متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

تراکتورسازی درصدد چوبله کردن پرسپولیس/ کابوس عدد 4 برای قرمزپوشان پایتخت



بازی تراکتورسازی با پرسپولیس تهران

تراکتورسازی درصدد چوبله کردن پرسپولیس/ کابوس عدد 4 برای قرمزپوشان پایتخت

تیم فوتبال تراکتورسازی روز جمعه در هفته اول دور برگشت لیگ برتر فوتبال میزبان پرسپولیس تهران است و برای تحمیل چهارمین شکست خود به قرمزپوشان پایتخت در ورزشگاه یادگار امام تبریز است.

 تیم فوتبال تراکتورسازی با وجود اینکه در هفته اول مغلوب تیم پرسپولیس شده است، اما در سه بازی آخر خود در تبریز این تیم را شکست داده و به دنبال چهارمین برد متوالی خود مقابل پرسپولیس در خانه است.

در پایان دور رفت تیم فوتبال پرسپولیس با 27 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و تراکتورسازی با یک امتیاز کمتر تیم سوم جدول است. تراکتورسازی در صورت پیروزی مقابل پرسپولیس و احتمال توقف فولاد برابر سپاهان می‌تواند برای اولین بار در طول فصل صدرنشین شود.

سابقه بازی‌های تیم‌های تراکتورسازی با پرسپولیس
دو تیم تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس تهران تاکنون 33 بار به مصاف هم رفته‌اند که 15 بار تیم پرسپولیس به برتری دست یافته، 12 بار بازی با تساوی خاتمه یافته و 6 بار نیز تیم تراکتورسازی مقابل حریف نامدارش با پیروزی از میدان خارج شده است.

نخستین بازی دو تیم در 29 فروردین‌ 1354 در تهران برگزار شد که این بازی با سه گل به سود تیم میزبان به پایان رسید.

نخستین پیروزی تیم تراکتورسازی در 12 آذر 1372 در ورزشگاه باغشمال تبریز به دست آمد که این تیم با گل‌های حسن‌علی شیری و حبیب پاک‌نژاد تیم پرسپولیس را شکست داد.

این بازی با نتیجه دو بر یک به سود تراکتورسازی به اتمام رسید و تنها گل پرسپولیس را جمشید شاه‌محمدی به ثمر رساند.

مهاجمان تیم پرسپولیس موفق به 50 بار گلزنی به تیم تراکتور‌سازی تبریز شده‌اند. در مقابل مهاجمان تیم تراکتور‌سازی نیز 34 بار دروازه تیم پرسپولیس را گشوده‌اند.

فرشاد پیوس با 9 گل زده بهترین عملکرد بین مهاجمان پرسپولیس در مقابل تراکتورسازی را داشته است. اکبر ذوالمجیدیان، کوروش برمک، داود رستمی، فرهاد خیرخواه، سید مهدی صالحی و فلاویو لوپز با زدن دو گل به پرسپولیس بهترین عملکرد بین مهاجمان تبریزی را دارند.

علی باغمیشه، ناصر فرشباف، یونس باهنر، اسماعیل حلالی، ابوالفضل حاجی‌زاده، محمد نصرتی و نبی‌الله باقری‌ها، سید مهدی صالحی و قاسم دهنوی از تیم تراکتورسازی به صورت مستقیم به تیم پرسپولیس تهران پیوسته‌اند.

عباس کارگر و کریم باقری بازیکنانی هستند که ابتدا برای تراکتور بازی کرده و بعدها پیراهن پرسپولیس را بر تن کرده‌اند.

عباس کارگر از تراکتور به هما رفته و از هما به تیم پرسپولیس پیوسته است. کریم باقری نیز از تراکتورسازی به تیم کشاورز تهران ملحق شده و بعد از سه فصل حضور در این تیم، روانه پرسپولیس گشته است.

فرهاد خیرخواه، علی کریمی، جواد کاظمیان و کریم انصاری‌فرد نیز از تیم پرسپولیس به صورت مستقیم به تراکتورسازی پیوسته‌اند. محمد نصرتی در بین بازیکنان تراکتورسازی سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را بر تن دارد.

از بازیکنان پرسپولیس رضا وطن‌خواه و فرشاد پیوس سابقه رهبری تیم تراکتورسازی را داشته‌اند.

بهترین نتیجه پرسپولیس مقابل تراکتورسازی پیروزی پنج بر دو در سال 78 و چهار بر یک در سال 70 است. تراکتورسازی نیز در سال 90 با نتیجه 4 بر 1 مقابل پرسپولیس به پیروزی دست یافت تا بهترین برد خود را جشن بگیرد.

لیگ برتر
دو تیم در لیگ برتر 11 بار به مصاف هم رفته‌اند که پنج پیروزی برای تیم پرسپولیس حاصل شده و یک بازی نیز با تساوی یک بر یک به اتمام رسیده و سهم تراکتورسازی نیز پنج برد است.

اولین شکست پرسپولیس در لیگ برتر مقابل تراکتورسازی با هدایت علی دایی اتفاق افتاده است و تراکتورسازان به دنبال شکست پرسپولیس با هدایت دایی برای بار دوم هستند.

/فارس

 


ویدیو مرتبط :
آژیر قرمز در باشگاه قرمزپوشان پایتخت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برد 10 هزار نفری پرسپولیس مقابل فولاد / شریفات عدد 4 را به هواداران پرسپولیس نشان داد



حاشیه‌های بازی پرسپولیس و فولاد خوزستان

شریفات عدد 4 را به هواداران پرسپولیس نشان داد/ حضور زاید و معدنچی در درفشی‌فر

خبرگزاری فارس: اسماعیل شریفات پس از تعویض در بازی دوستانه فولاد خوزستان و پرسپولیس عدد 4 را به هواداران تیم قرمز نشان داد که جنجال ساز شد.

 

 تیم‌های فوتبال پرسپولیس و فولاد خوزستان از ساعت 18 امروز در ورزشگاه درفشی فر به مصاف یکدیگر رفتند که حاشیه‌های این بازی در نیمه دوم را در زیر می‌خوانیم:

 

* بازیکنان تیم فوتبال فولاد به شدت به داور بازی بابت قضاوتش اعتراض داشتند.

 

* بی احترامی برخی از هواداران و فحاشی به بازیکنان در بازی امروز دیده می‌شد.

 

* در دقیقه 80 بازی ایمون زائد و مهرزاد معدنچی در ورزشگاه درفشی فر حاضر شدند و هواداران به سمت آنها هجوم برده و تشویق‌شان کردند.

 

* اسماعیل شریفات پس از تعویض در دقیقه 75 بازی عدد 4 را به هواداران پرسپولیس نشان داد که هواداران هم با پرتاب بطری و فحاشی به او اعتراض کردند. شریفات پس از اینکه این جو را دید خیلی زود به رختکن رفت.

 

* دقیقه 72 تک به تک ماهینی به سادگی از دست رفت.

 

* دقیقه 75 روی پاس علی کریمی، غلامرضا رضایی صاحب موقعیت شد که توپ را از داخل 6 قدم به بیرون زمین زد./فارس