متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

سخنگوی شورای نگهبان: پرونده کاندیداهای خبرگان و مجلس را بررسی می کنیم تا ببینم که چه گفته و چه‌کارهایی انجام داده اند



اخبار,اخبار انتخابات , شورای  نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان:
پرونده کاندیداهای خبرگان و مجلس را بررسی می کنیم تا ببینم که چه گفته و چه‌کارهایی انجام داده اند / اظهارنظرها درباره فتنه 88 ملاک عمل شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌‌ها است

 اخبار انتخابات مجلس , خبرگان - سخنگوی شورای نگهبان گفت: هرگونه اظهارنظر و عملی درباره فتنه ملاک عمل شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌‌ها است.

 نجات‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان گفتار و عمل کاندیداهای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی درباره حوادث سال 88 را ملاک بررسی صلاحیت آنها توسط شورای نگهبان دانست و گفت: رفتار و گفتار داوطلبان انتخابات مجلس و خبرگان رهبری که مصداق طرفداری از فتنه و عناوینی از این دست که به‌عنوان خط قرمز نظام و رهبری مطرح شده است، در بررسی صلاحیت افرادی که برای هر دو انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی ثبت‌‌نام کرده‌اند، مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی افزود: رفتار و گفتار داوطلبان باید طوری باشد که مصداق مشارکت و همراهی با اقدامات خلاف قانون که در سال 88 اتفاق افتاد، تلقی نشود، اما ما در هر مورد باید پرونده را مورد بررسی قرار دهیم.

سخنگوی شورای نگهبان که با تسنیم گفتگو می کرد، خاطرنشان کرد: ابتدا باید پرونده داوطلبان را بررسی کرده و ببینیم که چه گفته و چه‌کارهایی انجام داده‌اند، به‌طور کلی باید کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی مرزبندی روشن و مشخصی با فتنه سال 88 و تبعات بعدی آن برای کشور، نظام و مردم داشته باشند.

ابرهیمیان تصریح کرد: هرگونه اظهارنظر و یا عملی درباره فتنه سال 88 و دیگر مسائل مربوط به آن ملاک عمل شورای نگهبان و دیگر مراجع ذی‌صلاح در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری قرار می‌گیرد.


 اخبار انتخابات مجلس  , خبرگان  - انتخاب


ویدیو مرتبط :
سخنگوی شورای نگهبان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سخنگوی شورای نگهبان: همه کاندیداها به جز اعضای فعلی مجلس خبرگان باید در امتحان شرکت کنند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سخنگوی شورای نگهبان:
همه کاندیداها به جز اعضای فعلی مجلس خبرگان باید در امتحان شرکت کنند / 15 دی ماه، زمان آزمون کتبی

سخنگوی شورای نگهبان زمان برگزاری آزمون کتبی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری را 15 دی ماه جاری اعلام کرد.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری ها، نجات الله ابراهیمیان اظهار کرد: همه کسانی که تحصیلات حوزوی دارند و در آزمون قبلی شرکت نکرده اند باید شرکت کنند اما این امر شامل اعضای فعلی مجلس خبرگان رهبری نمی شود.

وی با بیان این که مواد این آزمون، دروس حوزوی است، اظهار داشت:تبعا کسانی که دروس حوزی نخوانده اند شرایط و صلاحیت علمی را نداشته و نمی توانند در این آزمون شرکت کنند.

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: جزئیات برگزاری این آزمون متعاقبا اعلام خواهد شد.

ثبت نام از داوطلبان پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از بیست و ششم آذرماه آغاز و تا دوم دیماه جاری انجام شد. با پایان یافتن مهلت قانونی ثبت نام، کار رسیدگی به صلاحیت ها از ششم دیماه آغاز و تا پنجم بهمن ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

متعاقب آن داوطلبان فرصت خواهند داشت تا در صورتی که به نتیجه رسیدگی به صلاحیت های خود اعتراض دارند از هشتم تا دهم بهمن ماه اعلام کنند.

اسامی نهایی داوطلبان در بیست و یکم بهمن ماه به صورت عمومی منتشر خواهد شد.

قرار است انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری به طور همزمان در هفتم اسفندماه جاری برگزار شود.

 

اخبار انتخابات - انتخاب