متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

روبات انسان نمای سرشار از احساس +عکس


دانشمندان روباتی را ساخته اند که می تواند احساساتی مانند ترس، ناراحتی یا بی تفاوتی را از خود نشان بدهد.

 

 

صبح بخیر: دانشمندان روباتی را ساخته اند که می تواند احساساتی مانند ترس، ناراحتی یا بی تفاوتی را از خود نشان بدهد. این روبات که "چهره" نام دارد، بر اساس یک پژوهش 30 ساله  و به تقلید از حالات چهره همسر یکی از محققان ساخته شده است.



در چهره این روبات 32 موتور وجود دارد که احساسات مختلف را در چهره آن به وجود می آورند. این ربات بسیار واقعی به نظر می رسد، ولی در عین حال حالت روبات مانند خود را نیز حفظ کرده و می تواند افراد را بترساند یا تحت تاثیر قرار دهد. محققان می گویند برای اکثر افراد تشخیص خوشحالی، خشم و ناراحتی  آسان تر از تشخیص ترس، انزجار و تعجب است.

به عکس های زیر نگاه کنید. فکر می کنید هریک از عکس ها کدام حالت را نشان می دهند: غم، گریه، بی تفاوتی، انزجار، ترس، و تعجب.

  

   


ویدیو مرتبط :
روبات انسان نمای گوگل - ایشارژ سایت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ربات انسان نمای ایرانی رونمایی شد +عکس


نخستین ربات انسان نما هوشمند بلند قد ایرانی امروز در اصفهان رونمایی شد.

واحد مرکزی خبر: نخستین ربات انسان نما هوشمند بلند قد ایرانی امروز در اصفهان رونمایی شد.

 معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان گفت : این ربات انسان نما با ارتفاع یک متر و 35 سانتی متر از ویژگی هوش مصنوعی برخوردار است.

نجفی افزود : این ربات هوشمند در مدت یک سال ونیم با حدود 200 میلیون ریال هزینه طراحی و ساخته شده است.



طاهری از سازندگان این ربات نیز گفت : این ربات مجهز به 20 موتور دارای دست و پا ، سرو گردن است و حرکات  و رفتار انسان را شبیه سازی می کند.

وی کاربرد این ربات انسان نما را در محلهایی که برای انسان خطر دارد دانست و افزود: بینایی هوشمند و تشخیص هوشمندانه محیط اطراف از دیگر ویژگیهای این ربات بلند قد است.

مبتکر دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان افزود : نخستین ربات هوشمند بلند قد ایرانی با مشارکت تیمی 8 نفره شامل محمدرضا محدث کسایی ، محسن طاهری ، محمد رحیمی ، علی احمدی ، احسان شهری ، زمانی ، یوسف گرامیان نژاد و سامان صراف به سرپرستی آقای دلشاد  از اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر این دانشگاه طراحی و ساخته شده است.