متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

خطاب به محمد حنفیه



ترجمه فارسی نهج البلاغه
خطاب به محمد حنفیه
آموزش نظامی
اگر کوهها از جای کنده شوند تو ثابت و استوار باش، دندانها را بر هم بفشار، کاسه سرت را به خدا عاریت ده، پای بر زمین میخکوب کن، به صفوف پایانی لشگر دشمن بنگر، از فراوانی دشمن چشم پوش، و بدان که پیروزی از سوی خدای سبحان است.
متن عربی نهج البلاغه
( وَ مِنْ کَلامٍ لَّهُ عَلَیْهِ السَّلامُ ) لِابْنِهِ ‏مُحَمَّدِ ‏بْنِ‏ ‏الْحَنَفِیَّةِ لَمَّا أَعْطاهُ الرَّایَةَ یَوْمَ الْجَمَلِ: ‏تَزُولُ‏ ‏الْجِبالُ‏ ‏وَ ‏لا ‏تَزُلْ‏، عَضَّ عَلى ‏ناجِذِکَ‏، ‏أَعِرِ اللَّهَ جُمْجُمَتَکَ، ‏تِدْ ‏فِى‏ ‏الاَرْضِ‏ ‏قَدَمَکَ‏، إِرْمِ بِبَصَرِکَ أَقْصَى الْقَوْمِ، وَ ‏غُضّ‏ بَصَرَکَ، وَ اعْلَمْ أَنَّ النَّصْرَ مِنْ عِندِ اللَّهِ سُبْحانَهُ.


ویدیو مرتبط :
معجزه محمد حنفیه (ع)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرسی خطاب به رئیس دادگاه: وقتی می‌خواهی مرا مخاطب قرار دهی از لقب «دکتر محمد مرسی رئیس جمهور قانونی مصر» استفاده کنید



اخبار, محاکمه مرسی,دادگاه محاکمه مرسی


اخبار بین الملل-  مرسی: من رئیس جمهور قانونی مصر هستم
تعویق محاکمه مرسی به ۳ اسفند/ درخواست دادستانی به اشد مجازات برای متهمان

ادامه محاکمه محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر در پرونده حمله به زندان «وادی النطرون» در بحبوحه انقلاب 25 ژانویه، به ۲۲ فوریه (سوم اسفند) موکول شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه خبری العربیه در خبری فوری از تعویق جلسه محاکمه مرسی به 22 فوریه خبر داد.

بر اساس این گزارش، متهمان همچنان در حبس باقی خواهند ماند.

جلسه محاکمه «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر و تعدادی از رهبران اخوان به جرم جاسوسی امروز آغاز شد.

«محمد بدیع» رهبر اخوان، «محمود عزت» معاون رهبر اخوان، «سعد الکتاتنی» رئیس مجلس شورای پیشین مصر، «محمد البلتاجی» و «عصام العریان» از جمله متهمانی هستند که به اتهام جاسوسی برای طرف‌های خارجی از جمله حماس در جریان فرار از زندان وادی النطرون در بحبوحه انقلاب 25 ژانویه محاکمه خواهند شد.

«محمد مرسی» رئیس جمهور مصر امروز بعد از آغاز پیگیری جلسه محاکمه‌اش به همراه تعدادی از رهبران اخوان المسلمین به رئیس دادگاه گفت: وقتی می‌خواهی مرا مخاطب قرار دهی از لقب «دکتر محمد مرسی رئیس جمهور قانونی مصر» استفاده کنید.

بعد از این مسئله متهمان دیگر که در کنار  مرسی در قفس اتهام حضور داشتند مرسی را تشویق کرده اند که منجر به عصبانیت رئیس دادگاه شده  است.

رهبران اخوان متهم شده‌اند که در جریان فرار از زندان وادی النطرون با حماس و حزب الله ارتباط داشته‌اند.

مرسی همچنین «محمد سلیم العوا» را به عنوان وکیل خود در همه پرونده‌ها انتخاب کرده است.

بر اساس بخش هایی از این محاکمه که از تلویزیون دولتی مصر پخش شد، محمد مرسی و رهبران اخوان با لباس مخصوص سفید رنگ نشان داده شد که در قفس اتهام حضور دارند.

دادستانی مصر اتهامات وارد شده به مرسی و رهبران اخوان را در دادگاه قرائت کرده است و خواستار اشد مجازات برای متهمان شده است.

اخبار بین الملل  - فارس