متفرقه
2 دقیقه پیش | با زخم های زندگی چه کنیم؟در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ... |
2 دقیقه پیش | نظر آیتالله محقق داماد درمورد سید حسنآیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ... |
درباره خوارج
درباره خوارج (به هنگام حرکت برای جنگ با خوارج شخصی گفت، خوارج از پل نهروان عبور کردند امام فرمود) خبر از قتلگاه خوارج قتلگاه خوارج این سوی نهر است، به خدا سوگند از آنها جز ده نفر باقی نمیماند، و از شما نیز ده نفر کشته نخواهد شد. (منظور امام از (نطفه) آب نهر است که از فصیحترین کنایه در رابطه با آب هر چند زیاد و فراوان باشد) |
( وَ قالَ عَلَیْهِ السَّلامُ ) لَمَّا عَزَمَ عَلى حَرْبِ الْخَوارِجِ وَ قِیلَ لَهُ إِنَّ الْقَوْمَ قَدْ عَبَرُوا جِسْرَ النَّهْرَوانِ: مَصارِعُهُمْ دُونَ النُّطْفَةِ، وَ اللَّهِ لا یُفْلِتُ مِنْهُمْ عَشَرَةٌ، وَ لا یَهْلِکُ مِنکُمْ عَشَرَةٌ. قالَ السَّید الشَریف: یَعْنِى بِالنُّطْفَةِ ماءَ النَّهْرِ وَ هِىَ أَفْصَحُ کِنایَةٍ عَنِ الْماءِ وَ اِن کانَ کَثِیْراً جَمّاً، وَ قَدْ أَشَرْنا إِلى ذلِکَ فِیما تَقَدَّمَ عِندَ مُضِىِّ ما أَشْبَهَهُ. |
ویدیو مرتبط :
سگ کشی خوارج داعشی توسط خوارج النصره-حلب
خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :
در پاسخ شعار خوارج
در پاسخ شعار خوارج ضرورت حکومت سخن حقی است، که از آن اراده باطلشده! آری درست است، فرمانی جز فرمان خدا نیست، ولی اینها میگویند زمامداری جز برای خدا نیست، در حالی که مردم به زمامداری نیک یا بد، نیازمندند، تا مومنان در سایه حکومت، بکار خود مشغول و کافران هم بهرهمند شوند، و مردم در استقرار حکومت، زندگی کنند، به وسیله حکومت بیتالمال جمعآوری میگردد و به کمک آن با دشمنان میتوان مبارزه کرد، جادهها امن و امان، و حق ضعیفان از نیرومندان گرفته میشود، نیکوکاران در رفاه و از دست بدکاران، در امان میباشند. (در روایت دیگری آمده). منتظر حکم خدا درباره شما هستم. و نیز فرمود: اما در حکومت پاکان، پرهیزکار به خوبی انجام وظیفه میکند ولی در حکومت بدکاران، ناپاک از آن بهرهمند میشود تا مدتش سرآید و مرگ فرا رسد. |
( وَ مِنْ کَلامٍ لَهُ عَلَیْهِ السَّلامُ ) فى الْخَوارِجِ لَمَّا سَمِعَ قَوْلَهُمْ لا حُکْمَ إِلَّا لِلَّهِ قالَ عَلَیْهِ السَّلامُ: کَلِمَةُ حَقٍّ یُرادُ بِهَا باطِلٌ، نَعَمْ إِنَّهُ لا حُکْمَ إِلَّا لِلَّهِ، وَ لکِنْ هؤُلاءِ یَقُولُونَ: لا إِمْرَةَ، وَ إِنَّهُ لابُدَّ لِلنّاسِ مِنْ أَمِیرٍ بَرٍّ أَوْ فاجِرٍ، یَعْمَلُ فِى إِمْرَتِهِ الْمُؤْمِنُ، وَ یَسْتَمْتِعُ فِیهَا الْکافِرُ، وَ یُبَلِّغُ اللَّهُ فِیهَا الْأَجَلَ، وَ یُجْمَعُ بِهِ الْفَىْءُ، وَ یُقاتَلُ بِهِ الْعَدُوُّ، وَ تَأْمَنُ بِهِ السُّبُلُ، وَ یُؤْخَذُ بِهِ لِلضَّعِیفِ مِنَ الْقَوِىِّ حَتّى یَسْتَرِیحَ بَرٌّ وَ یُسْتَراحَ مِنْ فاجِرٍ. وَ فِى رِوایَةٍ أُخْرى أَنَّهُ عَلَیْهِ السَّلامُ لَمَّا سَمِعَ تَحْکِیمَهُمْ قالَ: حُکْمَ اللَّهِ أَنْتَظِرُ فِیکُمْ. وَ قالَ: أَمَّا الْإِمْرَةُ الْبَرَّةُ فَیَعْمَلُ فِیهَا التَّقِىُّ، وَ أَمَّا الْإِمْرَةُ الْفاجِرَةُ فَیَتَمَتَّعُ فِیهَا الشَّقِىُّ، إِلى أَنْ تَنْقَطِعَ مُدَّتُهُ، وَ تُدْرِکَهُ مَنِیَّتُهُ. |