متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

سیدحسن خمینی: لازمه ضرورت حضور همه مردم در انتخابات، ایجاد فضایی برای آمدن همه به این عرصه است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یادگار گرامی امام تأکید کرد: راهی جز سهیم شدن همه مردم و گروهها در سرنوشت جامعه و پیشرفت آن و تن دادن به لوازم این حضور، وجود ندارد.

آیت الله سید حسن خمینی در دیدار جمعی از جوانان اصلاح طلب و اعتدالی استان گیلان در حرم مطهر امام خمینی با اشاره به موضوع گسست نسلی در جامعه اظهار داشت: اگر نسل های جدید تصمیم بگیرند که اشتباهات نسل های قبل را تکرار کنند گسست میان نسل ها پدید می آید، در حالی که ما باید با عبرت گیری از اشتباهات گذشتگان مسیر صحیح را انتخاب کنیم.

وی با اشاره به اینکه در دوران معاصر در اثر ورود ابزارهای ارتباطی جدید گسست نسلی به 5 تا 10 سال رسیده است، یادآور شد: چند دهه قبل ابزارهای رسانه ای فعلی وجود نداشت و اخبار صرفا به واسطه چند خبرگزاری مطرح مخابره می شد، اما امروز با توجه به ابزارهای گوناگون بشری و از جمله رسانه ها، ذائقه و بعضا راهکارهاى نسل های جدید نیز متفاوت از گذشته است که امر مبارکی است؛ اما آنچه به عنوان یک چالش این دوران مطرح می شود، گسست نسلی و درس نگرفتن از شکست ها و پیروزی های نسل های پیشین است که باید مراقب آن باشیم.

یادگار امام با تأکید بر همراهی و اعتماد میان نسل ها، تصریح کرد: بخش های مدیریتی میان سال و پا به سن گذاشته باید نسل جوان را باور کند و از سوی دیگر این نسل ها نیز به خرد و تجربه نسل قبل اعتماد کنند که در این صورت از گسست نسلی عبور خواهیم کرد.

وی لازمه ایجاد اعتماد میان نسلی را تمرین این امر در حلقه های کاری و اجتماعی کوچک ذکر کرد تا به تدریج در امور کلان تحقق یابد.

سید حسن خمینی در ادامه سخنان خود، با اشاره به سخنان برخی حضار در خصوص مشکلات کشور، راه حل این مشکلات را اعتماد به مردم دانست و تأکید کرد: حل مشکلات مردم فقط به دست خود آنان ممکن است.

وی با اشاره به تجربه کمونیسم شوروی که یک حزب فکر می کرد می تواند به جای تمام مردم بیندیشد و مردم مجری آن افکار باشند، تأکید کرد: اینکه یک گروه یا طایفه، ولو با نیّت خیر، تصور کند می تواند به تنهایی مشکلات را حل کند صحیح نیست و حتی اگر در یک بازه زمانی کوتاه این شیوه جواب دهد در بلند مدت پاسخگو نخواهد بود.

سید حسن خمینی با تأکید بر حضور همه بخش های جامعه در عرصه حل مشکلات کشور ادامه داد: راهی جز سهیم شدن همه مردم و گروهها در سرنوشت جامعه و پیشرفت آن و تن دادن به لوازم این حضور، وجود ندارد.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت حضور همه مردم در انتخابات آتی گفت: این بیان زیبای مقام معظم رهبری لوازمی دارد که از جمله آن ایجاد امکان آمدن همه به این عرصه است.

یادگار امام با بیان این مطلب که مردمسالارى دینى نیازمند تمرین است و اینگونه نیست که هرکس دم از دموکراسی می زند هنگام روی کارآمدن پابند به آن باشد، گفت: شرایط و چارچوب ها باید به گونه ای باشد که اگر کسی وارد کار شد نتواند از قواعد مردمسالارى تخطی کند.

سید حسن خمینی با تأکید بر وجود امید در جامعه، یادآور شد: اگر خدا را یاری کنیم او نیز ما را نصرت خواهد کرد و باور کنیم که این وعده ای کاذب نیست، چرا که در آیات قرآن نیز تأکید شده است «ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم»؛ لذا در کارها نباید تعجیل کنیم، بلکه باید با تحمل شرایط امید به خدا را از دست ندهیم تا او کرامت خود را بر ما نازل کند.

یادگار امام همچنین در این دیدار به سابقه تاریخی خطه گیلان و مردم آن اشاره کرد و دورانی چون حکومت آل بویه، مشروطه، مبارزه با استبداد صغیر، نهضت جنگل و دفاع مقدس را از نقاط پرافتخار تاریخ آن ذکر کرد و گفت: مقاومت مرحوم میرزا کوچک خان جنگلی با سرنوشت مظلومانه و افتخار آمیزش یکی از نقاط ارزشمند تاریخ ایران است که میرزا را به یکی از نمادهای پر افتخار تاریخ ایران تبدیل کرده است.

در ابتدای این دیدار، جمعی از جوانان اصلاح طلب و اعتدال گرا و یکی از بانوان این استان به بیان دیدگاهها ونظرات خود در مورد شرایط کشور پرداختند.

تأکید بر اهمیت جایگاه بیت امام در کشور و ایستادگی آن در مقابل افراط گرایی، بیان مشکلات اقتصادی جامعه، ضرورت جوان گرایی در کشور، تأکید بر برگزاری پرشور انتخابات و... از جمله محورهای سخنان حضار بود.

 

اخبار انتخابات - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
ضرورت برنامه ریزی در عرصه فرهنگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز تبلیغات انتخاباتی لاریجانی در قم/احتمال حضور سیدحسن خمینی در انتخابات



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

آغاز تبلیغات انتخاباتی لاریجانی در قم/احتمال حضور سیدحسن خمینی در انتخابات

البته در این میان اطرافیان شناخته‌شده لاریجانی می‌گویند او قصد شرکت در انتخابات را ندارد اما شاید این لبخندها و دیدارها در شهر قم تنها به صرف نماینده این شهر مقدس بودن نباشد. به‌نظر می‌رسد لاریجانی احتمالا می‌خواهد باز هم رئیس یک قوه دیگر کشور شود چراکه به گمانی، او در مدیریت قوا عملکرد خوبی داشته است پس بیراه نیست که شانس خود را این‌بار در انتخاباتی دیگر و این بار نه برای رفتن به بهارستان، بلکه برای رفتن به مکانی دیگر بیازماید.

به گزارش نامه، روزنامه آرمان در ستون خبرهای کوتاه امروز خود به تلاش های علی لاریجانی برای ورود به پاستور، اظهارات انتخاباتی کامران و سخنان نوه امام راحل درخصوص کاندیداتوری سید حسن خمینی اشاره کرده و آورده است؛

از قدیم می‌گویند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. لاریجانی به‌خوبی این ضرب‌المثل را دریافته و سعی در اجرای آن دارد چنانکه تبلیغات خود را از قم آغاز کرده است.

او چند روز پیش بود که به جمع اعضای شورای شهر و روستای قم رفت و با آنها گل گفت و گل شنید! البته پیش از سفر به قم به شهرهای دیگری هم سفر کرده بود که پس از تفسیرهای انتخاباتی از آن کوله‌بار بستن‌ها، ترجیح داد از شهری تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کند که مردمش او را به‌خوبی می‌شناسند و همین زمستان سال گذشته بود که با رای دادن به او برای ورود به مجلس نهم، بیعتی با او، تازه کردند.

البته در این میان اطرافیان شناخته‌شده لاریجانی می‌گویند او قصد شرکت در انتخابات را ندارد اما شاید این لبخندها و دیدارها در شهر قم تنها به صرف نماینده این شهر مقدس بودن نباشد. به‌نظر می‌رسد لاریجانی احتمالا می‌خواهد باز هم رئیس یک قوه دیگر کشور شود چراکه به گمانی، او در مدیریت قوا عملکرد خوبی داشته است پس بیراه نیست که شانس خود را این‌بار در انتخاباتی دیگر و این بار نه برای رفتن به بهارستان، بلکه برای رفتن به مکانی بیازماید که در این سال‌ها، نامه‌های زیادی به مقصد آن نوشته است. محلی به نام پاستور!

شاید، اما من رئیس‌جمهور نمی‌شوم!

اعتماد به نفس آقای وزیر باعث شد که روز گذشته بگوید قصدی برای کاندیداتوری در انتخابات ندارد. کامران دانشجو البته با همین اعتماد به نفس گفته است که فرض محال، محال نیست. وزیر علوم دیروز گفته است که «حساب احتمالات می‌گوید احتمال هیچ چیز در دنیا رد نمی‌شود، اما من چنین فکری در سر ندارم تا زمانی که وزیرم، وزیر احمدی‌نژاد هستم و همچنین تا زمانی که وزیر هستم، اجازه نمی‌دهم خدمات و نیت خدماتم جز در راه رضای خدا در راه دیگری آلوده شود.»

کامران دانشجو همان فردی است که برادرش هم گفته بود رئیس دانشگاه آزاد نمی‌شود اما درنهایت همه دیدند که رئیس دانشگاه آزاد شد؛ شاید او هم که امروز می‌گوید کاندیدای ریاست‌جمهوری نمی‌شود، در زمان ثبت‌نام‌ها در صف کاندیداتوری برای این کرسی بایستد و بگوید که با اصرارهای فراوان ثبت‌نام کردم. او روز گذشته هم در کنار فریدون عباسی، رئیس سازمان انرژی اتمی نشست تا بگوید با مسئولان عرصه‌هایی که تاکنون ارتباطی با آنها نداشته است هم قدرت تعامل و ارتباط گیری دارد. به هر حال برادران دانشجو پس از سال 84 و روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد سمت‌هایی را کسب کردند که شاید در دولت‌های دیگر چنین فرصتی به آنها داده نمی‌شد.

احتمال حضور سیدحسن خمینی در انتخابات!

نعیمه اشراقی با بیان اینکه عارف گزینه مناسب‌تری نسبت به نجفی برای اصلاح‌طلبان است، تأکید کرد: اصلاح‌طلبان هنوز تحت یک جبهه واحد، متحد نشده‌ و سلایق متفاوتی دارند.

وی که مدتی است به دنیای سیاست ورود پیدا کرده و تصور نمی‌شود شناخت زیادی با آنچه در اردوگاه‌های اصلاح‌طلبان و اصولگرایان می‌گذرد، داشته باشد در گفت‌وگویی با رسانه اصولگرای تسنیم با اشاره به احتمال کاندیداتوری محمدرضا عارف و محمدعلی نجفی گفت: ضمن احترام به شخصیت آقای نجفی، به نظر بنده «محمدرضا عارف» گزینه‌ مناسب‌تری برای اصلاح‌طلبان است. وی که خود را از جرگه اصلاح‌طلبان تعریف می‌کند، با بیان اینکه عدم شرکت و یا سکوت در انتخابات92 از جانب برخی از اصلاح‌طلبان به‌معنای تحریم انتخابات نیست، افزود: انتخابات مهمی پیش روی ماست؛ اما آیا خود آنها می‌خواهند که در انتخابات کاندیدا معرفی نکنند.

این فعال سیاسی همچنین تأکید کرد که «اگر با نگاهی واقع‌گرایانه نظر بیندازیم، بهتر است در این زمان اندکی که باقی است، اصلاح‌طلبان برای فراهم کردن فضایی که بتوانند در انتخابات کاندیدا داشته باشند، تلاش کنند.» اشراقی در ادامه این مصاحبه با اشاره به خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر احتمال کاندیداتوری حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی نیز گفت: احتمال حضور سیدحسن خمینی در انتخابات 92 را رد نمی‌کنم.

وی در این‌باره خاطرنشان کرد: به نظر بنده، سیدحسن خمینی بهترین گزینه برای شرایط ایران امروز است؛ پشتوانه قوی مردمی، سلامت شخصیتی و تفکر باز فراجناحی وی، ادله این نظرم است.

وی با بیان اینکه سیدحسن تنها کسی است که می‌تواند دولت آشتی ملی تشکیل دهد، افزود: او می‌تواند وسیله‌ای برای آشتی عده‌ای از مردم و برخی از جناح‌ها با نظام شود. اشراقی ادامه داد: اصلاح‌طلبان گروه‌های سیاسی‌ای هستند که هنوز تحت یک جبهه واحد متحد نشده‌ و سلایق و نظرات متفاوتی دارند و در شرایطی که امروز در مصدر اجرایی سیستم نیستند، این پراکندگی آنها هم طبیعی است. نوه حضرت امام(ره) در پایان گفت‌وگوی خود تأکید کرد: اگر شرایط به گونه‌ای تغییر کند که اصلاح‌طلبان بتوانند با معرفی کاندیدای واحد و موجه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده شرکت کنند، شانس زیادی خواهند داشت./نامه نیوز