متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

جدول زمان‌بندی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اعلام شد



اخبار,اخبار انتخابات  ,زمان‌بندی انتخابات

 اخبار  انتخابات  - دبیر ستاد انتخابان کشور گفت: فعالیت هیئت‌های اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری از ۲۱ آذر و فعالیت هیئت‌های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۲۸ این ماه آغاز می‌شود.

به گزارش (ایسنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزرات کشور، علی پورعلی مطلق همچنین اظهار کرد: هیئت‌های اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری به مدت پنج روز و هیئت‌های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی به مدت شش روز تشکیل خواهند شد.

وی در ادامه با بیان اینکه هیئت‌های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با آغاز نام‌نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس، کار بررسی صلاحیت ها را از 28 آذر به مدت 10 روز انجام می دهند تصریح کرد: پس از بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های اجرایی، بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های نظارت و پس از آن در شورای نگهبان انجام خواهد شد که این روند تا 5 اسفند ادامه خواهد یافت.

مدیرکل انتخابات وزارت کشور همچنین در پاسخ به پرسشی درباره مدت تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان گفت: براساس جدول زمان بندی و طبق ماده 23 آیین‌نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری، زمان تبلیغات داوطلبان نمایندگی این مجلس از 22 بهمن تا 5 اسفند به مدت 14 روز تعیین شده است.

وی افزود: زمان تبلیغات برای داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز از 29 بهمن تا 5 اسفند به مدت یک هفته تعیین شده است.

پورعلی مطلق در پاسخ به پرسش دیگری درباره کیفیت تبلیغات انتخاباتی نیز گفت: مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره اصلاح قانون انتخابات در شورای نگهبان با ایرادهایی مواجه و به مجلس بازگردانده شد که اگر مجلس آن را اصلاح کند و در شورای نگهبان به تصویب برسد در نحوه تبلیغات انتخاباتی داوطلبان تغییراتی در مقایسه با دوره های پیش ایجاد خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات کشور در پاسخ به پرسش دیگری درباره سرفصل‌های روند برگزاری انتخابات طبق جدول زمان‌بندی افزود: براساس این جدول، زمان‌بندی برای روند اجرایی انتخابات خبرگان 77 روز و برای مجلس شورای اسلامی 70 روز تنظیم شده و از نظر محتوا نیز دارای تفاوت‌هایی است. به عنوان نمونه، کار بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری فقط در شورای نگهبان انجام می شود، اما این اقدام برای داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هیئت‌های اجرایی، هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان انجام خواهد شد.

پورعلی مطلق همچنین از برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی برای بیش از 960 هزار نفر از عوامل اجرایی انتخابات در مناطق مختلف کشور با هدف تسلط بر مباحث حقوقی، اجرایی، مالی، پشتیبانی و امنیتی خبر داد و گفت: آخرین این دوره ها 17 و 18 آذر با حضور بیش از 186 نفر از فرمانداران و بخشداران در اهواز با حضور عوامل اجرایی از استان های مجاور خوزستان برگزار می شود. پس از این دوره،‌ همایش آموزشی توجیهی برای همه عوامل اجرایی انتخابات شامل هیئت‌های اجرایی، ستادهای انتخابات استان‌ها، فرمانداران و بخشداران برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات کشور همچنین در پاسخ به پرسشی درباره کیفیت بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی گفت: طبق ماده 16 آئین نامه اجرایی هیئت مرکزی نظارت، اطلاعات داوطبان مجلس خبرگان را به مدت 3 روز در اختیار شورای نگهبان قرار می دهند تا کار بررسی صلاحیت ها آغاز شود. این شورا نیز از 6 دی تا 15 بهمن صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری را بررسی می کند.

مدیرکل انتخابات وزارت کشور گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز از 5 تا 14 دی در هیئت‌های اجرایی انجام می شود و پس از آن،‌ بررسی صلاحیت‌ها طبق روال در هیئت های نظارت استانی، هیئت مرکزی نظارت و شورای نگهبان تا 5 اسفند ادامه خواهد یافت.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره تغییر در تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان گفت: با احتساب دو نماینده مجلس خبرگان رهبری از استان البرز، فقط در تعداد نمایندگان خبرگان رهبری تغییر ایجاد و شمار نمایندگان این مجلس از 86 نفر به 88 نفر افزایش می یابد.

پورعلی مطلق افزود: در تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتخابات اسفند تغییری ایجاد نمی شود و 290 نماینده از 207 حوزه انتخابیه برگزیده خواهند شد.

دبیر ستاد انتخابات کشور در پایان گفت: در انتخابات آینده در 430 شهرستان، 207 حوزه انتخابیه خواهیم داشت که با آرای مردم 290 نماینده به مجلس دهم راه می یابند.


 اخبار انتخابات  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
دکتر محسن علیمردانی-نطق میان دستور در مجلس شورای اسلامی-نماینده مردم شریف زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی-

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام زمان برگزاری انتخابات مجلس دهم و خبرگان



اخبار,اخبار سیاسی ,انتخابات مجلس

سخنگوی شورای نگهبان از برگزاری انتخابات مجلس دهم و خبرگان رهبری در 7 اسفند ۹۴ خبر داد.

نجات‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با فارس، اعلام کرد که انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۷ اسفندماه ۹۴ برگزار می‌شود.

پیش‌تر وزارت کشور طی نامه‌ای به شورای نگهبان تاریخ‌های ۷ و ۱۴ اسفند ۹۴ را برای برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان پیشنهاد کرده بود که اعضای شورا در جلسه امروز تاریخ فوق را برگزیدند.
اخبار سیاسی - فارس