متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

ذکرهایی برای آرامش در خواب



 

ذکرهایی برای آرامش در خواب

 

بسیاری از ما خواب راحت و آرامی نداریم و این مسئله میتواند دلایل جسمی و روحی متفاوتی داشته باشد اما در اکثر موارد ریشه نا آرامی در خواب عوامل روحی است که خوابیدن این نعمت بزرگ را به کام ما تلخ میکند دین بی نظیر ما برای این هم راهی اندیشیده است و با دستو رالعمل هایی ساده و کم هزینه و بدون عوارض دنیایی از آرامش را به ما ارزانی میدارد .

 


قبل از خواب چه اعمالى انجام دهیم که آرامش كامل داشته باشم؟


اعمال مستحب فراوان است، شما هر ذكر و دعایى را كه قبل از خواب انجام دهید نافع است چرا که تنها نام خداست که آرامبخش دلهاست اگر می توانید شب‏ها قبل از خواب، دو ركعت نماز و سوره «ملک» را بخوانید و «زیارت عاشورا» را زمزمه كنید در كسب آرامش مؤثر خواهد بود. در هر حال شما هر كار مستحبى را قبل از خواب انجام دهید در كسب آرامش مؤثر خواهد بود. از صلوات غافل نباشید كه حلّال مشكلات است؛ «دعاى فرج» را زمزمه كنید و در نهایت در رختخواب كارهاى روزتان را مرور نمایید. هركدام اشتباه بوده سعى كنید جبران كنید و به فكر آن باشید كه دیگر تكرار نشود و یا اگر قابل اصلاح است اصلاح كنید. خود را به ایزد منان سپرده و گونه خود را بر زمین بگذارید و بگوید «الهى لا تكلنى الى نفسى طرفة عین ابدا» ؛ خداوندا مرا لحظه ای(چشم بر هم زدنی) به خودم وامگذار.

 


دعاء هنگام خواب:


1- گفتن سه بار تسبیحات اربعه .


2- سه بار خواندن سوره توحید.


3- چهارده بار صلولت به نیابت 14معصوم .


4- طلب مغفرت برای تمام مومنان و مردگان .


5- گقتن تسبیحات حضرت زهرا(س) .


6- خواندن آیت الكرسی،فلق،ناس و كافرون .

7- خواندن این دعا كه به منزله ی هزار نماز است: یَفْعَلُ اللهُ ما یشاءُ بِقُدْرَتِهِ وَ یَحْكُمُ ما یُریدُ بِعِزَّتِهِ

 


ذكر هنگام خواب


امام صادق (ع ) فرمودند: كسى كه هنگام خواب سه بار ذكر زیر را بگوید، مانند روزى كه از مادر متولد شده است ، از گناهان بیرون مى آید:


«الحمد لله الذى علا فقهر، و الحمد لله الذى بطن فخبر، والحمد لله الذى ملك فقدر، و الحمد لله الذى یحیى الموتى و یمیت الاحیاء و هو على كل شى ء قدیر.» ؛ همه ثناها مخصوص خداوندى است كه پیروز و غالب است ، همه ثناها مخصوص خداوندى است كه دانا به نهان و آشكار همه چیزى است ، همه ثناها مخصوص خداوندى است كه مالک و توانا است ، همه ثناها مخصوص خداوندى است كه مردگان را زنده نموده و زندگان را مى میراند، و او بر هر چیزى توانا است .(1)

 


ذکر هنگام از خواب پریدن


خواندن این ذکر عظیم: کسی که در شب از خواب بیدار شود و اذکار زیر را بخواند و بعد از آن بگوید: «اللّهم اغْفِر لی». پروردگارا! مرا مورد عفو و بخشش خود قرار ده یا دعائی بکند خداوند جوابش را می ‌دهد و اگر وضوء بگیرد و نماز بخواند نمازش قبول می ‌شود. دعا این است.


«لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِیْكَ لَهُ، لَهُ الْمُلْكُ وَلَهُ الْحَمْدُ وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَیْءٍ قَدِیْرٌ. سُبْحَانَ اللهِ، وَالْحَمْدُ لِلَّهِ، وَاللهُ أَكْبَرُ. ولاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللهِ» ؛


هیچ معبودی بجز الله نیست تنها و بی ‌شریک است و عظمت و ستایش برای اوست و بر هر چیزی تواناست ستایش و پاکی برای خداست و غیر از او خدایی نیست. حول و قوه و توکل تنها بر اوست. (2)

 

...................................................


پی نوشت ها :


1- ثواب الاعمال ، ص 329.


2- صحیحین مسلم و بخاری.

 

 


ویدیو مرتبط :
چگونگی ایجاد آرامش با خواب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اتاق خواب آرامش بخش



 

 

اتاق خواب

 

 

در این مقاله میخواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه میشود اتاق خوابی رنگارنگ با لایه هایی از بافت های باشکوه و شکل های دلپذیر از طرح های آسانی که حتما آنها را دوست خواهید داشت ایجاد کنید .

 

 

اتاق خواب1:شکل نیلوفر آبی

 

اتاق خواب

 

 

گل های آبزی در طرح ها و دکوراسیون ؤاپنی مورد توجه رار گرفته اند.از ویزگی های این اتاق خواب بالش های نقش دار و یک روتختی زیبا که حاشیه اش منقش است میباشد.

 


نقش و طرح بالش

 

اتاق خواب

 

 

یک بالش ساده را با استفاده از تکه هنری نقش دار کنید.با استفاده از نرم افزارهایی که می شناسید شکل مورد نظرتان را 9 بار به صورت طرحی توری شکل تکرارترار کنید.ان را روی ابریشم یا روی کاغذ چاپ کنید.روکش بالش را در بیاورید. با پیروی کردن از دستورالعمل ها طرح توری شکل را روی روکش بالش به کار ببرید.بعد از اتمام ار روکش بالش را دوباره روی آن بکشید.

 


نوار و حاشیه رختخواب


اتاق خواب

 


گردگیری کردن گرد و غبار ممکن است عملی باشد اما اغلب خوشایند نیست.رختخواب خود را با رو رختخوابی بپوشانید. اگر ملحفه شما نوار یا روبانی در حاشیه ندارد میتوانید حاشیه آن را با چرخ خیاطی بدوزید یا با اتو کردن برچسب های مخصوص روی لبه ملحفه خود حاشیه ایجاد کنید.

 



قاب بندی کردن نیلوفر آبی اریگامی

 

اتاق خواب

 


یک نیلوفر آبی اریگامی وقتی در قاب کاغذی سایه دار نصب می شود به یک اثر هنری تبدیل میشود.این گل نیلوفر آبی از سه رنگ کاغذ تا شده ساخته میشود این سه رنگ کاغذ را با نواری به هم ببندید وبعد داخل قاب نصب کنید.

 


گل نیلوفر آبی -زمینه حمام


اتاق خواب

 


چگونه شروع کردن میتواند سخت ترین بخش دکوراسیون باشد.انتخاب یک زمینه مناسب مانند گل نیلوفر آبی هر تصمیمی بعد از آن را آسان میکند. این حمام نشانه یک دکوراسیون عالی است.

 

 

صفحه پنجره

 

اتاق خواب

 

 


برای یک صفحه پنجره ای ه پوشیدگی و خلوت ایجاد می کند بدون خاموش ردن و مسدود کردن کل نورها از کاغذی که شامل مجموعه ای عکس است استفاده نید. ی طرح استنسیل(طرح های هم شکل و پشت سر هم)روی کاغذ رسم کنید و آن ها را با چاقوی مخصوص در آورید.با استفاده از چسب مخصوص قابی را که عکس ها را از آن در آورده اید روی شیشه بچسبانید و لبه های کاغذ را محکم بکشید تا روی شیشه صاف شود وشکل ها را با چسب به پشت شیشه اما به گونه ای که سر جای خودشان اشند بچسبانید.

 


تزئینات حوله


اتاق خواب

 

 

حوله ها را با اتو کردن تزئین کنید.شبکه گداخته ای را به شت یک پارچه بزرگ طرح دار بچسبانید.طرح ها را با قیچی در آورده و بعد روی نوار حوله بچسانید.

 

 

نقش دار کردن پرده حمام


اتاق خواب

 

 

با اضافه کردن حاشیه با پرده حمام هم پرده را زیباتر کنید و هم هماهنگی طرح را در اتاق بخش کنید

 


نقش دار کردن پارچه مخصوص زنبیل


اتاق خواب

 


زنبیل ها را با اضافه ردن یک طرح چاپ شده به پارچه آستری که درون زنیل میگذارید زیباتر کنید.شکل های یکسان را در طول لبه پارچه با اتو ردن برچسب های مخصوص و یا راه های دیگر ایجاد کنید.

 

اتاق خواب