متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

دادن صدقات به گدایان درب منازل و خیابانها




دادن صدقات به گدایان درب منازل و خیابانها

 

س: آیا دادن صدقات به گدایانى كه درب منازل را مى‏زنند یا در خیابانها مى‏نشینند جایز است یا اینكه بهتر است به یتیمان و مساكین داده شود و یا با ریختن آنها در صندوق صدقات در اختیار كمیته امداد قرار گیرد؟

 

ج: صدقات مستحبى بهتر است به فقیر عفیف و متدیّن داده شود و همچنین گذاشتن آن در اختیار كمیته امداد هر چند با ریختن در صندوق صدقات هم باشد اشكال ندارد، ولى صدقات واجب باید توسط خود شخص و یا به وسیله وكیل او به فقرائى كه مستحق هستند داده شود و در صورتى كه انسان بداند كه مسئولین كمیته امداد پولهاى صندوق‏ها را جمع آورى كرده و به فقراى مستحق مى‏دهند، ریختن آن در صندوق‏هاى صدقات اشكال ندارد.


ویدیو مرتبط :
تست قند خون و ایدز درب منازل کلاهبرداری است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سردار رحیمی ؛ بارش باران طرح زوج و فرد را از درب منازل متوقف کرد



توقف طرح زوج و فرد ترافیک از درب منازل

سردار رحیمی ؛
بارش باران طرح زوج و فرد را از درب منازل متوقف کرد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از توقف طرح زوج و فرد ترافیک از درب منازل از امروز و بازگشت آن به روال گذشته خبر داد.

سردار حسین رحیمی در‌ گفتگو با   باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: بر اساس اعلام نظر کمیته اضطرار آلودگی هوا اجرای طرح زوج ترافیک از درب منازل تا اطلاع ثانوی ملزم به اجرا شد که این طرح از امروز متوقف خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران اظهار داشت: با توجه به اعلام نظر مجدد کمیته اضطرار آلودگی هوا مبنی بر قرار گرفتن هوای تهران در شرایط سالم، این طرح از امروز متوقف و  اجرای طرح زوج و فرد به روال گذشته خود باز خواهد گشت.

سردار رحیمی خاطر نشان کرد: این طرح با تشخیص کمیته اضطرار آلودگی هوا در صورت لزوم مجدد از سوی پلیس اجرا خواهد شد.

**شروع دوباره بارش از چهارشنبه
حیدر زاده در گفتگو‌ با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه همه پارامترها در شرایط سالم قرار دارند گفت: با توجه به بارش رحمت الهی و پایین آمدن شاخص آلودگی هوا طرح زوج و فرد از درب منازل متوقف و به محدوده قبلی بازگشت.

وی ادامه داد: پیشنهاد کمیته مواقع اضطرار بر این اساس در چهار ماه پایانی سال طرح زوج و فرد از درب منازل اجرا شود و این پیشنهاد چهارشنبه در شورای عالی ترافیک مطرح می شود و امیدواریم تصویب شود.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبات کمیته مواقع اضطرار تا زمانی که این پیشنهاد تکذیب شود هر زمانی که هوا در شرایط ناسالم قرار گیرد طرح زوج و فرد از درب منازل اجرا خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان این مطلب که بارش باران فردا متوقف می شود خاطر نشان کرد: فردا هوای تهران با غبار صبحگاهی همراه خواهد بود همچنین از چهارشنبه شاهد بارش دوباره باران خواهیم بود که در پنج شنبه به اوج خود خواهد رسید.

حیدر زاده در پایان از‌همراهی و همکاری  پلیس ر‌اهور و مردم در اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل تشکر کرد. 

/باشگاه خبر نگاران