متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

طاهرنژاد رئیس کمیته انتخابات کارگزاران شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یدالله طاهر نژاد به عنوان رئیس کمیته انتخابات حزب کارگزاران ایران انتخاب شد.

یدالله طاهر نژاد به جای حسین مرعشی به عنوان رئیس کمیته انتخابات حزب کارگزاران سازندگی انتخاب شد.

گفتنی است که این حزب در شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان حضور دارد و تاکید دارد که از تصمیم نهایی این شورا برای معرفی لیست پیروی می کند .

 

اخبار انتخابات - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
انشقاق در حزب کارگزاران در انتخابات 88

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس قوه‌قضاییه: در جریان انتخابات برخی همراهان امام هم در دام فتنه افتادند



رئیس قوه قضاییه گفت: در جریان فتنه بعد از انتخابات برخی افراد باسابقه و باگذشته همراهی امام و انقلاب، در دام افتادند و با همه مجالی كه به آنها داده شد، باز هم در اشتباه و عصبیت خود باقی ماند‌ند.

 

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه، آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه‌قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی اظهار داشت:

گوشه‌ای بسیار مهم و ماندگار در تاریخ عاشورا بصیرت و آگاهی انسانی به نام "حّر " است كه راه را به امام زمانش بسته بود اما با بصیرتی كه خداوند متعال به او اعطا كرد از مسیر اشتباه برگشت و در تحصیل كمال انسانی، راهی را طی كرد كه كم نظیر است تا جایی كه حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام خطاب به وی فرمود: " انت حر كما سمتك امك ".

رئیس قوه قضاییه افزود: آزادی به این معنا برای هر كسی رخ نمی‌دهد كه انسانی بتواند این چنین از بندهای مادی و معنوی آزاد شود.

آیت‌الله لاریجانی با بیان اینكه صحنه دیگر عاشورا خلوص و ایثار است، افزود: اصحاب حضرت در ایثار هیچ كم نگذاشتند؛ واقعاً این صحنه‌ها را كجا می‌شود پیدا كرد. صحنه‌ای كه برادری برای برادر از خلوص و ایثار هیچ باقی نگذارد. آنچه كه اصحاب حضرت در عاشورا خلق كردند در كل تاریخ نمونه‌ای نداشته است. در مورد حضرت ابوالفضل سلام‌الله علیه آورده‌اند كه ایشان "فلما رأی وحده الحسین قال یا اخی هل من رخصه فبكی الحسین بكائاً شدیدا " اباعبدالله مظلومیت او را می‌دید.

رئیس قوه‌قضاییه با اشاره به اینكه گاهی حتی معارف عرفانی نیز ممكن است سد راه آزادی و كمال انسان شود تاكید كرد:

حادثه عاشورا سرشار از بصیرت انسانهایی است كه در اوج فشارها و تهدیدات و تطمیع‌های دشمنان، امام زمانشان را رها نكردند و هر كدام نمونه‌ای بی‌بدیل از آزادگی و بصیرت را در تاریخ جاودانه كردند و این بصیرت عمیق الگویی پایدار برای تمام انسانها و مومنانی است كه در مسیر زندگی خود با موانع و مشكلات و انحرافاتی مواجه می‌شوند.

لاریجانی با اشاره به جریان فتنه بعد از انتخابات گفت: در جریان فتنه بعد از انتخابات دیدیم كه افرادی با سابقه و گذشته همراهی امام و انقلاب، در دام فتنه افتادند و با همه فرصت و مجالی كه به آنها داده شد اما باز هم در اشتباه خود باقی ماندند و هر روز بیانیه دادند و هنوز نیز بر عصبیت خود باقی هستند.

رئیس قوه‌قضاییه بصیرت در حادثه عاشورای حسینی را شاخصی مهم در ارزیابی تاریخ این حادثه عظیم و رمز ماندگاری آن دانست و گفت: عاشورا دریایی از معانی است كه هر گوشه‌اش صحنه‌ای بی بدیل در تاریخ هستی است.

آیت ا... لاریجانی با تاكید بر اینكه " فرق است بین كسانی كه اشتباه خود را جبران می‌كنند با كسانی كه در اشتباه و عناد خود غوطه‌ور می‌شوند " گفت:

در جریان فتنه بعد از انتخابات دیدیم كه كسانی گاه شبیه بنی‌‌امیه عمل كردند و قرآن بر سر نیزه كردند و در روز عاشورا با شعار یا حسین بر تنها حكومت شیعی جهان شوریدند و از ولی زمانه سرپیچیدند و جریان منافقانه‌ای راه انداختند و حال بیانیه می‌دهند كه در عاشورا مظلوم واقع شده‌اند.

رئیس قوه قضاییه افزود: اگر كسانی مدعی هستند كه در روز عاشورا یا حسین یا حسین می‌گفتند باید از آنان پرسید این یاحسین آنان در مسیر حق بوده یا در مسیر باطل و قطعاً می‌دانند كه امویان نیز در جنگ صفین قرآن را بر سر نیزه كردند اما اصحاب واقعی با بصیرت كامل در صحنه در كنار ولی زمان باقی ‌ماندند و خطا نكردند؛ در حالی‌كه آنان نیز می‌توانستند فریب قرآن‌های بر سر نیزه را بخورند و بدون بصیرت و شناخت، از مسیر حق و حقیقت خارج شوند.

در ادامه جلسه در خصوص مشكلات و شرایط گزینش و استخدام كارمندان قوه قضاییه و شرایط رسیدگی به تخلفات كاركنان اداری دستگاه قضایی بحث و بررسی و مقرر شد در جلسه مشترك معاونت اداری‌ ـ‌ مالی قوه قضاییه و هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری در دادگستری‌ها و سازمانهای وابسته به قوه‌قضاییه این شرایط بررسی و گزارش نهایی آن جهت ارائه به جلسه مسئولان عالی قضایی تهیه شود.../فارس