متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

حرکت 3 بعدی در داخل تونل با Speedx 3D FREE


مسابقه جذاب و سه بعدی حرکت در داخل تونل با استفاده از قابلیت شتاب سنج دستگاه





صبح بخیر :

مسابقه جذاب و سه بعدی حرکت در داخل تونل با استفاده از قابلیت شتاب سنج دستگاه.
سرعت خود را در این مسابقه حرکت داخل تونل به چالش بکشید.

حرکت 3 بعدی در داخل تونل با  Speedx 3D FREE

برای دریافت برنامه کلیک کنید


حرکت 3 بعدی در داخل تونل با  Speedx 3D FREE


ویدیو مرتبط :
حرکت مارپیچی اتوبوس داخل تونل!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقشه‌برداری سه‌بعدی از داخل برج پیزا در کمتر از 20 دقیقه+تصویر



نقشه‌برداری سه‌بعدی از داخل برج پیزا در کمتر از 20 دقیقه+تصویر

محققان آژانس ملی علمی استرالیا (CSIRO) اسکنر لیزری سه‌بعدی و نقشه‌برداری را ساخته‌اند که قادر به اسکن‌گرفتن از بخش‌های درونی و پیچیده سازه‌ها با یک دوبل‌کلیک است.

محققان موفق شدند بخش داخلی پیچیده و فشرده برج پیزا که با استفاده از فناوری اسکن سه‌بعدی پیشین امکانپذیری نبود را در کمتر از 20 دقیقه اسکن کنند.
فنر تعبیه‌شده کلید این فناوری به شمار می‌آید، زیرا برای اسکن لیزری هر فضای سه‌بعدی دارای پیچیدگی، کاربر مجبور است اسکنر خود را در مکان‌های مختلف برای مشاهده هر نوع مانع موجود جاسازی کند.

 

برج پیزا,نقشه‌برداری سه‌بعدی ,نقشه‌برداری سه‌بعدی از برج پیزا

 

با این حال، در این سیستم فنر مزبور به اسکنر امکان حرکت به این طرف و آن طرف را می‌دهد و سامانه قادر خواهد بود موانع دقیق را رصد کرده و جزئیات کوچک از نماهای متعدد را گیر بیندازد.
تکنولوژی ابداعی از این طریق می‌تواند به طور مداوم داده‌ها را زمانی که حامل آن در اطراف بخش داخلی حرکت می‌کند، دریافت کند.به گفته محققان، این ابزار شامل یک حسگر اینرسی ارزان است که رهگیری‌هایی را از چرخش‌های فنر ارائه می‌دهد.


نرم‌افزار اختصاصی تیم علمی اندازه‌گیری‌های اینرسی را همراه با داده‌های مکانیابی اضافی ترکیب می‌کند و طیف لیزری نیز اطلاعات را برای ساخت سازه سه‌بعدی در زمانی کوتاه اسکن می‌کند.
فناوری ارائه‌شده برای نقشه‌برداری از میراث فرهنگی که اغلب فرایندی بسیار زمانبر و انرژی‌گیری است، ایده‌آل است.


نقشه‌برداری از چنین سایت‌هایی برای یک تیم کامل تحقیقاتی چندین روز یا هفته زمان می‌برد، اما سامانه مزبور نقشه‌برداری را با دقت و جزئیات تمام و در اندک ساعاتی تهیه می‌کند.این ابزار به نام Zebedee نامگذاری شده که در واقع، شخصیت یک مجموعه‌ تلویزیونی کودکان متعلق به دهه 1960 است.

 

برج پیزا,نقشه‌برداری سه‌بعدی ,نقشه‌برداری سه‌بعدی از برج پیزا

 اسکن‌گرفتن از فضای درونی برج پیزا در کمتر از 20 دقیقه

 

منبع:isna.ir