متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

توافق هسته‌ای، یک توفیق برای کشور است


وزیر کشور گفت: یکی از دلایل موفقیت استان کرمان، وجود وحدت و انسجام داخلی است که قطعا این امر با حمایت امام جمعه صورت گرفته است.

خبرگزاری ایسنا: رحمانی فضلی عصر امروز (دوشنبه) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گفت: بنده حامل پیام سلام آقای دکتر روحانی، رییس جمهوری، برای شما هستم و ایشان همواره از شما به نیکی یاد کرده اند.

وزیر کشور ادامه داد: به حمدالله کشور در مسیر خوبی قرار گرفته است و بین سرای سه قوه در سایه مقام معظم رهبری وحدت، انسجام و هماهنگی خوبی به وجود آمده است و یکی از این وحدت و همدلی، توافق هسته ای بوده است.

وی درباره احتمال کارشکنی غربی ها در مذاکرات هسته این نیز گفت: این توافقنامه به امضای شورای امنیت و شش کشور بزرگ دنیا رسیده است و کارشکنی آنها موجب از بین رفتن اعتبار و آبروی آنان خواهد شد. ضمن آنکه به جز اسراییل و عربستان، استقبال خوبی از این توافق صورت گرفته است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه توافق هسته ای یک توفیق خوب برای کشور است، تصریح کرد:این توافق نتیجه هدایت های دلسوزانه مقام معظم رهبری و حمایت مردم بوده است و انشالله فضای کشور روز به روز بهتر خواهد شد و دست دولت نیز بازتر خواهد شد و امیدواریم مردم، که این توافق حاصل استقامت آنها بوده است، از این فضا بهره مند شوند.

وزیر کشور با بیان اینکه ایران، از لحاظ امنیتی در موقعیت خوبی بسر می برد تصریح کرد: علی رغم همه مسائل و ناامنی‌های موجود در منطقه، کشور در شرایط خوبی قرار دارد و اوضاع امنیتی بسیار خوب است.

وی با اشاره به اوضاع منطقه و به ویژه درگیری ترکیه با کردها نیز گفت: ترکیه به دلیل دخالت در سوریه و حمایت از داعش، درحال حاضر خود دچار بحران شده است و ناآرامی های ایجاد شده در مرزهای ترکیه و جنگ با کردها نیز به همین دلیل است ضمن آنکه ما در این زمینه اعلام بی طرفی کرده و تنها از مرزهای خود حفاظت می کنیم.

رحمانی فضلی افزود: ایران همواره با خشونت و افراطی گری مخالف بوده و خواهد بود، اما هرجایی که حقی از مسلمانی ضایع شده باشد وظیفه خود می دانیم که حمایت کرده و این کار را در سوریه نیز انجام داده ایم و خوشبختانه به فضل الهی اوضاع سوریه نیز در حال بهبود است.

وزیر کشور در ادامه سخنان خود با تاکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی گفت:باید تلاش کنیم تا مشکلات اقتصادی مردم را حل کنیم و این مورد باید در اولویت همه مسئولان کشور قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بیکاری و تورم از بحث های مهم کشور است، تصریح کرد: امروز همه مردم با این دو معضل درحال دست و پنجه نر کردن هستند. این در حالی است که ما امکانات و منابعی خوبی داریم و با توجه به آماده شدن فضای سیاست خارجی، امیدواریم این دو معضل اساسی کشور در آینده نزدیک بهبود پیدا کند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه استان کرمان، استانی نمونه در کشور از حیث خلاقیت، نوآوری و ابتکار است تصریح کرد: استاندار کرمان با طرح های نوآورانه از جمله طرح «مثلث توسعه اقتصادی» و طرح «همیاران آب» توانسته است گام های خوبی در جهت پیشرفت و توسعه استان کرمان بردارد.

وزیر کشور خطاب به امام جمعه کرمان افزود: حضور معنوی شما در استان کرمان موجب وحدت،انسجام و کارآمدی استان شده است و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.


ویدیو مرتبط :
توافق لوزان: هسته ای رفت، تحریم ها می ماند، امنیت کشور؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وال استریت ژورنال: نگرانی 4 کشور عربی از توافق هسته ای ایران



 

یک دیپلمات عرب که به نوشته وال استریت ژورنال در هفته های گذشته با مقامات آمریکا، عربستان و ایران در تماس بوده است به این روزنامه آمریکایی می گوید:" در این مرحله ترجیح ما این است که این مذاکرات به شکست برسد تا اینکه به یک توافق بد بینجامد."

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا از نگرانی برخی کشورهای عربی منطقه خلیج فارس و خاورمیانه از احتمال تسلط ایران بر منطقه خاورمیانه پس از توافق هسته ای خبر داد.

به گزارش عصر ایران روزنامه وال استریت ژورنال که در ماه های گذشته بارها با انتشار برخی گزارش پشت پرده هایی از مذاکرات هسته ای جنجال آفریده است، در تازه ترین گزارش خود به نقل از دیپلمات های عربی و آمریکایی می نویسد کشورهای مصر، عربستان، قطر و امارات متحده عربی همزمان با بالا رفتن شانس توافق نهایی در مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 به واشنگتن پیام داده اند که ایران در اثر این توافق، نفوذ و سلطه خود را بر منطقه افزایش خواهد داد.

بر اساس این گزارش، این کشورهای عربی از به راه افتادن مسابقه هسته ای در خاورمیانه ابراز نگرانی کرده اند و بحث هایی در مورد چتر حمایت هسته ای آمریکا از این کشورها به عنوان راهکاری برای کاهش نگرانی کشورهای عربی به میان آمده است.

این دیپلمات ها گفته اند از نظر این کشورهای عربی یک توافق نهایی هسته ای به ایران اجازه خواهد داد قابلیت های تولید سلاح هسته ای خود را حفظ کرده و در عین حال از شر تحریم های اقتصادی رهایی یابد.

ایران هر گونه تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای را رد کرده و بر ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای خود تاکید کرده است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال و بر مبنای اعلام دیپلمات های عرب، توافق هسته ای نهایی آمریکا و ایران، عربستان سعودی را برای برقراری موازنه با ایران در موضوع هسته ای به حرکت در خواهد آورد.

اوباما و کری در ریاض و در دیدار با ملک سلمان پادشاه جدید عربستان پس از انتصاب سلمان به پادشاهی

اخبار,اخبارسیاست خارجی,دیداراوباما و کری با ملک سلمان


یک دیپلمات عرب که به نوشته وال استریت ژورنال در هفته های گذشته با مقامات آمریکا، عربستان و ایران در تماس بوده است به این روزنامه آمریکایی می گوید:" در این مرحله ترجیح ما این است که این مذاکرات به شکست برسد تا اینکه به یک توافق بد بینجامد."

یک مقام آمریکایی به ژورنال می گوید: هدف ما در مذاکرات همواره این بوده است که فاصله ایران با بمب هسته ای را به یک  سال یا بیشتر برسانیم.

برخی از مقامات آمریکا به ژورنال گفته اند دولت اوباما ممکن است برای رفع نگرانی های کشورهای عربی از توافق هسته ای با ایران، به این کشورها تضمین های امنیتی بدهد که از جمله مهم ترین آنها تضمین چتر حمایت هسته ای آمریکا در قبال این کشورها خواهد بود.

ژورنال به سخنان اخیر استفان هدلی مشاور امنیت ملی دولت جورج دبلیو بوش در کنفرانس شورای آتلانتیک اشاره می کند و به نقل از این مقام امنیتی سابق آمریکا می نویسد:" این (توافق نهایی) ممکن است برای دوستان و متحدان ما بی ثبات کننده باشد و ممکن است آنها برای ایجاد موازنه با ایران به سمت هسته ای شدن بروند."

مساله حمایت آمریکا با چتر هسته ای از متحدان عربی این کشور در منطقه خلیج فارس برای نخستین بار از سوی هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا و در سال 2009 مطرح شده است.

گفتنی است کشورهای عربی غالبا در موضع گیری های رسمی به طور صریح درباره مذاکرات هسته ای ایران و احتمال توافق نهایی بین ایران و آمریکا (گروه 1+5) اظهار نظر نمی کنند.

 

 اخبار سیاست  خارجی  -  عصر  ایران