متفرقه


2 دقیقه پیش

با زخم های زندگی چه کنیم؟

در این سلسله مطالب مباحثی درباره زندگی معنای زندگی روابط و احساسات و ... توسط دکتر شیری ارائه خواهد شد. صبح بخیر: ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه برای حل مشکلات ...
2 دقیقه پیش

نظر آیت‌الله محقق داماد درمورد سید حسن

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، برادر حضرت آیت الله سید علی محقق داماد در پاسخ به سئوالی در خصوص اجتهاد آیت الله سید حسن خمینی، گفت: نظر بنده در مورد ایشان همان نظر اخوی ...

به مردم کوفه افشای سران ناکثین



ترجمه فارسی نهج البلاغه
به مردم کوفه
افشای سران ناکثین
از بنده خدا، علی امیر مومنان، به مردم کوفه، که در میان انصار پایه‏ای ارزشمند، و در عرب مقامی والا دارند. پس از ستایش پروردگار! همانا شما را از کار عثمان چنان آگاهی دهم که شنیدن آن چونان دیدن باشد، مردم برعثمان عیب گرفتند، و من تنها کسی از مهاجران بودم که او را برای جلب رضایت مردم واداشته، و کمتر به سرزنش او زبان گشودم، اما طلحه و زبیر، آسان‏ترین کارشان آن بود که بر او بتازند، و او را برنجانند، و ناتوانش سازند، عایشه نیز ناگهان بر او خشم گرفت، عده‏ای به تنگ آمده او را کشتند، آنگاه مردم بدون اکراه و اجبار، بلکه به اطاعت و اختیار، با من بیعت کردند. آگاه باشید! مدینه مردم را یکپارچه بیرون رانده، و مردم نیز او را برای سرکوبی آشوب فاصله گرفتند، دیگ آشوب به جوش آمده، و فتنه‏ها بر پایه‏های خود ایستاد، پس به سوی فرمانده خود بشتابید، و در جهاد با دشمن بر یکدیگر پیشی گیرید، به خواست خدای عزیز و بزرگ
متن عربی نهج البلاغه
( مِنْ کِتابٍ لَهُ عَلَیْهِ السَّلامُ ) إِلى أَهْلِ الْکُوفَةِ عِنْدَ مَسِیرِهِ مِنَ الْمَدِینَةِ إِلَى الْبَصْرَةِ: مِنْ عَبْدِ اللَّهِ عَلِىٍّ أَمِیرِالْمُؤْمِنینَ إِلى أَهْلِ الْکُوفَةِ ‏جَبْهَةِ الْأَنْصارِ وَ ‏سَنامِ‏ الْعَرَبِ: أَمَّا بَعْدُ، فَإِنِّى أُخْبِرُکُمْ عَنْ أَمْرِ ‏عُثْمانَ‏ حَتّى یَکُونَ سَمْعُهُ ‏کَعِیانِهِ‏: إِنَّ النَّاسَ طَعَنُوا عَلَیْهِ فَکُنْتُ رَجُلًا مِنَ الْمُهاجِرِینَ أُکْثِرُ ‏اسْتِعْتابَهُ‏، وَ أُقِّلُ عِتابَهُ، وَ کانَ ‏طَلْحَةُ وَ ‏الزُّبَیْرُ ‏أَهْوَنُ‏ سَیْرِهِما فِیهِ ‏الْوَجِیفُ‏، وَ أَرْفَقُ ‏حِدائِهِمَا الْعَنِیفُ، وَ کانَ مِنْ ‏عائِشَةَ فِیهِ فَلْتَةُ غَضَبٍ، فَأُتِیحَ لَهُ قَوْمٌ ‏قَتَلُوهُ‏، وَ بایَعَنِى النَّاسُ غَیْرَ مُسْتَکْرَهِینَ وَ لا مُجْبَرِینَ، بَلْ طائِعِینَ مُخَیَّرِینَ. وَ اعْلَمُوا أَنَّ ‏دارَ ‏الْهِجْرَةِ قَدْ ‏قَلَعَتْ‏ ‏بِأَهْلِها وَ قَلَعُوا بِها، وَ ‏جاشَتْ‏ ‏‏جَیْشَ‏‏ ‏الْمِرْجَلِ‏، وَ قامَتِ الْفِتْنَةُ عَلَى الْقُطْبِ، فَأَسْرِعُوا إِلى أَمِیرِکُمْ، وَ بادِرُوا جِهادَ عَدُوِّکُمْ، إِنْ شاءَ اللَّهُ.


ویدیو مرتبط :
افشای فساد سران فتنه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشای جزئیات تازه از پرونده قتل



 

 

 

 

با پیشرفت تحقیقات جزئیات جدیدی از اعمال مجرمانه جوان متهم به قتل برملا شد. ساعت ۸ شب ۲۸ مهر امسال مأموران كلانتری ۱۶۰ خزانه از وقوع یك شلیك گلوله و زخمی شدن یك مرد با خبر شدند.


مأموران با حضور در محل حادثه دریافتند یك مرد ۴۰ ساله به نام عباس بر اثر اصابت یك گلوله به بدنش به شدت زخمی شده و پس از انتقال به بیمارستان هفتم تیر به قتل رسیده است.


روشن ، بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران درباره این پرونده گفت: تحقیقات نشان داد این فرد به مغازه‌داران مدعی شده‌ است جوان ۱۹ ساله‌ای به نام حسین وی را به قتل رسانده ‌است.

 

وی افزود: تحقیقات آغاز شد تا اینكه یك مرد جوان به نام حسین ۱۹ ساله دستگیر شد و از وی یك قبضه سلاح كمری به همراه خشاب و گلوله به دست آمد. این فرد در ابتدا مدعی شد از قتل عباس اطلاعی ندارد اما سپس به ارتكاب قتل اعتراف كرد و مدعی شد به عباس مقدار زیادی داروهای نیروزا و مكمل‌های غذایی داده است و بر سر تسویه حساب پول آن با یكدیگر درگیر شده‌اند.

 

بازپرس روشن گفت: تحقیقات ادامه یافت تا اینكه این فرد در ادعایی تازه مدعی شد كه اسلحه متعلق به عباس بوده است و عباس به سمت وی نشانه رفته اما در یك زد و خورد متوجه شلیك شدن گلوله و مرگ عباس شده است.

 

وی اضافه كرد: این بار تحقیقات توسط كارشناسان سلاح آغاز شد اما مشخص شد مسیر تیر به گونه‌ای بوده كه حسین شلیك كننده بوده است و امكان شلیك تیر به صورت بی‌هدف منتفی شد.

 

همچنین مشخص شد حسین تعدادی از فشنگ‌ها را به یكی از دوستانش داده تا وی فشنگ‌ها را به دست پدرش برساند كه همین امر نشان داد حسین از پیش تصمیم به این كار گرفته است.

 

بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران گفت: پدر حسین به اتهام اختفای ادله جرم دستگیر و بازداشت شد اما مدعی شد پسرش تا كنون دست به هیچ اقدام مجرمانه‌ای نزده است.

 

روشن افزود: تحقیقات پیشرفت‌های خوبی داشت تا اینكه مشخص شد حسین در ۳ اداره مختلف و پایگاه مختلف پلیس آگاهی پرونده مفتوح دارد و تحت تعقیب است.

 

در سوابق حسین مشخص شد این فرد به اتهام سرقت مسلحانه و همچنین زورگیری مدتهاست فراری است و با چندین نفر از دوستانش باندهای مختلف سرقت را پایه‌ریزی كرده است.