متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

خاتمی : امید اصولگرایان به دوپینگ‌های فراقانونی است/ مجلس اصلاح‌طلبان حامی فساد و تحریم نیست



 اخبارانتخابات ,خبرهای انتخابات, خاتمی

نائب رئیس مجلس ششم تاکید کرد: اصلاح‌طلبان می‌خواهند مجلسی را تشکیل بدهند که حامی قانون‌شکنی، فساد، جنگ و تحریم نباشد.

سید محمدرضا خاتمی در گفت‌وگو با  ایلنا‏، با اشاره به فضای انتخاباتی کشور گفت: متاسفانه انتخابات در شرایطی نابرابر در حال برگزاری است. دست اصلاح‌طلبان برای ورود این میدان آنچنان پر نیست ولی به خاطر علاقه به جمهوری اسلامی ایران و پایبندی به اصول دموکراسی علیرغم همه مشکلات و محدودیت‌ها وارد میدان انتخابات شده‌اند.

او ادامه داد: ما امیدوار هستیم با آگاهی و بصیرتی که در مردم وجود دارد و تجربه تلخ حاکمیت مطلق اصولگرایان و محافظه‌کاران در سال‌های گذشته مردم گام دوم را محکمتر از گام اول بردارند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با یادآوری شرایط انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور در انتخابات سال ۹۲ اظهار داشت: گام دوم که در انتخابات مجلس برداشته خواهد شد گام بلندی در جهت دستیابی به آرمان‌ها نیست اما گامی جلو برای بهبود وضعیت کنونی کشور خواهد بود.

نایب رییس مجلس ششم با بیان اینکه اصلاح‌طلبان می‌خواهند مجلسی را تشکیل بدهند که حامی قانون‌شکنی، فساد، جنگ و تحریم نباشد، تصریح کرد: ‌ این مجلس باید در عین انجام وظایف خود و نظارت بر دولت و سایر نهادهای حاکمیتی همراه خوبی برای دولت یازدهم برای از بین برداشتن محدودیت‌ها و مشکلات باشد تا حاصل آن گشایش در معیشت مردم فضای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و همچنین گشایش‌های بیشتر در سیاست‌های خارجی باشد.

او درخصوص وضعیت اصولگرایان نیز خاطرنشان کرد: اصولگرایان بار سنگینی از بی‌کفایتی و حمایت از یک جماعت قانون‌شکن و قانون‌گریز را بر دوش دارند و تا وقتی که تکلیف خود را با این جماعت و آن سابقه حمایتشان از دولت قبل روشن نکنند، نباید امیدوار به حمایت مردم باشند.


نماینده اول مردم تهران در مجلس ششم با بیان اینکه اصولگرایان باید شجاعت عذرخواهی از گذشته‌شان را داشته باشند، ابراز داشت: در صورت عذرخواهی و اصلاح روندهای گذشته است که ممکن است از سوی مردم تمایلی نسبت به آن‌ها ابراز شود که متاسفانه تاکنون چنین رویکردی از سوی آنها دیده نمی‌شود.

خاتمی اظهار داشت: متاسفانه اصولگرایان در شرایط کنونی امید‌هایشان به دوپینگ‌هایی است که به صورت فراقانونی به آنها می‌رسد، اما اثرات این دوپینگ‌ها کوتاه‌مدت است نه بلندمدت.

 

اخبار  انتخابات مجلس  -  ایلنا


ویدیو مرتبط :
انتقاد استاد رایفی پور از اصولگرایان و اصلاح طلبان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خاتمی به خاطر مصالح كشور سكوت می‌كرد/اصولگرایان امروز به این نتیجه رسیدند که اصلاح طلبان چیزی جز رحمت برای کشور نبودند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

خاتمی به خاطر مصالح كشور سكوت می‌كرد

مشکلات به وجود آمده چیزی جز نتیجه عملکرد جناح اصولگرا نیست/ اصولگرایان امروز به این نتیجه رسیدند که اصلاح طلبان چیزی جز رحمت برای کشور نبودند/هاشمی بیش از سایرین با مشکلات کشور آشنایی دارد.

مشاور رئیس جمهور سابق کشورمان تاکید کرد: احمدی‌نژاد تنها به دنبال این است که خود را منزه از همه اتفاقاتی كه تا امروز برای كشور ایجاد شده است نشان دهد  بنابراین از بحث عدم کفایت خود بار‌ها به عنوان یک تهدید از سوی مجلس مطرح شده است کاملا اطلاع دارد و به دنبال این است تا به دیگران این مساله را بفهماند که برخورد با وی هزینه سنگینی دارد به گونه‌ای که بار‌ها نیز در صحبت‌های خود گوشه‌هایی از آن را نشان داده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

حجت الاسلام درایتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اظهارات اخیر احمدی‌نژاد در مورد فشار‌هایی که از سوی برخی نهاد‌ها به دولت وارد می‌شود، تصریح کرد: این مساله که در مسیر کار رئیس جمهور مشکلات و فشار‌هایی بوده خیلی غیر طبیعی نیست که البته بخشی از این مساله نیز ناشی از خصوصیات شخصیتی احمدی‌نژاد است.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون احمدی‌نژاد هیچ‌گاه حاضر به پذیرش مسئولیت حتی یکی از مشکلاتی كه در عرصه‌های مختلف برای كشور ایجاد كرده نشده است، گفت: اگرچه سایر نهاد‌ها هم مسئول کنترل بحران‌های بوجود آمده برای کشور بودند اما مسوول اصلی دولت است.

وی گفت: علیرغم اینکه گفته می‌شد هماهنگی و یکدستی دولت با سایر نهاد‌ها در این دوره به حد رویایی خود رسیده است اما امروز می‌بینیم که نه تنها دولت به دنبال این است که مشکلات را گردن دیگر نهادها بیندازد اصولگرایان نیز با مشاهده مشکلات کشور در پی این هستند که فردی را مسئول این مسائل بدانند بنابراین نهادی بهتر از دولت كه در ماه‌های پایانی خود قرار دارد، پیدا نمی‌کنند.

درایتی ادامه داد: اظهارات مجلس نیز در قبال مشکلات کشور چندان قابل قبول نیست چرا که نقش مجلس هم در این میان کمتر از دولت نبود بنابراین تردیدی ندارم که مشکلات به وجود آمده چیزی جز نتیجه عملکرد جناح اصولگرا نیست.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه پیش از این هجمه‌های احمدی‌نژاد تنها متوجه اصلاح طلبان می‌شد، تاکید کرد: اما در مقابل ما در جناح اصلاحات بار‌ها عنوان کردیم که اگر این هجمه‌ها کنترل نشود این چاقو روزی دست خود اصولگرایان را نیز می‌برد چرا که همه افراد ویژگی سید محمد خاتمی را ندارند که در مقابل حملات به خاطر مصالح کشور سکوت کنند بنابراین معتقدم مشکلات کشور طی این سال‌ها امروز در رفتار احمدی‌نژاد که برای حفظ خود تلاش می‌کند بروز پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه دامن زدن به رفتار‌های غیر منطقی و متهم کردن دیگران امروز گریبان اصولگرایان را گرفته است، تصریح کرد: احمدی‌نژاد از تهدید نمایندگان در خصوص بحث عدم کفایت خود کاملا اطلاع دارد و به دنبال این است تا به دیگران این مساله را بفهماند که برخورد با وی هزینه سنگینی دارد به گونه‌ای که بار‌ها نیز در صحبت‌های خود گوشه‌هایی از آن را نشان داده است.

درایتی افزود: احمدی‌نژاد از ضعف‌های اصولگرایان به شکل دقیقی مطلع است از طرفی برای متهم کردن دیگران نیز از شخصیت بی‌پروایی برخوردار است بنابراین یقین دارد تا زمانی که صحبتی نکند مجلس نمی‌تواند وی را به راحتی کنار گذارد.

وی با اشاره به اختلافات درون جبهه اصولگرایان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اعتقاد دارم که رفتار این جریان طی ۸ سال اخیر بدون اینکه اصلاح طلبان نیازی به تلاش در این مورد داشته باشند زمینه را برای حضور موثر‌تر اصلاح طلبان فراهم کرده است.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه اصولگرایان در دعواهای سیاسی خود نشان دادند که هیچ ترحمی برای یکدیگر نیز قائل نیستند، گفت: متاسفانه بار‌ها شاهد بودیم که این جناح نه تنها اصلاح طلبان بلکه افراد طیف خود را نیز به راحتی متهم می‌کنند در حالیکه همیشه مدعی بودند که عامل اصلی اختلاف دولت و مجلس اصلاح طلبان بودند اما امروز به این نتیجه رسیدند که اصلاح طلبان چیزی جز رحمت برای کشور نبودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: حتی در صورتی که احمدی‌نژاد در سال پایانی عمر دولت نهم و دهم نیز از رفتار‌های گذشته خود صرف نظر کند نیز نمی‌تواند عوارض کار ۷ ساله خود را جبران کند ضمن اینکه بار دیگر نیز تاکید می‌کنم که مسئول همه این مشکلات تنها دولت نبوده و نیست بلکه تمام نهادهای مدیریتی کشور در بروز این نابسامانی‌ها نقش داشتند و باید هر یک به اندازه خود پاسخگو باشند.

درایتی در خصوص پیشنهاد تشکیل دولت وحدت ملی که چندی پیش به عنوان یک راهکار برای برون رفت از شرایط فعلی کشور و از سوی آیت الله هاشمی مطرح شد، گفت: قطعا آیت الله هاشمی بیش از سایرین با مشکلات کشور آشنایی دارد ضمن اینکه با افزایش مشکلات استفاده از همه ظرفیت‌های کشور که قطعا ایت الله هاشمی نیز جزو این ظرفیت‌ها محسوب می‌شود نیز کاملا ضروری است.