متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

حمایت هنرمندان از لیست اصلاح‌طلبان در انتخابات



 اخبارانتخابات ,خبرهای  انتخابات ,انتخابات  مجلس

 همزمان با فعالیت‌های انتخاباتی نامزدهای اصلاح‌طلب مجلس دهم شورای اسلامی و حمایت چهره‌های مطرح سیاسی از فهرست سی‌نفره نامزدهای اصلاح‌طلب مجلس دهم شورای اسلامی و لیست امید، هنرمندان و سینماگران نیز با انتشار پیام‌های تصویری و یادداشت‌ در صفحات شخصی‌شان در فضای مجازی از لزوم شركت در انتخابات و رای به اصلاح‌طلبان صحبت و اعلام كرده‌اند كه در انتخابات پیش رو شركت می‌كنند.

این هنرمندان همچنین از مردم تقاضا كردند تا در این انتخابات فعالانه حضور پیدا كنند و سرنوشت خود را تایید كنند. هرچند هنرمندان و نویسندگان امكان فعالیت تبلیغاتی در صداوسیما یا دیگر رسانه‌های رسمی را ندارند اما با حضور پررنگ در فضای مجازی و شبكه‌های اجتماعی و با تشكیل گروهی به نام ۷ در ۷ صفحاتی را در اینستاگرام و گروه‌هایی را در تلگرام به‌منظور حمایت از چهره‌های اصلاح‌طلب راه‌اندازی كرده‌اند.


تاكنون هنرمندانی همچون كیومرث‌
پور احمد، ترانه علیدوستی، فرشته طائرپور،  حسین پاكدل، مهناز افشار، لیلی رشیدی، الهام كردا، امیر جعفری، ریما رامین‌فر، آزاده صمدی، حمید فرخ‌نژاد، پیمان قاسم‌خانی، امیرمهدی ژوله، رضا كیانیان، حبیب رضایی، احمد‌پور نجاتی، بهنوش بختیاری، امیر آقایی، علی اوجی و بهاران بنی‌احمدی به‌صورت آشكار حمایت خود را از شركت در انتخابات اعلام كرده و مطالبی را در جهت حمایت از نامزدهای اصلاح‌طلب نوشته‌اند.

رخشان بنی‌اعتماد با انتشار پیام تصویری از لیست اصلاح‌طلبان در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی حمایت كرد. رخشان بنی‌اعتماد در این پیام گفت: «ما رای می‌دهیم چون هستیم، با شركت در انتخابات مانع می‌شویم نمایندگان غیرواقعی به مجلس شورای اسلامی راه پیدا كنند. رای دادن ما «نه» گفتن به انحصارطلبی است و از نمایندگان واقعی زنان حمایت می‌كنیم. هر رای نماد مطالبات پاسخ نگرفته ملت است.»

حسین پاكدل هم در صفحه شخصی‌اش نوشت: «من به فهرست اصلاح‌طلبان «لیست امید» ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان و حامیان دولت رای می‌دهم. حضور ما تاثیر دارد. بسیار هم تاثیر دارد. نمی‌شود بی‌تفاوت باشیم و بی‌حضور و بعد متوقع باشیم و معترض. افراطیون سیری‌ناپذیر، می‌خواهند، نمایندگانی از جنس و شكل خود با حداقل آرا بر كرسی‌ها بنشانند تا با غلبه بر اركان كشور مشروعیت بخرند.

 ترانه علیدوستی، بازیگر، در حمایت از اصلاح‌طلبان لیست رای به این ائتلاف را در صفحه اینستا گرامش منتشر كرد و نوشت: انتخاب من هم رای دادن است. لیست ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس و خبرگان. كسانی كه عقیده به رای دادن به این ائتلاف دارند با اشتراك گذاشتن این فهرست در شبكه‌های اجتماعی و كانال‌های تلگرام به اطلاع‌رسانی كمك كنند.

حبیب رضایی نیز در ویدیویی از لیست امید حمایت كرد: «من با همه وجود و اعتقادم از حركت دو میلیونی حمایت می‌كنم و به تیم دكتر عارف و لیست ١٦ نفره خبرگان امید رای می‌دهم. من رای می‌دهم  پس  هستم.»

كیومرث‌ پوراحمد، كارگردان فیلم سینمایی با انتشار عكسی در حمایت از كمپین دو میلیون رای نوشته است: «برای اینكه روز و روزگار بهتری داشته باشیم، به‌گمانم فقط یك راه می‌ماند همین، صندوق رای.»

فرشته طائر‌پور، تهیه‌كننده در پیامش گفت: «انتخاب كردن حق من است و من از این حق با تمام كمال استفاده می‌كنم و برای اینكه در برجام‌های بعدی حق داشته باشم رای می‌دهم.»

احمد‌ پورنجاتی،  نیز نوشته است: «یادمان باشد كه رای ندادن به هر تعداد از لیست اصلاح‌طلبان به مفهوم فرصت دادن به‌‌ همان تعداد كاندیدای جناح رقیب است و نه محدود به انتخاب گزینشی ما.  پس من به عنوان یك شهروند به تمام كاندیداهای لیست‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رای می‌دهم تا تاثیرگذار باشم و نه‌ تنها رای داده باشم.»

هنگامه قاضیانی نیز در صفحه اینستاگرامش نوشت: «الیاس حضرتی انتخاب من است با «اعتماد». این «اعتماد» مهم‌ترین كد شناسایی او میان نامزدهای سرشناس در انتخابات مجلس است؛ روزنامه «اعتماد» با مدیریت حضرتی سال‌هاست كه در میدان پر مین مطبوعات، با گذر از گردنه چند توقیف، هر روز در سراسر ایران منتشر می‌شود و از معدود جرایدی است كه هنرمندان ایران به آن «اعتماد» دارند.

 

دومین كد شناسایی او، «تجربه» است؛ ١٦ سال حضور مستمر در پارلمان، آن‌ هم در مجلس‌ قدرتمند سوم، مجلس خطیر پنجم و مجلس شجاع و دلیر ششم، حكایت از تجربه او دارد. الیاس حضرتی، وجهه دیگری هم دارد. حضرتی، مرد رزم و پیكار و جهاد در جبهه‌های جنگ است؛ یكی مثل صدها هزار جوانی كه از همه‌چیز برای وطن‌شان گذشتند. روز جمعه، نام او را در كنار دیگر اعضای لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان در برگه رای می‌نویسم چون او را می شناسم؛ و به او «اعتماد» دارم.


 محمدحسن شهسواری، نویسنده، ضمن حمایت از فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان از عضویت خود در كمپین انتخاباتی چسب زخم خبر داد. محمدحسن شهسواری ضمن تاكید بر لزوم شركت در انتخابات پیش روی در هفتم اسفند، گفت: «شك ندارم كه باید در انتخابات هفتم اسفند شركت كرد. اساسا از زمانی كه به سن قانونی و حق رای رسیده‌ام در تمامی انتخابات‌‌ها به جز یك انتخابات شورای شهر، شركت كرده‌ام.

 

در همان یك انتخابات شورای شهر هم نهایتا آبادگران راس كار آمد و از دل آن احمدی‌نژاد به شهرداری تهران منصوب شد و راه ورود به ریاست‌جمهوری را طی كرد. به همین دلیل هم احساس پشیمانی می‌كردم و هم بیش از گذشته اهمیت حضور در انتخابات برایم روشن شد. انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان پیش رو هم مثل هر انتخاباتی مهم و تاثیرگذار است و مردم باید در آن شركت كنند. اصلا اینكه به مرحله‌ای رسیده‌ایم كه مدام باید لزوم شركت در انتخابات را به جامعه گوشزد كنیم  بسیار نامطلوب و خطرناك است.»

 

این نویسنده سپس شركت در انتخابات را رواج و حفط مفهوم انتخاب و دموكراسی خواند و افزود: «خطر اصلی كه جامعه ایرانی و كشور ما را تهدید می‌كند این است كه به هر دلیلی خود انتخابات و رای دادن برای جامعه اهمیت خودش را از دست داده است و حتی شرایط از تعابیری همچون انتخاب بین بد و بدتر هم بحرانی‌‌تر به نظر می‌رسد. شركت در انتخابات درواقع حفظ و ترویج مفهوم دموكراسی و حق رای در كشور به حساب می‌آید. عدم شركت در انتخابات و از بین رفتن مفاهیم حقوق شهروندی دقیقا همان‌چیزی است كه تمامیت‌خواهانی كه با اصل انتخابات و دموكراسی مشكل دارند می‌خواهند.»


شهسواری در پایان فهرست نامزدهای اصلاح‌طلبان را فهرست مدنظر خود برای رای برشمرد و گفت: علاوه بر انتخاب فهرست اصلاح‌طلبان به عنوان گزینه‌های موردنظر برای درج در برگه رای، عضو كمپین انتخاباتی چسب زخم نیز شده‌ام. در این كمپین افراد عكسی از خود با چسب زخم به همراه متنی در اهمیت رای دادن یا فهرست افراد مدنظر منتشر می‌كنند تا دیگران هم به شركت در انتخابات ترغیب شوند. مفهوم این كمپین هم همان حفط مفهوم حق رای و انتخابات در جامعه است.

پیروز ارجمند، مدیركل سابق دفتر موسیقی، با اشاره به اینكه رای دادن به ائتلاف اصلاح‌طلبان موجب تداوم بخشیدن به اتفاقات مثبت فرهنگی در دوره‌های حضور مجلس و دولت اصلاحات می‌شود، گفت: «من در انتخابات به ائتلاف اصلاح‌طلبان رای خواهم داد چراكه در مجموع معتقدم بسیاری از معضلات سیاسی كشورمان ریشه در مسائل فرهنگی دارد و تا مشكلات فرهنگی حل نشود؛ سایر حوزه‌ها نیز دچار بحران خواهند بود. خوشبختانه ما همواره در دوران اصلاحات شاهد اتفاقات خوب و مثبتی بودیم كه امیدوارم با روی كار آمدن یك مجلس اصلاح‌طلب این اتفاقات تداوم پیدا كند. علاوه بر آن با توجه به اینكه ما در دوره پسابرجام به‌سر می‌بریم قطعا فضایی متفاوت را تجربه خواهیم كرد.»


مدیركل سابق دفتر موسیقی وزارت ارشاد با بیان اینكه در دوره پسابرجام مصرف‌گرایی افزایش پیدا می‌كند، اظهار داشت: «حضور یك مجلس اصلاح‌طلب در شرایط فعلی كشور بسیار مثبت است. البته من خیلی امیدوار نیستم كه مشكلات موسیقی كشور به واسطه یك مجلس حل شود چراكه خیلی از این مشكلات ریشه‌‌ای هستند و به واسطه دولت اصلاح‌طلب هم حل نمی‌شوند اما قطعا می‌توان امیدوار بود كه این مشكلات شفاف‌تر به سمت بهبود پیش روند.»

 

این آهنگساز معتقد است: «با روی كار آمدن مجلسی اصلاح‌طلب، می‌توان امیدوار بود كه مسائل حوزه فرهنگ و هنر و موسیقی در سه بخش بهبود یابد: اول اینكه نمایندگان با نظارت بر عملكرد مدیران فرهنگی كشور نگاهی دقیق‌تر و موشكافانه‌تر به اتفاقات داشته باشند. مساله دوم: افزایش بودجه و اعتبارات موسیقی است كه متاسفانه در مجلس اخیر شاهد حركت قابل توجهی ازسوی كمیسیون فرهنگی در این حوزه نبودیم. نكته سوم هم ایجاد لایحه‌های حمایتی برای افزایش امنیت شغلی هنرمندان و رسیدگی به مسائل كپی‌رایت است.»

 

 اخبار  انتخابات مجلس - اعتماد


ویدیو مرتبط :
علت حمایت غرب از لیبرال ها و اصلاح طلبان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حضور شریعتمداری در انتخابات با حمایت جمعی از اصولگرایان و اصلاح طلبان



حضور شریعتمداری در انتخابات با حمایت جمعی از اصولگرایان و اصلاح طلبان

جمعی از اصولگرایان و اصلاح طلبان میانه رو با برگزاری جلسات مشترکی در حال رایزنی با شریعتمداری برای حضور در انتخابات هستند.جمعیت دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی که در انتخابات ریاست جمهوری سال 76 با نامزدی آیت الله ری شهری وارد عرصه سیاسی کشور شده بود، در دور یازدهم، زمزمه های حضور دوباره با یکی از اعضای ارشد خود در انتخابات را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، برخی اخبار حاکی از آن است محمد شریعتمداری، وزیر بازرگانی دولتهای هفتم و هشتم با دعوت اصولگرایان و جمعی از عقلای اصلاح طلب به میدان رقابت ریاست جمهوری خواهد آمد.

جمعی از اصولگرایان و اصلاح طلبان میانه رو با برگزاری جلسات مشترکی در حال رایزنی با شریعتمداری برای حضور در انتخابات هستند. شریعتمداری که دو دوره ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی وزیر بازرگانی کابینه وی بوده است هم اکنون عضو شورای راهبردی روابط خارجه و عضو هیئت امنای ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره) با حکم مقام معظم رهبری است. جمعیت دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی قبل از انتخابات دوره­ پنجم مجلس شورای اسلامی در بهمن ماه سال 74 به دبیرکلی آیت الله محمد ری شهری اعلام موجودیت کرد. این جمعیت در انتخابات ریاست جمهوری سال 76 با نامزدی آیت الله ری شهری نیز وارد عرصه رقابتها شد. اعضای هیات مؤسس این جمعیت عبارتند از: محمد محمدی ری­ شهری (دبیرکل)، روح ­الله حسینیان (قائم­ مقام دبیر کل)، احمد پورنجاتی (دبیر سیاسی)، محمد شریعتمداری (دبیر اقتصادی)، سیدعلی­ اکبر ابوترابی، علی رازینی، محمدصادق عرب‌نیا، محسن سلطانی شیرازی، سیدعلی قاضی­ عسگر، سیدعلی غیوری نجف ­آبادی./مهر