متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

راز و نیاز با خدا نیایش در جنگ



ترجمه فارسی نهج البلاغه
راز و نیاز با خدا
نیایش در جنگ
خدایا! قلبها به سوی تو روانه‏شده، و گردنها به درگاه تو کشیده، و دیده‏ها به آستان تو دوخته، و گامها در راه تو نهاده، و بدن‏ها در خدمت تو لاغرشده است، خدایا دشمنی‏های پنهان آشکار، و دیگهای کینه در جوش است، خدایا به تو شکایت می‏کنیم از اینکه پیامبر (ص) در میان ما نیست، و دشمنان ما فراوان، و خواسته‏های ما پراکنده است. (پروردگارا! بین ما و دشمنانمان به حق داوری فرما که تو از بهترین داورانی)
متن عربی نهج البلاغه
( وَ کانَ عَلَیْهِ السَّلامُ یَقُولُ إِذا لَقِىَ الْعَدُوَّ مُحارِباً ): اللَّهُمَّ إِلَیْکَ ‏أَفْضَتِ‏ الْقُلُوبُ، وَ مُدَّتِ الْأَعْناقُ، وَ شَخَصَتِ الْأَبْصارُ، وَ نُقِلَتِ الْأَقْدامُ، وَ ‏أُنْضِیَتِ‏ الْأَبْدانُ. اللَّهُمَّ قَدْ ‏صَرَّحَ‏ ‏‏مَکْنُونُ‏‏ ‏الشَّنَانِ‏، وَ ‏جاشَتْ‏ ‏مَراجِلُ‏ ‏الْأَضْغانِ‏. اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْکُو إِلَیْکَ غَیْبَةَ نَبِیِّنا، وَ کَثْرَةَ عَدُوِّنا، وَ تَشَتُّتَ أَهْوائِنا ‏رَبَّنَا ‏افْتَحْ‏ ‏بَیْنَنا ‏وَ ‏بَیْنَ‏ ‏قَوْمِنا ‏بِالْحَقّ‏ ‏وَ ‏أَنْتَ‏ ‏خَیْرُ ‏الْفاتِحِینَ‏.


ویدیو مرتبط :
راز و نیاز با خدا...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم: راز و نیاز لیلا حاتمی با خدا


تیزر فیلم "سربه مهر" به کارگردانی هادی مقدم‌دوست که از امروز اکران خود را در سینماهای تهران آغاز کرده است با صدای ابراهیم حاتمی‌کیا منتشر شد.

خبرگزاری مهر: تیزر فیلم "سربه مهر" به کارگردانی هادی مقدم‌دوست که از امروز اکران خود را در سینماهای تهران آغاز کرده است با صدای ابراهیم حاتمی‌کیا منتشر شد.

محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده فیلم سینمایی "سر به مهر " که از 20 آذرماه در سینماهای تهران اکران شده است درباره ساخت آنونس این فیلم سینمایی گفت: گفتار متن آنونس و تیزر فیلم "سر به مهر" توسط ابراهیم حاتمی‌کیا گفته شده است و از امروز از تلویزیون پخش خواهد شد. این پیشنهاد از طرف من به حاتمی‌کیا داده شد و وی نیز بزرگوارانه به خاطر لطفی که داشت آن را پذیرفت.

وی درباره حضور چهره‌های سرشناس سینما در تبلیغات و تیزرهای دیگر همکارانشان عنوان کرد: با معضلاتی که سینمای ما با آن روبرو شده است خود اهالی سینما باید به فکر خودشان باشند. اگر هر کدام از سینماگران ما بتوانند فیلمی را که مورد سلیقه خودشان است، تبلیغ کنند اتفاق مثمرثمری برای فیلم‌های روی پرده می‌افتد.

این تهیه کننده در پایان عنوان کرد: این لطف دوستان به همکاران خودشان بسیار اهمیت دارد و نشان‌دهنده حمایت آنها از سینمای کشورشان است. مدتی است که گفتن نریشن توسط فیلمسازان شناخته‌شده برای فیلم‌هایی که باب سلیقه شان است و یا نوشتن یادداشت درباره فیلم‌ها باب شده که اتفاق خوشایندی است چون حمایت هنرمند شناخته‌شده از یک فیلم می تواند مخاطبان را به دیدن آن اثر علاقمندتر کند.

اکران فیلم سینمایی " سر به مهر" به کارگردانی هادی مقدم دوست و بازی بازیگرانی چون لیلا حاتمی، خاطره اسدی و آرش مجیدی از چهارشنبه 20 آذرماه در سینماهای تهران آغازشده است. فیلم "سر به مهر" سیمرغ بلورین بخش کارگردانی نگاه نو را در جشنواره سی و یکم فیلم فجر از آن خود کرده بود.

"سر به مهر" به کارگردانی هادی مقدم‌دوست به سرگروهی سینما استقلال از امروز در پردیس‌های آزادی، ملت، اریکه ایرانیان، زندگی، سمرقند و شکوفه و سینماهای فرهنگ، ماندانا، بهمن، شاهد و... اکران می‌شود.