متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

حجت الاسلام عبدالواحد موسوی لاری: بین گروه ها و شخصیت های موثر اصلاح طلب وحدت ایجاد شود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


نایب رئیس شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان:
بین گروه ها و شخصیت های موثر اصلاح طلب وحدت ایجاد شود

نایب رئیس شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی باید بین گروه های سیاسی و شخصیت های موثر اصلاح طلب وحدت برقرار شود.

عصر پنج شنبه حجت الاسلام عبدالواحد موسوی لاری در اولین نشست اصلاح طلبان شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک در تالار بختیاری شهرستان قرچک اظهار داشت: خداوند از دو طریق امام و عقل و تفکر، مسیرهای هدایت را برای انسان ها باز گذاشته است.

وی عقل و تفکر را از جمله موضوعاتی دانست که همواره مورد تأکید دین مبین اسلام قرار داشته و افزود: قرآن کریم و روایات ائمه معصومین بر روی عقلانیت و تفکر تأکید فراوان داشته اند و شریعت اسلام نیز بر مبنای عقل گرایی بنا نهاده شده است.

وزیر کشور دولت اصلاحات ادامه داد: ما به عنوان پیروان اهل بیت عصمت و طهارت باید در مسیر عقلانیت و تفکر گام برداریم.

وی عقل گرایی را یکی از رموز موفقیت نهضت اسلامی ملت ایران دانست و اضافه کرد: یکی از دلایلی که سبب شد نهضت اسلامی ملت ایران به پیروزی برسد، استفاده از روش عقلانی بود.

موسوی لاری تأکید کرد: ویژگی بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران آن بود که در نهضت اسلامی از روش عقلانی استفاده و حرکت مردم را بر اساس اصول و تفکر عقلانی مدیریت و راهنمایی کردند.

وی عنوان کرد: امام راحل تلاش کردند تا مردم با استفاده از قدرت تفکر و عقلانیت، جنایات شاه را متوجه شده و به درستی مسیر مبارزاتی خود را برگزینند.

وزیر کشور دولت اصلاحات تأکید کرد: برخی تلاش دارند تا در مقابل اسلام منطقی جمهوری اسلامی ایران، اسلامی مبتنی بر خشونت و ترور را ارائه کنند.

نایب رئیس شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان افزود: برخی گروه های تکفیری نظیر داعش و طالبان تلاش دارند تا اسلام مبتنی بر خشونت و ترور را در جهان گسترش دهند و این اسلام از سوی استکبار جهانی مدیریت و راهنمایی می شود.

وی اضافه کرد: این گروه ها برخلاف مسیر اسلام حقیقی که مخالف خشنونت و ترور است، تلاش دارند تا چهره دیگری از اسلام به جهانیان ارائه کنند.

وزیر کشور دولت اصلاحات یادآور شد: امروز دو جبهه در مقابل یکدیگر قرار گرفتند که در یک طرف آن اسلام عقلانی و در طرف دیگر اسلام طالبانی و داعشی حضور دارند.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: همه مردم می توانند بر اساس قانون دیدگاه های خود را بیان کنند اما در نهایت این مردم هستند که نظر نهایی را می دهند.

موسوی لاری یادآور شد: جمهوری اسلامی نیز با هرگونه نفی طرف مقابل مخالف است.

  نایب رئیس شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی باید بین گروه های سیاسی و شخصیت های موثر اصلاح طلب وحدت برقرار شود تا یک نفر که بیشترین شانس رای آوری در انتخابات را دارد، انتخاب شود.

 

حاشیه ها

حجت‌الاسلام موسوی لاری که عصر امروز برای سخنرانی در جمع اصلاح‌طلبان ورامین به این شهر سفر کرده بود، در هنگام ورود به سالن همایش با دلواپسانی مواجه شد که به دنبال ممانعت از سخنرانی وی بودند.

هنگام ورود وزیر کشور دولت اصلاحات به سالن چند نفری با سر دادن شعارهایی به سمت وی هجوم بردند که موجب شد عمامه وی از سر او بیافتد.

موسوی لاری طی سخنانی در این همایش گفت:‌ تفکری که بگوید فقط باید از من پیروی کنی، تفکری داعشی است. راهی را نرویم که چهره جمهوری اسلامی را همچون داعش جلوه دهیم.

 

*تعرض دلواپسان به وزیر کشور دولت اصلاحات+عکس

 

اخبار سیاسی - مهر،ایلنا

 


ویدیو مرتبط :
سخنرانی حجت الاسلام لاری رو ز دختر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حجت الاسلام هاشمی نژاد : نقش خاتمی خط دهی و هدایت نیروهای اصلاح‌طلب است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

آقای خاتمی همیشه نقش خط دهندگی و هدایت نیروهای اصلاح‌طلب را داشته و خواهد داشت. رهبری آقای خاتمی بر جریانات اصلاحات مختص انتخابات ویک دوره خاص نیست. نقش خاتمی خط دهی و هدایت نیروهای اصلاح‌طلب است

حجت الاسلام احمد هاشمی نژاد در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات با حضور درغرفه ایلنا در خصوص شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان عنوان کرد: با پشت‌سرگذاشتن انتخابات‌های مختلف تجربه کار حزبی نیز بیشتر می‌شود و با شناخت بیشتر ضعف‌ها برطرف می‌شود. در این دوره نیز چه در مورد انتخابات مجلس و چه در مورد خبرگان اصلاح‌طلبان تجربه بالایی بدست آورده‌اند و با موفقیت وشناخت بیشتری راه را طی خواهیم کرد.

بردار شهید هاشمی‌نژاد در مورد ریاست عارف بر شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان عنوان کرد: انتخاب آقای عارف برای ریاست این شورا انتخاب به حقی بود او در انتخابات سال 92 ریاست جمهوری فداکاری زیادی از خود نشان داد. بنابراین اصل انتخاب عارف درشورای سیاست‌گذاری کاملا به جا بود.

وی با تاکید بر ضرورت سرلیستی عارف برای انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اصلاح‌طلبان از سر لیستی عارف حمایت می‌کنند و به هر طریقی که لازم باشد برای پیشبرد اهداف شورای عالی سیاستگذاری کمک خواهند کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به آرایش سیاسی اصولگرایان برای انتخابات مجلس یادآور شد: بدون شک اصولگرایان به انسجام و وحدتی که در جناح اصلاح‌طلب حاکم است نخواهند رسید اختلاف بین اصولگرایان بسیار وسیع است کار به جایی رسیده که امروز جریان اصیلی مانند موتلفه تلاش می‌کنند خود را با جریان تندرویی مانند پایداری هماهنگ کنند.

وی افزود: توصیه من به جریان‌های اصولگرا این است که هیچ کدامشان با پایداری‌ها ائتلاف نکنند چرا که همانقدر پایگاه رای خود را نیز از دست خواهند داد. ائتلاف به معنای ائتلافی که اصلاح‌طلبان دارند هرگز توسط اصولگرایان حاصل نخواهد شد. بویژه اینکه آیت‌الله مهدوی کنی در جمع آنها نیست و ناطق نوری نیز خود را وارد چنین مباحثی نخواهد کرد.

 

اخبار سیاسی - ایلنا