری می‌گذارد و كارش را شروع می‌كند. اصلاح‌طلبان روحانی را از خودشان نمی‌دانند چون در نهایت روحانی را فردی از جامعه روحانیت می‌دانند.

‌ آقای رسایی شما در تذكرهایتان به همراه پایداری‌ها تذكراتی می‌دهید كه محتوایش جالب است. «عدم ممیزی در كتاب هاشمی، تك‌خوانی خانم‌ها و توهین روزنامه بهار، دیدار هیات اروپایی با فتنه‌گران در سفارت یونان، اعتراض به روند جابه‌جایی‌ها در كابینه، سهولت سن كابینه، دلیل برداشتن بنرهای صداقت امریكایی، یا موضوع قلیان خانم‌ها» اینها بهانه‌گیری نیست؟ این موضوعات مهم مملكتی است؟
البته فقط اینها نیست بنده درباره مسكن مهر یا سبد كالا و گرانی‌ها هم تذكر داده‌ام اما كلا از نگاه دیگران و شما ممكن است این موارد مهم نباشد اما از نگاه من مهم است كه در موردش تذكر دادم.

‌ آیا مردم از شما نمی‌پرسند كه چرا 9 دی و فتنه و از این دست مسائل فقط برایتان مهم است؟ در تمام دوره آقای احمدی‌نژاد یك بار شد در مورد تورم و گرانی و نابسامانی ارز و از دست رفتن پول‌های نفت تذكری به دولت قبل بدهید؟
در دولت قبل هم جاهایی كه فكر می‌كردم لازم است تذكر دادم و شما‌ها تیتر می‌زدید حمله یاران احمدی‌نژاد به احمدی‌نژاد. بله گاهی اعتقاد ندارم كه دولت در برخی اتفاق‌ها نقش دارد. در زمان احمدی‌نژاد می‌گفتند دولت دلار را گران كرده است. پس حالا هم باید بگوییم كه دولت روحانی دلار را كرده 3300 تومان.

‌ ولی دولت احمدی‌نژاد دلار را گران می‌كرد...
پس الان هم دولت روحانی دلار را رسانده به 3300 تومان.


                                              ............................................

 

موضع نمایندگان مجلس در قبال جبهه پایداری

اخبار,اخبارسیاسی,موضع نمایندگان مجلس در قبال جبهه پایداری

 

اخبار,اخبارسیاسی,موضع نمایندگان مجلس در قبال جبهه پایداری

اخبارسیاسی -اعتماد