متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

دل عزراییل برای چه کسانی سوخته است؟



 

 

دل عزراییل برای چه کسانی سوخته است؟

 

روزی رسول خدا (صل الله علیه و آله) نشسته بود، عزراییل به زیارت آن حضرت آمد. پیامبر(صل الله علیه و آله) از او پرسید: ای برادر! چندین هزار سال است که تو مأمور قبض روح انسان ها هستی، آیا در هنگام جان کندن آنها دلت برای کسی سوخته است؟

 

عزارییل گفت در این مدت دلم برای دو نفر سوخت:...


۱- روزی دریایی طوفانی شد و امواج سهمگین آن یک کشتی را در هم شکست همه سر نشینان کشتی غرق شدند، تنها یک زن حامله نجات یافت او سوار بر پاره تخته کشتی شد و امواج ملایم دریا او را به ساحل آورد و در جزیره ای افکند و در همین هنگام فارغ شد و پسری از وی متولد شد، من مأمور شدم که جان آن زن را بگیرم، دلم به حال آن پسر سوخت.

 


۲- هنگامی که شداد بن عاد سالها به ساختن باغ بزرگ و بی نظیر خود پرداخت و همه توان و امکانات و ثروت خود را در ساختن آن صرف کرد و خروارها طلا و جواهرات برای ستونها و سایر زرق و برق آن خرج نمود تا تکمیل نمود. وقتی خواست به دیدن باغ برود همین که خواست از اسب پیاده شود و پای راست از رکاب به زمین نهد، هنوز پای چپش بر رکاب بود که فرمان از سوی خدا آمد که جان او را بگیرم، آن تیره بخت از پشت اسب بین زمین و رکاب اسب گیر کرد و مرد، دلم به حال او سوخت بدین جهت که او عمری را به امید دیدار باغی که ساخته بود سپری کرد اما هنوز چشمش به باغ نیفتاده بود اسیر مرگ شد.

 


در این هنگام جبرئیل به محضر پیامبر (صل الله علیه و آله) رسید و گفت ای محمد! خدایت سلام می رساند و می فرماید: به عظمت و جلالم سوگند شداد بن عاد همان کودکی بود که او را از دریای بیکران به لطف خود گرفتیم و از آن جزیره دور افتاده نجاتش دادیم و او را بی مادر تربیت کردیم و به پادشاهی رساندیم، در عین حال کفران نعمت کرد و خود بینی و تکبر نمود و پرچم مخالفت با ما بر افراشت، سر انجام عذاب سخت ما او را فرا گرفت، تا جهانیان بدانند که ما به آدمیان مهلت می دهیم و لی آنها را رها نمی کنیم

 

منبع:asriran.com

 


ویدیو مرتبط :
دل سوخته

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اوباما در ماجرای توافق ایران به چه کسانی دل بسته است؟



اخبار,اخبارسیاست خارجی,باراک اوباما

چهارشنبه شب اوباما فقط نمایندگان دموکرات را برای گردهمایی و بحث درباره رویکردش در خصوص توافق و پاسخ به سوالات نمایندگان دعوت کرده بود.

وال استریت ژورنال نوشت رئیس جمهور آمریکا برای تصویب توافق هسته ای با ایران تنها بر روی حمایت دموکرات ها حساب کرده است.

به گزارش  تیک ، پس از نهایی شدن توافق هسته ای با ایران، کاخ سفید گفت اکنون تلاش می کند حداکثر حمایت ممکن را برای این توافق جلب کند. از آنجایی که باراک اوباما رئیس جمهور تنها دو هفته فرصت دارد حمایت های کنگره را برای این توافق جلب کند، اکنون بیش از هر زمان دیگر واضح است که استراتژی وی بیشتر بر جلب حمایت کافی دموکرات ها به منظور حفظ حق وتو در صورت رای مخالف قانونگذاران به توافق متمرکز شده است.

برهمین اساس چهارشنبه شب اوباما فقط نمایندگان دموکرات را برای گردهمایی و بحث درباره رویکردش در خصوص توافق و پاسخ به سوالات نمایندگان دعوت کرده بود.

اریک شولتز سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه گفت« پیام رئیس جمهور ساده است، اگر شما می خواهید جلوی دست یابی ایران به سلاح اتمی را بگیرید، این توافق بهترین راه برای رسیدن به این هدف است و تا کنون هیچ یک از منتقدان ما به جز جنگ راه بهتری ارائه نکرده اند».

انتظار می رود کنگره پس از شصت روز دوره بازبینی، در ماه سپتامبر درباره توافق رای گیری خواهد کرد. اوباما گفته است هرگونه قطعنامه ای برای رد توافق را وتو خواهد کرد. مجلس سنا و نمایندگان برای مقابله با حق وتوی رئیس جمهور باید حمایت دو سوم نمایندگان را برای رد این توافق جلب کنند. درصورت شکست قانونگذاران آمریکا برای کسب این میزان حمایت، بدون تردید حق وتوی رئیس جمهور پابرجا خواهد ماند.

در محافل خصوصی مقامات کاخ سفید به شکل فزاینده و بی پرده ای اعلام می کنند که انتظار دارند این دستاورد سیاست خارجی از طریق حق وتوی رئیس جمهور به مرحله اجرا درآید. آنها می گویند جمهوری خواهان تمایل ندارند از توافق هسته ای ایران حمایت کنند.

به عبارت دیگر اوباما تنها بر روی حمایت دموکرات ها از توافق هسته ای ایران حساب می کند. بدون تردید اوباما خطر می کند و از رد توافق در کنگره جلوگیری خواهد کرد زیرا معتقد است اجرایی نشدن این توافق عواقب بسیار بدتری در پی دارد.


 اخبار  سیاست  خارجی -  تیک