متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

شگردی عجیب برای لاغری


آیا می‌دانستید شامه انسان می‌تواند بیش از هزار بوی مختلف را درك كند و 10 هزار بار از حس چشایی قوی‌تر است و خاطراتی كه با بو در ذهن ثبت می‌شوند بسیار ماندگارترند؟همچنین می‌دانید بوها می‌توانند به سلامت شما كمك كنند؟

با بوها به سلامتتان كمك كنید

شگردی عجیب برای لاغری

آیا میدانستید شامه انسان میتواند بیش از هزار بوی مختلف را درك كند و 10 هزار بار از حس چشایی قویتر است و خاطراتی كه با بو در ذهن ثبت میشوند بسیار ماندگارترند؟همچنین میدانید بوها میتوانند به سلامت شما كمك كنند؟

وقتی یك بوی خاص را حس میكنید، اعصاب بویایی شما اطلاعاتی را به سرعت به بخشی از مغز به نام اولفكتوری منتقل میكنند و این اطلاعات از اولفكتوری به سیستم لیمبیك هدایت میشود كه انبوهی از خاطرات را در خود جای داده است و مسئول واكنش در مورد احساسات و عواطف و رفتارهای اولیه انسان مانند گرسنگی،  دعوا، لذت، اعتیاد و بسیاری از واكنشهای دیگر است. به همین دلیل است كه استشمام بعضی بوهای خاص به سرعت شما را یاد خاطرهای دور یا خشمی بیدلیل میاندازد یا اینكه ناگهان سرشار از شادی میشوید؛ مثل بوی چمن تازه كوتاه شده یا بوی شكلات داغ. همه اینها میتواند توضیح دهد كه چرا بعضی بوها باعث برطرف شدن استرس یا مشكلات روحی میشوند یا میتوانند آرامبخش باشند. مطلب زیر چند روش برای استفاده از حس بویایی برای كمك به سلامت شماست.

 بو درمانی لاغرتان میكند

بوی سیب سبز یا بوی یك غذای خوشمزه دیگر

استشمام بوی یك غذای دلخواه دیگر یا بویی كه دوست دارید میتواند كمك كند تا بر میل شدیدتان به خوردن غذای آماده یا غذای اضافی غلبه كنید. طبق نتایج یك مطالعه، استشمام بوی موز، سیب سبز یا نعناع توسط افراد چاق هنگامی كه بهشدت هوس خوردن ساندویچ یا پیتزا كرده بودند بیشتر از افراد چاق گروه مورد مطالعه دیگر، به لاغر شدن آنها كمك كرد. در پایان مطالعه افراد گروه اول بیشتر وزن كم كرده بودند.

این روش را امتحان كنید: اگر تصمیم به لاغری دارید یا میخواهید جلوی بیموقع غذا خوردنتان را بگیرید همیشه یك شیشه از بوی دلخواهتان را همراه داشته باشید و به جای خوردن میان وعده آن را بو كنید.

بعضی پزشكان پیشنهاد میكنند به جای خوردن مسكن در هنگام درد، كمی روغن رزماری یا كمی روغن نعنا بو كنید

 بخور ضد اضطراب

بوی پرتقال یا بوی اسطوخودوس

در یك تحقیق كه توسط پزشكان اتریشی انجام شد به دو گروه مختلف از افراد بوی پرتقال و اسطوخودوس داده شد. هر دو گروه گفتند كه با این كار اضطراب كمتری حس كردند و آرامتر بودند. اینكار در شرایط مختلف روحی انجام شد و نتیجهای یكسان داشت.

این روش را امتحان كنید: چند قطعه اسانس پرتقال یا اسطوخودوس را به دستگاه بخور اضافه كنید و آن را در محل كارتان یا اتاق استراحتتان قرار دهید و از آرامشی كه در هوا وجود دارداستفاده كنید.

 گلدان درسخوان

بوی رزماری ( اكلیل كوهی)

دفعه بعد كه میخواهید یك دستورالعمل پیچیده را یاد بگیرید یا مطلبی جدید بخوانید یا وقتی قرار است برای امتحانی مهم درس بخوانید، نفسی عمیق بكشید و كمی اكلیل كوهی استشمام كنید. تحقیقات مختلف این مطلب را نشان داده است و در نوشتههای قدیمی مثل آثار شكسپیر هم به خاصیت یادآوری رزماری اشاره شده است.

این روش را امتحان كنید: بهتر است به جای آنكه اسانس اكلیل را بو كنید یك گلدان اكلیل كوهی تازه تهیه كرده و هر ازگاهی موقع درس خواندن آن را استشمام كنید.

 بویی مشابه یك استامینوفن

بوی نعنا فلفلی یا بوی رزماری

این روش برای دردهایی مثل سردردهای میگرنی یا مزمن یا دردهای عصبی كه دلیل خاصی ندارند بیشتر توصیه میشود. بعضی پزشكان پیشنهاد میكنند كه به جای خوردن مسكن در هنگام درد كمی روغن رزماری یا كمی روغن نعناع بو كنید. اثر این بوها در تحقیقی كه روی بیماران بعد از جراحی معده یا بیمارانی كه به مورفین احتیاج دارند انجام شد، ثابت شده است. چند قطره از این روغنها به ماسك اكسی‍‍ژن این بیماران اضافه شده بود و نتیجه بسیار شگفتانگیز بود. در تحقیقات نشان داده شد اثر این بوها معادل مصرف یك قرص استامینوفن است.

این روش را امتحان كنید: دفعه بعد كه سردرد دارید به جای آنكه به سراغ قفسه داروهایتان بروید روی یك دستمال تمیز چند قطره روغن رزماری یا نعناع فلفلی بریزید و چند نفس عمیق بكشید.

 برای خانمها

روغنهای معطر

این روش مورد تایید پزشكان كرهای است. در یك تحقیق خانمهایی كه هنگام قاعدگی بهمدت یك هفته روزی 15 دقیقه با روغنهای معطر ماساژ شكم دریافت كرده بودند به نسبت كسانی كه فقط ماساژ دریافت كرده بودند دردشان آرامتر شده بود و بهطور كلی گفته میشود كه ماساژ با این روغنهای معطر دردهای قاعدگی را تا نصف كاهش میدهند.

این روش را امتحان كنید:دو قطره روغن اسطوخودوس، یك قطره روغن مریم گلی و یك قطره روغن گل رز را به مقداری روغن بادام اضافه كنید و روزی یكبار بهمدت یك هفته شكمتان را ماساژ دهید.

اگر فرزند میخواهید

بوی پودر بچه

بوی پودر بچه همراه با بوی خیار و شیرینبیان در خانمها باعث افزایش میزان گردش خون دستگاه باروری میشود. كدو حلوایی و روغن اسطوخودوس هم همین خاصیت را دارند.

این روش را امتحان كنید: بعد از حمام كردن كمی پودر بچه استفاده كنید یا همراه با غذا كمی كدوحلوایی یا اسطوخودوس میل كنید.

 3 سال جوانتر به نظر برسید

بوی گریپفروت

دركل بوی مركبات باعث احساس طراوت و تازگی میشود اما بوی گریپفروت بیشتر این حس را القا میكند. برای آزمایش تاثیر این بو دانشمندان آزمایش جالبی ترتیب دادند. آنها به افراد مختلف تصویر 20 مدل در سنین مختلف را نشان دادند و از آنها خواستند درحالیكه گریپفروت بو میكنند سن این مدلها را حدس بزنند. همه كسانی كه گریپفروت بو كرده بودند حداقل 3 سال كمتر سن مدلها را تخمین زده بودند.

این روش را امتحان كنید: بعضی از عطرهای آرایشی هم اسانس گریپفروت دارند اما اگر آنها را پیدا نكردید، خود گریپ فروت را بو كنید تا احساس طراوت كنید.

از قدیم رسم بود كه داخل بالشها كمی برگ اسطوخودوس قرار میدادند. تحقیقات قدیمی خاصیت خوابآوری این گیاه را نشان داده و مشخص كرده بود كه استشمام بوی اسطوخودوس باعث افزایش مرحله خواب عمیق میشود. تحقیقات جدید هم نشان داده است كه این گیاه تا حدی به كسانی كه دچار بیخوابی خفیف هستند كمك میكند.

 دوپینگ بیخطر

بوی نعنا فلفلی

استشمام بوی نعنا باعث افزایش تحرك و انرژی، سرعت و اعتماد به نفس ورزشكاران جوانی شده بود كه در تحقیق یك دانشگاه آمریكایی شركت كرده بودند. خیلی از ورزشكاران آدامسهای نعنایی یا عطرهای نعنا استفاده میكنند و حتی كمپانی ریباك تولیدكننده وسایل ورزشی، اسپریها و لباسهای مخصوص ورزشكاران را همراه با بوی نعنا به بازار ارائه كرده است.

این روش را امتحان كنید: قبل از ورزش یا حتی قبل از دویدنهای صبحگاهی كمی عطر نعنا را با بخور استنشاق كنید و با انرژی بدوید.

از قدیم رسم بود كه داخل بالشها كمی برگ اسطوخودوس قرار میدادند. تحقیقات قدیمی خاصیت خوابآوری این گیاه را نشان داده و مشخص كرده بود كه استشمام بوی اسطوخودوس باعث افزایش مرحله خواب عمیق میشود. تحقیقات جدید هم نشان داده است كه این گیاه تا حدی به كسانی كه دچار بیخوابی خفیف هستند كمك میكند.

بالش خواب‌آور

بوی اسطوخودوس

از قدیم رسم بود كه داخل بالشها كمی برگ اسطوخودوس قرار میدادند. تحقیقات قدیمی خاصیت خوابآوری این گیاه را نشان داده و مشخص كرده بود كه استشمام بوی اسطوخودوس باعث افزایش مرحله خواب عمیق میشود. تحقیقات جدید هم نشان داده است كه این گیاه تا حدی به كسانی كه دچار بیخوابی خفیف هستند كمك میكند.

این روش را امتحان كنید: كمی قبل از آنكه به رختخواب بروید،كمی اسطوخودوس را روی بالشها و تختتان اسپری كنید و سر آسوده بر بالین بگذارید.

منبع : مجله زندگی ایده آل


ویدیو مرتبط :
شگردی برای بدست آوردن رای بیشتر!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شگردی عجیب برای زورگیری




 34 ساله است و به خاطر روش جدیدش در زورگیری مشهور شده است. زورگیر غرب تهران که با یک تکه کاغذ تهدیدآمیز موفق شده بود از ده‌ها زن و مرد اخاذی میلیونی کند

  در گفت‌وگو با تپش از زندگی و روش زورگیری و کیف‌قاپی‌هایش می‌گوید.

 

اخبار,اخبار حوادث, سارق ,زورگیری


 خودت را معرفی کن؟
سعید 34 ساله، متاهل و دو فرزند دارم.

به چه جرمی دستگیر شدی؟
زورگیری از زنان و مردان جوان.

چرا دست به زورگیری می زدی؟
اواخر بهمن سال گذشته بود که از کارخانه بستنی سازی اخراج شدم و کار مناسبی نداشتم. دخترم آسم و پسرم نیز مشکل شنوایی دارد به همین دلیل وقتی بیماری آنها حاد می شود باید تحت مداوا قرار بگیرند، من هیچ کاری را پیدا نکردم و به دلیل مشکلات زندگی به فکر سرقت افتادم.

چگونه سرقت می کردی؟
ابتدا به فکر کیف قاپی افتادم، به همین دلیل با سرقت موتورسیکلت اقدام به کیف قاپی در خیابان های خلوت غرب تهران کردم، اما بعد از چند بار کیف قاپی متوجه شدم پول خوبی از این راه به دست نمی آید و به خطر دستگیری اش نمی ارزد.

از هر سرقت چقدر به دست می آوردی؟
خیلی کم، مالخری در حوالی شهرک ولیعصر داشتم که گوشی های تلفن هوشمند سرقتی را 100 هزار تومان می خرید. باجناقم هم مالخر طلاهای سرقتی بود. نزدیک 15 کیف قاپی انجام دادم که سه میلیون پول به جیب زدم، اما بعد از آن زورگیری می کردم.

از چه کسانی زورگیری می کردی؟
بیشتر از زنان مسن و میانسال و برخی نوجوانان که تیپ خوبی داشتند زورگیری می کردم.

چگونه از آنها سرقت می کردی؟
روی یک برگه کاغذ آدرسی را می نوشتم و پشت آن جمله «جیغ بزنی با چاقو تو را می زنم» را نوشته بودم، هنگام آدرس پرسیدن طرف دیگر برگه را نشان می دادم و از آن زن می خواستم هر چه پول دارد به من بدهد. آنها که چاقو را می دیدند بی سر و صدا پول هایشان را می دادند.

این روش را از کجا یاد گرفتی؟
چند وقتی بود صفحه حوادث روزنامه ها را هر روز می خواندم. چند بار با خبر سرقت از روش آدرس پرسیدن برخورد کردم، به همین خاطر فکر کردم روش بی خطری باشد و از این روش استفاده کردم.

چاقو را از کجا آوردی؟
یک چاقو آشپزخانه دسته زرد بود که از خانه برداشته بودم.

کسی را هم با چاقو زدی؟
من آزارم به مورچه هم نمی رسد، چه برسد بخواهم به کسی چاقو بزنم. آن را برای ترساندن برداشته بودم.

چگونه از دست مالباخته ها فرار می کردی؟
همیشه با موتورسیکلت های سرقتی به غرب و شمال غرب تهران می رفتم. قبل از هر بار اجرای نقشه زورگیری، به حوالی خیابان جمهوری می رفتم و با پرسه زنی در اطراف پاساژهای تلفن همراه موتورسیکلت هایی که قفل فرمان نشده بودند را شناسایی می کردم و به آرامی آنها را به چند متر پایین تر می بردم. بعد هم با کندن سیم ها آنها را یکسره کرده و سوار می شدم. بعد از چند روز نیز آنها را در اسلامشهر یا اطراف شهرک ولیعصر رها می کردم. طی این پنج ماه چهار موتورسیکلت سرقت کردم تا از روی پلاک ها شناسایی نشوم.

سابقه کیفری داری؟
یک بار چند سال قبل به اتهام نزاع دستگیر شدم.

از سرقت ها چقدر به دست آوردی؟
در این پنج ماه با فروش اجناس سرقتی و پول های نقدی که زورگیری کردم، ده میلیون تومان به جیب زدم که همه آن خرج خانه و درمان بچه هایم شد.

خانواده ات می دانستند سارقی؟
نه. من همسر خوب و بسازی دارم آنها فکر می کردند در یک شرکت استخدام شده ام و نمی دانستند دزد هستم وگرنه من را در خانه راه نمی دادند و حتی از پولم استفاده نمی کردند.

باجناقت می دانست تو سارقی؟
قبل از این که او بداند سارق هستم من می دانستم او مالخر است و اجناس سرقتی را می خرد به همین دلیل قرار شد با هم کار کنیم و من هر چه طلا از سرقت ها به دست می آوردم را به حسن می فروختم.

می دانی چند سال باید به زندان بروی؟
من طاقت دوری از خانواده و فرزندانم را ندارم، اگر اجازه دهند دو روز آزاد شوم از مادرم پول می گیرم و رضایت تمام شاکیان را جلب می کنم. پدر و مادرم از هم جدا شده اند و من فرزند طلاق هستم، اما مادرم اخیرا ارث خوبی به دست آورده و فکر کنم کمکم کند تا رضایت شاکیان را بگیرم و زودتر آزاد شوم.

چند شاکی داری؟
در این مدت 40 بار دست به سرقت زدم که در تعدادی از آنها ناموفق بودم و مجبور به فرار شدم. فکر می کنم تا الان 15 نفر شکایت کرده اند.

 اخبار حوادث  -  تپش جام جم